abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 31 augustus 2005 @ 12:01:31 #201
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_30126898
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 11:59 schreef Robbie1979 het volgende:

[..]

Dus dan ben je een principiele hork
Ja, ga jij lekker ergens anders zitten klooien, want ik heb nog geen zinnig argument van je gehoord .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_30126967
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 12:01 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Ja, ga jij lekker ergens anders zitten klooien, want ik heb nog geen zinnig argument van je gehoord .
Ik laat het ook altijd staan hoor, daar zijn die gasten toch voor, laat ze het lekker zelf opruimen.
pi_30127060
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 12:01 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Ik heb van jou ook nog geen ander argument gehoord dan 'ik heb ervoor betaald'....
pi_30127117
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 11:23 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Aha, en dat is dus mijn schuld aangezien ik die briljante formule heb verzonnen. .
[..]
Je zou wilen dat je die briljante formule had uitgevonden.... maar dat is wat anders.

oorzaak: TS is te lui om zijn eigen rommel op te ruimen
gevolg: er moet meer personeel ingezet worden, het eten wordt duurder.

En er is inderdaad ingecalculeerd dat er in een bepaalde mate opgeruimd en schoongemaakt moet worden. Daarbij is echter uitgegaan van het feit dat sommige mensen wèl een opvoeding genoten hebben. Mocht dit percentage anders uitpakken dan geschat, dan worden de gevolgen doorberekend.
quote:
a) wat een bullshit om te denken dat ik buiten mijn afval op straat gooi.
Ik zei waarschijnlijk... Maar het past wel in je straatje. Is toch de McDonald's parkeerplaats? Daar heb je toch voor betaald dat die achter je reet opgeruimd wordt? Wat is het verschil met je zooi op tafel laten staan dan?
quote:
b) Ik klaag niet dat het duurder wordt.
Jij misschien niet, de rest van Nederland wel. En daar word jij op aangesproken. Als iemand een abri kapot trapt en als reden geeft "ja maar ik betaal belasting, en ik heb dus een deel van de abri betaald, dus ik mag zelf weten wat ik er mee doe en in welke mate ik aanspraak maak op het nederlandse abri-budget" verklaar je'm toch ook voor gek of niet? Wat is dan het verschil met "ja maar ik heb een happymeal gekocht, en ik heb dus een deel van de schoonmaak/opruimkosten betaald, en dan maak ik zelf uit in welke mate ik gebruik maak van dat budget. Oh, wacht, ik moet nog wat ketchup op het plafond smeren. Heb ik ook voor betaald." Bij het ene voorbeeld is het de hele nederlandse bevolking die benadeeld wordt, bij het andere voorbeeld alle gasten van McDonald's (die door jou gedrag meer voor hun eten betalen).

Ik ben trouwens heel benieuwd wat jouw reaktie zou zijn als jij met je volle dienblad aan komt lopen bij een tafel waar net een gezinnetje opstaat, waarvan paps, mams en de kids jou schaapachtig aankijken om vervolgens het uitpuilende tafeltje te laten voor wat het is en naar buiten te lopen. Vervolgens komt er nog een tafeltje vrij, waarbij precies hetzelfde gebeurt. Word je daar blij van? Om de vergelijking met een normaal restaurant door te trekken: daar is het heel normaal dat je wacht tot er een tafel vrijkomt en dat deze gedebrasseerd wordt. En laten de medewerkers nou net aan de andere kant van de zaak bezig zijn. Of moeten ze bij elk tafeltje iemand neerzetten?

Het is gewoon sociaal gedrag om je tafeltje leeg achter te laten en er geen zooi van te maken. De volgende komt met z'n dienblad met enigszins warm eten aanlopen en wil dat graag zo snel mogelijk naar binnen werken omdat het koud nog minder lekker is. Daar zit ook het verschil met een normaal restaurant: als je daar op een tafel wacht staat je eten niet koud te worden.

Zo, en nu een Mckroket!
pi_30127748
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 12:10 schreef Lonestarr101 het volgende:

Het is gewoon sociaal gedrag om je tafeltje leeg achter te laten en er geen zooi van te maken.
klopt als een zwerende vinger.

maar de vraag was volgens mij dan ook, of dit idee is opgedrongen door de mcdonalds, het enige frietkot dat zichzelf restaurant durft te noemen.
immers, ga jij wel eens naar een restaurant waar je zelf je tafel af moet ruimen?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_30127798
quote:

[..]

Om de vergelijking met een normaal restaurant door te trekken: daar is het heel normaal dat je wacht tot er een tafel vrijkomt en dat deze gedebrasseerd wordt. En laten de medewerkers nou net aan de andere kant van de zaak bezig zijn. Of moeten ze bij elk tafeltje iemand neerzetten?
Inderdaad, en zolang MC Donald's zich als een restaurant profileert moeten ze gewoon de tafels afruimen en schoon maken. Zoals ik al eerder zei: je betaalt schandalig veel voor matig voedsel en geen service. Volgens mij kun je je dan beter als vreetkeet profileren.
"Hij besefte terdege dat dit op papier zetten riekte naar zelfingebeelde miskenning van een geraniumgeleerde die nooit echt gedurfd had zijn mond open te trekken." ©
pi_30127819
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 12:30 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

klopt als een zwerende vinger.

maar de vraag was volgens mij dan ook, of dit idee is opgedrongen door de mcdonalds, het enige frietkot dat zichzelf restaurant durft te noemen.
immers, ga jij wel eens naar een restaurant waar je zelf je tafel af moet ruimen?
Je bent me voor
"Hij besefte terdege dat dit op papier zetten riekte naar zelfingebeelde miskenning van een geraniumgeleerde die nooit echt gedurfd had zijn mond open te trekken." ©
pi_30127837
sorry..
pi_30127900
quote:
Ja, in elk zelfbedieningsrestaurant dat de faciliteiten biedt (karretje met dienbladen, vuilnisbakken) ruim ik mijn eigen troep op. Dat is sociaal voor de mensen die na mij komen als het druk is, en bovendien houdt het mijn eten betaalbaar.

En iedereen die McDonald's te duur vindt: je betaal voor veilig voedsel (wat bij ali de shoarmaboer wel eens anders is), gemaakt van kwalitatief hoogwaardige ingredienten (100% rundvlees, verse groenten, de broodjes zouden meergranen mogen zijn, smaken verschillen), in een relatief schone omgeving. In de meeste gevallen staat je eten nog binnen een minuut voor je neus ook. Daar hangt een prijskaartje aan, waarvoor je het kunt doen of kunt laten. Dat prijskaartje is gebaseerd op het feit dat de meeste mensen hun eigen zooi opruimen. Doen ze dat niet, dan wordt het duurder. Het is dus in je eigen financiele belang om je rotzooi op te ruimen.

[ Bericht 55% gewijzigd door Lonestarr101 op 31-08-2005 12:48:53 ]
pi_30127923
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 12:35 schreef Lonestarr101 het volgende:

[..]

Ja, in elk zelfbedieningsrestaurant dat de faciliteiten biedt (karretje met dienbladen, vuilnisbakken) ruim ik mijn eigen troep op.
ik ook, daar niet van.
maar volgens mij pocht mcdonalds niet met de titel zelfbedieningsrestaurant, maar gewoon met de titel restaurant.
ik kom al een tijd uit principe niet meer bij de mac..
of aanverwanten uiteraard.
pi_30127927
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 12:35 schreef Lonestarr101 het volgende:

[..]

zelfbedieningsrestaurant
Eigenlijk schandalig dat dat woord bestaat
  woensdag 31 augustus 2005 @ 12:44:46 #212
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_30128132
quote:

oorzaak: TS is te lui om zijn eigen rommel op te ruimen
Hoe kom je daar toch bij .
quote:
En er is inderdaad ingecalculeerd dat er in een bepaalde mate opgeruimd en schoongemaakt moet worden. Daarbij is echter uitgegaan van het feit dat sommige mensen wèl een opvoeding genoten hebben. Mocht dit percentage anders uitpakken dan geschat, dan worden de gevolgen doorberekend.
Ja, want ik heb geen opvoeding, het gaat op dit punt al heel goed met je overtuigingskracht .
quote:
Ik zei waarschijnlijk... Maar het past wel in je straatje. Is toch de McDonald's parkeerplaats? Daar heb je toch voor betaald dat die achter je reet opgeruimd wordt? Wat is het verschil met je zooi op tafel laten staan dan?
Op een parkeerplaats je eigen rotzooi weggooien lijkt me wel heel wat anders dan in een eetgelegenheid die daarvoor bedoeld is. .
quote:
Jij misschien niet, de rest van Nederland wel. En daar word jij op aangesproken. Als iemand een abri kapot trapt en als reden geeft "ja maar ik betaal belasting, en ik heb dus een deel van de abri betaald, dus ik mag zelf weten wat ik er mee doe en in welke mate ik aanspraak maak op het nederlandse abri-budget" verklaar je'm toch ook voor gek of niet?
Uiteraard, dat is ook een openbare orde kwestie, it.t. de Mac .
Als je nu belastinggeld gaat vergelijken met betalen voor een MacMenu is het nog veel erger dan ik dacht .
quote:
Wat is dan het verschil met "ja maar ik heb een happymeal gekocht, en ik heb dus een deel van de schoonmaak/opruimkosten betaald, en dan maak ik zelf uit in welke mate ik gebruik maak van dat budget. Oh, wacht, ik moet nog wat ketchup op het plafond smeren. Heb ik ook voor betaald." Bij het ene voorbeeld is het de hele nederlandse bevolking die benadeeld wordt, bij het andere voorbeeld alle gasten van McDonald's (die door jou gedrag meer voor hun eten betalen).
Ketchup op het plafond smeren is verstoring van de openbare orde in die toko en daar kun je voor opgepakt worden .

Beetje rare argumeten heb je.
quote:
Ik ben trouwens heel benieuwd wat jouw reaktie zou zijn als jij met je volle dienblad aan komt lopen bij een tafel waar net een gezinnetje opstaat, waarvan paps, mams en de kids jou schaapachtig aankijken om vervolgens het uitpuilende tafeltje te laten voor wat het is en naar buiten te lopen. Vervolgens komt er nog een tafeltje vrij, waarbij precies hetzelfde gebeurt. Word je daar blij van?
Nee, ik verwacht dan ook dat het personeel dat snel opruimt.
quote:
Het is gewoon sociaal gedrag om je tafeltje leeg achter te laten en er geen zooi van te maken. De volgende komt met z'n dienblad met enigszins warm eten aanlopen en wil dat graag zo snel mogelijk naar binnen werken omdat het koud nog minder lekker is.
Mee eens, niet mijn verantwoordelijkheid echter, al maakt de Mac heel slim gebruik van mensen die zo simpel zijn om te denken dat het Mac-eetgedeelte hun eigen verantwoordelijkheid is .
pi_30129589
Goed dus samengevat, de standpunten:

Jij vindt dat er personeel dient te zijn dat jouw tafel afruimt, en je bent bereid daar voor te betalen.

Ik vind dat het een dusdanig kleine moeite is om je zooi op te ruimen, dat ik daar niet voor wens te betalen, maar dat ik dat zelf doe.

De franchiseondernemer wil geld verdienen, en niet minder dan dat hij nu doet. Als zijn kosten omhoog gaan, verhoogt hij zijn prijzen.

Jij wilt niet opruimen; ik wil niet meer betalen, de franchisenemer wil niet minder verdienen. Jij en ik zitten allebei graag aan een schone tafel, met warm eten. Als jij een oplossing weet, houd ik me aanbevolen.
pi_30130140
Eeeeey achterljke TS .....

NORMEN & WAARDEN
Forget about it..
pi_30130288
^^ precies, als je ergens gaat eten moet het personeel het gewoon opruimen
lekker stoken ^O^
  woensdag 31 augustus 2005 @ 13:54:45 #216
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_30130292
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 13:50 schreef MeuL het volgende:
Eeeeey achterljke TS .....

NORMEN & WAARDEN
Mee eens.
pi_30131213
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 12:44 schreef Posdnous het volgende:

Nee, ik verwacht dan ook dat het personeel dat snel opruimt.
Maar dat gebeurt niet of nauwelijks omdat daar geen personeel voor IS en jouw gezeik helpt daar geen mallemoer aan.
  woensdag 31 augustus 2005 @ 14:31:06 #218
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_30131444
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 14:23 schreef yootje het volgende:

[..]

Maar dat gebeurt niet of nauwelijks omdat daar geen personeel voor IS en jouw gezeik helpt daar geen mallemoer aan.
. beetje raar dat dit mijn schuld is.
  woensdag 31 augustus 2005 @ 14:46:58 #219
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_30132012
ik zal zo even een plaatje maken voor de roepers die niet op willen ruimen
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_30132238
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 14:46 schreef Yildiz het volgende:
Dat je het maar uit je hoofd laat! .

Groetjes,

veldmuis
  woensdag 31 augustus 2005 @ 15:17:02 #221
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_30133217
quote:
En daarmee wil je bewijzen dat...?
pi_30133248
quote:
ik wacht
pi_30133356
Schiet is op Yil.
pi_30133436
Wat een onzin in dit topic. Zelf je zooi opruimen is de FORMULE van McDonald's. Je haalt je eten zelf bij de balie, kunt een plaatsje uitzoeken en het dan even relaxed opeten. Soort zelfbediening dus.
Daarna pleur je het zelf weg, zodat een werknemer dat niet hoeft te doen. Vandaar dat het zo goedkoop is, scheelt in de personeelskosten.
Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
pi_30133488
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 14:31 schreef Posdnous het volgende:

[..]

. beetje raar dat dit mijn schuld is.
Dat wat jouw schuld is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')