Moraal: of je leest het topic en de vorige eens door, want je argumenten zijn al tig keer ontkracht.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 19:57 schreef dan_niet het volgende:
Moraal: of je ruimt je spullen op, of je loopt de deur voorbij. Als je echt zo aso bent kan het ook nog zijn: je laat je rotzooi liggen, maar gaat dan niet lopen zeiken.
dat is pas asociaal, viespeuk.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 21:25 schreef Omkron het volgende:
Volgende keer tief ik alles onder de tafel als ik klaar ben met vreten..![]()
Tis nog nergens gelukt om dit onderuit te halen, iig niet voor mij, dus doe nog eens een poging zou ik zeggenquote:Op woensdag 31 augustus 2005 20:21 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Moraal: of je leest het topic en de vorige eens door, want je argumenten zijn al tig keer ontkracht.
ja...quote:Op woensdag 31 augustus 2005 21:28 schreef Dennisskyscrapers het volgende:
tis toch een restaurant???
werkt mijn plaatje niet?quote:Op woensdag 31 augustus 2005 21:28 schreef Byte_Me het volgende:
ik ben ook zo'n aso die het laat staan. meneer macdonald verdient genoeg geld om een extra opruimkracht daar neer te zetten.
onzin.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 19:57 schreef dan_niet het volgende:
Tis vast al 80x gezegd, maar het is gewoon normaal bij dat soort toko's.
Je hebt er nog kans van ook dat het in de algemene voorwaarde/regels/regelementen etc staat van de Mac dat klanten geen bediening krijgen en dat ze hun eigen rotzooi moeten wegflikkeren. Als jij betaald, accepteer je die voorwaarden, dus moet je ook niet zeuren.
dat klopt, maar als jij je niet aan die regels houdt, kunnen ze daar weinig tegen doen. ze kunnen je niet dwingen die rommel op te ruimen om maar iets te noemen.quote:Daar komt nog bij dat de Mac een particulier bedrijf is, die stelt dus zijn eigen regels, bevalt je dat niet, dan rot je toch op? Niemand die zegt dat je er moet gaan eten.
als ze je er vervolgens voor zouden willen laten betalen hebben ze wel een probleem.quote:Bij de NS mag je ook je voeten niet op de bank leggen, want dan wordt ie vies. Stel je dan ook dat je dat wel doet, want je betaald al zoveel voor de reis dus kunnen ze daar wel een doekie overheen halen en bepaal je dus zelf wat je doet? En thuis leg je ook je voeten op de bank, dus waarom hier niet.
daar gaat het hier niet om. het is niet erg etisch om je zooi bij mcdonalds niet op te ruimen, omdat dat wel van je verwacht wordt, maar de vraag is of die verwachting enigszins redelijk is, en waar deze verwachting vandaan komt.quote:Nogmaals: tis een particulier bedrijf en die mogen eigen (redeljike) regels maken.
Daar komt nog bij dat het ook naar de andere klanten toe netjes van je zou zijn als je het opruimt, dan kan er namelijk weer gelijk een ander zitten, tis namelijk FASTfood weet je wel. En je loopt toch langs die bak.
Moraal: of je ruimt je spullen op, of je loopt de deur voorbij. Als je echt zo aso bent kan het ook nog zijn: je laat je rotzooi liggen, maar gaat dan niet lopen zeiken.
Dude, je betaalt voor het eten. Niet voor de service hoorquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:41 schreef seilram het volgende:
[..]
Het gaat niet over moeite. Het gaat over dat ik als ik een hamburger wil eten en dan het liefst met wat erbij, zodat het wat vult, ik minimaal 10 euro lichter ben onderhand! Mijn mening is dan ook dat ze het voordat geld mooi zelf op mogen ruimen, daar betaal ik voor.
Om mee te werken of om ze erin te tyfen..?quote:Op woensdag 31 augustus 2005 22:09 schreef MaRySe het volgende:
Ik dacht dat die prullenbak voor het personeel was!
ik ruim mijn zooi netjes op hoor. waar het mij om gaat is om het principe. en in die zin moet ik TS gelijk geven. de gegeven argumenten voor de opruimplicht snijden geen hout.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 22:15 schreef dan_niet het volgende:
Ze kunnen je niet dwingen het op te ruimen, ze kunnen je er wel uitzetten. Mocht het in de regels opgenomen zijn, maar zover gaat mij mac kennis niet.
Ik vind in dit geval dat het redelijk is dat je je spullen opruimt, gewoon omdat dat bij het concept hoort. Of het nou in de prullenbak is, of op een karretje, dat maakt niks uit. Het hoort gewoon bij de zaak en of je dat nou bevalt of niet, of je dat nou als een marketingding gaat uitleggen, of wat dan ook. Het hoort bij de mac.
Maar goed, als je het niet bevalt, ga je toch niet.
hoe kom je daar nou bij. in de horeca is het juist geen gewoonte om zelf je zooi weg te gooien. dat het een gewoonte is bij een bepaalde winkelketen is geen enkele reden waarom deze gewoonte stand zou houden voor een rechter (waar hebben we het overquote:De mac dwingt je overigens niet, maar het is wel de gewoonte. Gewoonte is overigens een officiele rechtsbron. Niet dat het zover gaat bij de mac uiteraard, maar feit is dus wel dat een gewoonte ook als normaal beschouwd kan worden, zelfs door de rechter.
in de horeca is dat zeer gebruikelijk, en de mac is daar een uitzondering op. je zou kunnen stellen dat alle US foodketens hier een uitzondering op zijn. kennelijk zijn nederlanders anders gewend dan de mensen in de US.quote:En om alles nu op het woordje restaurant te gooien, vind ik gewoon onzin en meer een manier om te laten merken dat je te lui bent en vind dat persooneel wordt aangenomen om jouw gemaakte rotzooi op te ruimen. In sommmige beroepen is dat zo, bij de mac in principe niet.
Vandaar die 3 ferrari's voor een lege McDonalds toco, dat is natuurlijk van de medewerkers daar!quote:Op woensdag 31 augustus 2005 22:26 schreef MaRySe het volgende:
je betaald echt niet alleen voor 't eten weet je hoe dik de winst is
quote:Op woensdag 31 augustus 2005 22:30 schreef GoLLeM het volgende:
Het personeel wordt er voor betaald, en als het goed is moet er op elk moment gewoon genoeg personeel aanwezig zijn om te zorgen dat er altijd tafeltjes leeg zijn voor mensen die willen eten. Zo niet, dan is dat het probleem van de Mac zelf. Ik ruim het wel af en toe op, maar ik vind het niet persé nodig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |