abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30103899
Iederwijs, de onderwijsvorm van de hopeloos vergalde dromers and nietsnutten, is onlangs gebleken verre van perfect te zijn, zo ver zelfs dat er ernstige maatregels zullen worden getroffen tegen de scholen die deze mismaakte onderwijsvorm aanhangen en propageren.

Buitenproportioneel is het dat meer dan de helft niet door de onderwijsinspectie komt, maar wie zag dit niet aan komen?

Iederwijs is een debiele vorm, dar ongetwijfeld de meest afstotelijke misbaskels de maatschappij inslingert en hoopt dat ze blijven plakken bij een of andere overheidsinstantie die er voor zorgt dat de wereldvreemde knakworstjes niet al te veel schade aanbrengen aan de rest van de maatschappij, ergens ver uit het gezichtsveld van het publiek, ergens in een lelijk dampend verdomhoekje.

Iederwijs, van hetzelfde kaliber als Esperanta, opgezet door wereldvreemde figuren die problemen hebben met de maatschappij waar ze deel van uitmaken en daardoor hun kinderen maar de dupe laten worden van hun eigen misselijkmakende tekortkomingen.

Dus zijn er nog ouders hier die denken dat Iederwijs een brilliant idee is, en dat het een groot complot is dat is opgezet tegen de onderwijsvorm?

Of hebben de ouders er spijt van nu eindelijk naar boven is gekomen dat meer dan de helft van de Iederwijsscholen gesloten moeten worden omdat ze niet voldoen aan zelfs de laagste eisen die de overheid aan een school stelt?

Spijt dat je je kind met genoeg touw om zijn nek de wereld in hebt gestuurd?
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  † In Memoriam † dinsdag 30 augustus 2005 @ 18:50:56 #2
43556 miss_dynastie
pi_30104025
In elk geval leg je een goede basis voor een open discussie waarin ouders zeker zullen reageren
pi_30104091
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 18:50 schreef miss_dynastie het volgende:
In elk geval leg je een goede basis voor een open discussie waarin ouders zeker zullen reageren
Iedereen met ook maar een greintje realiteitsbesef heeft door dat Iederwijs een gedoemd experiment was.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_30104157
Je nodigt inderdaad niet echt uit tot een bekentenis...
pi_30104199
Het kind van een collega zit op een iederwijs-school. Daar is hij het niet mee eens maar zijn vrouw heeft het doorgedrukt. Nu gaat zijn zoon zo rond een uur of 10 naar school en trekt om 2 uur weer aan zijn stutten. Dat joch is negen en leest en schrijft als een kind van 6. Hij kan wel heel goed hutten bouwen. Tel uit je winst.
  † In Memoriam † dinsdag 30 augustus 2005 @ 18:56:37 #6
43556 miss_dynastie
pi_30104219
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 18:52 schreef Kugari-Ken het volgende:

[..]

Iedereen met ook maar een greintje realiteitsbesef heeft door dat Iederwijs een gedoemd experiment was.
Ik snap gewoon niet waarom jij een topic opent op een discussieforum. Jij hebt je mening (heb je ook recht op, daar niet van), maar de manier waarop je die verkondigt nodigt niet uit tot wat voor discussie dan ook. En ik kan me niet voorstellen dat ouders zich hier door jou lekker laten affikken.
pi_30104228
Iederwijs is leuk als de ouders ervoor zorgen dat het kind later in een dusdanige financiële positie is dat hij of zij nooit echt hoeft te werken.
Er zijn zat kinderen die met een verborgen leerachterstand van die scholen afkomen en zo hard op hun bek gaan in het voortgezet onderwijs.
pi_30104269
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 18:56 schreef miss_dynastie het volgende:
ouders zich hier door jou lekker laten affikken.
Dat soort ouders verdienen niet beter.
Het is kindermishandeling in optima forma.
Reserveer voor die kinderen maar vast een uitkering.
pi_30104693
Op die scholen weten ze ook totaal niet wat doorzettingsvermogen is.
Ik ben op een iederwijs school geweest i.v.m ICT werkzaamheden en heb een aantal dagen de school zien functioneren.
Kinderen die moeite hadden met een vak werd gevraagd wil je niet iets anders gaan doen dan laten we dit rusten stemden altijd volmondig toe wat resulteerde in een leerachterstand.
De aansluiting van iederwijs op middelbare scholen is een aanfluiting aan het eind van het verhaal wil de middelbare school als nog een CITO score hebben voordat de leerling toegelaten wordt.
De CITO toets laat geen spaander van de iederwijs leerlingen heel als ze op een bepaald gebied een leerachterstand hebben.
Uiteindelijk krijgt de leerling dus een vertekend beeld van zijn daadwerkelijke capaciteiten.

Waarom faalt Iederwijs:

- Geen goede aansluiting op het voortgezet onderwijs.
- Iederwijs geeft de kinderen geen winners mentaliteit mee.
- Verborgen talenten worden vaak onbenut gelaten doordat men niet doorzet.
- Iederwijs geeft zowel de ouders als de leerling een vertekend toekomst perspectief.

Ik blik even terug op een uitzending van B&W op Ned 3 over Iederwijs een tijdje geleden.
De uitzending staat hier tussen en is het bekijken waard.

http://www.tvopjepc.nl/programma/41/10

De kinderen deden gigantisch uit de hoogte uiteraard doordat ze een vertekend toekomst perspectief voor ogen hebben.
Het verdedigen van het Iederwijs systeem op een bijzonder eigenwijze manier die een normaal mens al na 5 minuten de keel uit komt zetten.
Een jongen wordt gevraagd hoe hij Engels leert: oh van een boardgame Dungeons & Dragons. (geen quote omdat ik het mij exact niet voor de geest kan halen).

Later meer!

[ Bericht 6% gewijzigd door Dementor op 30-08-2005 19:17:29 ]
pi_30104778
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 18:56 schreef SteveBallmer het volgende:
Het kind van een collega zit op een iederwijs-school. Daar is hij het niet mee eens maar zijn vrouw heeft het doorgedrukt. Nu gaat zijn zoon zo rond een uur of 10 naar school en trekt om 2 uur weer aan zijn stutten. Dat joch is negen en leest en schrijft als een kind van 6. Hij kan wel heel goed hutten bouwen. Tel uit je winst.
Wat doet 'ie
pi_30104814
Ik zet er ook mijn vraagtekens bij maar in het buitenland (o.a. de verenigde staten) heeft het wel degelijk succes.
En ik denk ook dat een kind wat om de een of andere manier buiten de boot valt bij normaal onderwijs, hier toch zijn voordeel kan halen.
-
pi_30104960
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 19:12 schreef _Boo_ het volgende:
Wat doet 'ie
Sorry, lokaal taalgebruik.
Hij smeert hem om 2 uur 's-middags.
pi_30105015
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 19:17 schreef SteveBallmer het volgende:

[..]

Sorry, lokaal taalgebruik.
Hij smeert hem om 2 uur 's-middags.
Dat moet hij eens later bij zijn werkgever proberen!
pi_30105025
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 19:13 schreef splendor het volgende:
En ik denk ook dat een kind wat om de een of andere manier buiten de boot valt bij normaal onderwijs, hier toch zijn voordeel kan halen.
Misschien dat als hij ergens een probleem mee heeft, hij zich er voor af moet sluiten en ervan weg met lopen, en dan als beloning 8 jaar lang mag hutten bouwen en knikkeren?
pi_30105031
quote:
Op de iederwijs-scholen zitten in principe 'normale' kinderen met slechts 1 handicap: zweverige ouders.
pi_30105052
Bekijk de uitzending aub even het is echt lachwekkend.
pi_30105147
De helft van de scholen is wel goedgekeurd door de onderwijsinspectie, dus blijkbaar is er toch toekomst voor Iederwijs.
pi_30105188
Ach, er moeten toch mensen zijn die later vuilnisman worden, omdat ze op school niets geleerd hebben
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_30105189
quote:
Ik zet er ook mijn vraagtekens bij maar in het buitenland (o.a. de verenigde staten) heeft het wel degelijk succes.
En Amerika staat bekend om zijn slimme inwoners, toch?
pi_30105233
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 19:21 schreef poemojn het volgende:
De helft van de scholen is wel goedgekeurd door de onderwijsinspectie, dus blijkbaar is er toch toekomst voor Iederwijs.
50% Zelfs de grootste achterstandschool in rotterdam met allemaal leraren die geen Nederlands spreken wordt nog goedgekeurd...

WTF doe ik in OUD. Ik wil nog helemaal geen kinderen
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_30105268
Ik ben zeker geen Iederwijs-fan, maar de genoemde argumenten werden ook altijd gebruikt voor de Vrije School en ik weet uit eigen ervaring dat het daar wel meevalt met aansluiting op vervolgopleidingen en wereldvreemdheid. Mentaliteit en het ontwikkelen van verborgen talenten, daarin scoren dit soort scholen juist veel hoger dan reguliere scholen.
Mijn stokpaardje: voor kinderen aan beide uiteinden van de curve -dus de hoogbegaafden en de wat minder begaafden- hebben naar mijn idee veel te halen bij dit soort onderwijssystemen. De "middenmoot" denk ik wat minder.
mooi he, alles
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 19:26:15 #22
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_30105339
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 19:21 schreef poemojn het volgende:
MINDER dan de helft is goedgekeurd, en ALLE Iederwijs scholen die zich profileren als voortgezet onderwijs zijn AFGEKEURD
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_30105410
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 19:18 schreef Dementor het volgende:

[..]

Dat moet hij eens later bij zijn werkgever proberen!
ach kom, alsof de gemiddelde lagere scholier wel al een arbeidsmoraal heeft die past bij een volwassene...
mooi he, alles
pi_30105488
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 19:27 schreef phileine het volgende:

[..]

ach kom, alsof de gemiddelde lagere scholier wel al een arbeidsmoraal heeft die past bij een volwassene...
Dat zou je nog eens vies tegen kunnen vallen.
Er zit een bepaalde regelmaat in het reguliere basisonderwijs met vooraf bepaalde tijden wat betreft het maken van taken,pauzes en lunch.
pi_30105502
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 19:27 schreef phileine het volgende:

[..]

Niet van zich zelf inderdaad, zoiets krijg je mee op een normale school en op een Iederwijs school duidelijk niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')