abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31582553
Ik zit te twijfelen tussen de volgende camera's,

Panasonic Lumix DMC-FZ30

Panasonic Lumix DMC-FZ20

Canon PowerShot S2 IS

Sony Cyber-shot DSC-H1

Hm ben er nog niet uit iemand tips ?
pi_31582706
Zelf ga ik denk ik voor de Panasonic Lumix DMC-FZ30 maar ik lees nergens of deze ook een verwisselbaar objectief heeft. Iemand ervaring met dit toestel?
pi_31582838
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 16:42 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Zelf ga ik denk ik voor de Panasonic Lumix DMC-FZ30 maar ik lees nergens of deze ook een verwisselbaar objectief heeft. Iemand ervaring met dit toestel?
Volgens mij wel, een lens thread van 55mm. Ik zou eens op de site van de fabrikant kijken, daar staat misschien ook nog wat nuttige informatie. En natuurlijk is het altijd handig om wat reviews te lezen, en ook belangrijk; ga eens naar de winkel om wat camera's uit te proberen. Dan weet je of je het wel fijn vindt werken allemaal.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_31583059
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 16:49 schreef Elefes het volgende:

[..]

Volgens mij wel, een lens thread van 55mm. Ik zou eens op de site van de fabrikant kijken, daar staat misschien ook nog wat nuttige informatie. En natuurlijk is het altijd handig om wat reviews te lezen, en ook belangrijk; ga eens naar de winkel om wat camera's uit te proberen. Dan weet je of je het wel fijn vindt werken allemaal.
Dat was ik inderdaad van plan!
Volgende week ben ik een paar dagen vrij en ga ik er een paar uitproberen.

De revieuws over dit toestel komen erg lovend over, alleen kon ik niet zo snel ontdekken of er een verwisselbaar objectief aan zat. Ik zoek het uit!
pi_31586065
Heeft iemand ervaring met een Sony cybershot dsc-w7/dsc-w17 (zelfde toestel alleen met een andere kleur)??

Dan meer de na delen dan de voordelen want over de voordelen lees ik genoeg maar niks over nadelen
......Signature-loos......
pi_31597341
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 23:45 schreef TrentReznor het volgende:
Goedenavond,

Ben op zoek naar een camera met een groothoek van ongeveer 28 mm + de mogelijkheid om de sluitertijd en diafragma handmatig in te kunnen stellen. Maar ik heb niet zo'n zin om met een spiegelreflex te gaan zeulen (en met losse lenzen te gaan werken)....

Panasonic DMC-LX1 Was misschien leuk geweest maar heeft weer veel ruis lees ik... Echt andere opties ben ik nog niet tegengekomen.
Een echt andere optie is de Ricoh Digital GR die vandaag of morgen in de winkels ligt. Voldoet aan wat je omschrijft en is sowieso erg interessant.

Ik zelf ga wel voor de LX1 van Panasonic, dat nadeel van ruis is enkel volgens die kerel die bij dpreview de recensie geschreven heeft. En hij vergelijkt de camera onterecht met spiegelreflexcamera's met een grotere sensor. Alle andere gebruikersrecensies (o.a. in de fora op dezelfde site) spreken vol lof, en als ik zie wat voor foto's het toestel maakt dan kan ik me dat goed voorstellen.

Nu alleen nog vinden waar ik de Panasonic DMC-LX1 in het zwart kan krijgen, iemand?
En doe mij anders jouw mening maar.
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 22:16:12 #233
66363 TrentReznor
Nothing can stop me now..
pi_31614023
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 04:00 schreef Kwaaie_Pief het volgende:

[..]

Een echt andere optie is de Ricoh Digital GR die vandaag of morgen in de winkels ligt. Voldoet aan wat je omschrijft en is sowieso erg interessant.

Ik zelf ga wel voor de LX1 van Panasonic, dat nadeel van ruis is enkel volgens die kerel die bij dpreview de recensie geschreven heeft. En hij vergelijkt de camera onterecht met spiegelreflexcamera's met een grotere sensor. Alle andere gebruikersrecensies (o.a. in de fora op dezelfde site) spreken vol lof, en als ik zie wat voor foto's het toestel maakt dan kan ik me dat goed voorstellen.

Nu alleen nog vinden waar ik de Panasonic DMC-LX1 in het zwart kan krijgen, iemand?
Hmmm.. die Ricoh heeft weer geen optische zoom, of is dat tegenwoordig niet meer nodig met 8 megapixels

Nadeel van beide is ook dat ze geen zoeker hebben, dus als de zon op je schermpje schijnt dan wordt het fotograferen redelijk lastig.. Of hebben ze daar wat op bedacht?
Code #0 Er is een onbekende fout opgetreden. Ga terug en probeer het opnieuw.
pi_31635032
Ik twijfel tussen deze 2:

Sony P200: http://www.dpreview.com/reviews/specs/Sony/sony_dscp200.asp

Pentax Optio S6: http://www.dpreview.com/reviews/specs/Pentax/pentax_optios6.asp

Punt is dat ik niet kan kiezen omdat ik graag het doorkijkding (ik weet de naam ff niet) van de P200 wil, maar het formaat van de Optio S6. Zit er technisch ergens een groot verschil? Of zijn de ervaringen zeer uiteenlopend? Overtuig mij!

btw de Optio S5z was het eigenlijk, maar die S6 is nieuwer dus dat is dan beter lijkt mij...
pi_31641408
Aangezien jullie relatief gezien de experts zijn...
Tijdenlang is het zo geweest dat digitale camera's een ongelovelijke vertraging hebben, ofwel, drukken en vervolgens een seconde wachten totdat de foto genomen is. Een enorm irritant fenomeen!
Is het zo dat in de huidige generatie camera's die inmiddels is opgelost? Of zijn het bepaalde series die daar geen last van hebben? Suggestie's wat dat betreft?
  zondag 23 oktober 2005 @ 19:18:46 #236
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_31654569
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 95% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 14:28:35 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  maandag 24 oktober 2005 @ 23:30:53 #237
56819 Kimske
Juf in wording
pi_31668291
ik heb em nog altijd NIET.

Beste mensen, NOOIT bij pixmania bestellen!

De levertijden kloppen gewoonweg niet er staat 5/6 dagen, dat werd 10 dagen, we zijn nu 14 dagen verder, morgen zou ie moeten komen...
Stem:
http://www.businesschallenge.nl/261-dhr_l_tome.html
en maak kans op een notebook!
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 08:50:35 #238
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_31674012
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 23:30 schreef Kimske het volgende:

De levertijden kloppen gewoonweg niet er staat 5/6 dagen, dat werd 10 dagen, we zijn nu 14 dagen verder, morgen zou ie moeten komen...
Dat had je ook kunnen lezen in de shopsurvey van tweakers, daarom heb ik ook besloten om bij digital street de bestellen. Ik hoop voor je dat je de camera snel hebt!

Ik heb dus 2 weken geleden een fz5 bij digitalstreet gekocht, machtig mooi apperaat is dat zeg
Drop you like an ill, bad habit
pi_31674132
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 23:30 schreef Kimske het volgende:

Welke camera heb je besteld ? en hou ons op de hoogte ik ben wel benieuwd.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:15:45 #240
56819 Kimske
Juf in wording
pi_31680405
fz5 besteld, hij is zojuist binnen gekomen! woeiiiiii

Moet nu weg ( stomme deeltijd opleiding :(:( )
Maar morgen en vanavond al: klikklakklik!
Stem:
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:34:32 #241
56819 Kimske
Juf in wording
pi_31680779
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 08:50 schreef pmponer het volgende:

[..]

Dat had je ook kunnen lezen in de shopsurvey van tweakers, daarom heb ik ook besloten om bij digital street de bestellen. Ik hoop voor je dat je de camera snel hebt!

Ik heb dus 2 weken geleden een fz5 bij digitalstreet gekocht, machtig mooi apperaat is dat zeg
Jaja, dat had ik ook wel gedaan, als ik hem zelf besteld zou hebben. Echter heeft mijn lieffie dat gedaan voor mijn verjaardag...
Stem:
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:47:57 #242
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31681026
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 23:52 schreef BarteS het volgende:
Aangezien jullie relatief gezien de experts zijn...
Tijdenlang is het zo geweest dat digitale camera's een ongelovelijke vertraging hebben, ofwel, drukken en vervolgens een seconde wachten totdat de foto genomen is. Een enorm irritant fenomeen!
Is het zo dat in de huidige generatie camera's die inmiddels is opgelost? Of zijn het bepaalde series die daar geen last van hebben? Suggestie's wat dat betreft?
die reactie ligt idd vaak tussen de 0.1 sec (dure versie) en de 0.3 sec (normale consument)

dat is dus idd bagger, en dat moet je voor lief nemen, digitaal is dus niet altijd beter...

maargoed,, wat anders, ik zag een Olympus Digital Myu Mu 4 megapix (of 5, kan ook) voor 179 ex btw bij de makro!

(staat ook in het foldertje ergens)
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 03:04:14 #243
56819 Kimske
Juf in wording
pi_31715739
`zo wat een geweldig ding zeg!!!
Ben zelf nog maar een beginnertje, dus ikzelf krijg er nog niet echt foto's uit waar ik trots op ben, en laat ze dus ook niet zien
Maar de camera heeft mega veel mogelijkheden en een onwijs goede zoom!! Ben er echt zo blij mee....... Prachtige kleuren ook, volledig natuurgetrouw!!! Zal morgen als ik tijd heb wat fotos maken, die niet uitprobeersels a la, het lichtknopje zijn
Stem:
pi_31730427

Jahhhh.

Ik kon niet meer wachten en ben naar de winkel gereden en heb een Panasonic DMC- FZ5 gekocht
Met kit dus Cameratas extra accu 256 mbSD kaart (er zit standaard een 16 mb kaart bij en nog een 512 mb SD kaart erbij gekocht

Accu is aan't opladen

Ik ga de fucking manual lezen doei
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 02:53:15 #245
56819 Kimske
Juf in wording
pi_31745761
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 17:49 schreef allsystemshalt het volgende:

Jahhhh.

Ik kon niet meer wachten en ben naar de winkel gereden en heb een Panasonic DMC- FZ5 gekocht
Met kit dus Cameratas extra accu 256 mbSD kaart (er zit standaard een 16 mb kaart bij en nog een 512 mb SD kaart erbij gekocht

Accu is aan't opladen

Ik ga de fucking manual lezen doei
Hijs echt zó gaaf!!
Stem:
pi_31746749
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 02:53 schreef Kimske het volgende:

[..]

Hijs echt zó gaaf!!
Ja VET he

Even oefenen nog en dan zal ik en kijken of ik een mooi voorbeeld kan neergooien

Vooral de beeld stabilisatie icm 12 maal zoom is super
pi_31749664
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 20:27 schreef DeStedebouwer het volgende:
Ik twijfel tussen deze 2:

Sony P200: http://www.dpreview.com/reviews/specs/Sony/sony_dscp200.asp

Pentax Optio S6: http://www.dpreview.com/reviews/specs/Pentax/pentax_optios6.asp

Punt is dat ik niet kan kiezen omdat ik graag het doorkijkding (ik weet de naam ff niet) van de P200 wil, maar het formaat van de Optio S6. Zit er technisch ergens een groot verschil? Of zijn de ervaringen zeer uiteenlopend? Overtuig mij!

btw de Optio S5z was het eigenlijk, maar die S6 is nieuwer dus dat is dan beter lijkt mij...
Ik heb gekozen voor de P200. Die is ook erg klein, en is nog fatsoenlijk vast te houden zonder dat je door het kleine formaat nog extra gaat "bibberen". Alternatief was ook nog de Ixus 50 van Canon, maar die is helemaal voor kleuterhandjes gemaakt.

btw: P200 besteld bij www.digitalstreet.nl
pi_31753478
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 08:37 schreef allsystemshalt het volgende:

[..]

Ja VET he

Even oefenen nog en dan zal ik en kijken of ik een mooi voorbeeld kan neergooien

Vooral de beeld stabilisatie icm 12 maal zoom is super
Voorbeelden vers van de pers

Panasonic DMC-FZ5 mijn eerste foto's ermee
pi_31760430
Ik twijfel nog tussen heel veel modellen, en volgens mij heb ik de helft nog niet gezien.. Ik wil er foto's mee maken voor mijn opleiding, maar ook voor de lol. De kwaliteit van de foto's moet gewoon perfect zijn, 4MP is geen probleem. Ik wil wel veel handmatig kunnen instellen en ik heb een hekel aan afdrukvertraging.. Wie helpt mij effe om mijn lijstje wat in te korten (of aanvullen als ik een goede vergeten ben)? Mijn budget ligt op max 250 euro.

Kodak Z740 -> lekker inzoomen tegen een relatief lage prijs!
Canon Porwershot A520 -> Mooie foto's en erg veel functies!
Olympus FE 5500/D630 -> 5 MP en redelijk groot schermpje..
Kodak CX 7430
Fuji Finepix E510
Nikon Coolpix 4200
Pentax Optio S55
Sony DSC S80
Samsung Digimax A7
Samsung Digimax A402
Kodak LS 755

Dussss..
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 19:56:33 #250
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_31763116
quote:
Op donderdag 15 september 2005 20:33 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Ixus 50 is echt heel cool. Vriend van me heeft die. Erg goede foto's. Maar neem mijn advies.... ga voor de 55. Die heeft een 2.5 inch lcd scherm van hoge kwaliteit.

Hier vind je alles over de Ixus 50 en andere Ixussen. Pas het type Ixus in de url aan en je vind alles over de 50, 55, 700, 750 etc. etc. Voorbeeldfoto's features en menu beschrijving hier:

http://web.canon.jp/Imaging/ixus55/index-e.html
Ik heb um zojuist besteld .
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')