abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 17:47:18 #1
76340 3rno
you can call me daddy
pi_30102243
Als je op vakantie gaat, soort safari (of eigenlijk: whatever voor vakantie), is zo'n waterzak dan handig om bij je te hebben? Met zo'n slangetje uit je rugzak waar je af en toe een slok uit kunt nemen...

Of is het meer een grappige gadget maar kun je eigenlijk netzogoed een losse fles met drank in je rugzak meenemen?
pi_30102358
Het is keihandig.
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 18:12:18 #3
33097 MUZZ
ik ga lekker
pi_30102942
vooral op de fiets en of de motor is het makelijk
Je zal als 1dags vlieg je dag niet hebben
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 18:21:17 #4
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_30103202
Ik vind het super en wil eigenlijk niet graag meer met flessen lopen
pi_30103294
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar al verschillende keren naar gekeken. Kan iemand vertellen wat er nou zo handig is. Ik snap dat het makkelijk is als je, zoals MUZZ aangeeft, actief bent maar wat zijn de andere voordelen?
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 19:46:35 #6
76340 3rno
you can call me daddy
pi_30106053
Ja precies. Het is grappig/handig op de fiets, maar als je aan het wandelen bent? Echt VEEL handiger dan een losse fles? Geeft het geen geklooi/gerotzooi met die waterzak? Lekken/warm worden, etc...? zo'n slangetje, wordt dat niet vies enzo?
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 21:14:18 #7
34586 kepler
No bounce, no play
pi_30109417
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 19:46 schreef 3rno het volgende:
Ja precies. Het is grappig/handig op de fiets, maar als je aan het wandelen bent? Echt VEEL handiger dan een losse fles? Geeft het geen geklooi/gerotzooi met die waterzak? Lekken/warm worden, etc...? zo'n slangetje, wordt dat niet vies enzo?
je hoeft niet te stoppen om te drinken. Het ligt stil op je rug (fles in rugzak wil nog wel eens schommelen). Verder zie ik ook geen voordelen

ben net terug uit Canada, daar veel Hikes gelopen. Maar eigenlijk alleen een fles water (1,5 ltr) meegenomen, ging prima (hikes van een km of 16).
The line is a dot to you!
pi_30110701
Nadeel van zo'n waterzak is dat je dus geen rugzak met spullen kan dragen en dat is meestal wel handig of zelfs noodzakelijk. Of ga je de hele dag met alles in je hand lopen. Vergeet bovendien niet dat als je op safari gaat dat je het grootste deel van de dag gewoon in een auto of bus zit dus dan is zo'n waterzak compleet nutteloos. Het is erg handig als je gaat hardlopen of gaat fietsen, maar als normale toerist is het vrij onhandig zelfs.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 21:51:48 #9
34586 kepler
No bounce, no play
pi_30110859
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 21:47 schreef Lucille het volgende:
Nadeel van zo'n waterzak is dat je dus geen rugzak met spullen kan dragen en dat is meestal wel handig of zelfs noodzakelijk. Of ga je de hele dag met alles in je hand lopen. Vergeet bovendien niet dat als je op safari gaat dat je het grootste deel van de dag gewoon in een auto of bus zit dus dan is zo'n waterzak compleet nutteloos. Het is erg handig als je gaat hardlopen of gaat fietsen, maar als normale toerist is het vrij onhandig zelfs.
je kan ook een rugzak kopen met een waterzak erin gebouwd, dan is dat probleem ook opgelost
pi_30111460
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 21:14 schreef kepler het volgende:

[..]

je hoeft niet te stoppen om te drinken. Het ligt stil op je rug (fles in rugzak wil nog wel eens schommelen). Verder zie ik ook geen voordelen

ben net terug uit Canada, daar veel Hikes gelopen. Maar eigenlijk alleen een fles water (1,5 ltr) meegenomen, ging prima (hikes van een km of 16).
Ook 1tje
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 22:15:27 #11
34586 kepler
No bounce, no play
pi_30111885
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 22:05 schreef -Struikrover- het volgende:

[..]

Ook 1tje
meer dan jij
pi_30112856
quote:
Zo'n Camelbak is echt super makkelijk, heb er altijd heel veel plezier van gehad. Ik draag m trouwens altijd over mijn gewone rugzak heen. Ik heb een bijna 3 liter zak, en er zitten erg lange bandjes aan zodat dat geen probleem is.

Sommige mensen zeggen alleen dat een Camelbak niet goed voor je is omdat je niet meer de rust neemt om te drinken.

Het grootste voordeel van een Camelbak is de grote capaciteit in 1 zak in plaats van in meerdere flessen. (Grote hoeveel heden water heb je trouwens niet nodig voor 10 - 15 km ofzo, maar meer bij afstanden boven de 25 km. of het moet heel warm weer zijn.) Ook wordt het water minder snel warm door de iso werking van de rugzak. Verder hoef je niet steeds je tas open te maken om je fles drinken te pakken. Nadeel is dat als je bukt het slangetje op de grond kan komen, maar das een questie van opletten.

Persoonlijk ben ik er gek op mijn camelbak, en ga ook niet meer zonder op pad.

[ Bericht 10% gewijzigd door -calimero- op 30-08-2005 22:45:35 ]
Save a mouse, eat a pussy.
  woensdag 31 augustus 2005 @ 00:19:15 #13
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_30116943
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 22:37 schreef -calimero- het volgende:

Persoonlijk ben ik er gek op mijn camelbak, en ga ook niet meer zonder op pad.
Ook naar de slager?

Ik weet het niet hoor, tenzij je gaat voor de heftige inspanning vind ik het een beetje een kneuzending. Zie je al zitten in je 4WD met je camelbag en je

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_30124083
Ik heb de waterfles gewoon in zo'n zijvak aan de buitenkant van een daypack zitten. Vastgemaakt met een carabiner door de dop van de fles en dat werkt uitstekend. Dan hoef je ook niet je tas open te maken om te drinken. Een oplossing van 5 euro.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  woensdag 31 augustus 2005 @ 11:07:50 #15
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_30125255
Toch, ik snap dat je moet zorgen dat je voldoende water drinkt, maar ergens wordt er vaak ook wel een béétje hysterisch over gedaan, vind ik.

Ik bedoel, als je een (woestijn-)trekking gaat doen, of om 12 uur 's middags Efesus gaat verkennen (Guilty ) ís het inderdaad handig om water bij je te hebben. Maar dat gesleur met flessen door de binnenstad van Parijs/Rio/Kaapstad is écht niet nodig. Iedere drie meter is er wel een supermarkt waar je een (goedkoop) drankje kopen kunt (ok, niet óp de Champs Elsysees nee ) In voornoemde steden kun je zelfs prima uit de kraan drinken...
Dus waarom toch die "als ik maar water bij me heb-paniek"?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_30141860
Ik kreeg een Camelback voor mijn verjaardag en was in eerste instantie zeer sceptisch. Inmiddels heb ik hem al op verschillende warme plaatsen op deze aardbol mogen gebruiken en ik vind het geweldig. Mijn zak blijft lekker koel in het isopak van mijn rugzakje. Het slangetje kun je reinigen en je moet idd opletten dat je je 'bite' niet over de grond laat slepen als je je tas op de grond zet. Even slurpen en je kunt het water perfect ff laten stromen om je voeten af te koelen...

Maar, een fles watrer in de rugzal doet eigenlijk gewoon hetzelfde hoor....
Take on the situation, but not the torment ...
pi_30176335
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 10:21 schreef Lucille het volgende:
Ik heb de waterfles gewoon in zo'n zijvak aan de buitenkant van een daypack zitten. Vastgemaakt met een carabiner door de dop van de fles en dat werkt uitstekend. Dan hoef je ook niet je tas open te maken om te drinken. Een oplossing van 5 euro.
Het is natuurlijk persoonlijk, maar ik houd niet van rammelende uitrusting aan me'n tas (en dat heb je wel met een carabiner door je Sig fles.) Bovendien heb je dan geen 3 liter.

En Hik zegt wel dat je in de stad om de 3 meter een supermarkt kan vinden, maar niet iedereen komt in z'n vakantie in de stad. Zijn nog genoeg plaatsen in de 'buurt' waar je dagen kan lopen zonder een winkel tegen te komen.

En als jij een dag loopt met je rugzak van 24 kg of meer verbruik je die 3 liter water wel, en ben je blij dat je niet steeds je tas af hoeft te hangen of je maatje moet vragen om jou fles uit je tas te halen om iets te kunnen drinken. Bovendien ga je dan eerder grote hoeveel heden drinken ipv steeds kleine beetjes, wat soms wel verkeerd kan vallen bij grote inspaning.

Het ligt er dus helemaal aan op wat voor vakantie je gaat, en waar heen.
Save a mouse, eat a pussy.
pi_30240934
quote:
pff dat vind ik onzin. Ik was afgelopen zomer met vakantie (ook met backpack) en daar waren ook wat mensen die zo'n ding hadden. 1,5 liter wel voldoende en dankzij de handige vorm passen er ook nog genoeg andere spullen in je tas.
Neem dan wel een waarvan je de slang af kunt sluiten trouwens, erg lastig als er water uitloopt als je de tas ergens neerlegt .

Overigens had ik zelf ook gewoon een 1,5 liter fles aan mn tas bungelen, omdat ik geen zin had om zo''n ander ding te kopen .
pi_30241056
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 19:46 schreef 3rno het volgende:
Het grote voordeel van een goede is dat hij je drinken ook koelt. En in een goede rugzak met heupgordels (mini backpack) heb je er absoluut geen last van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')