je hoeft niet te stoppen om te drinken. Het ligt stil op je rug (fles in rugzak wil nog wel eens schommelen). Verder zie ik ook geen voordelenquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 19:46 schreef 3rno het volgende:
Ja precies. Het is grappig/handig op de fiets, maar als je aan het wandelen bent? Echt VEEL handiger dan een losse fles? Geeft het geen geklooi/gerotzooi met die waterzak? Lekken/warm worden, etc...? zo'n slangetje, wordt dat niet vies enzo?
je kan ook een rugzak kopen met een waterzak erin gebouwd, dan is dat probleem ook opgelostquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 21:47 schreef Lucille het volgende:
Nadeel van zo'n waterzak is dat je dus geen rugzak met spullen kan dragen en dat is meestal wel handig of zelfs noodzakelijk. Of ga je de hele dag met alles in je hand lopen. Vergeet bovendien niet dat als je op safari gaat dat je het grootste deel van de dag gewoon in een auto of bus zit dus dan is zo'n waterzak compleet nutteloos. Het is erg handig als je gaat hardlopen of gaat fietsen, maar als normale toerist is het vrij onhandig zelfs.
Ook 1tjequote:Op dinsdag 30 augustus 2005 21:14 schreef kepler het volgende:
[..]
je hoeft niet te stoppen om te drinken. Het ligt stil op je rug (fles in rugzak wil nog wel eens schommelen). Verder zie ik ook geen voordelen
ben net terug uit Canada, daar veel Hikes gelopen. Maar eigenlijk alleen een fles water (1,5 ltr) meegenomen, ging prima (hikes van een km of 16).
Zo'n Camelbak is echt super makkelijk, heb er altijd heel veel plezier van gehad. Ik draag m trouwens altijd over mijn gewone rugzak heen. Ik heb een bijna 3 liter zak, en er zitten erg lange bandjes aan zodat dat geen probleem is.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 21:47 schreef Lucille het volgende:
Nadeel van zo'n waterzak is dat je dus geen rugzak met spullen kan dragen en dat is meestal wel handig of zelfs noodzakelijk. Of ga je de hele dag met alles in je hand lopen. Vergeet bovendien niet dat als je op safari gaat dat je het grootste deel van de dag gewoon in een auto of bus zit dus dan is zo'n waterzak compleet nutteloos. Het is erg handig als je gaat hardlopen of gaat fietsen, maar als normale toerist is het vrij onhandig zelfs.
Ook naar de slager?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:37 schreef -calimero- het volgende:
Persoonlijk ben ik er gek op mijn camelbak, en ga ook niet meer zonder op pad.
Het is natuurlijk persoonlijk, maar ik houd niet van rammelende uitrusting aan me'n tas (en dat heb je wel met een carabiner door je Sig fles.) Bovendien heb je dan geen 3 liter.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 10:21 schreef Lucille het volgende:
Ik heb de waterfles gewoon in zo'n zijvak aan de buitenkant van een daypack zitten. Vastgemaakt met een carabiner door de dop van de fles en dat werkt uitstekend. Dan hoef je ook niet je tas open te maken om te drinken. Een oplossing van 5 euro.
pff dat vind ik onzin. Ik was afgelopen zomer met vakantie (ook met backpack) en daar waren ook wat mensen die zo'n ding hadden. 1,5 liter wel voldoende en dankzij de handige vorm passen er ook nog genoeg andere spullen in je tas.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 21:47 schreef Lucille het volgende:
Het grote voordeel van een goede is dat hij je drinken ook koelt. En in een goede rugzak met heupgordels (mini backpack) heb je er absoluut geen last van.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 19:46 schreef 3rno het volgende:
Ja precies. Het is grappig/handig op de fiets, maar als je aan het wandelen bent? Echt VEEL handiger dan een losse fles? Geeft het geen geklooi/gerotzooi met die waterzak? Lekken/warm worden, etc...? zo'n slangetje, wordt dat niet vies enzo?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |