Je zit er dichtbij volgens mij. Kijk, die Genee is een omhooggevallen nul en Johan Derksen kon hem heerlijk in de urine zetten. Hoewel ik Derksen platvloers vind, heeft hij toch mannelijke eigenschappen : hij valt Barbara niet op haar uitspraken aan. Ten eerste omdat zij vrouw is en ten tweede omdat zij van voetbal (behalve van ajax, want dat hoort ze van papa Frits) weinig tot geen verstand heeft.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 12:58 schreef Elgigante het volgende:
[..]
De wisselwerking tussen de jonge, redelijk groene Genee en de sluwe vos Derksen was gewoon goed, zeker omdat Genee een goed geheugen had om eerder gedane uitspraken eens op te rakelen en beschikte een meesterlijke timing, samen maaken ze een leuk programma.
Barbara is geen goede side-kick voor Derksen, dus het eindresultaat is minder.
Verder is roem vergankelijk inderdaad en zullen we Johan misschien al vrij snel afscheid zien nemen als vast panellid bij Voetbal Insite.
quote:Interview finaal mislukt
“Als een jonge journalist hem een vraag stelt die hem niet bevalt, gaat Van Gaal vreemd doen.” Was getekend: voetbalgoeroe, analyticus, hoofdredacteur en betweter Johan Derksen vorige week maandagavond in Voetbal Insite. Metro-verslaggever John van Schagen is zo’n jonge journalist. Hoe een interview met een voetbalgoeroe, analyticus, hoofdredacteur en betweter finaal in de soep kan lopen.
Mail naar Gouda
Beste meneer Derksen, Even voorstellen: John van Schagen, eindredactie Metro. Voor ons blaadje waar iedere werkdag circa 3 miljoen ogen op neerdalen, zou ik VI-hoofdredacteur en voetbalanalyticus Johan Derksen graag willen interviewen aan de hand van tien stellingen over zijn persoon.
Mail uit Gouda
Waarde John, Kan dat via e-mail? Ik mail de antwoorden wel terug. Zo niet, dan moet je even een afspraak maken.
Mail naar Gouda
Toch graag een gesprek, doorvragen per mail gaat namelijk zo lastig. Het neemt niet langer dan 40 minuten in beslag.
...Op een regenachtige dinsdagmiddag, ergens in februari...
Van S: “Goedemiddag: John van Schagen.”
D: “Hallo (handen worden geschud)... Nou, je treft het niet want ik heb een enórm slecht humeur.”
Van S: “Ai, dat is niet zo mooi.”
D: “Ik ben helemáál niet lekker. Maar kom, ga zitten. Wat is precies de bedoeling?”
Van S: “Ja, ik zal het even in vogelvlucht uitleggen. We willen graag een leuk verhaal met u. Zoals ik al mailde, doen we dat aan de hand van een rij stellingen en een paar vragen. Wilt u overigens graag met u aangesproken worden of vindt u je prettiger?“
D.: “Nou, doe maar gewoon je hoor.”
Van S.: “Oké, doen we dat. Ik neem aan dat je het verhaal voor publicatie nog even wilt lezen?”
D.: “Ja, dat lijkt me wel handig gelet op eventuele feitelijke onjuistheden.”
Van S.: “Prima, laten we maar beginnen dan. Stelling nummer 1: Johan Derksen is een standvastig man. Voor hem geldt dan ook: ik zeg wat ik denk en ik doe wat ik zeg.”
D.: “Nou, maar zo zit ik helemaal niet in elkaar jongen, ik ben gewoon Johan Derksen. Met dit soort onzin moet je bij mij nooit aankomen, dat is aan mij niet besteed namelijk. Gewoon zinnige vragen en dan krijg je wereldantwoorden. En geen prietpraat.”
Van S.: “Oké, iets helemaal anders dan. Het hele voetbalwereldje, heb je er nog steeds een beetje zin in? In je columns en op tv laat je nog wel eens doorschemeren dat al die randtoestanden je plezier aan het wegnemen zijn.”
D.: “Ik heb er nog steeds plezier in ja ... maar wacht eens. Dit wordt helemaal niks, dit verhaal. Dat toontje enzo, ik vind het helemaal niks. Een popiejopie-geprietpraat. Heb je er nog een beetje zin in enzo.”
Van S.: “Maar dat is toch een heel normale vraag?”
D.: “Nee, nee. Laten we er maar mee stoppen. Je hebt je helemaal niet voorbereid en komt zomaar een beetje babbelen en ik hou niet van babbelen.”
Van S.: “Tja...dat is toch wel heel jammer. Maar goed, als je er echt zo over denkt, dan moeten we er inderdaad maar mee stoppen.”
D.: “Lijkt me het beste. Dit is niks voor mij.”
Van S.: “Nee?”
D.: “Nee, echt niet. Ik neem mijn vak nog wel serieus namelijk en dan ga ik niet dit soort gesprekken aan....’heb je er nog zin in?’.”
Van S.: “Maar is dat zo’n hele rare vraag dan?”
D.: “Ach...”
Van S.: “Dit was wel zo’n beetje het kortste interview dat ik ooit gehouden heb. Heb je dit wel vaker eigenlijk?”
D.: “Tja, misschien dat ze dit bij dat flutblaadje waar je voor werkt wél waarderen, maar hier moet je bij mij echt niet mee aankomen. En nog wat: ik wil niet dat je hier iets over in dat krantje schrijft!”
Tja...
Anderhalve week later, mail naar Gouda
Beste meneer Derksen, Zoals vorige week dinsdag afgesproken mail ik je hierbij de tekst voor het Metro-interview. Het was een interessant gesprek. Kun je het zoals afgesproken controleren op eventuele feitelijke onjuistheden? Graag vóór morgenavond 19.00 uur alsjeblieft. Met vriendelijke groet, John van Schagen
Nóóit meer wat van gehoord...
och, stoor me ook niet aan Derksen hoor, maar ik vind dat hij dat interview niet zo slim heeft opgelost. Gelijk zo negatief erin staan. Je kunt een jonge reporter ook een kans geven. Bevalt het niet, dan weet je dat voor de volgende keer. Nu zet hij een klein beetje zichzelf voor lul.quote:Op donderdag 9 maart 2006 11:42 schreef getikte_rik het volgende:
och, derksen is tenminste wel eerlijk en heeft ook wel zelfspot hoor. het is niet de aardigste man van nederland nee, maar geloof je nu echt dat jansma en smeets zulke lieverds zijn? daar gaan ook heel wat verhalen over. dergelijke klootzakken moet je koesteren, het zijn hoe dan ook vakmensen, en ze sterven uit. over sterven gesproken: ik hoopte eigenlijk ns te horen wat derksen nu precies mankeert, wat zijn dikke kop betreft?!
quote:Op donderdag 9 maart 2006 12:39 schreef The_Verve het volgende:
Hij heeft toch ook gewoon gelijk? Wat zijn dat nou voor waardeloze vragen?
Wat is je punt? Dit stukje slaat verder niet op Derksen, slechts door Derksen?quote:Op maandag 20 maart 2006 10:23 schreef Blue_MnM het volgende:
ook niet echt gezond dit
quote:Op maandag 20 maart 2006 10:31 schreef Gunner het volgende:
[..]
Wat is je punt? Dit stukje slaat verder niet op Derksen, slechts door Derksen?
idd. die eerdere off topic opmerking van blue_mnm is gezien de titel van dit topic een beetje ongelukkigquote:Op maandag 20 maart 2006 10:45 schreef Barnet_Bee het volgende:
Dit stukje gaat over Dijkstra, een voetballer die in de goot is beland. Stond wel in de column van Derksen.
zelfreflectie?quote:Op maandag 27 maart 2006 11:03 schreef Jgeerling het volgende:
En dat negatieve van hem (...) de hele tijd...
azijnzeikerd.
vanavond pas om half 11quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |