quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 23:55 schreef Murray het volgende:[..]
Dat zijn toch ook die spinnen die in grote groepen leven, en altijd bij elkaar blijven?
Nou zwarte weduwe spinnetjes zijn niet zo groot
rill zal ff plaatje zoeken
*met ogen dicht ofzo.ulkkk*
Verdomme ik krijg intens kippevel nu maarkomt ieeeeeeee
![]()
de grote is het vrouwtje die vreet dus na de sex de man op..
nogal wiedus want hij is niet zo groot.
Maar goed evenwel komen deze niet voor in ons land hoewel.
een tuinderij in de buurt ons eens vertelde dat ze eens zo *kriebels krijgt*
een spin binnen hadden gekregen dankzij het transport van ijslands mos
leuk voor de kerst etc.. enzo
Als deze spin je prikt ben je dus wel ff dood enzo
gloof ik...
Gevaar voor mens en...
Er bestaan veel giftige spinnen, slechts een tiental zijn dodelijk giftig. De zwarte weduwe is echt wel dodelijkdodelijkdodelijkdodelijkdodelijkdodelijkdodelijkdodelijk giftig. Haar gif is 15 keer zo krachtig als het gif van een ratelslang.
De beet van een zwarte weduwe lijkt op een speldenprik. Niet erg dus...maar het vervolg is een klein griezelverhaaltje: lijm zelf maar aan elkaar.
maagspieren worden hard
zenuwimpulsen van spieren verkrampen
je kan niet meer spreken
gelaatsspieren verstijven
verlamming en pijn
overleven kan
sterven kan ook
De hoeveelheid gif is van belang bij het overleven van een beet. Daarom hebben kleine kinderen meer kans om het dodelijk slachtoffer van de zwarte weduwe te worden.
In streken waar de zwarte weduwe veel voorkomt heeft men tegengif in voorraad.
Dit tegengif bekomt men door de spinnen te 'melken'. Men moet er wel snel bijzijn. De inwerking van dit tegengif duurt 20 minuten.
Als er 100 spinnenbeten behandeld worden van een zwarte weduwe, dan sterft er gemiddeld 1 persoon. (1%)
Bewonder onderstaande foto's maar.
Ik vind de zwarte weduwe nog steeds een prachtig dier, maar ik kijk 's avonds toch goed onder mijn bed voor het slapen gaan.
http://www.spreekbeurten.info/zwarte%20weduwe.html
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!