Inderdaad die spelers moeten best te vinden zijn. En ik neem aan dat het Roda publiek ook niet zo heel veel moeite heeft met Duitsers en Belgen uit de grensstreek. Naar mijn idee is het voor een club gewoon erg belangrijk ook spelers uit de eigen regio te hebben. Een paar buitenlanders voor wat extra's kunnen geen kwaad maar het moet niet de overhand krijgen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 09:57 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Publiek roept al tijden om Nederlanders, de komt van van den Ouweland en Derksen werden daarom toegejuicht.
Zijn ze nu weer spelers uit alle hoeken en windstreken aan het testen. Loopt er dan echt geen Nederlandse speler rond die hetzelfde (voor mijn part iets minder!) is dan weer zo'n nietszeggende buitenlander die ook nog 's een stuk meer verdient???
Ik meen van niet...qua spel moet hij heel veel op Park lijken, dat wil zeggen aanvallend met een goeie techniek, en inzetbaar op vrijwel alle posities op het middenveld en achter de spitsen. Maar ik heb ook mijn twijfels. Niet of het een goeie speler is of dat hij het niveau van PSV ooit gaat halen, maar wel hoe snel dat zal zijn. Ik wil ook voor Park een opvolger die er ( vrijwel ) direct staat!quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 10:13 schreef Joenes het volgende:
Juan Carlos Carrizo is mooi voor de toekomst, maar geen speler die er nu al staat lijkt me. Kan ie trouwens ook links-back spelen, aangezien hij een linkspoot is?
Wees maar niet bang. Ook zonder Nedved spelen ze Oranje wederom volledig weg, en ditmaal scoren ze wel vaker.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 00:54 schreef Elgigante het volgende:
Vor Oranje vind ik het ook beter dat ze tege Tsjechie verliezen,
quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 10:19 schreef johannes1986 het volgende:
Zelfs een rising star als Kromkamp is al onbetaalbaar voor PSV ( net als Mathijssen, Landzaat, Huntelaar enz. )
Het punt is ook dat er wel voldoende Nederlands talent is, maar dat moet dan uit de eigen opleiding gaan komen ( zoals nu eindelijk weer serieus gebeurd met bv. Affelay ) . Maar er stroomt bij PSV altijd heel weinig door, meer dan 1-2 basisspelers zal het nooit worden. Als je dus meer Nederlandse spelers in je team wilt, zal je die bij andere clubs in Nederland moeten halen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 10:23 schreef du_ke het volgende:
Dan maar een wat lager niveau misschien. Maar daar ben ik niet zo bang voor eigenlijk. Ook in Nederland loopt genoeg talent rond maar dat moet wel de kans krijgen.
Toen we een paar jaar terug zoveel Belgen hadden hoorde je ook niemand klagen. Maar relatief gezien valt ook het aantal (spelende) Belgen nu zelfs mee...quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 10:11 schreef du_ke het volgende:
[..]
Inderdaad die spelers moeten best te vinden zijn. En ik neem aan dat het Roda publiek ook niet zo heel veel moeite heeft met Duitsers en Belgen uit de grensstreek. Naar mijn idee is het voor een club gewoon erg belangrijk ook spelers uit de eigen regio te hebben. Een paar buitenlanders voor wat extra's kunnen geen kwaad maar het moet niet de overhand krijgen.
Roda haalt normaal onbekende spelers en verkoopt ze daarna goed. Lijkt wel alsof AZ het Roda van Nederland is met de Nederlandse spelers op dit moment...quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 10:19 schreef johannes1986 het volgende:
Voor leuke middenmoters als Roda JC enz. moet er inderdaad wel wat te vinden zijn van hetzelfde niveau wat Nederlands is, simpelweg omdat de geëiste kwaliteit minder is en daar dus meer kans te behalen is onder de spelers uit het eigen land.
Waar ken ik dat probleem van? Laatste jaren doorgebroken Sonkaya (Porto) en in mindere mate Bas Jacobs (VVV Venlo)...quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 10:28 schreef johannes1986 het volgende:
[..]
Het punt is ook dat er wel voldoende Nederlands talent is, maar dat moet dan uit de eigen opleiding gaan komen ( zoals nu eindelijk weer serieus gebeurd met bv. Affelay ) . Maar er stroomt bij PSV altijd heel weinig door, meer dan 1-2 basisspelers zal het nooit worden. Als je dus meer Nederlandse spelers in je team wilt, zal je die bij andere clubs in Nederland moeten halen.
Dit was te verwachten. Het schijnt nogsteeds een lachwekkende fout van PSV te zijn...maar ik heb Huntelaar een jaar lang bij AGOVV Apeldoorn zien voetballen omdat ik daar woon, en ik kan je vertellen dat je écht wel kon zien dat hij veel talent had, en dat hij het waarschijnlijk wel ging halen op een veel hoger niveau, maar je kon toen nog níet zien dat hij zo snel zo goed zou worden...En PSV wou hem ook niet wegsturen, PSV was gewoon eerlijk en zei dat hij nog niet toe was aan een basisplaats ( dat was heel realistisch van PSV toen en eerlijk tegenover zo'n jongen ) . Dat Huntelaar toen weg wou om het via de subtop te proberen...tsjah, dat is logisch van hem, en lijkt me dan geen blunder van PSV als ze zo'n jongen dan niet dwarsbomen bij zijn carriere.quote:
Dat probleem heeft inderdaad bijna elke club in Nederland in de eredivisie, behalve zij die geen geld hebben of geen geschikte vervangers kunnen vinden voor vertrokken spelers en het ( noodgewongen ) met eigen jeugd proberen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 10:30 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Waar ken ik dat probleem van? Laatste jaren doorgebroken Sonkaya (Porto) en in mindere mate Bas Jacobs (VVV Venlo)...
Dan moet je dat denk ik maar doen, want vertel mij dan eens welke spelers jij nu zou gaan halen die:quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 10:34 schreef du_ke het volgende:
Als ik een team met allemaal Zuid Amerikanen wil word ik wel fan van een of andere obscure Argentijnse club. Maar ik heb veel liever dat PSV met een aanzienlijke schare Nederlanders haar doel probeert te bereiken.
Juist, en hoevaak komen zulke spelers voorbij? Tussen de dag dat Van Nistelrooy bij PSV tekende en nu zit al zo'n 5-6 jaarquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 10:41 schreef du_ke het volgende:
Ach dat vergt wat inventivieteit van de technische staf... En talent mag best wat kosten dat hebben Van Bommel, Robben en Van Nistelrooy wel bewezen...
Ik zei niks.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 10:32 schreef johannes1986 het volgende:
Ik word er nogsteeds moe van dus, als iemand zonder even goed na te denken zoiets zegt![]()
Relaties? Sinds wanneer scoor je met relaties doelpuntenquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 10:45 schreef johannes1986 het volgende:
Vlaar zou ik heel mooi vinden, zelfs een leek kan zien dat de kans dat hij een topverdediger wordt heel erg groot is. We kunnen hem waarschijnlijk goedkoop halen doordat hij nu nog een jeugdcontract heeft. Vervelend is dus dat we dan AZ naaien, en dan krijgen we weer de hele voetballerij over ons heen ( net als met Kalou ) en dat komt onze relaties nou niet echt ten goede.
quote:Telegraaf: PSV krijgt 5 miljoen euro voor Bouma
Volgens De Telegraaf krijgt PSV vijf miljoen euro van Bouma. Dat zou de contractueel vastgelegde afkoopsom zijn geweest voor de verdediger.
Er zijn volgens mij meer dan 1 miljoen jeugdvoetballers. Daar moet wat te vinden zijn! Naar het buitenland grijpen is de makkelijkste oplossing.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 10:47 schreef johannes1986 het volgende:
[..]
Juist, en hoevaak komen zulke spelers voorbij? Tussen de dag dat Van Nistelrooy bij PSV tekende en nu zit al zo'n 5-6 jaar![]()
Nederlandse ( super- ) talenten van Ajax en Feyenoord zullen nooit voor PSV kiezen, en ik blijf erbij dat de rest tegenwoordig óf van een te laag niveau is, óf onhaalbaar en onbetaalbaar is![]()
Dat klopt, maar 95 % voetbalt in Amsterdam of is niet goed genoeg. En als na een aantal jaar blijkt dat er iemand wél het niveau van PSV heeft, dan wordt er doodleuk een vreselijk hoge prijs gevraagd of de betreffende speler zelf heeft het in Nederland al gezien en wil naar een leuke middenmoter of subtopper in een grote competitie...quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 11:04 schreef du_ke het volgende:
[..]
Er zijn volgens mij meer dan 1 miljoen jeugdvoetballers. Daar moet wat te vinden zijn! Naar het buitenland grijpen is de makkelijkste oplossing.
Ja, er voetballen 950000 mensen in Amsterdamquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 11:09 schreef johannes1986 het volgende:
[..]
Dat klopt, maar 95 % voetbalt in Amsterdam of is niet goed genoeg. En als na een aantal jaar blijkt dat er iemand wél het niveau van PSV heeft, dan wordt er doodleuk een vreselijk hoge prijs gevraagd of de betreffende speler zelf heeft het in Nederland al gezien en wil naar een leuke middenmoter of subtopper in een grote competitie...
Met relaties scoor je inderdaad geen doelpunten, maar je moet in de toekomst zeer waarschijnlijk nog onderhandelen met een club als AZ. PSV was ook not amused met de handelswijze van Manchester United, en dat speelt toch mee bij een transfer naar die club, bv. door een hogere prijs te vragen, simpelweg te weigeren of hem te verkopen voor hetzelfde geld aan een andere club.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 11:02 schreef JustJunior het volgende:
[..]
Relaties? Sinds wanneer scoor je met relaties doelpuntenDaar heb ik dus echt schijt aan, wat andere clubs van ons moeten denken. PSV dient zakelijk en professioneel te handelen bij transfers, en "gentlemen agreements" en relaties gaan daar niet mee samen.
Ik zou Vlaar er best bij willen hebben. Puur op kwaliteit / potentie is dat waarschijnlijk een verbetering ten opzichte van Bouma, maar hij is nog niet ingespeeld. Maar Vlaar zal hoogstwaarschijnlijk niet komen, AZ is ook niet gek
[..]Dat is nog een aardige zak geld, dat valt me alles mee.
Weet iemand trouwens het fijne van die gelimiteerde transfersommen? Waarom zijn die opgenomen in het contract? Was dat een idee vanuit PSV, of stuurde zaakwaarnemers daarop aan? Want ik vind het een erg gevaarlijke constructie, daar andere clubs zonder onderhandeling met de club bliksemsnel je spelers kunnen wegkapen, zoals nu blijkt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |