abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 10:04:08 #126
103389 johannes1986
Voetbalfreak & PSV-Fan
pi_30088753
Carrizzo is inderdaad binnen:

'PSV legt stagiair Juan Carlos Carrizo vast'

30/8/2005 9 :32

" PSV heeft de selectie aangevuld met Juan Carlos Carizzo. De Argentijnse jeugdinternational maakte indruk tijdens zijn stage in Eindhoven en verdiende daar volgens De Telegraaf een contract voor vier of vijf jaar mee.
Carizzo (18) is een linksbenige middenvelder, die op meerdere posities uit de voeten kan. Hij speelde in het nationale team onder 17, maar heeft nu de stap gemaakt naar onder 20. PSV-trainer Guus Hiddink ontdekte Carizzo bij de beloftes van San Lorenzo toen hij scoutte in Zuid-Amerika. "

Is dit dan de echte opvolger van Park ( Kone is dat niet vind ik ) of mogen we nog een verrassing van Hiddink verwachten? Aan de ene kant schijnt deze jongen écht veel talent te hebben en moet hij 2-3 miljoen dollar hebben gekost, aan de andere kant is hij superjong en is hij vooral gehaald voor de toekomst...ik ben benieuwd wanneer deze jongen in het 1e staat..zou dat ( redelijk ) snel zijn of moeten we nog 1-2 jaar wachten?

Wat weet jij er bijvoorbeeld van Cultheld?
pi_30088937
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 09:57 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Publiek roept al tijden om Nederlanders, de komt van van den Ouweland en Derksen werden daarom toegejuicht.

Zijn ze nu weer spelers uit alle hoeken en windstreken aan het testen. Loopt er dan echt geen Nederlandse speler rond die hetzelfde (voor mijn part iets minder!) is dan weer zo'n nietszeggende buitenlander die ook nog 's een stuk meer verdient???
Inderdaad die spelers moeten best te vinden zijn. En ik neem aan dat het Roda publiek ook niet zo heel veel moeite heeft met Duitsers en Belgen uit de grensstreek. Naar mijn idee is het voor een club gewoon erg belangrijk ook spelers uit de eigen regio te hebben. Een paar buitenlanders voor wat extra's kunnen geen kwaad maar het moet niet de overhand krijgen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_30088976
Juan Carlos Carrizo is mooi voor de toekomst, maar geen speler die er nu al staat lijkt me. Kan ie trouwens ook links-back spelen, aangezien hij een linkspoot is?
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 10:19:19 #129
103389 johannes1986
Voetbalfreak & PSV-Fan
pi_30089114
Het is nogal logisch dat de top-3 meer buitenlanders hebben dan de rest van de clubs in de competitie, want zij streven een niveau na dat veel hoger is dan dat van de rest, en zoveel goeie nederlanders zijn er gewoon niet. In de buitenlandse competities ja, maar die komen pas terug als ze oud zijn ( zoals Cocu ) en dat zijn er al helemaal weinig. Zelfs een rising star als Kromkamp is al onbetaalbaar voor PSV ( net als Mathijssen, Landzaat, Huntelaar enz. )

Welke spelers wou je dan dat PSV gaat halen? Zo'n Zonneveld, Drost enz. zit ik niet op te wachten hoor...als je spelers wilt kopen in de Nederlandse competitie die echt wat toevoegen aan PSV, dan zijn ze vrijwel altijd al onbetaalbaar ( hier en daar een uitzondering daargelaten ) .

Voor leuke middenmoters als Roda JC enz. moet er inderdaad wel wat te vinden zijn van hetzelfde niveau wat Nederlands is, simpelweg omdat de geëiste kwaliteit minder is en daar dus meer kans te behalen is onder de spelers uit het eigen land.
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 10:21:56 #130
103389 johannes1986
Voetbalfreak & PSV-Fan
pi_30089174
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 10:13 schreef Joenes het volgende:
Juan Carlos Carrizo is mooi voor de toekomst, maar geen speler die er nu al staat lijkt me. Kan ie trouwens ook links-back spelen, aangezien hij een linkspoot is?
Ik meen van niet...qua spel moet hij heel veel op Park lijken, dat wil zeggen aanvallend met een goeie techniek, en inzetbaar op vrijwel alle posities op het middenveld en achter de spitsen. Maar ik heb ook mijn twijfels. Niet of het een goeie speler is of dat hij het niveau van PSV ooit gaat halen, maar wel hoe snel dat zal zijn. Ik wil ook voor Park een opvolger die er ( vrijwel ) direct staat!
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 10:22:16 #131
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_30089182
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 00:54 schreef Elgigante het volgende:
Vor Oranje vind ik het ook beter dat ze tege Tsjechie verliezen,
Wees maar niet bang. Ook zonder Nedved spelen ze Oranje wederom volledig weg, en ditmaal scoren ze wel vaker.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_30089217
Dan maar een wat lager niveau misschien. Maar daar ben ik niet zo bang voor eigenlijk. Ook in Nederland loopt genoeg talent rond maar dat moet wel de kans krijgen.
pi_30089279
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 10:19 schreef johannes1986 het volgende:
Zelfs een rising star als Kromkamp is al onbetaalbaar voor PSV ( net als Mathijssen, Landzaat, Huntelaar enz. )
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 10:28:44 #134
103389 johannes1986
Voetbalfreak & PSV-Fan
pi_30089334
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 10:23 schreef du_ke het volgende:
Dan maar een wat lager niveau misschien. Maar daar ben ik niet zo bang voor eigenlijk. Ook in Nederland loopt genoeg talent rond maar dat moet wel de kans krijgen.
Het punt is ook dat er wel voldoende Nederlands talent is, maar dat moet dan uit de eigen opleiding gaan komen ( zoals nu eindelijk weer serieus gebeurd met bv. Affelay ) . Maar er stroomt bij PSV altijd heel weinig door, meer dan 1-2 basisspelers zal het nooit worden. Als je dus meer Nederlandse spelers in je team wilt, zal je die bij andere clubs in Nederland moeten halen.

Alleen Nederlandse spelers bij clubs in Nederland die goed genoeg zijn voor PSV én betaalbaar zijn er bijna niet, en dat wordt ook steeds minder, want zelfs Europese middenmotors zijn nu al kansrijker geworden dan de top-3

Mijn mening is: genoeg Nederlands talent zal er altijd blijven, maar dat speelt vooral bij clubs buiten de top-3, en bij de top-3 als doorgestroomde talenten, dus vooral bij Ajax ( jammer genoeg ) . Tegenwoordig slaan die talenten de top-3 gewoon over voordat ze naar het buitenland gaan, en dat is inderdaad jammer, maar daar kan PSV ook weinig aan doen
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 10:29:09 #135
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_30089345
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 10:11 schreef du_ke het volgende:

[..]

Inderdaad die spelers moeten best te vinden zijn. En ik neem aan dat het Roda publiek ook niet zo heel veel moeite heeft met Duitsers en Belgen uit de grensstreek. Naar mijn idee is het voor een club gewoon erg belangrijk ook spelers uit de eigen regio te hebben. Een paar buitenlanders voor wat extra's kunnen geen kwaad maar het moet niet de overhand krijgen.
Toen we een paar jaar terug zoveel Belgen hadden hoorde je ook niemand klagen. Maar relatief gezien valt ook het aantal (spelende) Belgen nu zelfs mee...
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 10:19 schreef johannes1986 het volgende:
Voor leuke middenmoters als Roda JC enz. moet er inderdaad wel wat te vinden zijn van hetzelfde niveau wat Nederlands is, simpelweg omdat de geëiste kwaliteit minder is en daar dus meer kans te behalen is onder de spelers uit het eigen land.
Roda haalt normaal onbekende spelers en verkoopt ze daarna goed. Lijkt wel alsof AZ het Roda van Nederland is met de Nederlandse spelers op dit moment...
Maar een aantal Nederlandse spelers op ons niveau zou ik heel erg graag zien!
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 10:30:59 #136
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_30089395
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 10:28 schreef johannes1986 het volgende:

[..]

Het punt is ook dat er wel voldoende Nederlands talent is, maar dat moet dan uit de eigen opleiding gaan komen ( zoals nu eindelijk weer serieus gebeurd met bv. Affelay ) . Maar er stroomt bij PSV altijd heel weinig door, meer dan 1-2 basisspelers zal het nooit worden. Als je dus meer Nederlandse spelers in je team wilt, zal je die bij andere clubs in Nederland moeten halen.
Waar ken ik dat probleem van? Laatste jaren doorgebroken Sonkaya (Porto) en in mindere mate Bas Jacobs (VVV Venlo)...
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 10:32:40 #137
103389 johannes1986
Voetbalfreak & PSV-Fan
pi_30089425
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 10:25 schreef DIJK het volgende:

[..]

Dit was te verwachten. Het schijnt nogsteeds een lachwekkende fout van PSV te zijn...maar ik heb Huntelaar een jaar lang bij AGOVV Apeldoorn zien voetballen omdat ik daar woon, en ik kan je vertellen dat je écht wel kon zien dat hij veel talent had, en dat hij het waarschijnlijk wel ging halen op een veel hoger niveau, maar je kon toen nog níet zien dat hij zo snel zo goed zou worden...En PSV wou hem ook niet wegsturen, PSV was gewoon eerlijk en zei dat hij nog niet toe was aan een basisplaats ( dat was heel realistisch van PSV toen en eerlijk tegenover zo'n jongen ) . Dat Huntelaar toen weg wou om het via de subtop te proberen...tsjah, dat is logisch van hem, en lijkt me dan geen blunder van PSV als ze zo'n jongen dan niet dwarsbomen bij zijn carriere.

Ik word er nogsteeds moe van dus, als iemand zonder even goed na te denken zoiets zegt
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 10:34:45 #138
103389 johannes1986
Voetbalfreak & PSV-Fan
pi_30089469
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 10:30 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Waar ken ik dat probleem van? Laatste jaren doorgebroken Sonkaya (Porto) en in mindere mate Bas Jacobs (VVV Venlo)...
Dat probleem heeft inderdaad bijna elke club in Nederland in de eredivisie, behalve zij die geen geld hebben of geen geschikte vervangers kunnen vinden voor vertrokken spelers en het ( noodgewongen ) met eigen jeugd proberen.
pi_30089470
Als ik een team met allemaal Zuid Amerikanen wil word ik wel fan van een of andere obscure Argentijnse club. Maar ik heb veel liever dat PSV met een aanzienlijke schare Nederlanders haar doel probeert te bereiken.
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 10:37:07 #140
103389 johannes1986
Voetbalfreak & PSV-Fan
pi_30089536
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 10:34 schreef du_ke het volgende:
Als ik een team met allemaal Zuid Amerikanen wil word ik wel fan van een of andere obscure Argentijnse club. Maar ik heb veel liever dat PSV met een aanzienlijke schare Nederlanders haar doel probeert te bereiken.
Dan moet je dat denk ik maar doen, want vertel mij dan eens welke spelers jij nu zou gaan halen die:

- Nederlands zijn
- Naar PSV willen en niet naar het buitenland ( Kromkamp bv. ging al liever naar het buitenland toe )
- Jong zijn ( PSV wil / moet ze na een aantal jaar doorverkopen )
- De vereiste kwaliteit hebben
- Betaalbaar zijn ( En nee, voor een De Cler / Opdam leg je geen 5 miljoen euro neer )
pi_30089645
Ach dat vergt wat inventivieteit van de technische staf... En talent mag best wat kosten dat hebben Van Bommel, Robben en Van Nistelrooy wel bewezen...
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 10:45:04 #142
103389 johannes1986
Voetbalfreak & PSV-Fan
pi_30089730
" Koné-bonus Roda-fans als transfer uitblijft

30/8/2005 10:04

Servé Kuijer heeft het Fanproject van Roda JC een douceurtje van 100.000 euro in het vooruitzicht gesteld, zo meldt De Limburger. De voorzitter van de club uit Kerkrade betaalt de fans dat bedrag als blijkt dat PSV Arouna Koné aan het einde van het seizoen niet definitief overneemt van Roda.
De Eindhovenaren huren de Ivoriaanse publiekslieveling van Roda en daar zijn de Limburgse fans niet blij mee. Bij een directe verkoop voor veel geld zou de pijn minder hevig zijn. Nu dreigt Roda er financieel veel minder wijzer van te worden als PSV de optie tot koop volgend jaar niet licht. "

Roda JC gaat er dus al helemaal vanuit dat PSV hem na dit jaar zal kopen d.m.v. de optie in het huurcontract. Dat lijkt me een goeie zaak, je mag van Kone aannemen dat hij alleen maar beter wordt, en hoeveel hij er dan ook in zal schieten dit seizoen, hij wordt niet duurder voor ons omdat we al een bedrag afgesproken hebben met Roda JC

" Spits: PSV informeerde naar Vlaar en Hofland
De gratis krant Spits suggereerde vanmorgen dat PSV geinformeerd zou hebben naar de beschikbaarheid van Ron Vlaar en Kevin Hofland. De laatste zou absoluut niet weg mogen bij VFL Wolfsburg. Voor de eerste geldt hetzelfde bij AZ, maar hij speelt daar noog voor een jeugdcontract, omdat hij vooralsnog zijn contract niet wil verlengen. "

Hofland hoeft niet van mij, die heeft al jaren mogen aantonen dat hij het niveau nét niet aankan. Probeer eerst maar iemand te vinden die beter is, dat moet lukken. Bovendien mag hij van zijn club niet weg, en zal hij dus nog veel geld moeten kosten ook.

Vlaar zou ik heel mooi vinden, zelfs een leek kan zien dat de kans dat hij een topverdediger wordt heel erg groot is. We kunnen hem waarschijnlijk goedkoop halen doordat hij nu nog een jeugdcontract heeft. Vervelend is dus dat we dan AZ naaien, en dan krijgen we weer de hele voetballerij over ons heen ( net als met Kalou ) en dat komt onze relaties nou niet echt ten goede...

" 30/8/2005 - Telegraaf: PSV krijgt 5 miljoen euro voor Bouma
(Gepost door RvN)

Volgens De Telegraaf krijgt PSV vijf miljoen euro van Bouma. Dat zou de contractueel vastgelegde afkoopsom zijn geweest voor de verdediger. De krant volgde Bouma gisteren naar Birmingham. "Ik heb er ook best moeite mee om PSV op dit moment te verlaten. Maar als jongen droomde ik ervan om ooit in de Premier League te spelen. De samenvattingen op zaterdag van ‘Match of the Day’ waren vaste prik. Nu die kans zich voordoet, wil ik hem ook pakken. Ik vind dat ik er de juiste leeftijd voor heb." aldus Bouma. "

Dat lijkt me een fantastisch bedrag voor Bouma, daar kan je tenminste een goeie vervanger voor halen

dinsdag 30 augustus 2005 @ 10:47:33 #143
103389 johannes1986
Voetbalfreak & PSV-Fan
pi_30089814
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 10:41 schreef du_ke het volgende:
Ach dat vergt wat inventivieteit van de technische staf... En talent mag best wat kosten dat hebben Van Bommel, Robben en Van Nistelrooy wel bewezen...
Juist, en hoevaak komen zulke spelers voorbij? Tussen de dag dat Van Nistelrooy bij PSV tekende en nu zit al zo'n 5-6 jaar

Nederlandse ( super- ) talenten van Ajax en Feyenoord zullen nooit voor PSV kiezen, en ik blijf erbij dat de rest tegenwoordig óf van een te laag niveau is, óf onhaalbaar en onbetaalbaar is
pi_30090200
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 10:32 schreef johannes1986 het volgende:
Ik word er nogsteeds moe van dus, als iemand zonder even goed na te denken zoiets zegt
Ik zei niks.
pi_30090220
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 10:45 schreef johannes1986 het volgende:
Vlaar zou ik heel mooi vinden, zelfs een leek kan zien dat de kans dat hij een topverdediger wordt heel erg groot is. We kunnen hem waarschijnlijk goedkoop halen doordat hij nu nog een jeugdcontract heeft. Vervelend is dus dat we dan AZ naaien, en dan krijgen we weer de hele voetballerij over ons heen ( net als met Kalou ) en dat komt onze relaties nou niet echt ten goede.
Relaties? Sinds wanneer scoor je met relaties doelpunten Daar heb ik dus echt schijt aan, wat andere clubs van ons moeten denken. PSV dient zakelijk en professioneel te handelen bij transfers, en "gentlemen agreements" en relaties gaan daar niet mee samen.

Ik zou Vlaar er best bij willen hebben. Puur op kwaliteit / potentie is dat waarschijnlijk een verbetering ten opzichte van Bouma, maar hij is nog niet ingespeeld. Maar Vlaar zal hoogstwaarschijnlijk niet komen, AZ is ook niet gek
quote:
Telegraaf: PSV krijgt 5 miljoen euro voor Bouma

Volgens De Telegraaf krijgt PSV vijf miljoen euro van Bouma. Dat zou de contractueel vastgelegde afkoopsom zijn geweest voor de verdediger.
Dat is nog een aardige zak geld, dat valt me alles mee.

Weet iemand trouwens het fijne van die gelimiteerde transfersommen? Waarom zijn die opgenomen in het contract? Was dat een idee vanuit PSV, of stuurde zaakwaarnemers daarop aan? Want ik vind het een erg gevaarlijke constructie, daar andere clubs zonder onderhandeling met de club bliksemsnel je spelers kunnen wegkapen, zoals nu blijkt
pi_30090259
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 10:47 schreef johannes1986 het volgende:

[..]

Juist, en hoevaak komen zulke spelers voorbij? Tussen de dag dat Van Nistelrooy bij PSV tekende en nu zit al zo'n 5-6 jaar

Nederlandse ( super- ) talenten van Ajax en Feyenoord zullen nooit voor PSV kiezen, en ik blijf erbij dat de rest tegenwoordig óf van een te laag niveau is, óf onhaalbaar en onbetaalbaar is
Er zijn volgens mij meer dan 1 miljoen jeugdvoetballers. Daar moet wat te vinden zijn! Naar het buitenland grijpen is de makkelijkste oplossing.
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 11:09:25 #147
103389 johannes1986
Voetbalfreak & PSV-Fan
pi_30090396
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 11:04 schreef du_ke het volgende:

[..]

Er zijn volgens mij meer dan 1 miljoen jeugdvoetballers. Daar moet wat te vinden zijn! Naar het buitenland grijpen is de makkelijkste oplossing.
Dat klopt, maar 95 % voetbalt in Amsterdam of is niet goed genoeg. En als na een aantal jaar blijkt dat er iemand wél het niveau van PSV heeft, dan wordt er doodleuk een vreselijk hoge prijs gevraagd of de betreffende speler zelf heeft het in Nederland al gezien en wil naar een leuke middenmoter of subtopper in een grote competitie...
pi_30090451
[moppersmurfmode]
Ik haat gelimiteerde tranfersommen
[/moppersmurfmode]

Waarom deelt PSV van dit soort contracten uit?? Dat is toch de reinste zelfmoord. Na een succesjaar kan iedereen vertrekken voor een appel of een ei.
We sure are cute for two ugly people.
pi_30090490
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 11:09 schreef johannes1986 het volgende:

[..]

Dat klopt, maar 95 % voetbalt in Amsterdam of is niet goed genoeg. En als na een aantal jaar blijkt dat er iemand wél het niveau van PSV heeft, dan wordt er doodleuk een vreselijk hoge prijs gevraagd of de betreffende speler zelf heeft het in Nederland al gezien en wil naar een leuke middenmoter of subtopper in een grote competitie...
Ja, er voetballen 950000 mensen in Amsterdam
We sure are cute for two ugly people.
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 11:16:41 #150
103389 johannes1986
Voetbalfreak & PSV-Fan
pi_30090604
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 11:02 schreef JustJunior het volgende:

[..]

Relaties? Sinds wanneer scoor je met relaties doelpunten Daar heb ik dus echt schijt aan, wat andere clubs van ons moeten denken. PSV dient zakelijk en professioneel te handelen bij transfers, en "gentlemen agreements" en relaties gaan daar niet mee samen.

Ik zou Vlaar er best bij willen hebben. Puur op kwaliteit / potentie is dat waarschijnlijk een verbetering ten opzichte van Bouma, maar hij is nog niet ingespeeld. Maar Vlaar zal hoogstwaarschijnlijk niet komen, AZ is ook niet gek
[..]

Dat is nog een aardige zak geld, dat valt me alles mee.

Weet iemand trouwens het fijne van die gelimiteerde transfersommen? Waarom zijn die opgenomen in het contract? Was dat een idee vanuit PSV, of stuurde zaakwaarnemers daarop aan? Want ik vind het een erg gevaarlijke constructie, daar andere clubs zonder onderhandeling met de club bliksemsnel je spelers kunnen wegkapen, zoals nu blijkt
Met relaties scoor je inderdaad geen doelpunten, maar je moet in de toekomst zeer waarschijnlijk nog onderhandelen met een club als AZ. PSV was ook not amused met de handelswijze van Manchester United, en dat speelt toch mee bij een transfer naar die club, bv. door een hogere prijs te vragen, simpelweg te weigeren of hem te verkopen voor hetzelfde geld aan een andere club.

Vlaar lijkt me ook alleen haalbaar voor PSV als het waar is dat we hem heel goedkoop kunnen krijgen door dat jeugdcontract. Anders vragen ze gewoon een onmogelijke prijs voor hem, ik denk wel 8-10 miljoen euro.

5 miljoen euro voor Bouma is een fantastische prijs, ik had al gerekend op 2-3 miljoen euro. Voor 5 miljoen euro kan je tenminste een goeie vervanger halen, met een paar miljoen hoogstens erbij misschien zelfs een Mathijssen of Vlaar ( als Vlaar niet veel goedkoper kan door dat jeugdcontract )

Ik neem aan dat de zaakwaarnemers daarop aangedrongen hebben. Alle spelers met zo'n clausule waren in de kracht van hun leven, ongeveer 25-28 jaar, dan is de tijd vaak rijp voor het buitenland. Bovendien hebben ze allemaal een 3 jaar of langer voor PSV gespeeld, dus ik denk echt niet dat zo'n beetje de hele selectie zo'n clausule heeft. Alleen bij Ooijer ( en Alex dus ) kan ik me er iets bij voorstellen, misschien Vennegoor ook wel, maar dat zal een veel hogere prijs zijn omdat die PSV toentertijd een vermogen heeft gekost en hij een aanvaller is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')