abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 november 2006 @ 11:30:26 #176
158277 Michellll
Techno junkie
pi_43199811
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 11:22 schreef tonks het volgende:
Ik vind het raar dat mensen geld moeten betalen aan hun ouders. Hadden ze 18 jaar geleden niet moeten neuken .
condooms waren toen duur hè
The weekend has landed. All that exists now is clubs, drugs, pubs and parties. Ive got 48 hours off from the world, man. Im gonna blow steam outa my head like a screaming kettle and talk codshit to strangers all night.
  vrijdag 3 november 2006 @ 11:45:38 #177
3542 Gia
User under construction
pi_43200287
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 11:22 schreef tonks het volgende:
Ik vind het raar dat mensen geld moeten betalen aan hun ouders. Hadden ze 18 jaar geleden niet moeten neuken .
En tot welke leeftijd vind jij dan dat ouders voor hun kinderen moeten zorgen?
pi_43200300
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 11:45 schreef Gia het volgende:

[..]

En tot welke leeftijd vind jij dan dat ouders voor hun kinderen moeten zorgen?
Zolang ze thuis wonen
pi_43203037
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 11:45 schreef tonks het volgende:
[..]
Zolang ze thuis wonen
Ja?

Je zoon met 34 jaar nog thuis, leuke baan, haalt elke maand netto 2000 euri binnen en woont gratis?

Bij jou misschien... niet bij mij.
pi_43203058
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 13:20 schreef mgerben het volgende:

[..]

Ja?

Je zoon met 34 jaar nog thuis, leuke baan, haalt elke maand netto 2000 euri binnen en woont gratis?

Bij jou misschien... niet bij mij.
is dat nog een kind dan
pi_43217955
Wie zegt dat je ze gelijk met 18 kostgeld moet laten betalen? Ik ben van mening dat je , mits het in je vermogen ligt uiteraard, je je kinderen moet ondersteunen totdat ze afgestudeerd zijn en een baan hebben. Daarna vind ik het niet meer dan redelijk dat ze een bijdrage leveren. En 1/5 van je salaris is toch al gauw 200 a 300 euro.
pi_43227513
Hun zeggen dan.. als je geen geld hebt, ga dan maar van school af en ga dan maar werken!
Sappig !!
pi_43227621
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 10:45 schreef Loontjah het volgende:
Hun zeggen dan.. als je geen geld hebt, ga dan maar van school af en ga dan maar werken!
!! serieus?
  zaterdag 4 november 2006 @ 10:56:28 #184
3542 Gia
User under construction
pi_43227676
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 13:21 schreef tonks het volgende:

[..]

is dat nog een kind dan
Iemand van 18 ook niet meer. Dus waar leg jij die grens?
  zaterdag 4 november 2006 @ 10:57:45 #185
3542 Gia
User under construction
pi_43227697
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 10:45 schreef Loontjah het volgende:
Triest. Dat zou ik nooit zeggen. Opleiding is gewoon erg belangrijk.

Voor jou is het misschien beter om op kamers te gaan. Misschien met iemand samen?
pi_43227710
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 10:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Iemand van 18 ook niet meer. Dus waar leg jij die grens?
Als mijn kinderen nog op school zitten of dat nou uni is of hbo of mbo of vmbo of basischool dan hoeven ze van mij niks te betalen hoor maar als ze zelf al flink wat geld verdienen en nog steeds thuis wonen dan kunnen ze best wel eens iets meebetalen bijvoorbeeld de boodschappen ofzo
  zaterdag 4 november 2006 @ 11:08:07 #187
3542 Gia
User under construction
pi_43227883
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 10:58 schreef tonks het volgende:

[..]

Als mijn kinderen nog op school zitten of dat nou uni is of hbo of mbo of vmbo of basischool dan hoeven ze van mij niks te betalen hoor maar als ze zelf al flink wat geld verdienen en nog steeds thuis wonen dan kunnen ze best wel eens iets meebetalen bijvoorbeeld de boodschappen ofzo
Dus jij betaalt alles, inclusief collegeld, boekengeld enz... en laat je kinderen hun stufi als zakgeld houden?
pi_43227995
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 11:08 schreef Gia het volgende:

[..]

Dus jij betaalt alles, inclusief collegeld, boekengeld enz... en laat je kinderen hun stufi als zakgeld houden?
Als ik later genoeg geld heb om dat te betalen dan doe ik dat gewoon ja.
pi_43228003
Dat had ik ook. Mijn ouders betaalden alles toen ik nog op school zat, ik kreeg 50 euro stufi (inwonend, pa verdient genoeg).

Nu werk ik en moet ik 100 euro kostgeld betalen p.m. Al mijn vast lasten (ziektekosten, verzekeringen) moet ik zelf betalen.
Van die 100 euro doen ze boodschappen...
“I'm just like anyone. I cut and I bleed. And I embarass easily.” M.J.J.
[quote]Op woensdag 12 augustus 2009 21:21 schreef ... het volgende:
Is fiddlergurl nog een kloon van Paul?
  zaterdag 4 november 2006 @ 11:16:26 #190
3542 Gia
User under construction
pi_43228029
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 11:14 schreef tonks het volgende:

[..]

Als ik later genoeg geld heb om dat te betalen dan doe ik dat gewoon ja.
Ik niet. Hun studie-financiering is om hun studie te financieren. Wat ze tekort komen, pas ik bij.
Daarnaast kunnen ze werken voor hun zakgeld en hoeven ze zolang ze studeren, verder niets af te dragen.
En we betalen hun rijlessen. Vind dat al genereus genoeg. Ben gekke Henkie niet!
pi_43228577
Ik denk dat kostgeld betalen leeftijdsafhanekelijk en van wat je doet.
Als je nou fulltime werkt en nog bij je ouders woont, vind ik best dat ze een bijdrage mogen vragen.
Wat ik echter niet vind, is dat ze een bijdrage mogen vragen als je zelf nog aan de studie bent (tenzij zij je studie betalen).
Zelf heb ik nooit kostgeld betaald, alleen (de in mijn ogen) logische dingen als kleren en cadeautjes voor anderen. Ook moest ik mijn eigen hobby (zweefvliegen) en de zorgverzekering betalen. Nou, dat vond ik heel redelijk.
Nu ben ik 20 jaar en woon net samen met mijn vriend. Tot december krijg ik zelfs nog geld toe ook. Mijn ouders zijn namelijk gescheiden, en tot ik uit huis ging moest mijn vader een verplichte alimentatie betalen aan mijn moeder, waarvoor dus een deel voor mij bestemd was. Nu hebben we afgesproken, omdat ik nu nog veel uitgaven heb dat ik dus een deel van dat geld krijg. In december stopt dat omdat ik werk, maar ik heb geen vaste baan.
pi_43238063
Ik denk dat het in onze familie het meest beschamende is om het over kostgeld te hebben. We weten elkaars pincode en geld ligt gewoon her en der in huis. Als we het over geldzaken hebben dan praten we ook over ons geld. Zaken als 'uit huis gaan' wordt eigenlijk ook geen woord over gerept, behalve als het noodzakelijk is. Ik weet in ieder geval wel dat ik nooit uit huis zou hoeven en dat er nooit kostgeld aan me gevraagd zou worden. Ook al had ik 15k salaris...
pi_43238786
Eens kijken, mijn ouders betalen mijn studie, dat is zo'n 125 a 135 euro in de maand.
Ik verdien minimaal 100, maximaal 200 euro met de bijbaan.
Ik krijg ongeveer 180 euro studiefinanciering.
Ik krijg eten en drinken, chips en troep moet ik zelf kopen. Ook kleding, computer, fiets, rijbewijs, tapijt, schoolboeken, etc etc. Ik ben er erg blij mee, zeer redelijk! Misschien zelfs beetje verwend.
Oh ja, internet is ook gratis. Abonnement is trouwens maar 30 euro per maand dus daar doen ze niet moeilijk over, vooral omdat 5 mensen er zeer regelmatig gebruik van maken.
Ziektekosten zijn heel laag omdat mijn ouders een regeling hebben via het werk, ik ben voor 70 euro heel goed meeverzekerd en daar betalen zij 35 van. Ik denk dat daar volgend jaar verandering in komt.
  zaterdag 4 november 2006 @ 18:53:53 #194
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_43239257
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 18:07 schreef MacKniver het volgende:
Ik denk dat het in onze familie het meest beschamende is om het over kostgeld te hebben. We weten elkaars pincode en geld ligt gewoon her en der in huis. Als we het over geldzaken hebben dan praten we ook over ons geld. Zaken als 'uit huis gaan' wordt eigenlijk ook geen woord over gerept, behalve als het noodzakelijk is. Ik weet in ieder geval wel dat ik nooit uit huis zou hoeven en dat er nooit kostgeld aan me gevraagd zou worden. Ook al had ik 15k salaris...
En mag jij met 'ons geld' doen wat je wil?
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_43241991
Ik hoef geen kostgeld te betalen, m'n schoolgeld, boeken en ziektekostenverzekering worden door m'n ouders betaald en incidenteel krijg ik ook geld om te stappen en andere extra's. Ouders .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_43244345
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 20:18 schreef cultheld het volgende:
Ik hoef geen kostgeld te betalen, m'n schoolgeld, boeken en ziektekostenverzekering worden door m'n ouders betaald en incidenteel krijg ik ook geld om te stappen en andere extra's. Ouders .
Wil jouw pappie mij misschien niet adopteren!
Sappig !!
  zaterdag 4 november 2006 @ 22:14:25 #197
3542 Gia
User under construction
pi_43245789
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 20:18 schreef cultheld het volgende:
En wat gebeurt er met je stufi? Die mag je houden? Of gebruiken je ouders die om je studie te betalen?
In het laatste geval vind ik het heel redelijk.
pi_43246534
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 22:14 schreef Gia het volgende:

[..]

En wat gebeurt er met je stufi? Die mag je houden? Of gebruiken je ouders die om je studie te betalen?
In het laatste geval vind ik het heel redelijk.
Daar ga ik van stappen en zo.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_43255398
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 18:53 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

En mag jij met 'ons geld' doen wat je wil?
Ja, in principe wel. Maar ik ben ook geen kloothommel die zomaar geld zou opmaken. Het komt misschien overdreven over maar stel ik moet mijn collegegeld storten en heb niet voldoende op mijn saldo staan -- dan stort ik het via een ander familielid. Ik maak het dan wel weer na een tijdje weer over hoor Er is wel enig onderscheid.
Wat ik in dit topic lees is dus dat sommige users ruzie kunnen krijgen om zulke materialistische zaken. Heel erg zonde.
pi_43287261
Mijn broertje, zus en ik hebben nooit kostgeld hoeven te betalen. Onze ouders betaalde alles.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')