abonnement Unibet Coolblue
pi_30068978
Beste heren en dames,

Ik heb even jullie hulp nodig. Ik ben van plan om te verhuizen naar Almere. Ik weet het, waarom in vredesnaam in Almere. Na lang zoeken bleek dat ideaal te zijn voor mij, dus tja. Nu wil ik niet in een achterstandswijk wonen. Kunnen jullie misschien mij helpen en vertellen welke wijken zeker de moeite waard is om te wonen, en welke wijken ik absoluut uit de buurt moet blijven? Alvast bedankt.
  maandag 29 augustus 2005 @ 11:27:25 #2
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_30069085
filmwijk is duur maar wel de beste wijk

echt wegblijven uit almere buiten (ivm tbs kliniek die er komt) en verder danswijk (veel donkergetinte mensen tenzij je daar wil zijn)

Verder wat er tussenin zit is muziekwijk, parkwijk, noorderplassen.

Je kan natuurlijk ook voor almere overgooi of almere hout kiezen.

Zeker moet je als je in almere haven wilt wonen de omgeving daar ter plekke bekijken. veel plekken wil je niet wonen maar er zijn stukjes... daar zou ik zo naar toe willen.

Kwoon zelf in Tussen de Vaarten. Nog redelijk nieuw en daar komen de nodige ongenoegens bij.
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_30069463
Ik woon dus op zo'n goed stukje in Almere Haven. Bevalt wel. Rustige buurt, geen overlast en leuke buren (allerlei huisartsen, directeuren etc). Daar tegenover staat wel weer een prijskaartje. Het is helemaal afhankelijk van je budget. Meerveld, Overgooi (denken vanaf minimaal 700k + zelf bouwen van een woning) Haven is net een klein dorp. Het winkelcentrum is erg simpel, al heb je wel de dingen bij de hand die je nodig hebt. Almere Stad is wat het winkelpubliek betreft erg massaal. Maar Filmwijk is zoals gezegd wel een leuke wijk opzich, evenals Verzetswijk en Literatuurwijk.

Waar je niet wil wonen over het algemeen is:

- Staatsliedenwijk
- Bouwmeesterbuurt
- Molenbuurt
- Stedenwijk
- Muziekwijk (heeft wel een leuk stukje, maar over het algemeen......)

Gewoon gaan kijken. Elke wijk heeft wel zo zijn mindere plekken.
  maandag 29 augustus 2005 @ 12:02:54 #4
17807 Skimmer
Inter Arma Enim Silent Leges
pi_30069473
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 11:27 schreef Mickeys het volgende:
filmwijk is duur maar wel de beste wijk

echt wegblijven uit almere buiten (ivm tbs kliniek die er komt) en verder danswijk (veel donkergetinte mensen tenzij je daar wil zijn)

Verder wat er tussenin zit is muziekwijk, parkwijk, noorderplassen.

Je kan natuurlijk ook voor almere overgooi of almere hout kiezen.

Zeker moet je als je in almere haven wilt wonen de omgeving daar ter plekke bekijken. veel plekken wil je niet wonen maar er zijn stukjes... daar zou ik zo naar toe willen.

Kwoon zelf in Tussen de Vaarten. Nog redelijk nieuw en daar komen de nodige ongenoegens bij.
aanvulling:

Waar je weg moet blijven is waterwijk, staatsliedenwijk en stedenwijk. Voor de zekerheid zou ik ook maar niet in muziek wijk gaan wonen (het heeft zijn goeie stukken, maar ik zou het risico niet nemen).

Filmwijk is wel redelijk, maar dan moet je wel voor filmwijk zuid gaan, noordelijke deel is niet veel beter dan muziekwijk.

Almere buiten is niet zo een slechte keus (die tbs kliniek valt wel mee, in de praktijk gaan ontsnapte TBS ers toch eerst naar een andere stad )

In Almere buiten moet je echter weg blijven uit Molenbuurt en Bouwmeesterbuurt.

Almere haven is inderdaad heel divers, maar heeft hele mooie stukken. Als je wat meer te spenderen hebt voor een woning (300K +) dan zou ik gaan kijken in 'de Velden' (meerveld) Is toch een van de mooiste wijken in Almere.
Nu weer met nieuwe Avatar!
For in the future, we will all fall silent.
War
Ad eundum quo nemo ante iit.
pi_30069752
Almere-Buiten en Almere-Hout, Almere-Haven is ook een optie natuurlijk.

Waterwijk en Staatsliedenwijk zou ik niet zo graag willen wonen, Filmwijk is een twijfelgevalletje. Ik heb zelf een tijd in Almere-Stad gewoond.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 29 augustus 2005 @ 13:12:03 #6
125674 Spruit
Life's a bitch, and then.
pi_30069884
Ik woon aan de rand van muziekwijk. Daar valt het opzich nog wel mee.
pi_30070033
Lifestyle lijkt me voor deze vraag meer de aangewezen plek.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_30070066
Muziekwijk vind ik niet zoveel mis mee, ok bepaalde gedeelten zijn kut, maar je hebt er ook goede stukken bijzitten.

In Stad heb ik ook altijd wel relaxt gewoond op zich. Winkels e.d. heb je op loopafstand, parkeerproblemen heb je niet, CS is vlakbij...
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_30077906
Ik woon in de Waterwijk en ik heb nog nooit problemen gehad. Ik denk niet echt dat je per wijk kan zeggen of het een achterstandswijk is. In elke wijk gebeurt wel wat. En in elke wijk heb je "goede" en "slechte" delen. Dus ik denk dat je gewoon een leuk huisje moet zoeken en meer moet kijken naar de faciliteiten daar omheen dan of de wijk als "slecht" wordt bestempeld.
Als je bij me weggaat, mag ik dan met je mee?
pi_30081904
Ontzettend bedankt voor jullie advies!
pi_30084074
O ja, dan nog iets. Wat vinden jullie van de volgende wijken:
Kruidenwijk
Markerkant
Faunabuurt
Landgoederenbuurt
Bloemenbuurt
Regenboogbuurt
Eilandenbuurt
Indische buurt
Seizoenenbuurt
Oostvaardersbuurt
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 09:34:57 #12
17807 Skimmer
Inter Arma Enim Silent Leges
pi_30088206
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 00:23 schreef Phoenixjuh het volgende:
O ja, dan nog iets. Wat vinden jullie van de volgende wijken:
Kruidenwijk <= gaat wel, zit een beetje tegen waterwijk aan
Markerkant <= Industrie terein (kan je daar wonen?)
Eilandenbuurt <= nieuwbouw, EB noord lijkt er wel op dat het in de toekomst achteruit gaat, ga er eens kijken
Indische buurt <= is nog weinig over te zeggen, is nog maar 1 stukje van klaar
Seizoenenbuurt <= zie eilanden buurt
Oostvaardersbuurt <= zie eilanden buurt
Nu weer met nieuwe Avatar!
For in the future, we will all fall silent.
War
Ad eundum quo nemo ante iit.
pi_30093238
Haha Almere Buiten is hartstikke groot en die TBS kliniek komt in de uithoek! Dus ruimte zat in Almere Buiten, hartstikke mooie buurten. Woon zelf in de Landgoederenbuurt, in een 2-onder-1-kap. Mooie buurt, lekker rustig. Ik zou zelf niet zo snel in Stedenwijk of de Bouwmeester en Molenbuurt gaan wonen.
  † In Memoriam † dinsdag 30 augustus 2005 @ 13:37:51 #14
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_30094553
Ik heb zelf altijd met veel plezier gewoond in:
Almere-Haven (Grienden, Wierden) en
Almere-Stad (Parkwijk, Danswijk en nu in Tussen-de-Vaarten),
verder lijkt me Seizoenenbuurt, Eilandenbuurt, Indische buurt en Oostvaardersbuurt wel aardig.

Waar ik nog niet eens levend gezien wil worden is:
Staatsliedenwijk
Stedenwijk
Kruidenwijk
Waterwijk
Molenbuurt
Regenboogbuurt

Ik woon als sinds 1980 in Almere en het bevalt me tot op de dag van vandaag prima.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_30094575
Het kán ik Almere!
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 19:10:19 #16
92009 kitkat
Have a break...
pi_30104696
Ik heb tot vorig jaar 15 jaartjes in de muziekwijk doorgebracht, en had het daar erg naar mijn zin hoor!
De enigste wijk waarvan ik echt zeg daar moet je niet gaan wonen is zeker stedenwijk.
Wie is daar....
pi_30105132
Almere Buiten is pauper
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 19:23:27 #18
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_30105236
Filmwijk het beste? Er lopen hier anders genoeg hangnegertjes rond, dus zo geweldig is het ook weer niet...

Als je in een leuke wijk wilt wonen moet je gewoon veel geld hebben, dan kan je opzich heel leuk wonen in filmwijk en danswijk.
Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
  † In Memoriam † dinsdag 30 augustus 2005 @ 20:04:33 #19
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_30106788
Ik woon al bijna 20 jaar in Molenbuurt in Almere Buiten en heb er altijd met plezier gewoond. Buiten het feit dat mijn buurman is vermoord, ik ben overvallen en er om de haverklap wietplantages worden opgerold is het geen opvallende wijk hoor . Dat gebeurd namelijk ook in Almere Stad .
We hebben hier als buren erg leuk contact met elkaar, de wijk is weer aan het opbloeien (zijn de hele buurt aan het ophogen) De enige valkuil hier vind ik de flatjes op de Wipmolenweg, want daar woont het uitschot van de Molenbuurt.

De Landgoederenbuurt en de Faunabuurt vind ik verder ook 2 fijne wijken. Er is een nieuwe wijk in aanbouw, Stripheldenbuurt. Misschien eens het kijken of onderzoeken waard. Regenboogbuurt vind ik een kutbuurt, saai en suf . In Almere-Stad : Danswijk en Tussen de Vaarten doen het erg goed bij mij. Filmwijk is ook niet onaardig, maar zoals al gezegd: de prijzige kant. Vermijd inderdaad Stedenwijk, Staatsliedenwijk en Kruidenwijk . Almere Haven vind ik dan weer helemaal niks, dat vind ik pas het slaap-stad-gedeelte van Almere.
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_30121807
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 20:04 schreef Skaai het volgende:
Ik woon al bijna 20 jaar in Molenbuurt in Almere Buiten en heb er altijd met plezier gewoond. Buiten het feit dat mijn buurman is vermoord, ik ben overvallen en er om de haverklap wietplantages worden opgerold is het geen opvallende wijk hoor . Dat gebeurd namelijk ook in Almere Stad .
We hebben hier als buren erg leuk contact met elkaar, de wijk is weer aan het opbloeien (zijn de hele buurt aan het ophogen) De enige valkuil hier vind ik de flatjes op de Wipmolenweg, want daar woont het uitschot van de Molenbuurt.

De Landgoederenbuurt en de Faunabuurt vind ik verder ook 2 fijne wijken. Er is een nieuwe wijk in aanbouw, Stripheldenbuurt. Misschien eens het kijken of onderzoeken waard. Regenboogbuurt vind ik een kutbuurt, saai en suf . In Almere-Stad : Danswijk en Tussen de Vaarten doen het erg goed bij mij. Filmwijk is ook niet onaardig, maar zoals al gezegd: de prijzige kant. Vermijd inderdaad Stedenwijk, Staatsliedenwijk en Kruidenwijk . Almere Haven vind ik dan weer helemaal niks, dat vind ik pas het slaap-stad-gedeelte van Almere.
Dan zou ik maar even controleren of je meedoet aan de postcodeloterij, de zomerkanjer valt op 1333, alleen de letters zijn niet bekend.... Zie: http://www.postcodeloteri(...)entid=2201/sc=a494c0
Molenbuurt, bouwmeesterbuurt en landgoederenbuurt zijn 1333... afwachten tot vrijdag, dan is de uitslag (en ben ik jarig )
pi_30128020
Almere Haven is tof Wij hebben de Havenaren
Naast mij is een huis te koop ?
pi_30145221
Haha.. Wie zegt dat er iemand naast jou wil wonen Maryse?

*****

..no offence natuurlijk..

[ Bericht 4% gewijzigd door j0rrit op 31-08-2005 21:31:21 ]
pi_30145241
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 21:26 schreef j0rrit het volgende:
Haha.. Wie zegt dat er iemand naast jou wil wonen Maryse?



..no offence natuurlijk..
Edit je post even niet iedereen hoeft te weten waar ik woon.
pi_30145443
Zo goed madame? Alvast gefeli voor je verjaardag natuurlijk!
pi_30145537
Oki, thanks !
pi_30145785
...trouwens.. Ik was vandaag aan het bezorgen in Haven.. Was op de Kimwierde bezig en reed rustig rond in de TPG bus, hoor ik ineens een raam sneuvelen ergens. Dus ik kijken, zie ik 2 meisjes keihard wegrennen en een flat portiekje in vluchten. Ik er achteraan, en 2 mensen die aan het schilderen waren bij het desbetreffende huis (ging om een nieuwe kringloop winkel aldaar) dus ook. Zij helemaal pissed off natuurlijk. Maar de meisjes zaten redelijk klem want de trappen hielden op een gegeven moment wel op. Dus één van die mannen belt de politie die na enige minuten arriveerde. Idioot volk.. 2 van die wannabe negermeisjes ("dushi's" voor de ingewijden onder ons) van 13 en 14 jaar oud. Die schijnen al meer op hun kerfstok te hebben, en voegen daar nu ook het doelloos ingooien van een ruit aan toe. Ze mochten na het ontvangen van een proces verbaal richting bureau Halt. Tuig van de richel.

Moraal van het verhaal: Blijf weg uit de Wierden...
pi_30145851
Wierden is best leuk, goedkoop ook.
pi_30145874
Oja als je bij de dijk zit = leuk
maar veel overlast van de strandfeesten elke avond
pi_30146113
De beste wijken zijn toch wel:
Met stipt op nummer één: Waterwijk
En voor de rest

- Stedenwijk
- Molenbuurt
- Staatsliedenwijk

Hier kun je in ieder geval zeker buiten chillen met de homies, ouwe
Al sterven er miljoenen kleine Afrikaantjes van de dorst, ik loop tenminste rond met een puik merk op m'n borst.
  donderdag 1 september 2005 @ 15:32:31 #30
11948 Xortes
Divide and Conquer
pi_30168080
Ik huur zelf een huis in Almere Haven, de Wierden. Tja, dat is lichtelijk verloederd, vooral sociale huurwoningen, maar je moet iets als student

De hoven in haven zijn over het algemeen erg leuk, maar inderdaad ga er even kijken, er staan veel sociale huurwoningen tussen de goede koophuizen in dus je weet nooit wat je als buurt treft dan

Buiten is niet echt fijn. Muziekwijk vind ik persoonlijk erg leuk.
Iedereen is slechts een verzinsel van degene die hij ontmoet - Marten Toonder
  donderdag 1 september 2005 @ 15:46:18 #31
17807 Skimmer
Inter Arma Enim Silent Leges
pi_30168526
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 21:40 schreef j0rrit het volgende:
...trouwens.. Ik was vandaag aan het bezorgen in Haven.. Was op de Kimwierde bezig en reed rustig rond in de TPG bus, hoor ik ineens een raam sneuvelen ergens. Dus ik kijken, zie ik 2 meisjes keihard wegrennen en een flat portiekje in vluchten. Ik er achteraan, en 2 mensen die aan het schilderen waren bij het desbetreffende huis (ging om een nieuwe kringloop winkel aldaar) dus ook. Zij helemaal pissed off natuurlijk. Maar de meisjes zaten redelijk klem want de trappen hielden op een gegeven moment wel op. Dus één van die mannen belt de politie die na enige minuten arriveerde. Idioot volk.. 2 van die wannabe negermeisjes ("dushi's" voor de ingewijden onder ons) van 13 en 14 jaar oud. Die schijnen al meer op hun kerfstok te hebben, en voegen daar nu ook het doelloos ingooien van een ruit aan toe. Ze mochten na het ontvangen van een proces verbaal richting bureau Halt. Tuig van de richel.

Moraal van het verhaal: Blijf weg uit de Wierden...
Heej, ik heb 17 jaar in de Hoekwierde gewoont, is toch een van de betere delen van haven. Hoewel het misschien wel wat aan het verpauperen is sinds wij weg zijn
Nu weer met nieuwe Avatar!
For in the future, we will all fall silent.
War
Ad eundum quo nemo ante iit.
pi_30258380
uh zit zelf in muziekwijk best wel een ok wijkje.

afraders vanuit mijnkant:
- Kruidenwijk (gewoon een oude buurt)
- Regenboogbuurt (ew lelijke huizen)
- Staatsliedenwijk (uh daarom)
- Stedenwijk (dat is gewoon een soort ghetto met tokkies geworden ;P)
en almere haven algemeen, das gewoon onbereikbaar tenzij je reizen met de bus leuk vind...
pi_30304402
filmwijk (zuid) is best leuk (woon er zelf) maar mijn ervaring is veel kleine kinderen, over een jaar of5/10 is het volgens mij dan een stuk vervelender.

al met al denk ik niet dat je hele wijken kan afschrijven, hoewel grote delen van stedenwijk toch minder hoog op mn rijtje van potentiele woonplekken zou komen. Evenals staatsliedenwijk. maar goed.
I went clubbing. Softest coat ever.
pi_30371763
Trouwens wat vinden jullie van het noorden van Stedenwijk? Het lijkt mij wel een redelijk leuke buurt met een leuk overdekt centrumpje. Is dat zeg maar de goede kant van Stedenwijk? Of is de rest verder ongeveer gelijk?
  † In Memoriam † donderdag 8 september 2005 @ 15:14:32 #35
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_30387850
Noorden van Stedenwijk? Niet doen Het is erg verpauperd, veel hangjongeren, veel criminaliteit, hoog tokkie-gehalte.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  vrijdag 9 september 2005 @ 23:59:24 #36
120647 BadKeukenTegel
Heer ende Meester
pi_30440798
Stedenwijk.
Al sterven er miljoenen kleine Afrikaantjes van de dorst, ik loop tenminste rond met een puik merk op m'n borst.
pi_30440915
Als het dan ik moet zou ik in de wijk 'tussen de vaarten' of stedenwijk gaan wonen.
pi_30446997
quote:
Op woensdag 7 september 2005 22:57 schreef Phoenixjuh het volgende:
Trouwens wat vinden jullie van het noorden van Stedenwijk? Het lijkt mij wel een redelijk leuke buurt met een leuk overdekt centrumpje. Is dat zeg maar de goede kant van Stedenwijk? Of is de rest verder ongeveer gelijk?


Die buurt zou niet mijn voorkeur hebben. Veel paupers, veel tokkie-wannabes, veel hangjongeren, veel overlast....
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_30447148
ga midden in het centrum wonen! wordt op dit moment veel nieuw gebouwd
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')