En toch loopt het al 10 seizoenen en is daarmee de langstlopende Amerikaanse sciencefictionseriequote:Vandaar, ik kijk nooit naar Stargate, daar wordt zo beroerd in geacteerd.
Da's naar mijn mening juist de kracht van deze remake. Ik denk dat deze serie de destructieve, arrogante menselijke aard perfect weergeeft (dat we uberhaupt zo ver zijn gekomen) en daarom raakt het juist zo! IMHO de meest realistische scifi serie tot nu toe! ST: Enterprise sloeg al een wat ruwere weg in (vergeleken met Voyager) maar het zoetsappige wij-mensen-komen-net-kijken-maar-zijn-stiekem-heel-wijs vond ik best walgelijk in Enterprise en totaal niet overeenkomen met de realiteit.quote:Op zondag 4 december 2005 02:08 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
En toch loopt het al 10 seizoenen en is daarmee de langstlopende Amerikaanse sciencefictionserie
Ik heb net ook de 2e aflevering van Battlestar gezien, wel mooi. Maar wel een erg naar sfeertje heeft de serie. Ze leiden echt extreem grote verliezen. Ook de gevechten worden nogal apart in beeld gebracht, heel anders dan bij andere scifi series.
Hoe is het mogelijkquote:Op zondag 4 december 2005 02:08 schreef __Saviour__ het volgende:
En toch loopt het al 10 seizoenen en is daarmee de langstlopende Amerikaanse sciencefictionserie![]()
Klopt. Een vriend van mij verwachtte een vrolijke serie zoals de oude Battlestar Galactica, maar dit is totaal anders. Ze proberen duidelijk te maken hoe het voor mensen is als bijna de hele mensheid uitgemoord wordt en ze weg moeten vluchten van hun planeet.quote:Ik heb net ook de 2e aflevering van Battlestar gezien, wel mooi. Maar wel een erg naar sfeertje heeft de serie. Ze leiden echt extreem grote verliezen. Ook de gevechten worden nogal apart in beeld gebracht, heel anders dan bij andere scifi series.
Dat wordt ook zo pijnlijk duidelijk in de allereerste reguliere aflvering.quote:Op zondag 4 december 2005 12:53 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
[..]
Hoe is het mogelijk
[..]
Klopt. Een vriend van mij verwachtte een vrolijke serie zoals de oude Battlestar Galactica, maar dit is totaal anders. Ze proberen duidelijk te maken hoe het voor mensen is als bijna de hele mensheid uitgemoord wordt en ze weg moeten vluchten van hun planeet.
hoe heet de miniserie dan want die krijg ik niet gevondenquote:Op zondag 4 december 2005 00:46 schreef Tom-my het volgende:
4 letters plus de serie is het vervolg van de miniserie
Gewoon Battlestar Galactica 2003quote:Op zondag 4 december 2005 13:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
hoe heet de miniserie dan want die krijg ik niet gevonden
Hoe iedereen werd afgeslacht werd wel lekker wreed geillustreerd. Ik kan me geen andere serie herinneren waar een hele planeet gewon genuked word. en dan hebben we het over de good-guys.quote:Op zondag 4 december 2005 13:18 schreef PPL het volgende:
Er waren ooit 12 kolonien.
Ik geloof dat in de aflevering van gisteren wordt gezegd dat er alleen in Caprica-City al 7 miljoen mensen woonden (...)
Het terran empire uit mirror-mirror zat wel lekker simpel in elkaar. Ze deden allemaal even slechte dingen en er zat regelmaat in. De nieuwe Battlelstar Galactica laat heel goed zien wat voor puinhoop het wel niet is. De mensen gaan het onderling vaak genoeg met elkaar op de vuist.quote:Is toch wel even iets heel anders dan het gezellige, positieve imago uit de Star Trek franchise (afgezien van de mirror-universe met zijn Terran Empire natuurlijk ).
Ik had m'n collega's ook al gewaarschuwd dat het een echte puinhoop word. Natuurlijk gaan ze nu pas kijken ipv alles via i'net kijken. Het verhaal zit toch heel goed en duister in elkaar.quote:Het heeft al helemaal niets meer te maken met de gezellige tiener-serie uit de jaren 70.
(M'n vriendin zat gistern voor de eerste keer mee te kijken en was diep geschokt dat Starbuck een vrouw is.
Ze wilde Face terug. Zeker jeugdsentiment uit haar bakvissen-tijd)
Vanwege Ronald D. Moore had ik al goede hoop. Al blijft het wonderbaarlijk goed.quote:Op zondag 4 december 2005 18:26 schreef kingmob het volgende:
Het is gewoon wonderbaarlijk hoe goed deze remake is. Laten we eerlijk zijn, wie had dat van tevoren verwacht?
Geen idee, vraag het ze . . .quote:Op zondag 4 december 2005 19:11 schreef __Saviour__ het volgende:
waarom is er dan een miniserie? dan had het net zo goed onderdeel kunnen zijn van seizoen 1.
Ja en de cliffhangers zerlf worden ook steeds ergerquote:Op zondag 4 december 2005 22:03 schreef Opa Bokma het volgende:
Tja, voor de newbies begint het pas en wij ondertussen maar wachten op het vervolg van 2x10.Eén ding van ST doen ze nl. nog slechter (of beter???) en dat zijn de cliffhangers voor een (veel te lange) pauze en tussen de laatste en eerste aflevering van een episode.
![]()
Let goed op de begintitels, in het 2e seizoen veranderen de aantallen in de leader bij iedere aflevering.quote:Op zondag 4 december 2005 13:18 schreef PPL het volgende:
Dat wordt ook zo pijnlijk duidelijk in de allereerste reguliere aflvering.
Zonder weg te willen geven hoe en wat, houden ze dan op Colonial One op een whiteboard bij hoeveel mensen er nog over zijn.
Godzijdank hebben ze Katee Sackhoff gekozen die er meer als een soldaat uitziet als een barbie doll (Benedict is meer een Ken doll), ze is een veel betere actrice en het hele Starbuck personage is zo veel beter als de originele Starbuck. De emoties in de interactie met Adama senior en junior is bij tijd en wijle bijna voelbaar.quote:(M'n vriendin zat gistern voor de eerste keer mee te kijken en was diep geschokt dat Starbuck een vrouw is.
Ze wilde Face terug. Zeker jeugdsentiment uit haar bakvissen-tijd)
Da's idd erg tof. Na een aflevering met een hoge bodycount, zie je dan opeens een heel ander aantal staan.quote:Op dinsdag 6 december 2005 14:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Let goed op de begintitels, in het 2e seizoen veranderen de aantallen in de leader bij iedere aflevering.
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |