abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32796832
4 letters plus de serie is het vervolg van de miniserie
Cooky
  Donald Duck held zondag 4 december 2005 @ 02:08:59 #252
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_32798305
quote:
Vandaar, ik kijk nooit naar Stargate, daar wordt zo beroerd in geacteerd.
En toch loopt het al 10 seizoenen en is daarmee de langstlopende Amerikaanse sciencefictionserie

Ik heb net ook de 2e aflevering van Battlestar gezien, wel mooi. Maar wel een erg naar sfeertje heeft de serie. Ze leiden echt extreem grote verliezen. Ook de gevechten worden nogal apart in beeld gebracht, heel anders dan bij andere scifi series.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_32798960
quote:
Op zondag 4 december 2005 02:08 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

En toch loopt het al 10 seizoenen en is daarmee de langstlopende Amerikaanse sciencefictionserie

Ik heb net ook de 2e aflevering van Battlestar gezien, wel mooi. Maar wel een erg naar sfeertje heeft de serie. Ze leiden echt extreem grote verliezen. Ook de gevechten worden nogal apart in beeld gebracht, heel anders dan bij andere scifi series.
Da's naar mijn mening juist de kracht van deze remake. Ik denk dat deze serie de destructieve, arrogante menselijke aard perfect weergeeft (dat we uberhaupt zo ver zijn gekomen) en daarom raakt het juist zo! IMHO de meest realistische scifi serie tot nu toe! ST: Enterprise sloeg al een wat ruwere weg in (vergeleken met Voyager) maar het zoetsappige wij-mensen-komen-net-kijken-maar-zijn-stiekem-heel-wijs vond ik best walgelijk in Enterprise en totaal niet overeenkomen met de realiteit. Wat een arrogantie ook! (hoewel ik het best een leuke serie vond hoor, no offence!)

Wacht maar, aan het einde van BS seizoen 1 wordt het nog veel en veel hefiger! Check http://www.scifi.com/battlestar voor previews en videoblogs (pas op, wel veel spoilers!)

Mark my words; deze serie wordt alleen maar spannender, deze pilot is nog niks!
  zondag 4 december 2005 @ 04:25:04 #254
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_32799612
Wat Opa Bokma zegt.
The Internets, I needs it..
  zondag 4 december 2005 @ 12:53:25 #255
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_32804273
quote:
Op zondag 4 december 2005 02:08 schreef __Saviour__ het volgende:
Hoe is het mogelijk
quote:
Klopt. Een vriend van mij verwachtte een vrolijke serie zoals de oude Battlestar Galactica, maar dit is totaal anders. Ze proberen duidelijk te maken hoe het voor mensen is als bijna de hele mensheid uitgemoord wordt en ze weg moeten vluchten van hun planeet.

Wat voor mij de serie zo sterk maakt zijn de erg heftige conflicten tussen de karakters (heel goed acteerwerk), de vele vragen die de meeste afleveringen oproepen (eindelijk weer eens wat mysterie), de zeer onverwachte gebeurtenissen en de realistische stijl (alle karakters hebben bijvoorbeeld flinke zwakheden).

Alle discussies op internet over de vragen na elke aflevering geven de serie ook een meerwaarde. Er zijn ook allemaal podcasts van de maker op internet te vinden en ook interviews en korte achter-de-schermen filmpjes.

Er zitten ook zeker flinke zwaktes in de serie en een paar matige afleveringen, maar wanneer de serie vordert worden de afleveringen steeds beter en spannender. Ook wisselt de stijl een beetje af om het niet voorspelbaar te maken.

Persoonlijk vind ik het de beste science-fiction serie tot nu toe en een van de beste series ooit.
The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
  zondag 4 december 2005 @ 13:18:00 #256
35623 PPL
#control
pi_32804972
quote:
Op zondag 4 december 2005 12:53 schreef Lamer_Deluxe het volgende:

[..]

Hoe is het mogelijk
[..]

Klopt. Een vriend van mij verwachtte een vrolijke serie zoals de oude Battlestar Galactica, maar dit is totaal anders. Ze proberen duidelijk te maken hoe het voor mensen is als bijna de hele mensheid uitgemoord wordt en ze weg moeten vluchten van hun planeet.
Dat wordt ook zo pijnlijk duidelijk in de allereerste reguliere aflvering.
Zonder weg te willen geven hoe en wat, houden ze dan op Colonial One op een whiteboard bij hoeveel mensen er nog over zijn.
Na elk verlies gaat de wisser er overheen om de nieuwe 'stand' te noteren.
Als ik mij goed herinner is het wel een pijnlijk moment als ze onder de 50.000 komen.
Zegt wel iets over de duisterheid en het dramatische:
Er waren ooit 12 kolonien.
Ik geloof dat in de aflevering van gisteren wordt gezegd dat er alleen in Caprica-City al 7 miljoen mensen woonden (...)

Is toch wel even iets heel anders dan het gezellige, positieve imago uit de Star Trek franchise (afgezien van de mirror-universe met zijn Terran Empire natuurlijk ).
Het heeft al helemaal niets meer te maken met de gezellige tiener-serie uit de jaren 70.

(M'n vriendin zat gistern voor de eerste keer mee te kijken en was diep geschokt dat Starbuck een vrouw is.
Ze wilde Face terug. Zeker jeugdsentiment uit haar bakvissen-tijd )
Burnt to the core but not broken
pi_32805262
quote:
Op zondag 4 december 2005 00:46 schreef Tom-my het volgende:
4 letters plus de serie is het vervolg van de miniserie
hoe heet de miniserie dan want die krijg ik niet gevonden
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 4 december 2005 @ 13:31:39 #258
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_32805416
quote:
Op zondag 4 december 2005 13:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

hoe heet de miniserie dan want die krijg ik niet gevonden
Gewoon Battlestar Galactica 2003

Haal van de reguliere torrentboer af..
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
  zondag 4 december 2005 @ 13:34:48 #259
22944 Breetai
....Relax....
pi_32805518
quote:
Op zondag 4 december 2005 13:18 schreef PPL het volgende:
Er waren ooit 12 kolonien.
Ik geloof dat in de aflevering van gisteren wordt gezegd dat er alleen in Caprica-City al 7 miljoen mensen woonden (...)
Hoe iedereen werd afgeslacht werd wel lekker wreed geillustreerd. Ik kan me geen andere serie herinneren waar een hele planeet gewon genuked word. en dan hebben we het over de good-guys.
quote:
Is toch wel even iets heel anders dan het gezellige, positieve imago uit de Star Trek franchise (afgezien van de mirror-universe met zijn Terran Empire natuurlijk ).
Het terran empire uit mirror-mirror zat wel lekker simpel in elkaar. Ze deden allemaal even slechte dingen en er zat regelmaat in. De nieuwe Battlelstar Galactica laat heel goed zien wat voor puinhoop het wel niet is. De mensen gaan het onderling vaak genoeg met elkaar op de vuist.
Ook zitten er wel enkele religieuze thema's in die positief beantwoord worden.
quote:
Het heeft al helemaal niets meer te maken met de gezellige tiener-serie uit de jaren 70.

(M'n vriendin zat gistern voor de eerste keer mee te kijken en was diep geschokt dat Starbuck een vrouw is.
Ik had m'n collega's ook al gewaarschuwd dat het een echte puinhoop word. Natuurlijk gaan ze nu pas kijken ipv alles via i'net kijken. Het verhaal zit toch heel goed en duister in elkaar.

Voor de gezelligheid kijk ik naar Stargate. Ook al hebben ze het daar ookniet makkelijk. In ieder geval zit alles iets simpeler in elkaar en er word een stuk luchthartiger gedaan.

BG en Babylon 5 blijven toch wel de weinige series die er niet een soort science fiction western serie van maken.
"I’ll renounce cynicism when it ceases having predictive powers" -- @devbisme
  zondag 4 december 2005 @ 13:38:42 #260
35623 PPL
#control
pi_32805635
We zijn het roerend met elkaar eens Breetai
Burnt to the core but not broken
  zondag 4 december 2005 @ 16:54:51 #261
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_32811152
Hear hear!
The Internets, I needs it..
  zondag 4 december 2005 @ 18:26:10 #262
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_32813466
Het is gewoon wonderbaarlijk hoe goed deze remake is. Laten we eerlijk zijn, wie had dat van tevoren verwacht?
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  zondag 4 december 2005 @ 18:47:53 #263
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_32813945
quote:
Op zondag 4 december 2005 18:26 schreef kingmob het volgende:
Het is gewoon wonderbaarlijk hoe goed deze remake is. Laten we eerlijk zijn, wie had dat van tevoren verwacht?
Vanwege Ronald D. Moore had ik al goede hoop. Al blijft het wonderbaarlijk goed.
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
  Donald Duck held zondag 4 december 2005 @ 19:00:49 #264
46149 __Saviour__
pi_32814269
Aan het duistere sfeertje moet ik echt nog even wennen, maar het is inderdaad wel enorm onderscheidend van andere scifi series. ik ga deze serie zeker helemaal volgen!
Hoe is de overgang van miniserie -> seizoen 1? Rond de miniserie een groot verhaal af, of is er niet zo veel overgang?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zondag 4 december 2005 @ 19:09:02 #265
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_32814494
Seizoen 1 gaat verder waar de miniserie ophield . . .
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
  Donald Duck held zondag 4 december 2005 @ 19:11:42 #266
46149 __Saviour__
pi_32814573
waarom is er dan een miniserie? dan had het net zo goed onderdeel kunnen zijn van seizoen 1.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zondag 4 december 2005 @ 19:16:59 #267
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_32814722
quote:
Op zondag 4 december 2005 19:11 schreef __Saviour__ het volgende:
waarom is er dan een miniserie? dan had het net zo goed onderdeel kunnen zijn van seizoen 1.
Geen idee, vraag het ze . . .

Zal wel met budget, fanbase en weet ik het allemaal te maken hebben gehad
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
pi_32816190
voordat ze dik geld in een serie gingen stoppen, wilden ze eerst kijken of het uberhaupt aan zou slaan. Daarom is de miniserie gemaakt in 2003. Toen dit goed bleek aan te slaan, wilde SciFi wel met veel geld over de brug komen om een 13 delige serie te laten maken. Ook deze werd zodanig goed bekeken dat er 20 afleveringen voor seizoen 2 besteld zijn. Na de eerste 10 van die 20 heeft SciFi al besloten ook een 3e seizoen van 20 eps te bestellen.
I love it when a plan comes together !
  Donald Duck held zondag 4 december 2005 @ 20:39:16 #269
46149 __Saviour__
pi_32817434
ha, dat is een duidelijk uitleg, bedankt
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_32820078
Tja, voor de newbies begint het pas en wij ondertussen maar wachten op het vervolg van 2x10. Eén ding van ST doen ze nl. nog slechter (of beter???) en dat zijn de cliffhangers voor een (veel te lange) pauze en tussen de laatste en eerste aflevering van een episode.
  maandag 5 december 2005 @ 00:09:38 #271
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_32824216
quote:
Op zondag 4 december 2005 22:03 schreef Opa Bokma het volgende:
Tja, voor de newbies begint het pas en wij ondertussen maar wachten op het vervolg van 2x10. Eén ding van ST doen ze nl. nog slechter (of beter???) en dat zijn de cliffhangers voor een (veel te lange) pauze en tussen de laatste en eerste aflevering van een episode.
Ja en de cliffhangers zerlf worden ook steeds erger
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
pi_32863002
quote:
Op zondag 4 december 2005 13:18 schreef PPL het volgende:

Dat wordt ook zo pijnlijk duidelijk in de allereerste reguliere aflvering.
Zonder weg te willen geven hoe en wat, houden ze dan op Colonial One op een whiteboard bij hoeveel mensen er nog over zijn.
Let goed op de begintitels, in het 2e seizoen veranderen de aantallen in de leader bij iedere aflevering.
quote:
Godzijdank hebben ze Katee Sackhoff gekozen die er meer als een soldaat uitziet als een barbie doll (Benedict is meer een Ken doll), ze is een veel betere actrice en het hele Starbuck personage is zo veel beter als de originele Starbuck. De emoties in de interactie met Adama senior en junior is bij tijd en wijle bijna voelbaar.

Sowieso wordt er uitstekend geacteerd in BSG, en voor de beginnende kijkers "You aint seen nothin' yet", tot dusverre is de serie imho alleen maar beter en beter geworden.
  dinsdag 6 december 2005 @ 15:13:04 #273
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_32863490
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 14:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Let goed op de begintitels, in het 2e seizoen veranderen de aantallen in de leader bij iedere aflevering.
[..]
Da's idd erg tof. Na een aflevering met een hoge bodycount, zie je dan opeens een heel ander aantal staan.

Oh, en moet je eens de de cijfers uit de laatste en eennalaatst uitgezonden episode vergelijken...
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
  dinsdag 6 december 2005 @ 15:18:20 #274
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_32863635
Mn moeder heeft t verkeerde opgenomen zaterdag..
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
  dinsdag 6 december 2005 @ 20:18:29 #275
52150 DarthNick
The man with the plan
pi_32871433
whewhwheweh moet nog zolang wachten tot de volgende aflevering... wehwhhe not fair
BFC Heren 3 steunen? Dat kan! Ga naar www.team-hs3.tk en click away!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')