abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31832858
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 22:34 schreef Pistol_Pete het volgende:

[..]

precies. Ben het helemaal met je eens.

Helaas zijn er maar weinig mensen die Vitesse een warm hart toe dragen en daarnaast kritisch naar het bod van Aalbers en The Duet Group kunnen kijken. Er zaten gewoon teveel onzekerheden aan het bod van The Duet Group om er mee verder te gaan (vage bankgaranties oa). Een verstandige keuze van Vitesse. Ik hoop dat de Vitesse supporters het ook zullen inzien.

Wat ik nog steeds eigenaardig vind aan het bod van the Duet Group is dat ze een bod van tientallen miljoenen euro´s doen op Vitesse en het Gelredome, maar ondertussen is er nog nooit iemand van the Duet Group overgekomen naar Arnhem om eens het 1 en ander te bespreken. Overnames / investeringen van dit soort bedragen gaan niet via een tussenpersoon (Aalbers). Daar is minimaal 1, meestal meerdere mensen van het investerende bedrijf bij betrokken. Maar dat is nu oude koeien uit de sloot halen. Het bod is afgewezen. Er zijn nog twee partijen met plannen voor het overnemen van het Gelredome. Benieuwd hoe dat zal gaan.
Ho ho genoeg kritische Vitesse supporters hoor

Ook ik probeer kritisch naar het bod te kijken. En ja natuurlijkis het jammer als het niet lukt. Maar zoals alles nu op tafel ligt lijkt het ook voor mij over en sluiten. Karel heeft veel voor de club gedaan en heeft zeker visie in de voetbalwereld. Maar eens houd het een keer op.

De gemeente heeft al nee gezegd.
Duetgroup heeft in het finacieel dagblad al gezegd dat ze geen interesse meer hebben in Gelredome.
Vitesse heeft hij ook niet kunnen overtuigen.

Vandaag gaat de supportersvereniging praten met Vitesse en Karel Aalbers met de raadsleden van de gemeente Arnhem.

Er stond een artikel in de gelderlander, waarbij de raadsleden ook zwaar hun twijfels en bedenkingen hebben. Na vandaag kan alles misschien wel eens in 1 klap weer rustig zijn.
  maandag 31 oktober 2005 @ 11:26:53 #227
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_31833167
Mede vitesse supporters.

Ik zie dan bij talpa na de wedstrijd van vitesse Aalbers buiten bij de hoofdingang staan En in een straal van 10 meter om hem heen een hele menigte geel zwarte jochies (jaartje of 17) "Karel Aalbers lalalalalala".
Ik erger me dood aan zoiets, toen vitesse zijn hoogtijdagen vierde waren zij 7 (ikzelf ben ook pas 22 maar toch) en die man is toch een reden (ik zeg niet DE reden om quasar te vriend te houden ) dat de club bijna failliet is gegaan. Bijna ONZE club naar de klote! Stel je es voor, een weekend zonder vitesse. En dan moeten een stel jochies die man gaan vereren op de landelijke televisie?

Ook nu is weer gebleken dat Aalbers niet kan waarmaken wat hij beweert (er schijnt nl geen bankgarantie te zijn bijvoorbeeld) maar "wij" blijven hem door dik en dun steunen. Zetten we onszelf dan niet keihard voor schut voor het nationale voetbal publiek?

Nogmaals: respect voor wat Aalbers in vroeger tijden voor vitesse heeft betekend, hij heeft de club gered toen deze bijna dood was, maar hij is gewoon doorgedraaid in zijn dadendrang (en heeft ons met een FOEIlelijk stadion opgescheept).
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
  maandag 31 oktober 2005 @ 11:31:00 #228
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_31833264
Leuke confrontatie verwacht ik zondag...
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
pi_31836266
Aalbers heeft Vitesse financieel gezien positief achtergelaten. Er was destijds een positief jaarresultaat van een dikke 11 miljoen gulden (mede door het transferbeleid). Pas na zijn vertrek is het financieel gaan rommelen. Ik wil de rol van Aalbers hierin niet wegmoffelen, maar om het volledig op zijn conto te schrijven vind ik wat ver gaan. En laten we eerlijk zijn? Is Aalbers wel zo netjes de deur uitgewerkt als werd voorgedaan? Hoeveel van de aanklachten met betrekking tot fraude en valsheid in geschrifte staan er nog? Eentje, en ook nog de minst zware. De rest is allemaal verworpen. Maar ja, laten we geen ouwe koeien uit de sloot gaan halen, want over dit onderwerp kun je hele boeken schrijven.

Net als de supportersvereniging vind ik het jammer dat de gesprekken met de Duet Group stuklopen op zaken als het tekenen van geheimhoudingsplicht en mandaten. Het gaat toch om een groot bedrag voor de club, en ik weet zeker dat dit Vitesse op sportief gebied verder kan helpen. De gesprekken die Aalbers vandaag gaat voeren met de Arnhemse gemeenteraad zullen waarschijnlijk weinig uithalen.

Vind het wel een mooi en logisch gebaar dat de supporters nog steeds Aalbers steunen (cq. waarderen), zoals ook te zien was bij De Wedstrijden van afgelopen zondag. Misschien is Aalbers dan wel één van de oorzaken voor het bijna failliet gaan van Vitesse, hij is ook de man die van Vitesse een grote club heeft gemaakt. Die heeft gezorgd voor het bijna behalen van de Champions League, die heeft gezorgd voor de UEFA-cup wedstrijden en een nieuw stadion. Mooie herinneringen blijven meestal beter en langer in herinnering dan de slechte.
pi_31839407
Ach Aalbers, ik weet er te weinig vanaf.

60 miljoen per direct, een sponsor van 8 miljoen per jaar. Vitesse staat in één keer weer op de kaart. Niet in de laatste plaats door het netwerk van Aalbers. Heel Nederland zou nog meer een tyfushekel krijgen aan Vitesse dan ze nu al hebben (een soort klein Chelsea), wat ontzettend leuk is voor de sfeer rondom de wedstrijden Nee laten we eerlijk zijn; als je zo die getallen hoort is het ontzettend jammer dat het niet doorgaat, maar aan de andere kant, en dat ben ik met vele wel eens, de vraag is hoe het dan allemaal zal gaan. Rust zal er natuurlijk nooit zijn, maar zeker niet wanneer Vitesse in zee was gegaan met DUET. Ergens is het mss wel beter voor de club als het geleidelijk aan naar boven klimt. Er staat een leuke selectie, die echt niet zomaar verdwijnt, die acute geldnood hebben we niet meer. Ik denk dat er ook een goed bestuur zit, met het vermogen om te handelen in dienst van het korte termijn, maar het lange termijn niet uit het oog te verliezen.
Toch zal vitesse het financieël de komende jaren gewoon heel lastig krijgen. Hoe mooi de praatjes ook zijn van de voorzitter (elk jaar maar bv: "over 3jaar zijn we weer gezond") en dat roepen ze nu al een aantal jaren achter elkaar. De club is gewoon te groot voor het huidige Vitesse en dat zal niet zo 123 opgelost worden. Dat gaat heel veel jaren kosten, maar daarom is het ook zo ontzettend belangrijk dat we ondertussen wel blijven presteren. Europees spelen trekt sponsors aan en geeft de club sowieso de gewenste positieve uitstraling. Die twee jaar onderin bungelen heeft ons natuurlijk niet goed gedaan.
pi_31840310
en de soap doesnt stp!!!

Duet is afgehaakt, maar nu blijkt de investeerder rechtstreel met Karel in zee te gaan.

De gemeente bevestigd een bankgarantie die bij een bank in zuid Afrika vandaan komt. Wie deze investeerder is geen idee.

Als de gemeente beslist ook dit bod te onderzoeken en te accepteren begint alles weer van voren af aan...

to be continued.... (as usual)
  maandag 31 oktober 2005 @ 17:34:35 #232
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_31842584
Mijn reactie op .org:

Het lijkt me dat de gemeente dit afwimpelt door te zeggen dat deze investeerder te laat is. Het zou ook marktvervalsing zijn als dit bod alleen al serieus bekeken wordt naar mijn mening.

Ik denk dat Aalbers maar 2 opties heeft om terug te komen:

- regel een dikke sponsor. Dit kan altijd
- Laat een investeerder bieden op alléén vitesse. Dit kan ook altijd

Duet bood toch op iets anders, namelijk het stadion+club+grond.

Maar toch ben ik érg benieuwd!
Vamos el TRI!
pi_31844510
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 08:35 schreef Domenica het volgende:
Tom doet het super. Ik was geen fan van hem toen ie kwam, maar hij doet het erg goed!
goed aanspeelpunt, erg snel en mooie acties. Ik vind het leuk dat hij adfelopen zaterdag zn eerste voor vitesse heeft gescoord!

Tom
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 09:55 schreef Elvislives het volgende:
Ja, hij doet het erg leuk. Ook ik vond het maar niks, we moesten flink betalen voor de huur van een speler waarbij geen optie tot koop is bedongen. Eigenlijk leiden we nu dus op voor ajax. Maar hij speelt goed, heeft mooie acties en een goeie goal zaterdag: Aannemen en niet nadenken, maar gewoon mooi in t hoekie knallen!
Mooi dat die jongen het goed doet! Ik ben wél gecharmeerd van hem. Echt zo'n sierlijke speler waarvan je er niet veel meer ziet. Vond het jammer dat hij weg moest bij Ajax. Maar misschien weet hij het laatste stapje alsnog te maken.

Die pingelaar van een Esajas, gaat dat nog wat worden dan?
pi_31844842
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 18:41 schreef gras het volgende:

[..]

[..]

Die pingelaar van een Esajas, gaat dat nog wat worden dan?
Te vroeg om te zeggen. Potentie genoeg iig
pi_31845177
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 18:52 schreef DeVinger het volgende:

[..]

Te vroeg om te zeggen. Potentie genoeg iig
Qua techniek en inviduele acties zit het wel snor bij hem. Maar om te slagen in de Eredivisie komt toch meer kijken. Denk niet dat hij het gaat halen >> eerste divisie.
  maandag 31 oktober 2005 @ 19:12:35 #236
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_31845417
Esajas komt er wel denk ik hoor. Prachtige 3?4? dubbele schaar tegen heracles trouwens
Bovendien is hij niet lui, zoals rojer dat vaak wél lijkt, goeie kerel!
Vamos el TRI!
pi_31845537
Zonde van Amoah inderdaad, die tranen gingen door merg en been.

Maar het AD was lyrisch over Knol, was dat terecht? In de samenvatting was ie wel goed.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  maandag 31 oktober 2005 @ 19:33:04 #238
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_31846000
Hij is zeker goed als je bedenkt dat hij in 3 jaar tijd 10 wedstrijden ofzo heeft gespeeld. Hij is gewoon terug, gaat duels in zonder angst om geblesseerd te raken (lag zaterdag op het veld en iedereen keek en zei "ohoh......het is knol....."), maar most of all: hij en dingsdag zijn een sterk duo! Beter dan vd berg die rare verdedigende fratsen had en niet op kon bouwen.

Waar stond dat stukkie over knol?
Vamos el TRI!
pi_31846253
Verslagje, waarin stond dat Wapenaar en hij de defensie soeverein leidden.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  maandag 31 oktober 2005 @ 20:12:14 #240
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_31847320
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 16:09 schreef Positive_Thinking het volgende:
en de soap doesnt stp!!!

Duet is afgehaakt, maar nu blijkt de investeerder rechtstreel met Karel in zee te gaan.

De gemeente bevestigd een bankgarantie die bij een bank in zuid Afrika vandaan komt. Wie deze investeerder is geen idee.

Als de gemeente beslist ook dit bod te onderzoeken en te accepteren begint alles weer van voren af aan...

to be continued.... (as usual)
* popcorn en cola erbij pakt

Ik lees het verhaal net Het blijft toch een geweldige soap

Ik kan me nog goed herinneren dat Aalbers ooit een keer bij Vitesse is aangekomen met een verklaring die hij zelf (met Rood) had getypt op briefpapier van de HSBC bank

het zal toch niet weer

Anyway er even vanuit gaande dat deze verklaring echt is. het zou om de ABSA bank gaan. Op zich kan een investeerder wel via een grote bank in Zuid Afrika een bankgarantie afstaan. De omzet van de ABSA bank was vorig jaar ongeveer 680 miljoen Euro met als voornaamste markten Zuidelijk Afrika en een beetje Engeland en Azie. Waarom dit via een bank in Zuid Afrika loopt is me echter een raadsel Misschien komt de investeerder wel uit Zuid Afrika

Daarnaast is een bankgarantie niet voldoende. Met een bankgarantie kan die investeerder doodleuk aantonen dat hij 60 miljoen heeft, maar daarmee doet hij nog helemaal geen toezegging dat hij het voor het doel Gelredome en/of Vitesse wil gebruiken. Een toezegging is wel benodigd naast een bakgarantie. Bij investeringen van dit soort bedragen volstaat een bankgarantie niet. Als je met Aalbers in zee wil gaan, moet je alles heel goed juridisch dichttimmeren.

Het blijft vreemd dat de investeerder nog steeds onbekend is. Als Aalbers geloofwaardig wil zijn. Dan zal hij toch eens keihard met feiten moet komen. Een bankgarantie van een Zuid-Afrikaans vriendje is niet voldoende
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
pi_31850793
Er zal inderdaad meer naar buiten moeten komen dan alleen een bank grantie.

Woensdag gaat de gemeente een spoedbijeenkomst houden en beslissen ze wat ze met dit bod gaan doen en of hij weer bekeken wordt.

Even een dagje rust dus
  maandag 31 oktober 2005 @ 22:21:01 #242
17114 Pistol_Pete
pi_31851751
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 21:54 schreef Positive_Thinking het volgende:
Er zal inderdaad meer naar buiten moeten komen dan alleen een bank grantie.

Woensdag gaat de gemeente een spoedbijeenkomst houden en beslissen ze wat ze met dit bod gaan doen en of hij weer bekeken wordt.

Even een dagje rust dus
ik ben zo bang dat de gemeenteraad er echt serieus op in gaat. Ze moeten gewoon keiharde eisen stellen aan een bod. Ze laten echt een loopje met zich nemen door Aalbers. Ze hebben twee partijen met een serieus bod. Dit zijn partijen van naam en financieel draagkrachtig. Aalbers komt weer aanstormen met een luchtkasteel. Het enige wat hij eigenlijk kan overhandigen is een papiertje met een bedrag erop en de gemeenteraad ligt alweer aan zijn voeten In die gemeenteraad zitten me wel een stel kneuzen bij elkaar. Het ergste is nog dat zij hier beslissingen over kunnen nemen.

Er kan van alles gezegd worden over Aalbers, maar over één ding is iedereen het wel eens. Hij brengt wel leven in de brouwerij
pi_31857571
quote:
Aalbers goochelt 60 miljoen uit de hoed
Door onze verslaggevers

ARNHEM - Dag vijftig miljoen euro van de Engelse Duet Group. Leve de zestig miljoen euro van de Britse St. George Investment Company!

In zijn strijd om het Arnhemse stadion Gelredome in handen te krijgen en terug te keren bij zijn grote liefde Vitesse, is voormalig voorzitter Karel Aalbers met een nieuwe geldschieter op de proppen gekomen. Nadat hij bekende dat de Duet Group definitief is afgehaakt, presenteerde de Eerbekenaar de nieuwe suikeroom in het Rijnhotel aan een deel van de Arnhemse politiek. Informatie over de investeringsmaatschappij gaf hij niet, wel overlegde hij als bewijs een brief van de Geamalgameerde Bank van Suid-Afrika (ABSA), waarin staat dat de investeerder op de bank zestig miljoen euro heeft 'geoormerkt' voor de aankoop van Gelredome. Volgens Aalbers levert hij zo het bewijs dat hij over de miljoenen beschikt. "Die discussie kunnen we nu sluiten", meent hij. Hij werd vorige week de deur gewezen door Vitesse, omdat hij toen geen bankgarantie had.

De aanwezige raadsleden zijn enthousiast na het betoog van Aalbers. PvdA'er Dick Tiemens: "Ik dacht dat het een achterhoedegevecht was, maar Aalbers is helemaal terug in de voorhoede." De raadsleden willen de Arnhemse wethouders terug naar de onderhandelingstafel sturen om 'serieus' naar de plannen te luisteren. Aalbers wil het stadion, Vitesse én de exploitatiemaatschappij kopen, ook al heeft de gemeente over de laatste twee geen zeggenschap. Voor dat pakket heeft zijn nieuwe geldschieter vijftig miljoen euro over. De overige tien miljoen is een voorschot van een nog anonieme. shirtsponsor.VVD-voorman Theo Theijse, niet verschenen bij het gesprek, lacht om zijn collega's. "Ongelooflijk. Hebben ze nou niets geleerd van die grootspraak en duistere praktijken van Karel Aalbers?"

(Bron: Gelderlander)
  dinsdag 1 november 2005 @ 08:01:35 #244
17114 Pistol_Pete
pi_31857851
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 06:51 schreef Positive_Thinking het volgende:

[..]
dagje rust? met Aalbers in de buurt? Dacht het niet

Een groot gedeelte van de gemeenteraad van Arnhem heeft boter op het hoofd
pi_31863919
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 21:10 schreef Pistol_Pete het volgende:
Daarnaast is er het zeer goede nieuws dat het bod van The Duet Group (icm met Aalbers) niet door gaat.
Goed nieuws dat je als op sterven na dood liggende club, 60 miljoen aan je voorbij laat gaan? Een injectie waarmee alle schulden in één keer weg zijn en je kunt bouwen aan een gerichte toekomst is in jouw ogen zeer slecht nieuws?
quote:
Kortom het gaat lekker bij Vitesse. Aalbers is weer uit beeld. De neuzen kunnen weer naar voren.
Idd, vooral de teruglopende toeschouwersaantallen, het gebrek aan inkomsten, het uitdunnen van de selectie, het gebrek aan sponsoren, het niet op eigen benen kunnen staan maar gedragen moeten worden door de gemeente en het onder toezicht staan van de KNVB, zorgen ervoor dat het weer lekker gaat bij Vitesse. Aalbers kan in een klap voor een ommekeer zorgen, maar die moeten we vooral buiten sluiten.
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 22:21 schreef Elvislives het volgende:

[..]

Eindelijk iemand die er ook zo over denkt als ik: Ik vind Aalbers een goeie kerel, hij heeft veel voor de club betekend, maar hij heeft de club ook op het randje gebracht en brengt altijd erg veel onrust met zich mee. Daarom ben ik er niet rouwig om (hoewel, we lopen 8 mio per jaar mis schijnt) dat de deal niet doorgaat, laten we maar rustig weer het ouwe vitesse worden.
Met wedstrijden als gister zal het stadion ook weer beter gevuld zijn en dus de inkomsten stijgen.
Die inkomsten stijgen al jaren niet, sponsoren zijn er niet te vinden door de huidige en voormalige bestuurders met als resultaat dat er weer gekort moet worden op salarissen, mensen weg gesaneerd moeten worden en de selectie nu nog maar uit 17 man mag bestaan.
Toeschouwers blijven weg zolang er niet iets drastisch veranderd. Daar kan een 7de plek zoals vorig seizoen ook niks aan veranderen.
pi_31866199
De Arnhemse politiek wordt weer wakker geschud. Zaak voor Aalbers om het voorzichtige vertrouwen wat hij heeft gekweekt bij de raadsleden niet te beschamen. Met PvdA, CDA, Zuid Centraal, Stadsbelang, Fractie Jaspers en Pro Arnhem heb je namelijk een meerderheid in de raad. Zorg voor de juiste papieren, zorg voor namen, zorg voor duidelijkheid. Het CDA praat nu zelfs weer 'stiekem' over het verruimen van de onderhandelingen met betrekking tot de verkoop van het Gelredome (+ exploitatie) en Vitesse. Tot voor kort was deze deur compleet gesloten. Interessante ontwikkelingen, ik blijf het volgen
  dinsdag 1 november 2005 @ 14:29:55 #247
17114 Pistol_Pete
pi_31866706
@ Quasar_de_Duif

Jij stond zaterdag ook in dat kringetje om Aalbers heen?

Als ik je posts lees maak ik eruit op dat je altijd zeer betrokken bent met Vitesse en zeer goed op de hoogte bent wat er allemaal speelt. Wat ik dan niet snap is het blinde vertrouwen in Aalbers. Wat doet jou geloven in zijn handelen? Welke harde feiten kan hij op tafel leggen? Veel mensen die ik ken en nauw betrokken zijn met Vitesse zien Aalbers liever gaan en voor goed wegblijven. Niet dat ze hem dankbaar zijn wat hij in het verleden heeft bereikt, maar hij heeft de club ook op het randje van de afgrond gebracht.

Wie zegt me dat het geld er is? Hoe weet jij dat het geld er is? Heb jij ooit een harde toezegging gezien? Een bankgarantie van 60 miljoen en een investeerder die onbekend wil blijven zijn geen manier van zaken doen. Probeer eens realistisch na te denken in plaats van als een kip zonder kop achter Aalbers aan te rennen. Aalbers heeft Vitesse ook in de benarde situatie gebracht waaruit Vitesse nu langzamerhand uit aan het kruipen is. Supporters willen te snel aansprekende resultaten zien.

Zolang Aalbers onrust blijft stoken en de gemoederen bij Vitesse blijft bezig houden veroorzaakt dit te veel onzekerheden. Rust in de tent is was nodig is. In een onzekere situatie over de toekomst krijg je zeker geen nieuwe sponsoren.

Als Aalbers terug is, denk je dat de supporters dan terug komen?
pi_31866732
quote:
Die inkomsten stijgen al jaren niet, sponsoren zijn er niet te vinden door de huidige en voormalige bestuurders met als resultaat dat er weer gekort moet worden op salarissen, mensen weg gesaneerd moeten worden en de selectie nu nog maar uit 17 man mag bestaan.
Toeschouwers blijven weg zolang er niet iets drastisch veranderd. Daar kan een 7de plek zoals vorig seizoen ook niks aan veranderen.
De inkomsten zijn afgelopen jaar wel degelijk gestegen. Waar jij vandaan haalt dat de inkomsten niet gestegen zijn??
pi_31867432
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 14:30 schreef Positive_Thinking het volgende:

[..]

De inkomsten zijn afgelopen jaar wel degelijk gestegen. Waar jij vandaan haalt dat de inkomsten niet gestegen zijn??
Ik haal voor het gemak even de Talpa inkomsten eruit, volgens mij hou je dan niet zoveel meer over. Hoe dan ook, het zijn niet genoeg inkomsten gezien de drastische maatregelen die zijn genomen. Het gaat naar mijn idee nog steeds niet lekker met Vitesse maar Aalbers kan gelukkig daar in één klap verandering in brengen. Nu hopen dat de deal er komt.
pi_31869065
Ben ook niet van mening dat je blind achter Aalbers moet aanlopen, maar het zou stom zijn om niet geïnteresseerd te zijn in het bedrag van 60 miljoen. Ook al hebben Vitesse en Aalbers een verleden, het blijft veel geld en geeft veel nieuwe mogelijkheden. Het op voorhand uitsluiten lijkt me dus geen slimme zet. En ja, om voet aan grond te krijgen heb je harde garanties nodig, maar dat weet Aalbers ook echt wel. Aan hem om dat nu te bewijzen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')