abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30070791
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 13:33 schreef HeatWave het volgende:
Nou ja, geen verbetering zal ook wel meevallen. Die Spanjool zou iig een soort Trabelsi kunnen zijn, goed verdedigen en ook nog eens mee op komen.

Verder moeten er duidelijk een aantal spelers nog in vorm komen.

Alleen de spitsen blijven denk ik een probleem, en dat terwijl zowel Kone als Arveladze gewoon bij Ajax hadden kunnen spelen. Slim bezig jongens!!
Kone / Arveladze was ook geen oplossing. We hebben gewoon geen goede buitenspelers! Babel en Pienaar zijn er GEEN
pi_30071028
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 13:33 schreef HeatWave het volgende:
Nou ja, geen verbetering zal ook wel meevallen. Die Spanjool zou iig een soort Trabelsi kunnen zijn, goed verdedigen en ook nog eens mee op komen.

Verder moeten er duidelijk een aantal spelers nog in vorm komen.

Alleen de spitsen blijven denk ik een probleem, en dat terwijl zowel Kone als Arveladze gewoon bij Ajax hadden kunnen spelen. Slim bezig jongens!!
Laat Kone zich nu eerst maar eens bewijzen bij PSV.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_30071243
Kone
eerst afwachten ja . . . . .
PSV is geen Roda!
pi_30071504
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 14:00 schreef Robar het volgende:
Kone
eerst afwachten ja . . . . .
PSV is geen Roda!
Kone komt er wel in het 4-4-2 van Hiddink, echter in 4-3-3 zet ik mijn twijfels.
pi_30071569
4-4-2 is de oplossing voor Ajax.
That's all folks!
pi_30071664
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 14:11 schreef -Vaduz- het volgende:
4-4-2 is de oplossing voor Ajax.
4-4-2 is de oplossing voor het hedendaagse voetbal.
  maandag 29 augustus 2005 @ 14:15:08 #107
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_30071700
Spitsen die een goal kunnen maken is de oplossing voor Ajax....
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 29 augustus 2005 @ 14:17:16 #108
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_30071754
Ik denk dat de invloed van speelssystemen en de effectiviteit van een spits daarin nogal overdreven worden in dit topic. Net alsof dat een wereld van verschil maakt...
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_30071768
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 14:15 schreef HeatWave het volgende:
Spitsen die een goal kunnen maken is de oplossing voor Ajax....
Verdedigers die het de spitsen van tegenstanders daadwerkelijk lastig maken ook
pi_30071824
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 14:17 schreef TC03 het volgende:
Ik denk dat de invloed van speelssystemen en de effectiviteit van een spits daarin nogal overdreven worden in dit topic. Net alsof dat een wereld van verschil maakt...
natuurlijk maakt dat een wereld van verschil, als je 4-4-2 speelt met Babel en Rosenberg voorin, dan zal Babel ws. beter spelen dan nu omdat het simpelweg een spits is en geen linksbuiten, ook Rosenberg zal beter spelen want hij is 4-4-2 gewend. ook zal je geen middenvelder meer nutteloos op de flanken hoeven te zetten maar kunnen die gewoon op hun eigen positie spelen, waar ze ws. ook weer beter zullen spelen.
pi_30071915
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 14:17 schreef TC03 het volgende:
Hoe verklaar je dan dat geen enkele spits bij Ajax goed speelt. Ibrahimovic speelt de sterren van de hemel bij Juve in 4-4-2.

Echter Fey en Psv spelen 4-3-3 en dat werkt wel goed
pi_30072122
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 14:23 schreef DaYwALKuR het volgende:

[..]

Hoe verklaar je dan dat geen enkele spits bij Ajax goed speelt. Ibrahimovic speelt de sterren van de hemel bij Juve in 4-4-2.

Echter Fey en Psv spelen 4-3-3 en dat werkt wel goed
Ik wil dat geen volwaardige 4-3-3 opstellingen noemen hoor
pi_30072199
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 14:32 schreef Robar het volgende:

[..]

Ik wil dat geen volwaardige 4-3-3 opstellingen noemen hoor
Nee, dat is meer met 3 spitsen (wat PSV speelt toch?)
pi_30072256
Rosenberg is ook alweer afgeschreven als ik sommige hier moet geloven. Zegt ook iets over jezelf natuurlijk.
pi_30072363
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 14:37 schreef Nashje het volgende:
Rosenberg is ook alweer afgeschreven als ik sommige hier moet geloven. Zegt ook iets over jezelf natuurlijk.
Vind het ook schandalig, ten eerste:
1. Anders systeem
2. Ander land
3. Wordt verwacht dat hij de verlosser is

Kan nooit!!
pi_30072426
Rosenberg moet nog even de tijd krijgen natuurlijk.

het liefst wel in een 4-4-2 systeem.
pi_30072508
Wie heeft het emailadres van Danny Blind? Mail ik 'm effe een verzoekje om 4-4-2 te gaan spelen
  maandag 29 augustus 2005 @ 14:49:19 #118
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_30072531
De tijd krijgt ie ook wel gewoon. Ik vond hem gisteren gewoon buitengewoon slecht spelen. En niet alleen zijn kansen verprutsen, maar duels wint ie niet, zelf assists geven ook niet....

Zoals ik al zei, misschien komt het nog, maar je ziet toch gewoon aan hem dat hij nu niet goed speelt? Een echte spits heeft balgevoel, en dat straalt er bij hem nog niet vanaf...
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_30072652
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 14:49 schreef HeatWave het volgende:
De tijd krijgt ie ook wel gewoon. Ik vond hem gisteren gewoon buitengewoon slecht spelen. En niet alleen zijn kansen verprutsen, maar duels wint ie niet, zelf assists geven ook niet....

Zoals ik al zei, misschien komt het nog, maar je ziet toch gewoon aan hem dat hij nu niet goed speelt? Een echte spits heeft balgevoel, en dat straalt er bij hem nog niet vanaf...
Vind hem toch wel een redelijk goed balgevoel hebben. Hij kan de bal toch redelijk vasthouden, probeert te kaatsen en heeft een redelijke actie. Maar hij is niet de spits die het even zelf doet, de actie maakt, versnelt en afmaakt. Hij heeft wel ondersteuning nodig en dat kreeg hij gisteren ook totaal niet. Hij is absoluut geen Sonck die elke bal van zijn voet liet springen.
pi_30072655
quote:

gister zeker niet. maar de paar wedstrijden (vooral korte samenvattingen) die ik daarvoor heb gezien speelde hij wel goed en zag je dat hij wel van die echte spitsen goals kon maken.
pi_30072772
quote:

Nou, laatst vond iedereen het hem toch echt goed doen . Iedere speler kan eens een off-day hebben!

Ook tegen Brondby hij maakt teveel loopacties terwijl hij moest kaatsen, tevens communiceren ze te weinig denk ik.
pi_30073123
Wat me trouwens ook opvalt...iedere keer als we niets verwachten, gaat het goed en verwachten we eindelijk iets, dan gaat het weer mis.
Tegen psv verwachtten we dat het wel eens moeilijk zou kunnen worden en winnen we. Tegen feyenoord verwachtten we dat we dat toch wel zouden winnen en gaat het mis. Bij de spelers leeft dat misschien ook op die manier en daar voetballen ze misschien ook naar. Net dat laatste stapje wat ze wel of niet maken is het verschil tussen winst en verlies...
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_30073143
In sommige aanvallen had Rosenberg wel goede kaatsende acties, en hij draaide een keer goed weg van zijn tegenstander met daarop een net te zwak schot op doel. Ik zie het nog wel goed komen. Alleen verwacht iedereen gelijk 20 goals.
pi_30073310
Wanneer gaat Fred Grim weer keepen?
pi_30073441
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 15:22 schreef Chriz2k het volgende:

Nee die was altijd zeker van zijn zaak . . .
pi_30073462
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 15:27 schreef Robar het volgende:

[..]

Nee die was altijd zeker van zijn zaak . . .
vond hem altijd gaar maar in zijn laatste seizoen bikkelde hij wel!
alle 1 op 1 duels won hij gewoon

Fred Grim
pi_30073478
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 15:22 schreef Chriz2k het volgende:
Penalty-Koning
pi_30073525
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 15:28 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

vond hem altijd gaar maar in zijn laatste seizoen bikkelde hij wel!
alle 1 op 1 duels won hij gewoon

Fred Grim
Zo een fijne teamspeler was hij niet hoor, althans hij wist aardig zijn maten te naaien!
pi_30073761
Ik kijk stiekem al uit naar Ajax vs Arsenal .. daar loopt toch ook aardige voorhoede rond... en ehuh ik schat tactisch & verdedigend ook hoger in dan Feijenoord.. Ja CL halen is 1 ding... en er niet in afgaan is ehuh nog iets anders...
Niets is zo complex als de eenvoud
pi_30073792
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 15:30 schreef Robar het volgende:

[..]

Zo een fijne teamspeler was hij niet hoor, althans hij wist aardig zijn maten te naaien!
que?
pi_30073820
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 15:39 schreef Le-proffesseur het volgende:
Ik kijk stiekem al uit naar Ajax vs Arsenal .. daar lopen toch ook aardige voorhoede rond... en ehuh ik schat tactisch & verdedigend ook hoger in dan Feijenoord.. Ja CL halen is 1 ding... en er niet in afgaan is ehuh nog iets anders...
ehuh

Tegen grote ploegen speelt Ajax altijd wel goed (winnen is iets anders helaas )

ehuh
pi_30073940
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 15:40 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

que?
Ik ken de reservekeeper (derde keeper) van toen erg goed . . . . .
pi_30074058
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 15:39 schreef Le-proffesseur het volgende:
Ik kijk stiekem al uit naar Ajax vs Arsenal .. daar loopt toch ook aardige voorhoede rond... en ehuh ik schat tactisch & verdedigend ook hoger in dan Feijenoord.. Ja CL halen is 1 ding... en er niet in afgaan is ehuh nog iets anders...
onzinvergelijking
pi_30074092
442 zou ik er jammer vinden... de aanvallen vanaf de buitenkant zijn gewoon het gevaarlijkste... het probleem is echter dat we geen goeie buitenspelers (met voorzet) hebben
pi_30074150
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 15:50 schreef keijz het volgende:
442 zou ik er jammer vinden... de aanvallen vanaf de buitenkant zijn gewoon het gevaarlijkste... het probleem is echter dat we geen goeie buitenspelers (met voorzet) hebben
Tenzij je even snel 2 goede buitenspelers wilt kopen lijkt 4-4-2 me dan toch echt de beste oplossing . . .
pi_30074264
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 15:45 schreef Robar het volgende:

[..]

Ik ken de reservekeeper (derde keeper) van toen erg goed . . . . .
Stanley Menzo? wat was er dan
pi_30074387
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 15:58 schreef DaYwALKuR het volgende:

[..]

Stanley Menzo? wat was er dan
Serge van den Ban
pi_30074416
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 16:02 schreef Robar het volgende:

[..]

Serge van den Ban
Oja, waar keept die nu? wat had Grimmetje dan geflikt?
pi_30074442
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 15:49 schreef Robar het volgende:

[..]

onzinvergelijking
Want..?
pi_30074475
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 16:04 schreef Le-proffesseur het volgende:

[..]

Want..?
Ander podium, andere instelling . . . .
en Ajax zal zeker niet afgaan . . . !
pi_30074621
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 16:03 schreef DaYwALKuR het volgende:

[..]

Oja, waar keept die nu? wat had Grimmetje dan geflikt?
Het jaar dat Menzo geblesseerd raakte werd Serge reservekeeper.
Grim had er een handje van om blessures te faken om zodoende minder te hoeven trainen.
Serge werd dan gedurende de week voorbereid om in het doel te staan, maar telkens weer was Grim wonderbaarlijk genoeg genezen ongeveer 2 dagen voor de wedstrijd. Serge is zelfs een keer door hem voor Jan Lul overgevlogen van Nederland naar Kroatie, omdat hij een blesure had. Je raadt het al. Grim was de dag van de wedstrijd wonderbaarlijk genezen en Serge kon plaats nemen op de tribune . . . En dat is dus echt meerdere keren gebeurd! Erg frustreren voor Serge, omdat hij nooit een kans heeft gehad voor het Ajax publiek.
pi_30074677
Grim was dan ook een oude lul, die moet niet zoveel trainen.
pi_30074685
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 16:11 schreef Robar het volgende:

[..]

Het jaar dat Menzo geblesseerd raakte werd Serge reservekeeper.
Grim had er een handje van om blessures te faken om zodoende minder te hoeven trainen.
Serge werd dan gedurende de week voorbereid om in het doel te staan, maar telkens weer was Grim wonderbaarlijk genoeg genezen ongeveer 2 dagen voor de wedstrijd. Serge is zelfs een keer door hem voor Jan Lul overgevlogen van Nederland naar Kroatie, omdat hij een blesure had. Je raadt het al. Grim was de dag van de wedstrijd wonderbaarlijk genezen en Serge kon plaats nemen op de tribune . . . En dat is dus echt meerdere keren gebeurd! Erg frustreren voor Serge, omdat hij nooit een kans heeft gehad voor het Ajax publiek.
denk ook niet dat hij goed genoeg is/was hoor. Bij Haarlem speelt hij nu toch ofzo?
pi_30074702
Hij keept overigens bij MVV (Haarlem > Dordrecht > MVV)
pi_30074721
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 16:13 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

denk ook niet dat hij goed genoeg is/was hoor. Bij Haarlem speelt hij nu toch ofzo?
Dat hoor je mij ook niet zeggen, dat laat ik aan de echte kenners over.
pi_30074795
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 16:14 schreef Robar het volgende:
Hij keept overigens bij MVV (Haarlem > Dordrecht > MVV)
Bij mij in Maastricht Bie us MVV'ke
pi_30074854
quote:
Volgens het Noord-Hollands Dagblad zou het Spaanse Celta de Vigo een bod hebben gedaan op Daniel de Ridder. De rechtsbuiten, die bij Ajax mag vertrekken, zou de onderhandelingen met de Spaanse club inmiddels geopend hebben.
Ben benieuwd, denk niet dat we hem nog echt nodig hadden
pi_30075061
Laat Daniel maar lekker vertrekken. Beter voor hem en voor Ajax.
pi_30075347
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 16:05 schreef Robar het volgende:

[..]

Ander podium, andere instelling . . . .
en Ajax zal zeker niet afgaan . . . !
Wel dezelfde spelers die het moeten waarmaken en een zelfde speelsysteem.

[ Bericht 1% gewijzigd door Le-proffesseur op 29-08-2005 16:46:18 ]
pi_30075425
Ik snap ook niet waarom Ajax elke keer van die nieuwe spitsen koopt. Afgelopen jaar zijn er 3 gekocht: Anastasiou, Rosenberg en Charisteas. Waarom heeft Ajax niet gewoon 1 spits gekocht en 1 linkervleugelspeler en 1 rechtervleugelspeler
Laten ze die 2 grieken maar weg doen en er buitenspelers voor halen ofzo.

Trouwens, we moeten ook echt een nieuwe keeper hebben hoor, Vonk kan echt niet mee op dit niveau, zeker niet als we straks de CL spelen.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')