abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 augustus 2005 @ 01:14:32 #1
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_30046840
Nav een artikel in een Vlaams motorblad zijn wij een toerrit gaan rijden die start in Bossuit, vlakbij Kortrijk. Mijn man restaureert voor zijn hobby klassieke motoren, en in de startplaats was een kleine (gratis, belangrijk voor gierige hollanders) tentoonstelling van motoren uit de jaren 70 en 80. Aangekomen bij het pompgebouw in Bossuit, waar de tentoonstelling was, deden we eerst een bakkie koffie en een wafel met slagroom

Om daarna even de tentoonstelling te bekijken.

In het gebouw zelf kom je de werkeloze en verstofte pompen nog tegen

Net als andere objecten uit vervlogen tijden.

Daarna begon de rit. Richting Pottes, Molenbaix, Mont St. Aubert, Tournai ging de route naar de grote markt van Doornik. Daar zijn we gestopt voor een paar foto's, maar ook daar kan je leuk een terrasje doen.

De rit was net goed en wel begonnen, dus vlug weer door, mooie landschappen kwamen voorbij toen we verder reden via oa. Warchin, Thimougies, Montroeul. Al rijdend heb ik een aantal foto's gemaakt.

Steeds kleiner werden de weggetjes, geen route om snel te willen doen, dus meer voor de echte toerders. Aangekomen bij het kasteel van Anvaing zijn we even gestopt.

De kleine slingerweggetjes volgend kwamen we aan bij Ronse. Omdat we inmiddels wel honger hadden gekregen besloten we daar op de markt wat te eten. We parkeerden de motor op het plein

en gingen een hapje eten op dit terrasje

We bestelde het dagmenu, omdat we daar om half 3 waren, en de ober ons waarschuwde dat de keuken om 3 uur sloot. Het dagmenu gaat snel zei hij. Dus dat hebben we maar gedaan. Geen spijt van, want voor slechts ¤ 6,20 kregen we dit

Nadat we lekker hadden gegeten gingen we weer verder. Over de typische kasseien en zo mogelijk nog smallere wegen gingen we via Zottegem en Etikhove richting oudenaarde. Daar hebben we op de markt nog wat gedronken.

Omdat de lucht erg dreigend werd, en wij geen zin hadden in een nat pak, hebben we hier de rit afgebroken en zijn op weg gegaan naar huis. We hadden toch nog zo'n 200 km te gaan. Het laatste stuk schijnt het mooist te zijn, maar dat hebben wij dus (nog) niet gezien.

Al met al een leuke dag. De route heb ik nog liggen als er meer liefhebbers zijn. De tentoonstelling is 31 augustus afgelopen,
maar de wegen liggen daar nog wel even natuurlijk
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  zondag 28 augustus 2005 @ 01:23:36 #2
52657 pea4fun
pi_30047094
Mochten er geinteresseerden zijn dan probeer ik de scanner wel weer aan het werken te krijgen. Geef maar een gil dan.
  zondag 28 augustus 2005 @ 02:14:49 #3
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_30048137
leuk hoor Heb je wat meer foto's van de motoren?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  zondag 28 augustus 2005 @ 10:08:51 #4
52657 pea4fun
pi_30050662
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 02:14 schreef ook_gek het volgende:
leuk hoor Heb je wat meer foto's van de motoren?
Ja van de oudere motoren heb ik nog wel een aantal foto's, na mijn ontbijt zal ik ze even verkleinen.
  zondag 28 augustus 2005 @ 11:19:07 #5
52657 pea4fun
pi_30051654
Met zo'n zelfde motor als deze is mijn man nu bezig met opknappen...alleen wordt die natuurlijk veeeeeeeel mooier. Op het moment is ie bezig met de opbouw, en staat ie dus weer in de kamer

deze ziet er al beter uit, maar toch...

verder nog wat nostalgische motoren

Ik heb niet alles op de foto gezet natuurlijk...
pi_30052148
Leuk die V4
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')