abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 20:43:29 #1
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_30038332
Liep ik dus gister door de winkelstraten van het mooie pittoreske Zwolle.... (in mn eentje, ff snel wat dingen halen enzo, had weinig tijd, dus haast)

-'Meneer, mag ik u iets vragen?
Ik in al mijn onschuld: Ja hoor, best, waarover dan?

- Kent u de Here Jezus
Nee die ken ik niet, en wil ik ook niet kennen, tenminste niet op de manier zoals jij wilt dat ik m leer kennen...

- Oh, maar....
Daahaag, (loopt verder... )

Nog geen 5 minuten later:

- Meneer, mag ik u iets vragen?
Ja hoor (donkerbruin vermoeden)

- Nou, ik geloof in God, en.....
Ach, wat sneu voor je, wil je erover praten?

- Nou ehh, ja...
Nou, ik niet... Mzzl!

Om de hoek van de volgende straat:
- Meneer, mag ik u....
Goh, ga je me over God en de Heere Jezus Gggristus vertellen?

- Ja, want God is een God van alle mensen en alle mensen moeten weten van Zijn woord....
Oh, weet je dat je al de derde bent die mij hiermee lastigvalt? Trek ik het aan ofzo, of spreken jullie alleen mensen aan die alleen door de stad lopen?

- Ehm, nee, maar God wil u graag leren kennen..
Nou, ik hem niet....
Dagdag!

- Maar God is op zoek naar u' (riep ie me nog na... )

Toen dacht ik: Als ik er nu NOG zo eentje tegenkom laat ik m die Bijbel of die foldertjes die ie in zn hand heeft opvreten... Maar waarschijnlijk liep ik toen al zo chagrijnig de stad rond dat ze DAT niet meer aandurfden...

Kijk, allemaal heel leuk en aardig hoor, dat ze mij ook in de Hemel willen hebben, maar alsjeblieft zeg... Zet dat één z'on godsdienstwaanzinnige neer en val mensen NIET drie keer lastig met dezelfde onzin wil je! Stelletje stedelijke Jehova's! (ze waren overigens van de één of andere Christelijke evangelisatiesekte, 'De Deur' ofzo...

Is het nu echt evangelisatiedag geweest of had ik gewoon zo iets om mijn hoofd hangen die dag van: Bekeer mij??

De moraal: Val iemand anders NIET lastig met je geloof, ga desnoods staan in de stad met een kraampje met Bijbeltjes en dan komen geinteresseerden er vanzelf wel op af...
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_30038404
De deur levensgevaarlijke sekte is dat
ofzo Maar euh die toneelstukjes zijn ook altijd zo geinig.
Loop je in de stad staat er een groep boring peeps te kijken naar een toneelstukje met veel geschreeuw.
Blokfluitjes in de hand en zingen maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrr..
Best lief hoor maar uh doe dat ff in je gristenwijkcentrum ofzo?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_30038406
Mjah, gister zag het ook zwart van dat volk (Tenminste, ik denk dat het dat volk was.) bij het Thialf in Heerenveen.

Zal wel weer een Nationale Jehova-dag zijn geweest. .
Ik ga naar huis.
pi_30038476
En een blik op de site van Thialf vertelt me dat het "Wachttoren" clubje inderdaad in het Noorden is geland.

Zal wel een leuk dagje uit naar Zwolle voor ze zijn geweest. Is maar veertig minuutjes treinen.
Ik ga naar huis.
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 20:54:38 #5
120304 descendent1
pi_30038647
Blugh, ze hadden inderdaad ook foldertjes die ze aan mij wilden geven...
Drukte er eentje z'on ding zo in mn hand, ik heb m voor zn neus op straat gegooid en hij pakte m ook nog op..
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_30039241
De Deur... een van die lui noemde mij een paar jaar geleden een zondaar van de ergste orde... en dat zij in de toekomst van de aarbodem verdwenen zouden zijn om God te dienen...

Ik heb het idee dat God dat plan op de lange baan heeft geschoven...
pi_30039297
Ik kan niet geëvangeliseerd worden want ik heb al een ander geloof.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_30039318
Tja, dat zijn het type gelovigen die me ook niet zo bevallen. Die vinden dat ze je moeten redden van het kwaad ook al heb je al vijf keer gezegd dat het niet hoeft. Ik blijf heel beleefd hoor als ik op straat word aangesproken, maar ze moeten wel ophouden als ik heb gezegd dat ik niet zo denk als zij. Maar dat heeft meestal een omgekeerd effect. Overigens heb ik dat met alle mensen die me dingen proberen op te dringen, niet zozeer alleen met gelovigen (dus ook die Greenpeace en CD-club verkopers).

Dat je gelovig bent, prima... respect..., maar als ik erin geinteresseerd raak weet ik ze zelf wel te vinden.
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 21:29:02 #9
120304 descendent1
pi_30039695
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 21:15 schreef Henno het volgende:
(dus ook die Greenpeace en CD-club verkopers).
Die liepen dr gvrd ook nog ja...
In t weekend is t helemaal dramatisch, dan staat dr van elke CD-club, liefdadigheids-natuurinstelling wel een troep mensen...
pi_30039938
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 21:29 schreef descendent1 het volgende:

[..]

Die liepen dr gvrd ook nog ja...
In t weekend is t helemaal dramatisch, dan staat dr van elke CD-club, liefdadigheids-natuurinstelling wel een troep mensen...
Die CD club moet je gewoon zeggen dat je al lid bent van ECI.

En als het wat anders is, dan zeg je gewoon dat dat onderdeel is van ECI. Als zij je dan raar aankijken, dan zeg je gewoon 'joh, ken jij je eigen bedrijf niet of zo?"
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 21:38:34 #11
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_30039945
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 21:15 schreef Henno het volgende:
(dus ook die Greenpeace en CD-club verkopers).
Ja maar die doen het tenminsten nog gewoon voor geld
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 21:44:17 #12
120304 descendent1
pi_30040049
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 21:38 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

En als het wat anders is, dan zeg je gewoon dat dat onderdeel is van ECI. Als zij je dan raar aankijken, dan zeg je gewoon 'joh, ken jij je eigen bedrijf niet of zo?"
Ik zeg ook wel eens dat ik mn abonnement net heb opgezegd omdat ze toch geen leuke dingen verkopen... (nou ja, niet dat dat die straatverkopers iets uit zal maken, zijn toch allemaal uitzendkrachten)...
pi_30040601
daarvoor heb ik altij een shotgun in mijn rugzak
pi_30041691
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 21:38 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Ik zeg gewoon eerlijk dat ik geen interesse heb om lid te worden. Meestal gaan ze dan doorvragen in de trant van 'waarom niet?', en noemen ze het rijtje 'voordelen' nog eens op. Vervolgens zeg je dat er ondertussen al tientallen andere potentiële klanten zijn langsgekomen waarbij hij/zij vast meer geluk heeft, en wens je hem/haar veel succes... en klaar

Veel straatverkopers gaan ook inspelen op je schuldgevoel... zo van: 'weet je wat we doen? vind je het goed wat we doen? zou je ons daarbij willen helpen?'. Zwaar vervelend omdat je toch nog beleefd wil blijven. Maar misschien moet ik dat eens afleren
pi_30042468
Het Europees hoofdkwartier van Evangeliegemeente De Deur zit in Zwolle.

Ze doen zich voor als een evangeliegemeente, maar het is een ordinaire sekte.
Heb er zelf van mijn 14e tot mijn 21e bij gezeten en ben er nu al weer 10 jaar bij weg.

Het is een beetje een piramideachtig systeem daar.
Het wereldwijde hoofdkwartier zit in Prescott, Arizona, USA
Vanuit een De Deur vestiging wordt een echtpaar naar een andere stad toegezonden om een nieuwe vestiging te starten. Van de opbrengst wordt maandelijks een percentage overgemaakt naar de 'moederkerk' (de vestiging die het echtpaar uitgezonden heeft). Deze moederkerk betaald op haar beurt weer een percentage aan hun eigen moederkerk, enz. enz. zodat er in Prescott, Arizona maandelijks genoeg geld binnenkomt bij opperhoofd Wayman Mitchell (leeft ie nog? was 10 jaar terug al ergens in de 70.).

Tevens wordt er van je verwacht dat je als lid zijnde je 'tiende' betaald.
Dit houdt in dat je maandelijks 10 % van je (bruto)loon aan de kerk betaald.
Over de inkomsten en uitgaven wordt verder geen informatie verstrekt d.m.v. een jaarverslag o.i.d., dus wat er hier en daar aan de strijkstok blijft hangen...

Eenmaal lid, wordt er van je verwacht dat je 3 kerkdiensten (woensdagavond, zondagmorgen en zondagavond) bijwoont, plus nog de extra activiteiten, zoals bijbelstudieavonden, huissamenkomsten en muziek- en filmavonden (allen wekelijks).

Hierdoor wordt je langzamerhand gebrainwashed en door alle activiteiten heb je geen tijd meer voor je vrienden en familie en verwaterd het contact hiermee.
Dit maakt het ook moeilijk om er uit te stappen, omdat je op een gegeven moment alleen nog maar vrienden hebt die ook bij De Deur zitten, en deze mogen geen contacten onderhouden met afvalligen tenzij ze hun best doen om ze weer te bekeren.

Dus het advies is: zorg dat je er wegblijft!

[ Bericht 2% gewijzigd door sone_nl op 27-08-2005 23:05:14 ]
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 23:25:10 #16
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_30043439
Ja, ga ik ff lunchen met m'n nieuwe collega's, duwt er eentje een kaartje in m'n handen met een uitnodiging voor een evangelistische stand-up comedyshow.

The Internets, I needs it..
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 23:51:52 #17
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_30044347
Kan me niet voorstellen dat het dan leuke grappen worden.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_30044642
hmm als er iets irritant is zijn het wel van dat soort mensen die aan je blijven plakken.
magoed er is nog geen bier in dit topic
  zondag 28 augustus 2005 @ 00:01:21 #19
128466 Jezus_Christus
Ja, de zoon van...
pi_30044676
Jezus is er voor iedereen.
The purpose of Jesus is to flip out and smite the wicked.
  zondag 28 augustus 2005 @ 00:23:54 #20
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_30045327
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 00:01 schreef Jezus_Christus het volgende:
Maar niet voor kutklonen.
Ik ga naar huis.
  zondag 28 augustus 2005 @ 13:31:33 #21
120304 descendent1
pi_30053708
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 22:56 schreef sone_nl het volgende:
Het Europees hoofdkwartier van Evangeliegemeente De Deur zit in Zwolle.

Ze doen zich voor als een evangeliegemeente, maar het is een ordinaire sekte.
Heb er zelf van mijn 14e tot mijn 21e bij gezeten en ben er nu al weer 10 jaar bij weg.

Het is een beetje een piramideachtig systeem daar.
Het wereldwijde hoofdkwartier zit in Prescott, Arizona, USA
Vanuit een De Deur vestiging wordt een echtpaar naar een andere stad toegezonden om een nieuwe vestiging te starten. Van de opbrengst wordt maandelijks een percentage overgemaakt naar de 'moederkerk' (de vestiging die het echtpaar uitgezonden heeft). Deze moederkerk betaald op haar beurt weer een percentage aan hun eigen moederkerk, enz. enz. zodat er in Prescott, Arizona maandelijks genoeg geld binnenkomt bij opperhoofd Wayman Mitchell (leeft ie nog? was 10 jaar terug al ergens in de 70.).

Tevens wordt er van je verwacht dat je als lid zijnde je 'tiende' betaald.
Dit houdt in dat je maandelijks 10 % van je (bruto)loon aan de kerk betaald.
Over de inkomsten en uitgaven wordt verder geen informatie verstrekt d.m.v. een jaarverslag o.i.d., dus wat er hier en daar aan de strijkstok blijft hangen...

Eenmaal lid, wordt er van je verwacht dat je 3 kerkdiensten (woensdagavond, zondagmorgen en zondagavond) bijwoont, plus nog de extra activiteiten, zoals bijbelstudieavonden, huissamenkomsten en muziek- en filmavonden (allen wekelijks).

Hierdoor wordt je langzamerhand gebrainwashed en door alle activiteiten heb je geen tijd meer voor je vrienden en familie en verwaterd het contact hiermee.
Dit maakt het ook moeilijk om er uit te stappen, omdat je op een gegeven moment alleen nog maar vrienden hebt die ook bij De Deur zitten, en deze mogen geen contacten onderhouden met afvalligen tenzij ze hun best doen om ze weer te bekeren.

Dus het advies is: zorg dat je er wegblijft!
Hmm, dat zal ik ze ns ff in hun gezicht wrijven de volgende keer dat ze me komen lastigvallen...
Dat een dergelijke enge sekte niet gewoon verboden wordt....
Mooi voor je dat je er weg bent overigens!
  zondag 28 augustus 2005 @ 13:37:42 #22
120304 descendent1
pi_30053839
quote:
Dan heeft ie t maar druk...
  zondag 28 augustus 2005 @ 13:45:02 #23
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_30053995
quote:
Ga jij nu maar als de duvel naar dat ene plekkie waar het erg heet is, en rijmt op snel!
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  zondag 28 augustus 2005 @ 14:08:26 #24
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_30054438
Oud GasTEL??
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
  zondag 28 augustus 2005 @ 14:14:15 #25
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_30054560
Die lui van De Deur in Zwolle zijn erg irritant idd. Blegh.
For great justice!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')