Liep ik dus gister door de winkelstraten van het mooie pittoreske Zwolle.... (in mn eentje, ff snel wat dingen halen enzo, had weinig tijd, dus haast)
-'Meneer, mag ik u iets vragen?
Ik in al mijn onschuld: Ja hoor, best, waarover dan?
- Kent u de Here Jezus
Nee die ken ik niet, en wil ik ook niet kennen, tenminste niet op de manier zoals jij wilt dat ik m leer kennen...
- Oh, maar....
Daahaag, (loopt verder... )
Nog geen 5 minuten later: - Meneer, mag ik u iets vragen?
Ja hoor (donkerbruin vermoeden)
- Nou, ik geloof in God, en.....
Ach, wat sneu voor je, wil je erover praten?
- Nou ehh, ja...
Nou, ik niet... Mzzl!
Om de hoek van de volgende straat:- Meneer, mag ik u....
Goh, ga je me over God en de Heere Jezus Gggristus vertellen?
- Ja, want God is een God van alle mensen en alle mensen moeten weten van Zijn woord....
Oh, weet je dat je al de derde bent die mij hiermee lastigvalt? Trek ik het aan ofzo, of spreken jullie alleen mensen aan die alleen door de stad lopen?
- Ehm, nee, maar God wil u graag leren kennen..
Nou, ik hem niet....
Dagdag!
- Maar God is op zoek naar u' (riep ie me nog na...
![]()
)
Toen dacht ik: Als ik er nu NOG zo eentje tegenkom laat ik m die Bijbel of die foldertjes die ie in zn hand heeft opvreten... Maar waarschijnlijk liep ik toen al zo chagrijnig de stad rond dat ze DAT niet meer aandurfden...
Kijk, allemaal heel leuk en aardig hoor, dat ze mij ook in de Hemel willen hebben, maar alsjeblieft zeg... Zet dat één z'on godsdienstwaanzinnige neer en val mensen NIET drie keer lastig met dezelfde onzin wil je! Stelletje stedelijke Jehova's! (ze waren overigens van de één of andere Christelijke evangelisatiesekte, 'De Deur' ofzo...
Is het nu echt evangelisatiedag geweest of had ik gewoon zo iets om mijn hoofd hangen die dag van: Bekeer mij??
De moraal: Val iemand anders NIET lastig met je geloof, ga desnoods staan in de stad met een kraampje met Bijbeltjes en dan komen geinteresseerden er vanzelf wel op af...
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel:
http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686