Heeft iemand toevallig nog wat tips voor me qua trainingsschema enzo?
Of zijn er hier toevallig nog meer idioten die voor de lol minimaal 40 km per dag gaan lopen??
Heb me ooit voorgenomen dat ik "dat ding" moet lopen, dus dan maar nu!
quote:ooit wil ik hem ook lopen
Op maandag 29 oktober 2001 22:25 schreef Liejannuh het volgende:
Volgend jaar wil ik de 4 daagse van Nijmegen lopen en dus zal ik op hele korte termijn moeten gaan beginnen met trainen enzo.Heeft iemand toevallig nog wat tips voor me qua trainingsschema enzo?
Of zijn er hier toevallig nog meer idioten die voor de lol minimaal 40 km per dag gaan lopen??
Heb me ooit voorgenomen dat ik "dat ding" moet lopen, dus dan maar nu!
quote:* mvdlubbe lacht mee.
Op maandag 29 oktober 2001 22:35 schreef Joene het volgende:[..]
ooit wil ik hem ook lopen
quote:En toch ga ik alvast beginnen!
Op maandag 29 oktober 2001 22:31 schreef calvobbes het volgende:
Op www.4daagse.nl staat een heel stuk over training, daarbij dat je eik voorlopig nog niet hoeft te trainen!!!
Herfst is trouwens wel een leuke periode om te lopen. Er is een hoop te zien in de natuur enzo!
Dat ging echter niet gemakkelijk.
Als ik je een paar tips mag geven, voor tijdens de vierdaagse:
- Plak zelf geen blarenpleisters! Laat dit doen door de vrijwilligers van het rode kruis, kunnen ze veel beter en is wel gezellig.
- Slaap genoeg, eigenlijk is dit het belangrijkste van de hele vierdaagse. Ik heb op camping de 'Kwakkenberg' in een tentje gepit. De eerste nacht anderhalf uur, de tweede nacht twee uur en de derde en vierde nacht vier uur. Ik had zaterdag (na de nacht van vrijdag op zaterdag de klok rond geslapen te hebben) een lichaamstemperatuur van 40 graden, was nie goei.
- Zorg dat je onderweg gewapend bent tegen nat schoeisel als het begint te regenen (dit jaar uren in de regen gelopen, zeer slecht weer gehad). Ik zelf heb me moeten behelpen met vuilniszakken om de schoenen. |-(
Als me nog iets te binnen schiet meld ik het hier wel weer.
PS: Trainen is ook wel verstandig hoor, krijg je misschien niet zoveel blaren als ik (de teller stond na vier dagen op 11 )
[Dit bericht is gewijzigd door Harrie20 op 29-10-2001 23:13]
Trainen is ook echt onzin. Trainen heeft volgens mij pas zin als je minimaal 2 keer per week gedurende lange tijd traint op een niveau van minimaal 70% van je maximale hartslag (das ongeveer 70% van 200 = 140).
Dat redt je nooit met wandelen. Door trainen raak je hooguit gewend aan het lopen van lange afstanden en kun je afhaken als het je niets lijkt.
Maar trainen is voor watjes
Kijk als je wil dat het lopen van de 4 daagse minder zwaar wordt ga dan de 40 km lopen ofzo, maar doe anders gewoon de 50.
Je kan beter wat tijd steken in goede voorbereiding zoals goede schoenen, sokken, juiste medicatie (pleisters etc), de juiste kleding etc.
Suc6 ermee.
(Overigens hebben de lui met wie ik altijd de 4 daagse gelopen heb ook nooit getraind, dus ik ben niet een unicum ofzo.)
quote:Ik was dus één van de personen met wie Apoc2 heeft gelopen.
Op maandag 29 oktober 2001 23:10 schreef Apoc2 het volgende:
.....
Als je kennissen hebt in Nijmegen, probeer daar dan een logeerplek te regelen. In een huis en op een echt matras slaap je altijd beter dan in een tentje. Je kunt op je inschrijfformulier ook aangeven dat je onderdak zoekt, dan probeert de organisatie iets voor je te regelen (dat lukt helaas nooit voor alle deelnemers, zodat er een boel toch in sporthallen e.d. terechtkomen. Maar je kunt het proberen)
Ik zou wel trainen als ik jou was hoor. Er zijn altijd mensen die hem zonder enige training met gemak uitlopen. Maar de gemiddelde persoon gaat het toch een stuk makkelijker af als ie gewoon genoeg getraind heeft. Ik geloof dat ze altijd zeggen minimaal 400 km trainen. En ergens na de kerstvakantie beginnnen, in februari of maart.
Ik was destijds pas in mei begonnen met trainen, had dus maar twee maanden, en ging sowieso steeds alleen in het weekend 1 dag. Ik was dus niet voldoende getraind, en dat heb ik geweten! Ik had weliswaar weinig lichamelijke gebreken (nauwelijks blaren, wel spierpijn, maar geen kapotte knieen ofzo), maar ik heb het wel ervaren als heel zwaar. Het ging echt met bloed, zweet en tranen!
Wel een unieke ervaring om het een keer gedaan te hebben, maar ik zei wel meteen: nooit meer! Dat schijnt iedereen te zeggen als ze finishen, maar de meesten zijn dan toch aangestoken met het vierdaagsevirus. Nou, ik niet! Heb tot nu toe (ik deed mee in 1998) nooit meer de neiging gevoeld om me toch in te schrijven
Succes!
[edit]
Ik liep trouwens gewoon op mijn trimschoenen, met gewone katoenen sokken. Ging prima!
[/edit]
Trainen doe je niet om een betere conditie te krijgen maar om je gewrichten en spieren te laten wennen aan 40 of 50 km lopen (en natuurlijk het kweken van eelt).
Als je (redelijk) goed getraind de 4 daagse loopt dan kun je tenminste ook een beetje genieten van de gezelligheid rondom de 4 daagse.
Doe jezelf een plezier en train voldoende.
Belangrijk is om genoeg te drinken (en dan eens geen bier ) Goede schoenen en sokken zijn ook wel handig (neem droge sokken mee)
Als je als voorbereiding gaat trainen, kijk dan of je zo'n anderhalve maand voor de 4 daagse mee kan doen met de 4 daagse in Diekirch (Luxemburg)
Dat is twee dagen 40 km lopen bergop en af. Dat is een goede manier om je eelt te kweken en je benen aan een inspanning te laten wennen.
Als je niet traint en je loopt de 4 daagse, is mogelijk natuurlijk, maar niet het meest handige om te doen
Verder zoek je het maar uit want ik loop dat ding noooooit meer
quote:
Op woensdag 31 oktober 2001 13:32 schreef Atrimar het volgende:
mee kan doen met de 4 daagse in Diekirch (Luxemburg)Dat is twee dagen
(en ga ook naar cafe de Mug!)
Maar heb vanochtend even een rondje van 3 uur gelopen en ik kan merken dat ik het niet gewend ben!
Heb wel een redelijk goede conditie enzo, maar voelde het toch wel heel erg in mn benen na 3 uurtjes!
Na afloop wel een beetje gestreched enzo, dus ik hoop het te kunnen overleven zonder spierpijn!
De grootste grap is trouwens dat op de zaterdag na de 4 daagse mijn scoutingkamp begint....
verder train ik echt wel goed, ik heb er vorig jaar weinig aan gedaan.
en loop een dag in de omgeving ga wat pacours verkennen bijvoorbeeld de zevenheuvelen weg voor dag 3
Ow, en tnx voor de link Machiel!
quote:Een collega van mij heeft zelfs een clubje met van die idioten die verschillende van dit soort marsen lopen en trainingstochten houden ter voorbereiding.
[b]Op maandag 29 oktober 2001 22:25 schreef
Inschrijfformulieren gaan vanavond nog op de bus!
Ik ben blij dat ik hem al een keer heb gelopen, want dan hoef ik dat tenminste nooit meer te doen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |