Jij hebt het "play-off"-verhaal gemistquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 00:43 schreef Notoire_Gek het volgende:
de nummer 7 van Nederland in de CL...........hoe wil je dan doen
...gaan ze 32 poules van 16 maken ofzo
ja dat ga jij mij nu vertellenquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 00:44 schreef Five_Horizons het volgende:
Jij hebt het "play-off"-verhaal gemist
Eens.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 00:37 schreef Oldbie het volgende:
Doe mij maar zoals het vroeger was.
Europacup 1 voor landskampioenen
Europacup 2 voor bekerwinnaars
UEFA cup voor andere teams
Je ondertitel was eigenlijk mijn reply: "Beetje jammer"quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 00:49 schreef marcb1974 het volgende:
Het gaat toch al lang niet meer om het voetballen, maar alleen om het geld. Zolang het geld belangrijk is dan het voetballen zal er helaas niets veranderen.
Elk land mag zelf bepalen hoe ze de Europese plaatsen verdelen.. jammer alleen dat de KNVB dan weer zo ontspoort.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 00:37 schreef Oldbie het volgende:
Dat kan dus nietquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 13:21 schreef ASroma het volgende:
vind het europese systeem prima. Als je de Europacup1,2 weer gaat invoeren loop je een hele boel mooie affiches mis. Met het huidige systeem heb je op een goeie CL-avond 3 of 4 topwedstrijden met mooie clubs, en vaak voetbal om te smullen.
Maar dat de nummer 7 van Nederland zich ook kan plaatsen voor de CL is puur en alleen aan de KNVB te danken. De TS suggereert nu dat de CL een brakke compititie is omdat RKC een kans maakt zich er voor te kwalificeren, tja dat ligt aan het systeem dat de KNVB hanteert en niet de uefa.
Ik kijk liever naar een wedsrtrijd van de nummer 4 van Engeland, Spanje, Italië etc... dan naar de kampioen van pakweg Bulgarije of Letland. En ik denk dat dat voor heel veel mensen geldtquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 13:35 schreef Doc het volgende:
Cross-post over de EC-1 vs CL in een ander topic:
Aan de ene kant had dat natuurlijk z'n charmes - maar aan de andere kant was de EC 1 makkelijker te winnen. Per EC-1 competitie waren er veel minder clubs voor wie het waarschijnlijk was dat ze die cup zouden winnen. Er warden dan 4 kandidaten die de belangrijkste kandidaat waren de engelse, de italiaans, de spaanse en + een club die een goede periode heeft uit een ander land (Ajax, Bayern). Nu zijn er al 4 engelse, 4 italians en 4 spaanse clubs, 4 clubs die toevallig in een goede periode zitten en is op dat nivea al minder voorspelbaar (op club niveau - op landen niveau is niet heel veel veranderd).
Daarom is het ook meer een geldmachine op deze manier. En ik moet ook zeggen dat je zo meer in de gelegenheid komt om meer topteams uit verschillende competities tegen elkaar te zien spelen. Het is ook spannender omdat er meer clubs echt om de eerste plek strijden.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 13:57 schreef Chepke het volgende:
[..]
Ik kijk liever naar een wedsrtrijd van de nummer 4 van Engeland, Spanje, Italië etc... dan naar de kampioen van pakweg Bulgarije of Letland. En ik denk dat dat voor heel veel mensen geldt
Ja, dus is het behalve financieel, ook voor de kijkers leuker...quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 14:37 schreef Doc het volgende:
[..]
Daarom is het ook meer een geldmachine op deze manier. En ik moet ook zeggen dat je zo meer in de gelegenheid komt om meer topteams uit verschillende competities tegen elkaar te zien spelen. Het is ook spannender omdat er meer clubs echt om de eerste plek strijden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |