abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 00:37:28 #1
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_30017078
Wat is de algemene mening op FOK over de opzet van europees voetbal? Ik vind het eigenlijk maar niets. De Champions League is voor tig teams die absoluut niet kampioen zijn. Volgend jaar kan zelfs de nummer 7 uit NL uitkomen in de CL.

Doe mij maar zoals het vroeger was.
Europacup 1 voor landskampioenen
Europacup 2 voor bekerwinnaars
UEFA cup voor andere teams

Dat was iig eerlijk. Zeg nou zelf. Het zou toch niet echt leuk zijn als straks, met alle respect, RKC in de CL uitkomt?

Zulke teams horen thuis in de UEFA cup, mits geplaatst, of in de EC2.

Als ze echt zo door willen gaan met de huidige opzet moeten ze de naam Champions League eigenlijk afschaffen.
Ook de loting moeten ze afschaffen want dat is meer een plaatsing dan een loting: Team X is gekoppeld aan Team Y en kan dus niet uitkomen in Poule A C en D. Daarom worden zij ingedeeld in poule F omdat er in de andere poules geen plaats is Is dat nou een loting??

Vroeger was alles beter :')
pi_30017302
de nummer 7 van Nederland in de CL ...........hoe wil je dan doen ...gaan ze 32 poules van 16 maken ofzo
GIRO 800800
pi_30017335
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 00:43 schreef Notoire_Gek het volgende:
de nummer 7 van Nederland in de CL ...........hoe wil je dan doen ...gaan ze 32 poules van 16 maken ofzo
Jij hebt het "play-off"-verhaal gemist
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_30017370
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 00:44 schreef Five_Horizons het volgende:

Jij hebt het "play-off"-verhaal gemist
ja dat ga jij mij nu vertellen
GIRO 800800
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 00:48:39 #5
65997 Oldbie
pi_30017475
Kampioen is automatisch geplaatst voor de CL
De nrs. 2 t/m 7 spelen play off wedstrijden voor de voorronde wedstrijden.

ik dacht 2 t/m 7...kan iets afwijken
pi_30017487
ook dit hoort in "voetbal"

ps. Laat ze maar lekker play-offs spelen, hoe meer wedstrijden hoe meer yield

NG
GIRO 800800
pi_30017488
Het gaat toch al lang niet meer om het voetballen, maar alleen om het geld. Zolang het geld belangrijk is dan het voetballen zal er helaas niets veranderen.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_30017494
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 00:37 schreef Oldbie het volgende:

Eens.
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 00:51:30 #9
65997 Oldbie
pi_30017563
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 00:49 schreef marcb1974 het volgende:
Het gaat toch al lang niet meer om het voetballen, maar alleen om het geld. Zolang het geld belangrijk is dan het voetballen zal er helaas niets veranderen.
Je ondertitel was eigenlijk mijn reply: "Beetje jammer"
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 00:56:30 #10
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_30017722
Het gaat alleen maar om geld: hoe meer wedstrijden er gespeeld worden, hoe meer paupers zich scheel betalen aan een kaartje of aan een tv-abbonement. Hoe meer paupers dat doen, hoe meer de voetbalclubs verdienen. En zolang de paupers blijven betalen, blijven de FIFA, UEFA en KNVB doorgaan met verzinnen van dit soort onzin.

Het gaat er niet meer om wat je positie is in de Eredivisie, maar wat je positie is op de financiele ranglijst.
So we just called him Fred
pi_30024761
nummer 2 t/m 5 spelen play offs voor 1 CL plaats, dus niet nummer 6 en 7....
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 12:22:51 #12
30919 mitt
Michael Corleone
pi_30024881
ik kan het linkje van een soort zelfde topic even niet vinden, vandaar dat ik hem gewoon naar Voetbal schop, hebben ze daar ook wat te doen
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_30024950
Het is dusdanig idioot dat ik het van de week pas na een dik half uur volledig uitgelegd had aan een Engelsman. Die geloofde niet wat ie las.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_30025018

zaterdag 27 augustus 2005 @ 12:32:54 #15
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_30025114
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 00:37 schreef Oldbie het volgende:
Elk land mag zelf bepalen hoe ze de Europese plaatsen verdelen.. jammer alleen dat de KNVB dan weer zo ontspoort.
pi_30026448
vind het europese systeem prima. Als je de Europacup1,2 weer gaat invoeren loop je een hele boel mooie affiches mis. Met het huidige systeem heb je op een goeie CL-avond 3 of 4 topwedstrijden met mooie clubs, en vaak voetbal om te smullen.
Maar dat de nummer 7 van Nederland zich ook kan plaatsen voor de CL is puur en alleen aan de KNVB te danken. De TS suggereert nu dat de CL een brakke compititie is omdat RKC een kans maakt zich er voor te kwalificeren, tja dat ligt aan het systeem dat de KNVB hanteert en niet de uefa.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 27 augustus 2005 @ 13:35:09 #17
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_30026798
Cross-post over de EC-1 vs CL in een ander topic:
Aan de ene kant had dat natuurlijk z'n charmes - maar aan de andere kant was de EC 1 makkelijker te winnen. Per EC-1 competitie waren er veel minder clubs voor wie het waarschijnlijk was dat ze die cup zouden winnen. Er warden dan 4 kandidaten die de belangrijkste kandidaat waren de engelse, de italiaans, de spaanse en + een club die een goede periode heeft uit een ander land (Ajax, Bayern). Nu zijn er al 4 engelse, 4 italians en 4 spaanse clubs, 4 clubs die toevallig in een goede periode zitten en is op dat nivea al minder voorspelbaar (op club niveau - op landen niveau is niet heel veel veranderd).
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_30027273
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 13:21 schreef ASroma het volgende:
vind het europese systeem prima. Als je de Europacup1,2 weer gaat invoeren loop je een hele boel mooie affiches mis. Met het huidige systeem heb je op een goeie CL-avond 3 of 4 topwedstrijden met mooie clubs, en vaak voetbal om te smullen.
Maar dat de nummer 7 van Nederland zich ook kan plaatsen voor de CL is puur en alleen aan de KNVB te danken. De TS suggereert nu dat de CL een brakke compititie is omdat RKC een kans maakt zich er voor te kwalificeren, tja dat ligt aan het systeem dat de KNVB hanteert en niet de uefa.
Dat kan dus niet De nummers 2 t/m 5 spelen om 1 CL plaats!!!!! LEZEN!!!!
pi_30027315
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 13:35 schreef Doc het volgende:
Cross-post over de EC-1 vs CL in een ander topic:
Aan de ene kant had dat natuurlijk z'n charmes - maar aan de andere kant was de EC 1 makkelijker te winnen. Per EC-1 competitie waren er veel minder clubs voor wie het waarschijnlijk was dat ze die cup zouden winnen. Er warden dan 4 kandidaten die de belangrijkste kandidaat waren de engelse, de italiaans, de spaanse en + een club die een goede periode heeft uit een ander land (Ajax, Bayern). Nu zijn er al 4 engelse, 4 italians en 4 spaanse clubs, 4 clubs die toevallig in een goede periode zitten en is op dat nivea al minder voorspelbaar (op club niveau - op landen niveau is niet heel veel veranderd).
Ik kijk liever naar een wedsrtrijd van de nummer 4 van Engeland, Spanje, Italië etc... dan naar de kampioen van pakweg Bulgarije of Letland. En ik denk dat dat voor heel veel mensen geldt
pi_30027661
Dat systeem slaat natuurlijk nergens op. Je kunt tweede staan met 36 punten voorsprong op de nummer 5, bijv. Roda JC. Maar op basis van 1 wedstrijd kan Roda JC de CL in.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 14:17:02 #21
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_30027828
Opzet is wel redelijk vind ik. En als nummer vijf van de competitie moet je wel eerst twee wedstrijden spelen tegen hogere clubs uit die ranglijst, geloof ik? Daarbij zou het weer niemand uitmaken dat wanneer Ajax een slecht jaar heeft en vijfde staat, via dit systeem alsnog de CL binnengluipt.
De Europacup II moet niet opnieuw ingevoerd worden. De clubs die daar meededen waren over het algemeen nog oninteressanter dan die van de oude Europacup III. Je hebt in Europa altijd wel bekerfinales zoals bijvoorbeeld Paris St Germain - Lille, Real Madrid - Alaves of PSV - Willem II, waarbij dan die laatste clubs niet de cup winnen, maar doordat de eerste club kampioen of nummer 2 is en in de CL speelt, krijg je toch Lille, Alaves en Willem II dan in dat toernooi. Compleet niet boeiend dus.

Dat poule-systeem nu van de UEFA-cup vind ik trouwens erg leuk, doordat de mindere goden (de subtoppers dus) iets meer Europese wedstrijden kunnen spelen: vaak 6 ipv 4 zoals vroeger. Voorbeeld van vorig jaar: Utrecht plaatste zich voor die UEFA-poulefase via twee wedstrijden tegen Djurgadens en in de poulefase konden ze nog 4 extra wedstrijden spelen (helaas niet echt denderend, maar goed das een ander verhaal). In het oude systeem waren ze via het knockout-fase waarschijnlijk wel meteen uitgeschakeld door een club als Austria Wien of Club Brugge.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 14:27:45 #22
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_30028092
Bij hockey hebben ze ook een dergelijk systeem waarbij ze om het kampioenschap strijden.

Ik vind het opzich ook nog niet eens zo'n slecht idee, alleen zou je dan denk ik de competitie met twee ploegen moeten inkrimpen, zoals van Basten al heeft aangegeven.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 27 augustus 2005 @ 14:37:41 #23
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_30028344
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 13:57 schreef Chepke het volgende:

[..]

Ik kijk liever naar een wedsrtrijd van de nummer 4 van Engeland, Spanje, Italië etc... dan naar de kampioen van pakweg Bulgarije of Letland. En ik denk dat dat voor heel veel mensen geldt
Daarom is het ook meer een geldmachine op deze manier. En ik moet ook zeggen dat je zo meer in de gelegenheid komt om meer topteams uit verschillende competities tegen elkaar te zien spelen. Het is ook spannender omdat er meer clubs echt om de eerste plek strijden.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_30029486
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 14:37 schreef Doc het volgende:

[..]

Daarom is het ook meer een geldmachine op deze manier. En ik moet ook zeggen dat je zo meer in de gelegenheid komt om meer topteams uit verschillende competities tegen elkaar te zien spelen. Het is ook spannender omdat er meer clubs echt om de eerste plek strijden.
Ja, dus is het behalve financieel, ook voor de kijkers leuker...
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 15:25:53 #25
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_30029610
Ik vind dat er niks mis is met play-offs, mits het seizoen er niet langer van wordt, zoals nu wel het geval is. Nu zal het straks alleen maar ten koste gaan van het WK
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')