Ja, of niet...quote:Op woensdag 31 augustus 2005 12:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Sji'ieten vinden zichzelf schijnbaar ook ketters, gezien het feit dat ze elkaar ook afmaken in het zuiden. Het heeft dus totaal niets met ketters of ongelovige of wat dan ook te maken. Pure politics.
Dus ga je een aanslag plegen op geloofsgenoten?quote:Op woensdag 31 augustus 2005 12:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is een combinatie van factoren, ze zijn vatbaar voor terrorisme vanwege onderandere hun situatie aldaar. Geen werk, armoede, nauwelijks primaire faciliteiten , huis in puin geschoten etc etc. Radicale groepen kunnen daar heel goed mee omgaan (Hamas is daar trouwens ook een heel goed voorbeeld van), ze praten op een bepaalde manier tegen die mensen, waardoor ze zich alsnog "nuttig" gaan voelen. Oorzaak en reden hoeven niet altijd op 1 lijn te liggen![]()
Je haalt nu slechts 1 ding uit het gehele rijtje wat ik noem. Nogmaals, armoede speelt een zeer grote rol. Neem nu bijv. de Casablanca bombers.....die kwamen stuk voor stuk uit ghetto's aan de rand van de stad.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 12:20 schreef Monidique het volgende:
[..]
Hoeveel huizen zijn er dan in puin geschoten in Saoedi-Arabië, Jordanië en Syrië?
In puin geschoten ghetto's?quote:Op woensdag 31 augustus 2005 12:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je haalt nu slechts 1 ding uit het gehele rijtje wat ik noem. Nogmaals, armoede speelt een zeer grote rol. Neem nu bijv. de Casablanca bombers.....die kwamen stuk voor stuk uit ghetto's aan de rand van de stad.
Ze komen inderdaad tot de daad omdat ze omgepraten worden door een geestelijke of andere radicalen. De achterliggende gedachte is puur politiek en strategisch natuurlijk, maar dat zeggen ze niet tegen de suicide bomber. Die zeggen dat het gaat om "een jihaad" een strijd tegen ketters. Hersenspoeling, lijkt een beetje op de communistische landen destijds.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 12:19 schreef Knarf het volgende:
[..]
Dus ga je een aanslag plegen op geloofsgenoten?
En hoe komen ze tot deze daad, dat moet toch echt gebeuren in opdracht van een geestelijke. Waarom wordt daar niet tegen opgetreden? En dan bedoel ik vanuit de moslim gemeenschap buiten Irak. Zij zien ook dat de meeste doden niet door Amerikanen gepleegt worden maar door 'mede moslims'.
Osama is toch ook zo een armoedzaaierquote:Op woensdag 31 augustus 2005 12:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je haalt nu slechts 1 ding uit het gehele rijtje wat ik noem. Nogmaals, armoede speelt een zeer grote rol. Neem nu bijv. de Casablanca bombers.....die kwamen stuk voor stuk uit ghetto's aan de rand van de stad.
Osama heeft ook zijn leven gegeven hequote:Op woensdag 31 augustus 2005 12:35 schreef J_CDA het volgende:
[..]
Osama is toch ook zo een armoedzaaier
Die zal zichzelf ook nooit opblazen hoor. Dat doen ze wel voor hem. En ze betalen de familie's van de zelfmoordenaars een mooi bedrag, dat speelt ook mee. Als je toch al tien zoons hebt kun je er wel een missen.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 12:35 schreef J_CDA het volgende:
[..]
Osama is toch ook zo een armoedzaaier
Exactly! Precies wat ik bedoel.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 12:37 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Die zal zichzelf ook nooit opblazen hoor. Dat doen ze wel voor hem. En ze betalen de familie's van de zelfmoordenaars een mooi bedrag, dat speelt ook mee. Als je toch al tien zoons hebt kun je er wel een missen.
Dus toch armoede.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 12:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Exactly! Precies wat ik bedoel.
Dat is een goeie vraag, dat zal niemand weten. Hij heeft nog voor de USA "gewerkt", dus het is niet zo dat hij de USA altijd heeft gehaat.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 12:40 schreef J_CDA het volgende:
Waar komt de haat van Osama richting USA dan vandaan?
Nu hoor ik de meeste moslims toch praten over die verachtelijke Amerikanen en veroordelen deze geestelijken (haast) niet. En dan heb ik het natuurlijk vooral over de westerselijke moslims. Dat andere moslim landen zich niet laten horen, is misschien wel logisch, aangezien ze vaak zelf ook een diversiteit aan moslim geloven in hun land hebben. Als ze 1 gaan veroordelen, dan is het in hun land ook een zooitje.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 12:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ze komen inderdaad tot de daad omdat ze omgepraten worden door een geestelijke of andere radicalen. De achterliggende gedachte is puur politiek en strategisch natuurlijk, maar dat zeggen ze niet tegen de suicide bomber. Die zeggen dat het gaat om "een jihaad" een strijd tegen ketters. Hersenspoeling, lijkt een beetje op de communistische landen destijds.
Wat kan de moslimgemeenschap doen? Niets, behalve de oorzaken weg proberen te nemen waardoor die mensen zich aangetrokken voelen tot het terrorisme. Dat kan een overheid doen, die is er echter niet in Irak. Andere islamitische landen zijn natuurlijk huiverig om zich te mengen in de anarchistische Iraakse samenleving.
Dat denk ik wel, maar eerst haatte hij Rusland nog meer, omdat dat land afganistan binnen viel. Toen Amerika zich ging bemoeien met Irak - koeweit, toen ging hij Amerika (eigenlijk de gehele westerse wereld, waar Amerika natuurlijk het 'hoofd' van is) nog meer haten. Rusland was toen ook allang weg uit afgahnistan. Trouwens de Tjetjenen hebben het daar al over genomen voor hem.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 12:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is een goeie vraag, dat zal niemand weten. Hij heeft nog voor de USA "gewerkt", dus het is niet zo dat hij de USA altijd heeft gehaat.
Ja duh. Hadden ze maar niet gelovig moeten zijn.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 12:44 schreef Zwansen het volgende:
meeste slachtoffers kinderen, vrouwen en bejaarden... Maar volgens mij boeit niemand dat iets hier?
De meeste islamitische landen kennen die diversiteit juist niet, de diversiteit zit hem meer in de stammen dan in het geloof, dus wat je daar zegt klopt niet. Islamitische landen vormen geen daadwerkelijke UNIE ofzo. Iedereen bemoeit zich met zijn eigen zaken. De meeste "westerse" moslims hebben geen idee dat er geestelijken achter zitten, de meeste Islamitische landen hebben dat overigens wel door. In Marokko bijv. krijgen radicale imams een preekverbod, die radicale imams komen soms hier terecht en gaan gewoon weer verder met preken.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 12:44 schreef Knarf het volgende:
[..]
Nu hoor ik de meeste moslims toch praten over die verachtelijke Amerikanen en veroordelen deze geestelijken (haast) niet. En dan heb ik het natuurlijk vooral over de westerselijke moslims. Dat andere moslim landen zich niet laten horen, is misschien wel logisch, aangezien ze vaak zelf ook een diversiteit aan moslim geloven in hun land hebben. Als ze 1 gaan veroordelen, dan is het in hun land ook een zooitje.
Heeft met posting 5 te maken. USA is schuldig.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 12:44 schreef Zwansen het volgende:
meeste slachtoffers kinderen, vrouwen en bejaarden... Maar volgens mij boeit niemand dat iets hier?
Ah, meki heeft altijd gelijk.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 12:49 schreef Knarf het volgende:
[..]
Heeft met posting 5 te maken. USA is schuldig.
Wat grappig ben jijquote:Op woensdag 31 augustus 2005 12:58 schreef J_CDA het volgende:
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat de persoon die waarschuwde voor zelfmoordenaars een Hebreeuws accent had.
Wat is er lachwekkend aan? Leuk, 600 mensen in paniek omdat er iemand zichzelf wil opblazen, leuk mensen bekijken die vluchten voor hun leven.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 12:59 schreef maniack28 het volgende:
Dit is
Dit is echt erg... maar tegelijkertijd ook lachwekkend.. ik bedoel.. een brug, 600 mensen dood omdat er paniek uitbreekt. Als er geen doden gevallen zouden zijn konden ze het filmpje zo opsturen naar de leukste thuis
Lachte je ook bij het Heizeldrama.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 12:59 schreef maniack28 het volgende:
Dit is
Dit is echt erg... maar tegelijkertijd ook lachwekkend.. ik bedoel.. een brug, 600 mensen dood omdat er paniek uitbreekt. Als er geen doden gevallen zouden zijn konden ze het filmpje zo opsturen naar de leukste thuis
Hij zegt toch dat het leuk was geweest als er geen doden waren gevallen.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 13:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat is er lachwekkend aan? Leuk, 600 mensen in paniek omdat er iemand zichzelf wil opblazen, leuk mensen bekijken die vluchten voor hun leven.
Achterlijke mongoolquote:Op woensdag 31 augustus 2005 12:59 schreef maniack28 het volgende:
Dit is
Ja, de holocaust was ook leuk als er geen doden waren gevallenquote:Op woensdag 31 augustus 2005 13:01 schreef J_CDA het volgende:
[..]
Hij zegt toch dat het leuk was geweest als er geen doden waren gevallen.
Ja, en dan, alsnog wat is daar lachwekkend aan (rennende mensen)? Het spijt me, misschien heb ik een ander soort humor.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 13:01 schreef J_CDA het volgende:
[..]
Hij zegt toch dat het leuk was geweest als er geen doden waren gevallen.
Ja lol. Natuurlijk blijft hier iedereen rustig als bv tijdens een popconcert een bom in het publiek ontploft.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 12:59 schreef maniack28 het volgende:
Dit is
Nee jouw soort humor is gewoon niet grappig. Het is niet grappig, zijn er geen doden dan zijn er zeker veel gewonden..quote:Op woensdag 31 augustus 2005 13:04 schreef maniack28 het volgende:
Vind je het niet lachwekkend dan? In een comedyfilm zou dit een leuke grap zijn.
Hoor je mij zeggen dat het leuk is dan? Nee.... tuurlijk is het niet leuk.. want mensen zijn dood, vrienden en familie zijn mensen kwijt enz. enz. Maar het concept is leuk.. mjah... dat snappen jullie simpele zielen toch niet...
Ik snap je niet helemaal. Een comedyfilm omdat er paniek uitbreekt nadat zoiets gebeurt?quote:Op woensdag 31 augustus 2005 13:04 schreef maniack28 het volgende:
Vind je het niet lachwekkend dan? In een comedyfilm zou dit een leuke grap zijn.
Hoor je mij zeggen dat het leuk is dan? Nee.... tuurlijk is het niet leuk.. want mensen zijn dood, vrienden en familie zijn mensen kwijt enz. enz. Maar het concept is leuk.. mjah... dat snappen jullie simpele zielen toch niet...
Iemand waarschuwde daarvoor, er is niet gezegd dat er ook werkelijk een zelfmoordcommando was..... En tsja... dan breekt er paniek uit. Misschien was het gewoon een jongetje van 12, die het voor de gein riep... je weet het niet he.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 13:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat is er lachwekkend aan? Leuk, 600 mensen in paniek omdat er iemand zichzelf wil opblazen, leuk mensen bekijken die vluchten voor hun leven.
Ja baasquote:Op woensdag 31 augustus 2005 13:07 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Nee jouw soort humor is gewoon niet grappig. Het is niet grappig, zijn er geen doden dan zijn er zeker veel gewonden..
Dan is het geen grap meer, maar een aanslag...quote:Op woensdag 31 augustus 2005 13:09 schreef nummer_zoveel het volgende:
Kan je niet lezen, Maniack? Er zijn drie mortiergranaten ontploft in een rij wachtenden daar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |