Klopt, ik vond die ook veruit het leukste. Katja is sowieso al een plesant geval om naar te kijken, dat komt morgen vast wel goedquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 15:20 schreef kingmob het volgende:
Tot nu toe nog maar 1 leuke gezien (Robert Dijkgraaf). Dus Katja heeft mijn hoop
Dat is cultureel onverantwoordquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 20:37 schreef milagro het volgende:
Magnolia
Ik hou nu nog meer van haar dan ik al deed![]()
Ze gaat ons nog meer verbazenquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 21:10 schreef pfaf het volgende:
Morgen Magnolia.![]()
Had ik niet verwacht van oons Katja.
quote:
zolang ze maar niet geforceerd diepzinnig gaat doen, daar heeft ze wel een handje van (gehad).quote:
Maar kan me ook voorstellen dat het voor haar ook vervelend kan zijn.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 21:21 schreef milagro het volgende:
[..]
zolang ze maar niet geforceerd diepzinnig gaat doen, daar heeft ze wel een handje van (gehad).
Katja, we geloven heus wel dat je hersens hebt, maar je bent vooral een lekker wijf, accepteer dat, zeik niet en doe schattig geil
Ach iedereen tegenover Connie is geilquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 21:21 schreef milagro het volgende:
[..]
zolang ze maar niet geforceerd diepzinnig gaat doen, daar heeft ze wel een handje van (gehad).
Katja, we geloven heus wel dat je hersens hebt, maar je bent vooral een lekker wijf, accepteer dat, zeik niet en doe schattig geil
Daar heeft ze nu haar hele luxe leven aan te danken , dat uiterlijk en bovendien als je jezelf constant enkel als lekker ding profileert, moet je niet gaan zeiken daarover ineens , godverdegodverquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 21:23 schreef pfaf het volgende:
[..]
Maar kan me ook voorstellen dat het voor haar ook vervelend kan zijn.
Aan de andere kant: waar klaag je over...
Als ze de dikke jas weglaat kan dat best aantrekkelijk zijnquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 19:44 schreef tong80 het volgende:
Ze heeft vast een coltrui aan met een dikke jas eroverheen.
quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 21:23 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ach iedereen tegenover Connie is geil
Ja zoals altijdquote:Op zondag 28 augustus 2005 18:33 schreef Toad het volgende:
[..]
Jouw reactie op de uitzending horen we dus weer over een paar weken?
Bij ons ook.quote:
Kan ze mooi ff Irreversible uitleggen, die film begrijp ik eigenlijk nog steeds niet.quote:Op zondag 28 augustus 2005 20:43 schreef pascalheister het volgende:
Katja heeft wel smaak
beelden uit van irreversible en de film magnolia om half 12
ja, erg gaaf!quote:Op zondag 28 augustus 2005 21:55 schreef Toad het volgende:
Is deze clip echt grappig? Of...?
Zo zie je maar. Ook knappe actrices zijn wel es onzeker en zenuwachtig.quote:Op zondag 28 augustus 2005 21:10 schreef Toad het volgende:
Beetje rommelig wat ze zegt af en toe....
ERg leuk id.quote:Op zondag 28 augustus 2005 22:26 schreef SunChaser het volgende:
Nu op NED 2, Koefnoen met Zomergasten parodie
Katja is verre van dom, maar wel altijd beetje bang dat gevonden te worden, en daarom soms wat krampachtig met 'wazig' praten in de veronderstelling dat dat diepgang toont.quote:Op zondag 28 augustus 2005 22:25 schreef R_ON het volgende:
Connie Palmen lijkt zich toch deze keer vrijer te voelen in haar rol dan vorige week met Wim Anker. Dat was soms bijna geforceerd. Misschien vond ze die Anker wel een zeikerd?
Of herkent niemand dit?
Connie houdt volgens mij meer van wat rebelse intellectuele types, dan zo heel degelijk. Dan denk ik aan Ischa Meijer, maar Katja is ook niet (echt) dom.
Ik was daar dus een beetje bang voor; Ik vond de stukjes ook nu niet bepaald veel diepgang tonen, maar naar mate de uitzending vordert is daar wel verandering in gekomen.quote:Op zondag 28 augustus 2005 22:41 schreef milagro het volgende:
[..]
Katja is verre van dom, maar wel altijd beetje bang dat gevonden te worden, en daarom soms wat krampachtig met 'wazig' praten in de veronderstelling dat dat diepgang toont.
Dat kwam door Palmenquote:Op zondag 28 augustus 2005 22:56 schreef -DailaLama- het volgende:
Oh my god, gaat ze nu Hans Teeuwen intellectueel proberen te verantwoorden!?
wie zei dat?quote:Op zondag 28 augustus 2005 23:07 schreef SunChaser het volgende:
"Ik liet het fragment van Tom Cruise in Magnolia niet zien omdat ik bang was dat de mensen dan afhaakten"
Is deze tv-avond voor jezelf of doe je het voor de kijkers?
Totaal mee oneens. Jensen is plat zonder humror en Hans Teeuwen en Ali G brengen platte humor naar een hoog niveau.quote:Op zondag 28 augustus 2005 23:05 schreef SunChaser het volgende:
Apart dat Palmen Hans Teeuwen en Ali G/Borat wel kan waarderen en Jensen niet. Allemaal even plat
Éven geduld AUB'quote:Op zondag 28 augustus 2005 23:12 schreef Tim_Schuhmacher het volgende:
Nu een stukje ranzige tv!
Perfect verwoord.quote:Op zondag 28 augustus 2005 23:12 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Totaal mee oneens. Jensen is plat zonder humror en Hans Teeuwen en Ali G brengen platte humor naar een hoog niveau.
Das typischquote:Op zondag 28 augustus 2005 23:18 schreef pascalheister het volgende:
en nu ligt ned 3 het eruit, ned als ned en talpa
Mja, het was wel een stukje waar de mimiek van Hans Teeuwen goed te zien was, daar is hij ook zeer sterk in.quote:Op zondag 28 augustus 2005 23:15 schreef SunChaser het volgende:
Katja valt echt door de mand. Ze doet zich beter voor dan haar smaak is. Van Hans Teeuwen liet ze geen plat stuk zien, waar Teeuwen op zn best is, maar een vaag stuk met dans en muziek. Je ziet bij elk fragment: als de kijkers van de VPRO me maar serieus nemen. Ze neemt zichzelf iig te serieus vanavond.
Ja jammer dat ze geen dating programma's van RTL-5 laat zien waar jij aan meedeed. Ook jammer dat ze er niet voor uitkomt dat ze heel de dag naar belprogramma's van SBS kijkt. Beetje ordinair intellectueel doen met fragmeneten van Hans Teeuwen en dan nog niet eens de fragmeneten waar ie een geslachte lilliputter anaal neemt na eerst z'n benen geamputeerd te hebben.quote:Op zondag 28 augustus 2005 23:15 schreef SunChaser het volgende:
Katja valt echt door de mand. Ze doet zich beter voor dan haar smaak is. Van Hans Teeuwen liet ze geen plat stuk zien, waar Teeuwen op zn best is, maar een vaag stuk met dans en muziek. Je ziet bij elk fragment: als de kijkers van de VPRO me maar serieus nemen. Ze neemt zichzelf iig te serieus vanavond.
Ze hebben gelukkig wel lekkere afwisselende pauzemuziek...quote:Op zondag 28 augustus 2005 23:18 schreef pascalheister het volgende:
en nu ligt ned 3 het eruit, ned als ned en talpa
het is allemaal zo voorspelba-haarquote:Op zondag 28 augustus 2005 23:25 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ja jammer dat ze geen dating programma's van RTL-5 laat zien waar jij aan meedeed. Ook jammer dat ze er niet voor uitkomt dat ze heel de dag naar belprogramma's van SBS kijkt. Beetje ordinair intellectueel doen met fragmeneten van Hans Teeuwen en dan nog niet eens de fragmeneten waar ie een geslachte lilliputter anaal neemt na eerst z'n benen geamputeerd te hebben.
iddquote:Op zondag 28 augustus 2005 23:27 schreef k_man het volgende:
[..]
Ze hebben gelukkig wel lekkere afwisselende pauzemuziek...
is dit de achtste keer dat we hetzelfde liedje horen?
Stroomstoring in Hilversum wellichtquote:Op zondag 28 augustus 2005 23:31 schreef Toad het volgende:
Alle zenders die een live programma geprogrameerd hebben staan liggen eruit.
Die had ik liever gezien, Magnolia heb ik (en iedereen) al gezien. Ik kijk Zomergasten voornamelijk om met nieuwe dingen kennis te maken en dat lukt natuurlijk niet met zo'n bekende filmquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 23:06 schreef Asskicker14 het volgende:
Katja Schuurman die Magnolia uitkiest als keuzefilm.
Ik had eerder 06/05 verwacht ofzo.
Misschien is ze echt best intelligent? Misschien geeft je dat het idee dat ze nog een stukje onbereikbaarder is dan je toch al dacht? Misschien stoort dat je zo?quote:Op zondag 28 augustus 2005 23:27 schreef SunChaser het volgende:
Dus jij denkt dat dit echt de smaak is van Katja? Jij vind dat ze oprecht overkomt deze drie uur?
quote:Op zondag 28 augustus 2005 23:35 schreef k_man het volgende:
[..]
Misschien is ze echt best intelligent? Misschien geeft je dat het idee dat ze nog een stukje onbereikbaarder is dan je toch al dacht? Misschien stoort dat je zo?
quote:Op zondag 28 augustus 2005 23:37 schreef tong80 het volgende:
[..]Ja Sunchaser je kunt haar niet lijmen met geld zoals je met de andere vrouwen doet die je neukt.
Dansende lilliputters op de klanken van Andre Rieu?quote:Op zondag 28 augustus 2005 23:40 schreef Tijn het volgende:
Ik vind trouwens wat Talpa doet tijdens een storing een stuk leuker dan dat saaie gebeuren bij NL3
Kzou gewoon de hele film een keer huren en kijken.quote:Op zondag 28 augustus 2005 23:44 schreef Toad het volgende:
Echt kut, ik had het idee dat het volgende fragment wel interessant was. Hopelijk wordt het op internet geplaatst.
Dat ze het niet kunnen uitzenden, wil niet zeggen dat het ze het niet kunnen opnemen.quote:Op zondag 28 augustus 2005 23:44 schreef k_man het volgende:
Ben benieuwd hoe ze dit met de herhaling gaan doen dan.
Wat denk je zelf Einstein? misschien omdat reclame niet live is?quote:Op zondag 28 augustus 2005 23:45 schreef Tafkahs het volgende:
non-stop wanbeleid! Waarom werkt de reklame wel ?
Conny Palmen begon opeens te praten: "Het spijt me heeel heeel erg voor Katja en de kijkers, maar er is een storing"quote:
Tuurlijk, maar of dat ook gebeurt is vraag twee.quote:Op zondag 28 augustus 2005 23:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat ze het niet kunnen uitzenden, wil niet zeggen dat het ze het niet kunnen opnemen.
hééééééééééél logischquote:Op zondag 28 augustus 2005 23:46 schreef k_man het volgende:
[..]
Wat denk je zelf Einstein? misschien omdat reclame niet live is?
Die andere nummers zijn ook mooi.quote:Op maandag 29 augustus 2005 00:07 schreef Asskicker14 het volgende:
Zij heeft dat nummer ook maar gecovered hoor.
quote:Op maandag 29 augustus 2005 00:10 schreef Maagd_Maria het volgende:
Lieve mensen,
Hebben jullie ook allemaal netjes Kruispunt gekeken deze avond? Morgen volgt een collectieve overhoring onder leiding van mijn zoon, Jezus_Christus.
Veel liefs,
Maria
Theo van Gogh had ik ook mee kunnen leven, zijn kwaliteit was dat hij zich wel bij de feiten hield, maar dat hij zich teveel door rechtse voorbeeldssentimenten liet leiden; hij had dus al partij gekozen, dat was jammer. De feiten zijn okay, maar als je in zo'n beetje alles wat je zegt laat blijken dat je een tyfushekel aan Marokkanen hebt, dan kom je een beetje als nar over..quote:Op maandag 29 augustus 2005 00:14 schreef zoalshetis het volgende:
ik had liever ischa of theo de zomergasten zien presenteren...
quote:Op maandag 29 augustus 2005 00:10 schreef Maagd_Maria het volgende:
Lieve mensen,
Hebben jullie ook allemaal netjes Kruispunt gekeken deze avond? Morgen volgt een collectieve overhoring onder leiding van mijn zoon, Jezus_Christus.
Veel liefs,
Maria
nee nee, zo zwart-wit is het allemaal niet, het ligt allemaal wat genuanceerder bij de persoon die je nu beschrijft. maar dat weet je pas als je je echt zou verdiepen in die persoon (ook na zijn dood, kijk maar eens naar zijn interviews zoals 'een prettig gesprek', daar komt het woord moslim bijna nooit voor)quote:Op maandag 29 augustus 2005 00:36 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Theo van Gogh had ik ook mee kunnen leven, zijn kwaliteit was dat hij zich wel bij de feiten hield, maar dat hij zich teveel door rechtse voorbeeldssentimenten liet leiden; hij had dus al partij gekozen, dat was jammer. De feiten zijn okay, maar als je in zo'n beetje alles wat je zegt laat blijken dat je een tyfushekel aan Marokkanen hebt, dan kom je een beetje als nar over..
Mwoa, het filmblik dat per ongeluk vol coke was gestouwd in Suriname lijkt zo kort geleden hequote:Op maandag 29 augustus 2005 00:47 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee nee, zo zwart-wit is het allemaal niet, het ligt allemaal wat genuanceerder bij de persoon die je nu beschrijft. maar dat weet je pas als je je echt zou verdiepen in die persoon (ook na zijn dood, kijk maar eens naar zijn interviews zoals 'een prettig gesprek', daar komt het woord moslim bijna nooit voor)
de presentatoren van zomergasten hebben een heel duidelijke stempel op de keuze van hun zomergasten. dus het had juist vuurwerk kunnen zijn met theo. ischa was natuurlijk beter dan zijn weduwe. alhoewel ik met liefde heb gekeken naar katja en connie. het viel me alles mee, heb heel afentoe wel geïrriteerd, maar dat was vooral in het begin.
ik vond het wel aardig eigenlijk. beter dan ik had verwacht en katja had fragmenten gekozen die vooral erg op eerlijkheid (iets wat ik hoog in het fok!vaandel heb staan) en gelijkheid gestoeld zijn. het viel me echt alles mee. behalve de eerste minuten. en behalve katja's ontkenning dat ze aan gtst alles te danken heeft. schaamte voor iets slechts is eigenlijk niet nodig in haar geval.quote:Op maandag 29 augustus 2005 02:28 schreef golfer het volgende:
Eerst uurtje van de video bekeken en tot nu toe valt het tegen.
Hopelijk wordt de rest beter, maar ik betwijfel het.
Kutja wil slim overkomen en Connie heeft last van een generatiekloof?
Later deze week de rest van mijn comentaar.
Dat heet tietennijd.quote:Op maandag 29 augustus 2005 02:28 schreef golfer het volgende:
Connie heeft last van een generatiekloof?
ah, crapquote:
Anker.quote:Op maandag 29 augustus 2005 08:34 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Nu we iedereen hebben gehad mag je wel stellen dat de uitzending van Robbert Dijkgraaf veruit het leukste was.
Mooi!quote:Op maandag 29 augustus 2005 10:50 schreef Toad het volgende:
[In de herhaling die komende zaterdag (om 13.08 uur) te zien is, is het fragment uit Irreversible wel helemaal te zien, en ook een afkondiging met beeld, die zondagavond nog in de studio is opgenomen.
Buiten het feit dat ze dood zijn, lijken ze me beiden (Meijer en Van Gogh) niet geschikt voor een interview van drie uur. Drie uur is echt te lang voor een kritisch interview waarbij de gast en de presentator constant op de hoede moet zijn. Dat sloopt je. Zomergasten is geen programma wat ten koste van alles haar gasten tot het bot aan toe moet ontleden. Het draait om de gasten, en die zullen zich echt op hun gemak moeten voelen.quote:Op maandag 29 augustus 2005 00:47 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee nee, zo zwart-wit is het allemaal niet, het ligt allemaal wat genuanceerder bij de persoon die je nu beschrijft. maar dat weet je pas als je je echt zou verdiepen in die persoon (ook na zijn dood, kijk maar eens naar zijn interviews zoals 'een prettig gesprek', daar komt het woord moslim bijna nooit voor)
de presentatoren van zomergasten hebben een heel duidelijke stempel op de keuze van hun zomergasten. dus het had juist vuurwerk kunnen zijn met theo. ischa was natuurlijk beter dan zijn weduwe. alhoewel ik met liefde heb gekeken naar katja en connie. het viel me alles mee, heb heel afentoe wel geïrriteerd, maar dat was vooral in het begin.
en daar was van Gogh dus uitermate geschikt voor, het interview voor de volle 100% in het teken van de gast zetten en niet deels ook de interviewer, oprechte geïnteresseerd in en belangstelling hebbend voor de gast en zijn onderwerpen, en hem of haar altijd in zijn of haar waarde latend, iets wat hij dus in interviews nooit nagelaten heeft, de gast vooral laten praten door exact die vragen te stellen waardoor hij of zij zonder veel moeite en met plezier zich uit de tent liet lokken.quote:Op maandag 29 augustus 2005 21:58 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Buiten het feit dat ze dood zijn, lijken ze me beiden (Meijer en Van Gogh) niet geschikt voor een interview van drie uur. Drie uur is echt te lang voor een kritisch interview waarbij de gast en de presentator constant op de hoede moet zijn. Dat sloopt je. Zomergasten is geen programma wat ten koste van alles haar gasten tot het bot aan toe moet ontleden. Het draait om de gasten, en die zullen zich echt op hun gemak moeten voelen.
Helemaal mee eens. De aflevering met Boudewijn Buch was een hoogtepuntje, dat ze naar Wassenaar teruggingen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 01:01 schreef milagro het volgende:
geen mooiere interviews dan die van Theo met vrijwel willekeurig wie in de Prettige Gesprekken.
Jaaaaaaa, mooi was die, hè, ik heb hem ergens op video liggenquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 08:56 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. De aflevering met Boudewijn Buch was een hoogtepuntje, dat ze naar Wassenaar teruggingen.
Wat is er semi-interlectueel aan, en wat is dan interlectueel?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 08:55 schreef SunChaser het volgende:
...
Connie mag vast blijven met dr semi-intelectuele gewauwel.
Het is juist in de interactie met de interviewer dat de gast uitgelokt wordt om standpunten en meningen naar voren te brengen. De hele tijd met je gast meepraten levert echt niets op. Ik vond de opmerking over Gandhi van Connie Palmen een perfecte opening om de opvatting van Katja over Gandhi op scherp te stellen. En tja, als interviewer moet je dan zelf ook en standpunt naar voren brengen, maar puur als 'sparring' voor de gast. Dat Katja daar verder geen raad mee weet, ligt net zoveel aan de persoon Katja Schuurman als Connie Palmen. Als een gast dan niks boeiends te vertellen heeft dan lijkt het al snel alsof de interviewer de spotlight op zichzelf wil hebben. van Gogh en Ischa Meijer hanteerden vaak eenzelfde werkwijze in hun interviews, maar konden dat wat geraffineerder en preciezer (en dus succesvoller) dan Connie Palmen die juist bleef steken in teveel meelullen. Ik vond Connie juist helemaal niet de aandacht opeisen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 09:19 schreef milagro het volgende:
Connie wilt idd, te graag haar kijk op de zaken laten horen, over de fragmenten, over de gast.
Mwa, wat me aan Van Gogh irriteerde is dat hij altijd in bijzinnen iemand anders (die niet bij het interview aanwezig was) een veeg uit de pan gaf. Of ook nog wel eens de gast, snel tussen twee vragen door zodat de gast vaak geen gelegenheid had om er op te reageren.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 01:01 schreef milagro het volgende:
[..]
en daar was van Gogh dus uitermate geschikt voor, het interview voor de volle 100% in het teken van de gast zetten en niet deels ook de interviewer, oprechte geïnteresseerd in en belangstelling hebbend voor de gast en zijn onderwerpen, en hem of haar altijd in zijn of haar waarde latend, iets wat hij dus in interviews nooit nagelaten heeft, de gast vooral laten praten door exact die vragen te stellen waardoor hij of zij zonder veel moeite en met plezier zich uit de tent liet lokken.
geen mooiere interviews dan die van Theo met vrijwel willekeurig wie in de Prettige Gesprekken.
blabla, maar ik heb de uitzending nog niet gezien, lieve schatquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 18:07 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Het is juist in de interactie met de interviewer dat de gast uitgelokt wordt om standpunten en meningen naar voren te brengen. De hele tijd met je gast meepraten levert echt niets op. Ik vond de opmerking over Gandhi van Connie Palmen een perfecte opening om de opvatting van Katja over Gandhi op scherp te stellen. En tja, als interviewer moet je dan zelf ook en standpunt naar voren brengen, maar puur als 'sparring' voor de gast. Dat Katja daar verder geen raad mee weet, ligt net zoveel aan de persoon Katja Schuurman als Connie Palmen. Als een gast dan niks boeiends te vertellen heeft dan lijkt het al snel alsof de interviewer de spotlight op zichzelf wil hebben. van Gogh en Ischa Meijer hanteerden vaak eenzelfde werkwijze in hun interviews, maar konden dat wat geraffineerder en preciezer (en dus succesvoller) dan Connie Palmen die juist bleef steken in teveel meelullen. Ik vond Connie juist helemaal niet de aandacht opeisen.
Ook frappant trouwens dat de mensen die al lang en breed voor dit Zomergastenseizoen hun mening klaar hadden over Palmen deze vervolgens heel hard bevestigd hebben willen zien.
een veeg uit de pan is soms erg duidelijk en goed. dat je daarna van gogh verwijt dat de arme, zielige geïnterviewde geen kans van weerwoord had als het bij hemzelf gebeurde is best wel onjuist, omdat theo een erg goed luisteraar was als je eerlijk antwoord gaf.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 19:09 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Mwa, wat me aan Van Gogh irriteerde is dat hij altijd in bijzinnen iemand anders (die niet bij het interview aanwezig was) een veeg uit de pan gaf. Of ook nog wel eens de gast, snel tussen twee vragen door zodat de gast vaak geen gelegenheid had om er op te reageren.
Zijn vegen naar derden waaren zelden relevant en droegen niet bij aan het gesprek, en dienden zeker niet de gast. Dat was gewoon Van Goghs ego; Van Gogh de columnist die naar boven kwam. Let maar eens op, bij het programma Gogh's Zondag (mocht het herhaald worden). Tel het aantal bijzinnetjes over derden. En stel je de vraag: doet dat er nu echt toe?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:44 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
een veeg uit de pan is soms erg duidelijk en goed. dat je daarna van gogh verwijt dat de arme, zielige geïnterviewde geen kans van weerwoord had als het bij hemzelf gebeurde is best wel onjuist, omdat theo een erg goed luisteraar was als je eerlijk antwoord gaf.
op de een of andere manier is zomergasten zo elitair dat ik denk dat elke zomergastpresentator zijn uiterste best zal doen over te komen als een ondergeschikte, want dat is nou eenmaal het format.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 21:38 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Zijn vegen naar derden waaren zelden relevant en droegen niet bij aan het gesprek, en dienden zeker niet de gast. Dat was gewoon Van Goghs ego; Van Gogh de columnist die naar boven kwam. Let maar eens op, bij het programma Gogh's Zondag (mocht het herhaald worden). Tel het aantal bijzinnetjes over derden. En stel je de vraag: doet dat er nu echt toe?
En een veeg naar de geïnterviewde mag best (je kunt er ook voor kiezen het oordeel aan de kijker over te laten) - het maakt je alleen geen geschikte Zomergasten presentator/gastheer. Er is niet één type interviewer die geschikt is voor alle situaties. Van Gogh en Meijer waren goede interviewers, maar niet geschikt voor de dienende rol van Zomergasten.
Als je Van Gogh en Meijer aan de ene kant zet, en Rik Felderhof aan de andere kant, heb je de tegenpolen wel te pakken. De confrontatie of het slijmen. Toch vertellen ook bij Felderhof de gasten soms meer dan dat ze (vermoedelijk) van plan waren om te vertellen. Nu pleit ik niet voor Felderhof als presentator voor zomergasten - ik kan die man niet uitstaan. Maar er zijn meerdere manieren om iets van een gast te weten te komen. Wil je het drie uur met iemand uithouden, zal het toch meer een dienende rol moeten zijn dan steeds de confrontatie. Al mag het af en toe natuurlijk ook wel scherp.
precies.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 21:45 schreef SunChaser het volgende:
Van Gogh was een ander mens bij een Prettig Gesprek.
weet je, dát programma zie ik jou ook zo doenquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:31 schreef SunChaser het volgende:
Ik vond van Gogh ook goed met dat programma dat ie geld ging ophalen bij BN'ers. Ik zag m graag als interviewer. Als filmmaker vond ik m matig.
maar dat was dan vooral te danken aan de schrijver. wel erg mooi verfilmd hoor. maar zo'n beetje alles stond al in het boek.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:41 schreef SunChaser het volgende:
Ik vond dat Een Dagje naar het Strand wel iets had, dat kansloze, dat niet kunnen veranderen terwijl je wel wil.
wat een onzin over van gogh. jij bent degene die hem pas heeft leren kennen na zijn dood. ik waardeerde hem al veel en veel langer dan ná zijn dood. spreek aub ff voor jezelf.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:45 schreef julekes het volgende:
Grappig dat iedereen nu o zo keihard zichzelf probeert te profileren als iemand die altijd al de kwaliteiten van Van Gogh heeft gezien en erkend. Genieen worden blijkbaar pas na hun tijd gewaardeerd. Een gedacht die mij veel houvast biedt.
Volgend jaar presenteert Ivo Niehe gewoon zomergasten. Dan is de grootste familie van nederland ook weer gelukkig.
Waarom voel je je dan aangevallen als ik niet voor jou spreek?quote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:54 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat een onzin over van gogh. jij bent degene die hem pas heeft leren kennen na zijn dood. ik waardeerde hem al veel en veel langer dan ná zijn dood. spreek aub ff voor jezelf.
denk ook niet dat de schok zo groot zou zijn als hij was, zonder dat de man meer dan zijn sporen verdient heeft. niet de zaken gaan omdraaien...
Een gezellig zomergasten voll met Mini en Maxi en de Mounties. Jottem!quote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:52 schreef SunChaser het volgende:
Ik wil volgend jaar Joop van den Ende en Andre van Duin als gast. De rest mag dan wel weer intelectueel verantwoord zijn.
waarom spreek je dan namens anderen?quote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:56 schreef julekes het volgende:
[..]
Waarom voel je je dan aangevallen als ik niet voor jou spreek?
Ik denk dat Mini en Maxi zeer interessant zouden zijn.Bij de Mounties ben ik minder zeker. Krijg je van die grafhumor.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:56 schreef julekes het volgende:
[..]
Een gezellig zomergasten voll met Mini en Maxi en de Mounties. Jottem!
Guttagut wat voelen we ons weer aangevallen zeg. Ik spreek (natuurlijk) namens mijzelf over de indruk die ik van veel mensen krijg de laatste tijd.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:56 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
waarom spreek je dan namens anderen?
moet ik het woord "iedereen"ff zwart maken? nee dat doe ik niet.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:45 schreef julekes het volgende:
Grappig dat iedereen nu o zo keihard zichzelf probeert te profileren als iemand die altijd al de kwaliteiten van Van Gogh heeft gezien en erkend. Genieen worden blijkbaar pas na hun tijd gewaardeerd.
quote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:57 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik denk dat Mini en Maxi zeer interessant zouden zijn.Bij de Mounties ben ik minder zeker. Krijg je van die grafhumor.
moet ik "iedereen" editten in "de meeste mensen"? nee, dat doe ik niet.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:59 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
moet ik het woord "iedereen"ff zwart maken? nee dat doe ik niet.
dan begrijpen we elkaar. maar neemt niet weg dat het de grootste interviewer van nederland was.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 01:01 schreef julekes het volgende:
[..]
moet ik "iedereen" editten in "de meeste mensen"? nee, dat doe ik niet.
Robert Dijkgraaf was het meest boeiend, en sympathiekquote:Op woensdag 31 augustus 2005 01:02 schreef 0 het volgende:
Wie was volgens jullie de meest boeiende gast dan?
Ja dat zijn mooie tv momenten. Het heette niet voor niets Prettige Gesprekkenquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 01:01 schreef milagro het volgende:
Zonder twijfel Robbert Dijkgraaf! Dat ging echt ergens over en de fragmenten spraken me ook aan.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 01:02 schreef 0 het volgende:
Wie was volgens jullie de meest boeiende gast dan?
De website gaat terug tot 1998, maar ik weet niet of dat de eerste editie was.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 01:19 schreef zoalshetis het volgende:
damn hoelang bestaat dat programma wel niet. ik vond best veel gasten in de loop der jaren goed.
Als je hem heul heul graag wilt zien en men weigert hem te herhalenquote:Op woensdag 31 augustus 2005 01:09 schreef tong80 het volgende:
Ja de VPRO moet die hele docu an Marvin Gay herhalen.
Bestaat het serieus al zo lang?quote:Op woensdag 31 augustus 2005 01:25 schreef tong80 het volgende:
Ik denk dat ze al 20 jaar meegaan ongeveer.
Ik heb zoveel mooie docu's in mijn videoschatkist van Ramones poques Arno REM etc. Heb me in het verleden scheel getaped. Vraag me af en toe af wat ze doen met de zendtijd.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 01:26 schreef milagro het volgende:
[..]
Als je hem heul heul graag wilt zien en men weigert hem te herhalen, hij is op dvd verschenen als Marvin Gaye - Searching The Soul
Ja opvoeden valt niet meequote:Op woensdag 31 augustus 2005 01:30 schreef Tijn het volgende:
Wow. Ik had het toevallig laatst met m'n moeder over Zomergasten en toen was ik al verbaasd dat ze er nooit van had gehoor, maar nu helemaal.
Hoewel ze op zich natuurlijk wel iets anders aan haar hoofd had de afgelopen 20 jaar
Apart dat "de laatste minuten van Zomergasten" net 52 seconden duurtquote:Op woensdag 31 augustus 2005 16:14 schreef Toad het volgende:
Connie neemt afscheid van ons, en van Katja:
http://portal.omroep.nl/mplayer?nav=zkriwCsHEbGcZtHjIokbB
bijna wel ja.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 16:45 schreef -DailaLama- het volgende:
Zomergasten 20 jaar?!
Dit was inderdaad seizoen nummer 18.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 16:45 schreef -DailaLama- het volgende:
Zomergasten 20 jaar?!
Buren moet nodig eens herhaald worden.quote:Op donderdag 1 september 2005 18:23 schreef tong80 het volgende:
Heeft in Amsterdam een paard in de tuin van een rijtjeshuis
quote:Op zaterdag 3 september 2005 17:56 schreef Zwansen het volgende:
Ik vond die zangeres wel leuk, Mercedes Sosa ofzo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |