abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54818923
Zwaar overtrokken als je het mij vraagt.
  zondag 25 november 2007 @ 09:07:22 #102
78918 SeLang
Black swans matter
pi_54818959
Hier in de UK is het hetzelfde.

Ik was 4 jaar geleden vertrokken naar Taiwan en 3 maanden geleden weer teruggekeerd naar de UK. Het lijkt wel alsof in de tussentijd half Polen hier naartoe is gekomen. Er wordt veel Pools gesproken op straat (vroeger hoorde ik dat nooit), de winkels liggen vol met Poolse artikelen, Poolse advertenties, etc.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 25 november 2007 @ 09:08:30 #103
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_54818964
@Jazekerz (quoten werkt niet?)

Dus om te voorkomen dat deze 200.000 mensen gedwongen wordt om de handen uit de mouwen te steken, moeten we maar immigratiegolf op immigratiegolf in dit land toestaan? Alleen vanwege die 200.000 asocialen moet binnen één generatie de hele culturele identiteit over de blommen gegooid worden?
Want na de Polen komen de Roemenen en Bulgaren, wat er allemaal voor gekomen is weten we. Nederland verandert in één grote, onoverzichtelijke, Babylonische, multiculturele warboel zonder enige samenhang. Maar álles beter dan die 200K beroepsprofiteurs vragen te werken. Al kost het de ondergang van Nederland.

Overigens helemaal niets tegen Polen hoor, hardwerkende en vriendelijke mensen. Maar om wéér een immigratiegolf van honderdduizenden toe te staan...
The End Times are wild
  zondag 25 november 2007 @ 09:13:49 #104
78918 SeLang
Black swans matter
pi_54818986
Er zitten wel lekkere wijven tussen
Mijn reisverslagen
  † In Memoriam † zondag 25 november 2007 @ 09:17:23 #105
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_54818997
quote:
Maar álles beter dan die 200K beroepsprofiteurs vragen te werken. Al kost het de ondergang van Nederland.

Overigens helemaal niets tegen Polen hoor, hardwerkende en vriendelijke mensen. Maar om wéér een immigratiegolf van honderdduizenden toe te staan...
Uitzendbureaus maken handig gebruik van deze mensen, ze zijn super flexibel en vervangen de Nederlandse uitzendkrachten die wél willen werken maar simpelweg een 37 of 40 urige werkweek willen om hun vaste lasten te betalen. Ik geloof niet dat je daar zo happy mee bent als Nederlandse uitzendkracht in o.a. de productie en logistieke branche..

Voor de bedrijven zijn de polen uitermate handig, ze zijn iets goedkoper en zeuren niet , dit itt tot de Nederlandse uitzendkrachten die graag een volledige werkweek willen en afhankelijk zijn van hun totale uren.
quote:
. Toch zeggen veel bedrijven dat ze uiteindelijk wel goedkoper uit zijn met Poolse werknemers. Veel gehoorde pluspunten: Polen werken hard, ze zeuren niet, je kunt er van op aan, weinig ziek en ze werken nauwkeurig. Door hun bescheiden mentaliteit is het zo dat de Polen zichzelf soms te kort doen. Ze zijn minder mondig en zullen daardoor minder snel opslag vragen dan hun Nederlandse collega's. Over het algemeen worden ze dan ook in de laagste loontarieven ingeschaald.

[ Bericht 23% gewijzigd door Loedertje op 25-11-2007 09:25:30 ]
  zondag 25 november 2007 @ 09:19:02 #106
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_54819008
Zoals gezegd: helemaal niets mis met de Polen. Ben er zelf ook een paar keer op vakantie geweest, en inderdaad zitten er mooie vrouwen tussen, die ook nog eens zeer hartelijk en gastvrij zijn, en helemaal niet preuts ofzo. Polen is een prima land met prima mensen, itt veel andere landen, maar dat wil niet zeggen dat we ze met honderdduizenden opeens allemaal binnen moeten laten.
En Roemenen, dat is heel ander slag. In ieder geval de zigeuners, waaruit een groot deel van de bevolking bestaat. Als die met honderdduizenden tegelijk Neerlands steden bevolken is het uit met de pret.
The End Times are wild
pi_54819026
Wachtlijsten op woningen verdubbelt binnen relatief korte tijd voor mensen die al meerdere jaren wachten, men kan deze volksverhuizing onmogelijk aan. Evenals de aanslag op het zorgstelsel en toenemende files.
Voormalige oostblokkers hebben de maatlat tussen sociaal en a-sociaal gedrag op een andere hoogte dan wij gewend zijn.

Ik gun iedereen een beter leven maar dit gaat hartstikke fout.
  † In Memoriam † zondag 25 november 2007 @ 09:30:22 #108
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_54819082
Er is ook helemaal niets mis met *de werkhouding van de Polen* alleen de Nederlanders worden echt niet blij van het feit dat zij vervangen worden door mensen die nu enmaal minder vaste lasten betalen IN Nederland.
quote:
Poolse vrachtwagenchauffeurs verdringen Nederlandse collega’s
Volgens de FNV is, de afgelopen 2 jaar, het aantal Poolse vrachtwagenchauffeurs bij de Nederlandse transportbedrijven gegroeid van 1200 naar ongeveer 2500. Werkgevers gebruiken trucs om te omzeilen dat ze bij vacatures eerst Nederlandse chauffeurs een kans moeten geven. Dit tot ongenoegen van VVD kamerlid Frans Weekers die meldt dat hij hierover kamervragen gaat stellen. De Poolse chauffeurs vertellen over de agressie van hun Nederlandse collega’s en dat zij hun banen in Polen verliezen door de concurrentie van chauffeurs uit de Oekraïne en Roemenië
pi_54819145
quote:
Op zondag 25 november 2007 08:35 schreef Megumi het volgende:
Zonder buitenlanders was Nederland allang ten onder gegaan.
Als je het jezelf maar vaak genoeg wijsmaakt dan is het vast wel waar.
  zondag 25 november 2007 @ 09:47:45 #110
141482 Q.
JurassiQ
pi_54819202
Geert heeft er uiteraard ook een mening over:
quote:
Wilders wil grens sluiten voor Polen

AMSTERDAM - De grens moet minimaal tot 2009 gesloten worden voor Polen die naar Nederland komen om te werken. Dat zegt PVV-fractievoorzitter Geert Wilders naar aanleiding van een artikel in de Volkskrant van zaterdag.
ANP

Daarin beklagen PvdA-wethouders uit Rotterdam en Den Haag zich over de grote toeloop van Oost-Europeanen naar hun steden. Die groep vestigt zich in grote getalen in de probleemwijken van die steden. Dat leidt volgens de wethouders tot woningnood en meer problemen in de achterstandswijken.

Terugdraaien

Sinds 1 mei mogen werknemers uit Oost-Europese landen die bij de EU horen zonder voorwaarden werken in Nederland. Wilders wil dit besluit terugdraaien omdat er volgens hem veel meer naar Nederland komen dan was verwacht door het kabinet.

De PVV-leider ziet Duitsland als voorbeeld. Dat land weigert tot 2009 werknemers uit nieuwe EU-landen uit Oost-Europa. Volgens de EU mag dat om de arbeidsmarkt te beschermen. "Nederland is heel dom geweest door de Polen toe te staan hier zonder voorwaarden te laten werken". Wilders wil de grens direct sluiten, in ieder geval tot 2009.

http://www.nu.nl/news/132(...)iten_voor_Polen.html
For great justice!
  zondag 25 november 2007 @ 09:48:04 #111
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_54819206
Of de Polen goede, hardwerkende mensen zijn en of we ze massaal naar Nederland zouden moeten laten komen zijn twee verschillende discussies.
Ongeacht hoe aardig Polen zijn, massale, ongehinderde en gelimiteerde toestroom de Randstad in is niet goed
The End Times are wild
pi_54819251
als de overheid eens ging functioneren zoals de burger verlangt dan hebben we niemand nodig van over de grens
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  † In Memoriam † zondag 25 november 2007 @ 09:56:55 #113
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_54819282
quote:
Op zondag 25 november 2007 09:22 schreef Dr.Nikita het volgende:
Wachtlijsten op woningen verdubbelt binnen relatief korte tijd voor mensen die al meerdere jaren wachten, men kan deze volksverhuizing onmogelijk aan
quote:
Poolse arbeiders in pensions... vaak mensonterend. Zelf zien ze dat anders. Redelijk goedkope huisvesting, zodat ze hun inkomen kunnen oppotten en meenemen naar Polen. Voor onze economie zijn ze, volgens mij, niet goed. Ze halen alleen weg en brengen niets in. Het zijn "nemers".
Voor zover ik het zie wonen er via uitzend-organisaties zo'n tien mensen in een eensgezinswoning, op campings en in pensions. Denk dat de *aanslag op woningen in de sociale woningbouw* wel meevalt.
  zondag 25 november 2007 @ 09:57:34 #114
78918 SeLang
Black swans matter
pi_54819289
Pakken de Polen de baantjes af van de Marokkanen, is het weer niet goed
Mijn reisverslagen
pi_54819303
quote:
Op zondag 25 november 2007 09:56 schreef Loedertje het volgende:

[..]

[..]

Voor zover ik het zie wonen er via uitzend-organisaties zo'n tien mensen in een eensgezinswoning, op campings en in pensions. Denk dat de *aanslag op woningen in de sociale woningbouw* wel meevalt.
Er staan nog een -tig honderdduizend te trappelen hoor.
  zondag 25 november 2007 @ 10:15:58 #116
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_54819459
quote:
Op zondag 25 november 2007 09:22 schreef Dr.Nikita het volgende:
Wachtlijsten op woningen verdubbelt binnen relatief korte tijd voor mensen die al meerdere jaren wachten,
Die Polen moeten net zo lang wachten hoor. .
Tis niet zo dat ze voorrang krijgen op iemand die al, say, 6 jaar op een lijst staat.
-
pi_54819512
quote:
Uitzendbureaus maken handig gebruik van deze mensen, ze zijn super flexibel en vervangen de Nederlandse uitzendkrachten die wél willen werken maar simpelweg een 37 of 40 urige werkweek willen om hun vaste lasten te betalen
zo is het toch tegenwoordig in dit sch land, je moet wel 40 uur werken voor een laag loon wil je een beetje normaal rondkomen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!, mogen we ook nog leven? gvd, anders kan ik me net zo goed vandaag nog ophangen.

maar ik weet nog wel een paar leuke vacatures van een uitzendbureau

bij een varkenslachterij waar je varkenskoppen mag splijten
of bij een pluimveehouderij de jonge kuikens ophangen voor ze de gaskamer ingaan

[ Bericht 0% gewijzigd door Kickstart op 25-11-2007 10:27:06 ]
  zondag 25 november 2007 @ 10:26:51 #118
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_54819570
quote:
Op zondag 25 november 2007 09:47 schreef Q. het volgende:
Geert heeft er uiteraard ook een mening over:
Geert zit nog tot minimaal 2009 in de oppositie, dus die moet niet zo zeuren.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zondag 25 november 2007 @ 10:28:32 #119
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_54819586
quote:
Op zondag 25 november 2007 10:21 schreef Kickstart het volgende:
je moet wel 40 uur werken voor een laag loon wil je een beetje normaal rondkomen!!!!!!
Ik neem aan dat je dat sarcastisch bedoeld?

Natuurlijk moet je 40 uur werken, dat is een normale werkweek.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  † In Memoriam † zondag 25 november 2007 @ 10:39:22 #120
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_54819713
quote:
Op zondag 25 november 2007 10:28 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je dat sarcastisch bedoeld?

Natuurlijk moet je 40 uur werken, dat is een normale werkweek.
Waar kickstart op doelt, denk ik, is het feit dat je in de laagst betaalde sector 40 uur werkt voor circa 250 per week (productie/logistiek e.d.) Op uitzendbasis is dit echt geen garantie voor een fulltime 40-urige werkweek, je bent als uitzendkracht immers *lekker flexibel*, is er geen werk meer dan sturen ze je naar huis waardoor sommige uitzendkrachten dus vol frustraties zitten omdat ze die 40 uur geeneens halen.

Stel, jij hebt een gezin en hebt helaas geen vaste baan dan maken werkgevers op deze manier handig gebruik van jouw afhankelijkheid, ga je zeuren dan nemen ze wel iemand die gewoon wél happy is met minder uurtjes omdat deze buitenlandse krachten niets te maken hebben met bijvoorbeeld gemeentebelastingen, vaste lasten e.d.

Zo komen er idd steeds meer hardwerkende polen in Nederland en komen er ook al meer frustraties.
pi_54821043
Zo bedoelde ik het precies Loedertje

[ Bericht 0% gewijzigd door Kickstart op 25-11-2007 11:52:43 ]
pi_54821161
quote:
Op zondag 25 november 2007 10:15 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Die Polen moeten net zo lang wachten hoor. .
Tis niet zo dat ze voorrang krijgen op iemand die al, say, 6 jaar op een lijst staat.
Je bent wel erg optimistisch..............

Als mensen straks op straat bivakeren zijn zij toch de eerste die woonruimte krijgen.

Ohja, topic gemerged met wel een zeer oude topic. Erg slordig.
  zondag 25 november 2007 @ 12:23:21 #123
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_54821650
Polen, wat doen jullie nou?

Poolse arbeiders vissen Nederland leeg
BILTHOVEN - De tienduizenden Polen die naar Nederland komen om te werken, vissen in hun vrije tijd de Nederlandse wateren leeg. Uit het hele land trekken hengelsportverenigingen aan de bel bij de overkoepelende organisatie Sportvisserij Nederland.
,,De Polen hebben een andere ethiek en eetcultuur en houden zich niet aan de regels'', aldus woordvoerder Juul Steyn van Sportvisserij Nederland woensdag. De situatie is zo alarmerend dat de organisatie inmiddels een Poolse vertaling heeft gemaakt van de visvoorschriften.

Verder worden op het hoofdkantoor in Bilthoven controleurs en agenten bijgeschoold om de misstanden op te sporen.

De meeste Nederlandse sportvissers hengelen uit hobby en zetten de vangst terug. De Polen vissen vooral uit economisch motief, constateert Steyn.

De problemen begonnen het eerst aan de oostgrens. Volgens Ed Piek van de Hengelsportfederatie Oost verplaatsen de misstanden zich naar de rest van Nederland, omdat de controles aan de oostgrens het eerst werden aangescherpt.

,,Bovendien zijn laagdrempelige dag- en weekvergunningen vervangen door een jaarlidmaatschap en zijn de visregels vertaald in het Pools en Russisch.'' Volgens Piek is het moeilijk vast te stellen of de Polen uitsluitend voor eigen consumptie vangen, of dat zij ook vis verhandelen.

Dat laatste gebeurde wel in De Berkel bij Eibergen, waar met een sleepnet vis werd gevangen. Bij de Hengelsportfederatie Oost zijn 76 verenigingen aangesloten met 60.000 leden.

http://www.ad.nl/binnenland/article1840295.ece

Poolse vissers blijven bron van ergernis
GROENE HART - Een Pools boekje met uitleg over de Nederlandse wet- en regelgeving rond vissen moet een einde maken aan de overlast die de vissende Oost-Europeanen in het Groene Hart veroorzaken.
Dat stelt bestuurslid Ton van der Spiegel van Sportvisserij Groene Hart.

Sportvissers in het Groene Hart hebben veel last van Polen die in hun vrije tijd vis uit de wateren hengelen. Ze houden zich daarbij niet altijd aan de regels. Zo zetten Polen - in tegenstelling tot de Nederlandse vissers - de gevangen vissen vaak niet terug. ,,Zij vangen nog echt voor de pot en eten de vissen dus op, verklaart Van der Spiegel. De meeste buitenlandse vissers zijn bovendien niet bekend met de visvoorschriften. En dat leidt tot wrijving. ,,Nederlandse sportvissers die zich aan alle regels houden, zien met lede ogen aan hoe veel Polen de regels aan hun laars lappen.

Vooral in de gebieden waar veel Polen wonen, zoals Boskoop, is het probleem zichtbaar. Maar ook vanuit Woerden en omgeving komen klachten. ,,Ik krijg regelmatig mailtjes met foto's van vissers waarop te zien is hoe sommige Polen te werk gaan, gaat Van der Spiegel verder. Als voorbeeld noemt hij het fenomeen waarbij Polen lange lijnen uitzetten in het water met daaraan aas gebonden. Deze hengels worden vastgezet aan de kade. ,,Ze komen dan later terug om de gevangen vis op te halen.

In Woerden is volgens Van der Spiegel inmiddels contact geweest met de wijkagent. ,,Hij heeft toegezegd tijdens bijeenkomsten met Polen te wijzen op de Nederlandse visregels.
Verder moet het boekje met wetten en regels uitkomst bieden. Extra controles langs bepaalde routes kunnen eveneens helpen, denkt Van der Spiegel. Hoeveel schade de Poolse vismethodes berokkenen, is niet bekend. Wel staat volgens medewerker Klop van Hengelsport John Kooij in Schoonhoven vast dat grote veranderingen in het visbestand negatieve gevolgen hebben voor het onderwaterleven.

De politie Hollands Midden kan niet zeggen of vissende Polen een probleem vormen. ,,Daar hebben we geen cijfers van, aldus een woordvoerder.

http://www.ad.nl/groenehart/article1847803.ece
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  zondag 25 november 2007 @ 13:55:38 #124
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_54823460
quote:
Als voorbeeld noemt hij het fenomeen waarbij Polen lange lijnen uitzetten in het water met daaraan aas gebonden. Deze hengels worden vastgezet aan de kade. ,,Ze komen dan later terug om de gevangen vis op te halen.
Ja dat kun je geen sportvissen meer noemen.

Het viel me drie jaar geleden al op hoeveel Polen er op de A1/A50 elke dag reden, toen was het al veel. En dat wordt alleen maar meer. Ik denk dat 't 'probleem Polen' wel eens veel groter kan worden dan sommigen denken.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_54824886
Ach, ik zie het probleem nooit zo met dit soort vooruitgang. Als er 2 polen blij worden voor de prijs van 1 niet blije Nederlander zie ik het als winst; er is immers 1 blije persoon meer. Ik ben niet zo van het denken in grenzen of Eigen volk eerst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')