abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48738594
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 11:35 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Slavenloon? Die Polen verdienen echt geen slavenloontje hoor. Het is geen vetpot, maar dat zou een uitkering ook zeker niet moeten zijn. Werken moet altijd interessanter zijn dan parasiteren op het sociale stelsel.
Voor straf lever jij je baan maar in voor iemand met een uitkering.
Jij werkt ook dankzij iemand die niet werkt!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_48738650
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 23:48 schreef hansy het volgende:
Alle Goudzoekers terug sturen!! Ze maken ons allemaal kapot!!

En die klote regering van Nederland die moet al die werklozen gewoon korten op hun uitkering!!

Werken met je donder!! Anders krijg je over een paar jaar dat ze ook gezinshereniging willen!!

Al die uitkeringstrekkers zijn gewoon te lui om te werken!! En dus gaat de Nederlands regering weer mensen uit het buitenland halen!!

Al het productiewerk gaat naar het buitenland en alle productiemedewerkers komen naar Nederland!! Zo gaat de economie dus ook naar de klote!!
Oprotten met die Goudzoekers!!
pff ben jij grootgebracht door je opa ofzo?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  donderdag 26 april 2007 @ 14:33:19 #78
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_48738938
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 01:00 schreef maartena het volgende:
Die Polen werken voor een salaris dat ONDER het minimum loon en ONDER de bijstand en uitkeringen liggen. Ja, ze werken illegaal, verblijven op campings en in caravans met 7 man tegelijk, en ze werken 10 uur per dag zonder te klagen over voorzieningen.

Sorry, maar ik zie GEEN ENKELE Nederlandse werkzoekende geld INLEVEREN om een Poolse gastarbeider te vervangen....... zeker niet aangezien het in de meeste gevallen illegaal is.
Makkelijk he, praten over dingen waar je geen verstand van hebt
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 26 april 2007 @ 14:33:43 #79
65960 sanger
pi_48738945
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 04:59 schreef RijstNatie het volgende:
Zonder illigale en goedkope arbeidskrachten draait de nederlandse economie niet.

Nedrlanders willen geen tomaten plukken voor 6 euro per uur.
Een Pool ook niet meer tegenwoordig.
  donderdag 26 april 2007 @ 14:35:48 #80
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_48739018
Ik wist niet dat de arbeidsmarkt om mensen schreeuwde
  donderdag 26 april 2007 @ 14:36:26 #81
65960 sanger
pi_48739039
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 06:20 schreef GedachtenPolitie het volgende:

[..]

Je draait de zaken om.

Als men geen werknemers voor 6 euro per uur kan krijgen............ misschien wel voor 10 euro.
Met als gevolg dat de bedrijven verlies maken en dus failliet gaan
quote:
Het is grappig om te zien dat bedrijven vinden dat zij kunnen dicteren hoeveel het uurloon zou moeten zijn. Ook arbeid heeft te maken met vraag en aanbod.
illegale werknemers aan het werken zetten is een misdrijf.
Als je zonodig Polen wilt hebben......... verplaats je bedrijf dan naar Polen.
Je hebt gelijk indd, bedrijven bepalen wat zij willen betalen voor de geleverde arbeid. Volgens mij is dat al jaren zo.

Als je zonodig Polen wilt hebben kun je Duitse Polen nemen, een twerkstellingsverguinning aanvragen (alleen bepaalde branches) en vanaf 1 mei iedere Pool optrommelen.

Feit is dat een Nederlander voor 5.70 per uur netto zijn bed niet uitkomt. En een Pool wel.
  donderdag 26 april 2007 @ 14:38:40 #82
65960 sanger
pi_48739123
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 11:41 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Dat is (deels) onzin!, en valt buiten de context van dit topic.

Er staat niets in de weg als een bedrijf een uitzendbureau opstart in Polen met een Poolse CAO (die aanzienlijk milder is voor de werkgever dan de Nederlandse CAO). Door minder regel & wetgeving kan de Poolse arbeider hier veel goedkoper werk verrichten dan zijn Nederlandse collega.
Het Poolse verschil in regelgeving en salaris kan er zelfs voor zorgen dat de kostprijs van kwalitatief dezelfde arbied met meer dan 50 % kan afnemen. En daar kan de Nederlandse ondernemer niet tegen opboksen (en gaat dus failliet, tenzij hij zich ook laat verleiden tot het inhuren van Poolse arbeidskrachten). De uiteindelijke rekening van dit kleine stukje globalisering komt uiteindelijk bij de Nederlandse "Jan-Modaal" terecht (hij moet meer werken voor minder geld).
Dan vergeet je enkele dingetjes, en dat is oa de Nederlandse wetgeving en de kracht van potentiele afnemers. Veel bedrijven wilen wel in zee, maar alleen als de Nederlandse wetgeving en CAO gevolgt wordt.

De meeste Polen die je nu ziet hebben in feite een Duits paspoort, en mogen dus legaal werken in Nederland.
  donderdag 26 april 2007 @ 14:39:56 #83
65960 sanger
pi_48739171
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 11:46 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Het is wel een vetpot als dat geld in Polen wordt besteed. De Pool zal nooit een fatsoenlijk Nederlands bestaan kunnen opbouwen van het geld wat hij hier verdient (hij wordt immers uitbetaald na Poolse maatstaven + iets extra + extra onkosten vergoeding).
Maar in Polen hebben ze hetzelfde probleem. Daar komt de gemiddelde Pool ook niet aan de bak omdat een gemiddelde Wit-Rus weer onder de prijs van de Pool wil en kan werken.
Als je het in Polen besteed wel ja, helemaal mee eens.

Vergeet echter niet dat de Polen hier ook moeten eten (en ze eten net zo veel als Nederlanders), wonen (daar besparen ze weliswaar op tov NL'ers, maar daar staat tegenover dat ze ook in Polen een huis en gezin hebben) en leven (ze komen ook weleens in een kroeg of zoiets).
  donderdag 26 april 2007 @ 14:40:53 #84
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_48739202
Heeft men al bedacht wat dit met de arbeidsmarkt doet?
  donderdag 26 april 2007 @ 14:41:57 #85
65960 sanger
pi_48739244
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 12:12 schreef Drugshond het volgende:

Wat dat betreft mogen de Polen niet mopperen met hun camper + sanitaire voorzieningen in de bossen.
Hoe kom je erbij dat Polen alleen in campers en caravans gehuisvest worden?
  donderdag 26 april 2007 @ 14:42:32 #86
65960 sanger
pi_48739261
quote:
Op donderdag 26 april 2007 14:40 schreef Grimm het volgende:
Heeft men al bedacht wat dit met de arbeidsmarkt doet?

Meer concurrentie, betere kwaliteit
  donderdag 26 april 2007 @ 14:45:01 #87
65960 sanger
pi_48739353
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 17:19 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Owke... maar er gaan wel ondernemingen door failliet. Omdat de klant voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten.
Failliet niet, maar ze maken minder winst. En omdat de gemiddelde Nederlander steeds hogere eisen stelt aan zijn manier van leven (en luxe) wordt dat in de gedachtengang vaak gelijk gesteld.
  donderdag 26 april 2007 @ 14:46:36 #88
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_48739403
quote:
Op donderdag 26 april 2007 14:42 schreef sanger het volgende:

[..]

Meer concurrentie, betere kwaliteit
Kunnen ze dat niet met de ziektekosten verzekeringen doen? ik betaal me nu blauw aan ziektekosten
  donderdag 26 april 2007 @ 14:50:24 #89
65960 sanger
pi_48739536
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 15:28 schreef dwerg het volgende:

[..]

Zeg, kom jij deze winter een dagje helpen in de tulpen?
Dan zul je zien dat we geen werkdagen maken van 12 of 14 uur, en dat de Polen het nog naar hun zin hebben ook. Ze werken hier van de eerste week van januari tot Pasen, legaal, en als je wilt mag je hun papieren wel zien ook. Die liggen tenslotte altijd klaar, voor het geval dat de AID (net als dit voorjaar) het bedrijf weer stil legt om alles te controleren.
En anders kan hij hier in het bedrijf langs komen, waar we het hele jaar rond meer dan 500 polen continue aan het werk hebben. Voor de duidelijkheid, ook legaal. Gehuisvest in eengezinswoningen, meestal per huis met 2 auto's voor de deur en minimaal het wettelijk minimumloon verdiend. Ook dragen wij alle lasten af aan de Belastingdienst en volgen we de ABU CAO net als bv. Randstad.
  donderdag 26 april 2007 @ 14:51:41 #90
65960 sanger
pi_48739588
quote:
Op donderdag 26 april 2007 09:47 schreef Phalanx747 het volgende:

[..]

Die Polen mogen hier echter maar 3 maanden blijven. Daarna gaan ze weer naar huis. Van immigratie (laat staan gezinshereniging) is hier gelukkig geen sprake.
Van wie mag dat maar 3 maanden?
  donderdag 26 april 2007 @ 14:53:02 #91
65960 sanger
pi_48739635
quote:
Op donderdag 26 april 2007 13:19 schreef Colnago het volgende:

[..]

Maar Martijn_77, vertel jij mij dan eens wat de toekomst is als er geen salarisverhoging is en wel premieverhoging van zorg, energie en belastingen?
Jij snapt toch ook wel dat mensen dan steeds minder te besteden hebben en minder kopen?
Is dat een reden om bv. te gaan staken (Arriva)?
  donderdag 26 april 2007 @ 14:54:29 #92
65960 sanger
pi_48739690
quote:
Op donderdag 26 april 2007 09:07 schreef Drugshond het volgende:

Het blijkt dat er nog veel dingen geregeld moeten worden ter bescherming van de arbeidskrachten. Mijn gevoel zegt dat er helemaal nix is geregeld en dat de grenzen vrolijk open gaan op 1 mei.
Er zijn wel degelijk dingen geregeld

Althans in gang gezet.

Het voordeel is dat veel bedrijven alleen maar willen werken met bedrijven die via de ABU CAO werken, of met de nieuwe NEN normering, en daarvoor gecertificeerd zijn.
  donderdag 26 april 2007 @ 22:03:22 #93
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_48754705
quote:
Op donderdag 26 april 2007 13:19 schreef Colnago het volgende:
Maar Martijn_77, vertel jij mij dan eens wat de toekomst is als er geen salarisverhoging is en wel premieverhoging van zorg, energie en belastingen?
Jij snapt toch ook wel dat mensen dan steeds minder te besteden hebben en minder kopen?
Ik denk dat het ook met de arbeidsproductiviteit te maken heeft. De mensen willen meer verdienen en gaan steeds minder doen. zie ok dit bericht
quote:
Groei arbeidsproductiviteit blijft achter

DEN HAAG - De welvaart in ons land blijft niet alleen achter bij de Verenigde Staten, doordat we minder uren per jaar werken, maar ook doordat we per gewerkt uur veel minder verdienen. Wel is de arbeidsproductiviteit van Nederland hoger dan die van andere Europese landen, maar daar groeit die harder. Dit staat in een rapport van onderzoeksbureau McKinsey dat dinsdag is aangeboden aan staatssecretaris Frank Heemskerk van Economische Zaken.

Het bruto binnenlands product per gewerkt uur bedraagt in de VS gemiddeld 39 euro tegenover 33 euro in ons land. Het verschil is vooral te verklaren doordat de VS meer werk hebben in sectoren met een hoge arbeidsproductiviteit, zoals de computer- en de chipsindustrie en in de financiële dienstverlening.

In Europa worden we op de hielen gezeten door Frankrijk (32 euro) en Zweden (31 euro), terwijl in Zweden, Finland, het Verenigd Koninkrijk en Duitsland de productiviteit harder groeit dan bij ons.

Aan de hand van onderzoek in vijf bedrijfstakken stelt McKinsey dat de arbeidsproductiviteit de komende jaren steeds met 3,7 procent kan groeien, waarvan 2 procent bereikt kan worden door overheidsbeleid. Zo wordt gepleit voor een betere aansluiting van het beroepsonderwijs op de wensen van het bedrijfsleven, een betere overdracht van (familie-)bedrijven naar andere meer productieve ondernemingen en meer gebruik van informatica en elektronische handel. Ook noemt McKinsey het wegnemen van allerlei belemmerende regels en het wegwerken van files.

Staatssecretaris Heemskerk vindt het van belang dat in Nederland de opbrengst per gewerkt uur omhoog gaat en zei aan de slag te willen met het rapport om de ‘niet gerealiseerde groeikansen’ te benutten. Hij maakte wel een kanttekening. Zo ondervindt de detailhandel, die in arbeidsproductiviteit ver achterblijft met die in de VS, veel nadeel van allerlei regels in de ruimtelijke ordening. Grote hypermartkten in de wei zijn in de VS wel, maar hier niet toegestaan. Volgens Heemskerk moeten we niet de illusie hebben dat we een druk bevolkt land als Nederland tot een grote regelvrije zone kunnen maken
Bron
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_48755499
gelukkig wil ik geen straatmaker worden
Op zaterdag 23 juni 2007 18:54 schreef MASD het volgende:
Double-Helix is mijn held vandaag! _O_
pi_54818808
quote:
Bron

Polen overspoelen ons land
AMSTERDAM - Polen overstromen in enorme aantallen ons land en een nog groter aantal Roemenen en Bulgaren is onderweg. Politiek Den Haag doet niets. Sterker: ze zetten de deur alleen maar wagenwijd open.

Die kritiek leveren de grote steden die overspoeld worden door voormalig oostblokkers, zo meldt De Volkskrant.

De Tweede Kamer zette genereus de deur open voor Polen. De verwachting was dat er 20.000 tot 30.000 voor hooguit enkele maanden zouden komen. Maar getrokken door onze welvaart kwamen er minstens drie keer zoveel en ze blijven veel langer of voor altijd.

De grote steden hebben er opeens een nieuwe grote allochtone groep bij: de oosteuropeaan. En dat in de slechtste wijken, de 'prachtwijken' van minister Vogelaar, waar al heel veel problemen zijn.

'Er is een Poolse invasie gaande', zegt PvdA-wethouder Norder van Den Haag tegen de krant.. De eerste Polen die slapen onder bruggen zijn al gesignaleerd.

Nederland gooide de grenzen eerder open dan veel andere EU-landen, en betaalt daarvoor de rekening. 'Idealisme is prachtig, maar niet wéér over de ruggen van bewoners', zegt een Rotterdamse wethouder.

In de krant een verhaal van een café-eigenaar in Rotterdam die het liefst 'verboden voor Polen' op zijn deur zou hangen. '80% van die Polen zijn malloten. Het is smerig volk. Ze hebben geen manieren en geen respect voor vrouwen. Wat mij betreft hadden ze die Muur mogen laten staan.'
Maak je borst maar nat met deze en toekomstige schare economische gelukszoekers (totaal 70 miljoen inwoners). Vaak zijn het de meest kanslozen en minst ontwikkelden die het in eigen land niet meer trekken.

Als men hier niets tegen doet is het snel afgelopen met de grote vreetruif in de westerse wereld.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dr.Nikita op 25-11-2007 08:31:30 ]
pi_54818834
Dit is pas het begin.
Sportieve inbreng
  zondag 25 november 2007 @ 08:33:32 #97
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_54818839
Hoevaak is hier op FOK alleen al niet geroepen dat dit gebeuren zou? En waren er weer mensen die riepen dat het allemaal wel mee zou gaan vallen?
Frappant hoe de geschiedenis zich herhaalt.
The End Times are wild
  zondag 25 november 2007 @ 08:35:47 #98
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_54818849
Zonder buitenlanders was Nederland allang ten onder gegaan.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zondag 25 november 2007 @ 08:39:25 #99
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_54818859
Er is geen enkel onderzoek wat jouw bevindingen staaft...en geloof me: er is heel wat onderzoek naar gedaan.

Zo lang wij 200.000 mensen hebben die het vertikken om te werken zullen er toch mensen moeten zijn die vacatures komen invullen? De Oost Europeanen komen meestal alleen voor het werk, niet voor het uitzuigende luizenleventje waar de afrikaanse voorgangers zo'n slag van hadden.

Laat je niet teveel schrik aanpraten. Wat hierboven al gezegd; geen nederland zonder dit soort impulsen.

overigens wat een bar trieste, suggestief geschreven bericht
pi_54818879
Tja, had je maar op een partij moeten stemmen die tegen het Verdag van Nice gestemd heeft, zoals de SP.
Zelfs Wilders heeft in zijn VVD tijd nog voor dat verdrag gestemd, en Verdonk zat namens de VVD in de regering toe de uitbreiding daadwerkelijk een feit werd.

En niet te vergeten de Bolkestein-richtlijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')