Een uitkering duurt ook geen eeuwen, aangezien je dan in de bijstand terecht komt, en waarschijnlik gaat het hier om langdurig werklozen, net als met elk buitenbeentje in Nederland wordt daar het meeste geld aan besteed, en iedere keer weer overbodig zo blijkt.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 18:51 schreef Elusive het volgende:
stel, je hebt een een dikke vette ICT diploma oid, maar je kan geen werk vinden omdat dat er gewoon niet is, wat zou jij dan doen? lekker een dikke vette uitkering trekken of tomaten gaan plukken (waarmee je hetzelfde verdiend als de uitkering) ik zou het wel weten
Als je je studententijd al zwaar noemtquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 18:52 schreef maniack28 het volgende:
omfgWat een trieste mensen.. tomaten plukken zwaar, rot op man!!! Weet je wat zwaar is, studeren 40 uur in de week en dan nog 10-15 uur werken om je studie te bekostigen, dat is zwaar!!!
Hangt ervan af he.... welke studie je doet... als je een flutstudie doet waar je geen donder hoeft te doen en maar 6 uur per week colllege hebt ben ik het met je eens dat het niet zwaar is.... maar een studie als Natuurkunde, Scheikunde, Geneeskunde enz. is wel degelijk heel zwaar. +30 uur per week les en dan dus nog thuis werken en nog een baantje om rond te komen en dna heb je ook nog de mensen die zover weg wonen dat ze wel op kamers moeten... Sorry hoor, maar dan is 40 uur per week werken en een mooi salarisje krijgen (1000 euro per maand kan ik met gemak van leven, sterker nog.... dat is een prachtsalaris) dan mag je echt niet klagen!!quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 18:58 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Als je je studententijd al zwaar noemt![]()
beetje jammer dat de meeste mensen die in kassen werken juist allochtoon zijnquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 18:58 schreef turkdale het volgende:
EY swa je weet toch??? die neppe tomaten plukken is inderdaad veel werk !! waarom laten ze ze niet in de bloemen werken laaa?
RACIST!quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 19:01 schreef odinio het volgende:
[..]
beetje jammer dat de meeste mensen die in kassen werken juist allochtoon zijnen zich er niet te min voor vinden itt nederlandse arbeidsbevolkiing
huh? volgens mij bedoelt hij het juist positief! Allachtone mensen willen vaak wel werken en autochtone voelen zich te goed voor dat werk... wie is er dan triest? De autochtone mensen die zich te goed voelen toch zeker?quote:
sorry ik begreep verkeerd :Squote:Op vrijdag 26 augustus 2005 19:05 schreef maniack28 het volgende:
[..]
huh? volgens mij bedoelt hij het juist positief! Allachtone mensen willen vaak wel werken en autochtone voelen zich te goed voor dat werk... wie is er dan triest? De autochtone mensen die zich te goed voelen toch zeker?
Alleen vergeet je het feit dat je tijdens je studie dondersgoed weet dat dat werk een investering is voor later en dat het tijdelijk is en dat tomatenplukken niet echt bevredigend is (lijkt me althans itt de studie die je kiest) en dat je je in een uitzichtloze situatie bevindt (voor Nederlandse begrippen).quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 19:01 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Hangt ervan af he.... welke studie je doet... als je een flutstudie doet waar je geen donder hoeft te doen en maar 6 uur per week colllege hebt ben ik het met je eens dat het niet zwaar is.... maar een studie als Natuurkunde, Scheikunde, Geneeskunde enz. is wel degelijk heel zwaar. +30 uur per week les en dan dus nog thuis werken en nog een baantje om rond te komen en dna heb je ook nog de mensen die zover weg wonen dat ze wel op kamers moeten... Sorry hoor, maar dan is 40 uur per week werken en een mooi salarisje krijgen (1000 euro per maand kan ik met gemak van leven, sterker nog.... dat is een prachtsalaris) dan mag je echt niet klagen!!
Of leeft ergens anders dan in Nederland.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 19:05 schreef dancemacabre het volgende:
Wie werkt voor 1000¤ is dom,
neej je neemt geen genoegen met een rug per maand je gaat liever profiteren van andere mensen en je eergevoel verkopen voor een uitkering :| sorry hor maar ben ik niet met je eens!quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 19:06 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Alleen vergeet je het feit dat je tijdens je studie dondersgoed weet dat dat werk een investering is voor later en dat het tijdelijk is en dat tomatenplukken niet echt bevredigend is (lijkt me althans itt de studie die je kiest) en dat je je in een uitzichtloze situatie bevindt (voor Nederlandse begrippen).
Als student heb je het fiancieel uitwonend zonder gegoede ouders inderdaad niet makkelijk, zeker niet als je aan je sociale verplichtingen wilt voldoen, maar echt zwaar is het hooguit tijdelijk.
Maar als Natuurkunde student neem je geen genoegen met een rug per maand (na je studie), is het wel?
Bovendien is 1000 euro voor mensen die 4 weken nodig hebben om het te leren wel erg vorstelijk betaald.
was idd niet racistisch bedoeld, meer dat ik respect voor die mensen heb ITT tot de 25 "vrijwilligers" die in dit bericht genoemd worden.quote:
Ehh, sory, wat bedoel je precies?quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 19:10 schreef odinio het volgende:
[..]
neej je neemt geen genoegen met een rug per maand je gaat liever profiteren van andere mensen en je eergevoel verkopen voor een uitkering :| sorry hor maar ben ik niet met je eens!
Dat vind jij... bekijk mijn situatie eens... studerend, uitwonend. 200 euro per maand huur, 100 euro per maand eten, 50 euro kleding en andere shit = 350 euro. Je krijgt maar 240 euro van de regering, dus je moet al minimaal 110 euro per maand bijverdienen. Als ik van 400 euro per maand rond kan komen... terwijl ik dan 40 uur per week studeer en 10 uur werk, dan is 40 uur per week werken en voor de rest niks doen voor 1000 euro per maand geen slecht uitzicht, toch? Tuurlijk zal ik meer gaan verdienen, maar daar gaat het niet om, ik hoef niet eens meer, ik wil een leuke baan en een gezellig leven.. geld zie ik alleen als een middel om me te onderhouden, niet om plezier te hebben, dat kan ook zonder geld!!!quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 19:05 schreef dancemacabre het volgende:
reactie hieropquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 19:06 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Maar als Natuurkunde student neem je geen genoegen met een rug per maand (na je studie), is het wel?
En dan mag je dus gewoon maar je handje ophouden en vangen?quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 19:05 schreef dancemacabre het volgende:
Wel dus.... van dat geld kan ik me prima onderhouden... dat is meer dan 2x zoveel dan ik nu per maand in krijg... en ik kan me nu ook onderhouden.... zoals ik al zei net... geld is er om je te onderhouden en meer niet, de rest doe je zelf.... plezier maken doe je zelf, niet door heel veel geld te verdienen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 19:06 schreef Elgigante het volgende:
[..]
en ligt dat aan onze medemens of de "verwende" nederlanders?quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 19:17 schreef Oud_student het volgende:
De ander kant van het verhaal is natuurlijk dat de tuinders niet zitten te wachten op deze uitkeringstrekkers. Polen, Roemenen etc, doen hetzelfde werk beter sneller en goedkoper, maken veel langere dagen, werken ook in het weekend.
Bovendien zeuren ze niet zo als deze Nederlanders.
Je kan die situatie moeilijk vergelijken. Wat die polen hier verdienen per uur, dat verdient een dokter daar (bij wijze van spreken). Dus tuurlijk zijn die bereid 50 uur per week te werken. Ik vind alleen dat als je geen baan hebt en te lui bent om op een gewone manier je geld te verdienen (dmv tomaten plukken) dat je dan gewoon maar geen uitkering moet krijgen. Ga dan maar lekker met je handje omhoog zitten op het station ofzoquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 19:19 schreef odinio het volgende:
[..]
en ligt dat aan onze medemens of de "verwende" nederlanders?
Voor een groot deel ligt dat aan de nederlanders van nu.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 19:19 schreef odinio het volgende:
en ligt dat aan onze medemens of de "verwende" nederlanders?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |