abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 15:43:00 #1
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_29998417

Fijn dan.

Als alleenstaande met amper inkomen mag ik dus niet meegenieten van de aantrekkende economie. Nee, ik mag zelfs nóg meer inleveren als het tegenzit .

En als dit nou de eerste keer was? Het schoolgeld is afgeschaft, kinderopvang krijgt meer aandacht, ga zo maar door. Wanneer krijgen de alleenstaanden eens een extraatje? CDA

Ik vind het van de zotte dat ik (extra) moet meebetalen aan de kinderuitpoepdrift van een ander.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 15:45:42 #2
8369 speknek
Another day another slay
pi_29998541
Wie gaat er dan ook algemene cultuurwetenschappen studeren.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_29998674
Ik vind het van de zotte dat ik (extra) moet meebetalen aan de kinderuitpoepdrift van een ander.
einde quote

net zoals andere aan jouw poep hebben meebetaald.

Wees niet zo´n ignorant.
Je betaalt aan alles mee. Met name een boel werelozen en ander werkschuw tuig.

Daarnaast zijn het die Poepers van nu , die dadelijk jouw oude dag voorzieningen gaan betalen. En dat wordt nog duur genoeg. Dat beetje wat ze nu krijgen , betalen ze in 30 jaar tiendubbel terug
Wees dus niet zo´n zeikerd
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 15:49:29 #4
15675 nossio
overtuigd satanist
pi_29998714
Ach ook de mensen die het hard nodig hebben gaan er op vooruit
Te weten mensen die 2 x modaal verdienen.
Deze mensen hebben het al zo moeilijk.

Een modaal gezin met kinderen blijft op 0%
Stel je voor we helpen is echt de mensen die het nodig hebben...eigen zakken eerst.

Honden zijn het
[<knip Censuur op Fok!>]
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 15:56:31 #5
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_29999047
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 15:45 schreef speknek het volgende:
Wie gaat er dan ook algemene cultuurwetenschappen studeren.
Heel wat meer mensen dan jij denkt. Heb je ook nog een relevante reactie of blijft het van dit kleuterniveau?
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 16:00:08 #6
8369 speknek
Another day another slay
pi_29999248
De alleenstaanden met amper inkomen zijn niet interessant voor de overheid. Als je geen kinderen wil, zorg er dan voor dat je meer inkomen genereert. Door een studie met uitzicht te volgen, bijvoorbeeld.

Of ik bedoel natuurlijk eigenlijk: boe, bah, antisociale overheid.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 16:02:15 #7
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_29999361
@Canaris: Natuurlijk hebben is er ook voor mij betaald en natuurlijk vind ik het niet meer dan logisch dat ik ook mee moet betalen voor anderen. Maar, ik vind het níet logisch dat het elke keer dezelfden zijn die mogen profiteren als het wat beter gaat en voor wie lastenverlichting wordt doorgevoerd. Elke keer als ik iets positiefs lees is het voor dezelfde groep en dát ben ik zat.

Gezinnen gaan er nu dus ongeveer 5,2% op vooruit en ik ga er op achteruit. Het dunkt me dat het best wat rechtvaardiger kan, die verdeling. Waarom één groep 5% en anderen niets of zelfs verlies?
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 16:02:32 #8
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_29999381
Tja het CDA zit er weer in.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 16:08:52 #9
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_29999765
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 16:00 schreef speknek het volgende:
De alleenstaanden met amper inkomen zijn niet interessant voor de overheid. Als je geen kinderen wil, zorg er dan voor dat je meer inkomen genereert. Door een studie met uitzicht te volgen, bijvoorbeeld.

Of ik bedoel natuurlijk eigenlijk: boe, bah, antisociale overheid.
Ik kan er niet zoveel aan doen dat ik een blinde vlek heb wat betreft cijfertjes en derhalve geen wiskunde eindexamen heb gedaan. En believe me, I tried. Een universitaire studie zonder wiskunde A is een zeldzaamheid, dus ik had maar een beperkte keuze. Deze opleiding is vrij breed en een opleiding volgen en zorgen dat ik een papiertje haal lijkt me altijd nog een beter idee dan met alleen een middelbare school diploma de markt op te gaan. Ik mag dan wel geen tandarts of econoom worden, ik mag straks wél reageren op vacatures waar een academisch denkniveau wordt gevraagd en dat was met alleen VWO vrij kansloos geweest.

Ik vind je opmerking over mijn studie dus onnodig denigrerend en in het kader van dit topic ook niet nodig.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 16:16:41 #10
8369 speknek
Another day another slay
pi_30000260
Okay, excuus als je het wel geprobeerd hebt. Ik word zelf een beetje gallisch van mensen die iets gaan studeren wat ze leuk vinden en dan na afloop gaan klagen dat het zo moeilijk is een goede baan te vinden met culturele antropologie. Als ik puur deed wat ik leuk vond was ik wel kunstenaar of filosoof geworden, maar ik heb gewoon iets gekozen wat ik aardig vond en een goede toekomst in zat. En zo ga ik de staat ook nog eens meer opleveren, dus ik vind het niet geheel onterecht dat ze dat beter belonen.
pi_30000382
Omdat nog steeds de armsten in deze samenleving , Families zijn.

Het is gewoon zo.
Als vrijstaand persoon kan je met je geld doen wat je wilt.
Als familie heb je alles nodig om de eindjes bijelkaar te knopen.

De snelste weg in de armoede is kinderen krijgen
Dan worden deze famileis ook nog ene boel dingen verplicht of onmogenlijk gemaakt.

Low Season vakantie ? Zit er niet in.
kINDEREN MOETEN naar school en MOGEN NIET werken.
Oudes moeten dat dus betalen.
KInderen moeten sporten . etc etc.

We hebben juist nog veel meer ondersteuning nodig voor Families met kinderen. KInderen krijgen moet weer chique worden. We hebben veel meer kinderen nodig.

In Oostenrijk en Zweden krijgen ouders de eerste 2 jaar een kleine Salaris van de staat om bij hun kinderen te blijven. Een Uitstekend initiatief wat gegarandeert ook in Nederland gaat komen.
pi_30000524
Kinderen hebben moet dus niet onbetaalbaar zijn.
pi_30000888
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 16:20 schreef CANARIS het volgende:
Omdat nog steeds de armsten in deze samenleving , Families zijn.

Het is gewoon zo.
Als vrijstaand persoon kan je met je geld doen wat je wilt.
Als familie heb je alles nodig om de eindjes bijelkaar te knopen.

De snelste weg in de armoede is kinderen krijgen
Dan worden deze famileis ook nog ene boel dingen verplicht of onmogenlijk gemaakt.

Low Season vakantie ? Zit er niet in.
kINDEREN MOETEN naar school en MOGEN NIET werken.
Oudes moeten dat dus betalen.
KInderen moeten sporten . etc etc.

We hebben juist nog veel meer ondersteuning nodig voor Families met kinderen. KInderen krijgen moet weer chique worden. We hebben veel meer kinderen nodig.

In Oostenrijk en Zweden krijgen ouders de eerste 2 jaar een kleine Salaris van de staat om bij hun kinderen te blijven. Een Uitstekend initiatief wat gegarandeert ook in Nederland gaat komen.
Waarom hebben we in godsnaam veel meer kinderen nodig? Door de baby-boom kunnen we het nú al niet betalen, dus om nu nog meer mensen de wereld op te schooppen om het straks wél te kunnen betalen is ongelooflijk stom. Minder kinderen is op de lange termijn natuurlijk veel beter.

Verder ben ik het roerend met de topic-starter eens, waarom moeten we steeds keer op keer meebetalen aan de hobby van een ander? Er zijn tegenwoordig erg goede middelen om geen kinderen te krijgen. Als je dus kinderen krijgt is dat je eigen keus en moet je er zelf maar voor opdraaien (tot op zekere hoogte dan). Dus kinderopvang moeten ouders zelf maar regelen. Onderwijs zal altijd uit publieke middelen betaald moeten worden, maar het gezeur dat mensen de kinderopvang niet kunnen betalen moet maar eens ophouden. Dan had je maar geen kinderen moeten krijgen. Blijf maar lekker thuis op de kinderen passen, dan kan iemand anders de baan van je overnemen, is nog goed voor de werkloosheid ook. Dit geldt natuurlijk alleen voor tweeverdieners met kinderen, en niet voor alleenstaanden.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 16:44:30 #14
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_30001322
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 16:33 schreef Flap13 het volgende:

[..]

Waarom hebben we in godsnaam veel meer kinderen nodig? Door de baby-boom kunnen we het nú al niet betalen, dus om nu nog meer mensen de wereld op te schooppen om het straks wél te kunnen betalen is ongelooflijk stom. Minder kinderen is op de lange termijn natuurlijk veel beter.

Verder ben ik het roerend met de topic-starter eens, waarom moeten we steeds keer op keer meebetalen aan de hobby van een ander? Er zijn tegenwoordig erg goede middelen om geen kinderen te krijgen. Als je dus kinderen krijgt is dat je eigen keus en moet je er zelf maar voor opdraaien (tot op zekere hoogte dan). Dus kinderopvang moeten ouders zelf maar regelen. Onderwijs zal altijd uit publieke middelen betaald moeten worden, maar het gezeur dat mensen de kinderopvang niet kunnen betalen moet maar eens ophouden. Dan had je maar geen kinderen moeten krijgen. Blijf maar lekker thuis op de kinderen passen, dan kan iemand anders de baan van je overnemen, is nog goed voor de werkloosheid ook. Dit geldt natuurlijk alleen voor tweeverdieners met kinderen, en niet voor alleenstaanden.
"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
pi_30001436
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 15:43 schreef XcUZ_Me het volgende:
Als alleenstaande met amper inkomen mag ik dus niet meegenieten van de aantrekkende economie. Nee, ik mag zelfs nóg meer inleveren als het tegenzit .
Waarom kijk je daarvoor naar Vadertje Staat? Begin zelf een bedrijf, en je kunt volop meegenieten van economische groei.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 16:48:16 #16
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_30001479
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 16:47 schreef Steijn het volgende:

[..]

Waarom kijk je daarvoor naar Vadertje Staat? Begin zelf een bedrijf, en je kunt volop meegenieten van economische groei.
Daar zit ik inderdaad soms wel over te denken .
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 16:51:53 #17
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_30001612
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 15:43 schreef XcUZ_Me het volgende:

Dat jij alleenstaande bent is toch echt niet de schuld van de overheid .

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 16:54:53 #18
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_30001721
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 16:51 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat jij alleenstaande bent is toch echt niet de schuld van de overheid .

²
Ik ben het eens met een post van BansheeBoy. Waar gaat t naar toe met deze wereld.
Lang leve mij! *O*
pi_30001951
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 16:33 schreef Flap13 het volgende:

[..]

en Voila.. het morele faillisement van Nederland.

KInderen krijgen en hobby op 1 lijn zetten.
Dat je het je proletoide strot uitkrijgt.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 17:09:20 #20
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_30002257
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 17:00 schreef CANARIS het volgende:

[..]

en Voila.. het morele faillisement van Nederland.

KInderen krijgen en hobby op 1 lijn zetten.
Dat je het je proletoide strot uitkrijgt.
Je eerdere posts suggereerden reeds een beperkt denkraam, en met deze post weet je de suggestie in werkelijkheid om te zetten.

Het huidige kabinet slaagt er nu al drie jaar in om mensen met kinderen het meest te ontzien. Idioot natuurlijk! Kijk, dat je probeert om mensen met kinderen een redelijke nullijn of kleine groei te laten genieten is logisch. Voor een economie als de onze heb je steeds verse aanwas nodig. Maar wat gewoon steeds steekt is dat alleenstaande mensen zónder kinderen een steeds groter gat ten opzichte van de mensen met kinderen oplopen. Ik vind het prima als je gaat compenseren, maar de groei in koopkracht is gewoon oneerlijk verdeeld. Ik wens niet jaar in, jaar uit gestraft te worden voor het feit dat ik geen kinderen heb.

Net zoals het wèl nemen van kinderen een keuze is, is het niet hebben van kinderen er ook een. Mensen met kinderen worden hiervoor gecompenseerd door de staat met kinderbijslag en dergelijke. Die compensatie heb ik dus niet nodig. Wat er vervolgens gebeurt is dat 't kabinet mensen met kinderen nog verder bevoordeelt. Ik vind 't gewoon idioot.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')