abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30640564
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 15:37 schreef Maikey het volgende:
Vraagje; Ik heb een site met een gastenboek, in dat gastenboek worden de laatste 15 post's getoond. Ik wil echter alle post's tonen, maar dan pagina's laten indexen met behulp van PHP. Net zoals in dit topic, pagina 1, 2, 3, etc dus. Ik kan hier echter moeilijk wat over vinden. Heeft iemand een link waarin zoiets staat uitgelegd of kan iemand mij dat uitleggen? Alvast bedankt!
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 00:18 schreef JeRa het volgende:

[..]

Dan moet je alle bestandsnamen opvragen en in een array stoppen. Je moet weten hoeveel bestandsnamen je op één pagina wilt hebben. Het aantal pagina's dat je dan hebt is:

$aantalPaginas = ceil($totaalAantalBestanden / $bestandenPerPagina);

Vervolgens vraag je een paginanummer op dat loopt van 0...n - 1 met n = aantal pagina's. De items die je uit je array moet opvragen zijn dan:

$eersteItem = $paginaNummer * $bestandenPerPagina;
$laatsteItem = min($eersteItem + $bestandenPerPagina, $totaalAantalBestanden);

en die werk je dan met een loopje af de pagina's wil je natuurlijk laten zien als 1...n, maar dat is puur cosmetisch (je telt 1 op bij de interne waarde).
Stond één pagina terug hier moet je vast wel iets mee kunnen maken in plaats van bestanden lees je gewoon 'posts'.
  zaterdag 17 september 2005 @ 10:38:16 #202
125047 Lamme_Sterfkanarie
tweet tweet en dan ineens niet
pi_30657976
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 15:37 schreef Maikey het volgende:
Vraagje; Ik heb een site met een gastenboek, in dat gastenboek worden de laatste 15 post's getoond. Ik wil echter alle post's tonen, maar dan pagina's laten indexen met behulp van PHP. Net zoals in dit topic, pagina 1, 2, 3, etc dus. Ik kan hier echter moeilijk wat over vinden. Heeft iemand een link waarin zoiets staat uitgelegd of kan iemand mij dat uitleggen? Alvast bedankt!
dit heb ik ooit geschreven voor een gastenboek. hoop dat je er wat aan hebt:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
<?php
if(isset($_GET['showpage']) && is_numeric($_GET['showpage'])){

$page = $_GET['showpage'];
    }
    else {

$page = "0";
    }

$gettotalmessages = mysql_query("SELECT COUNT(id) AS id FROM gastenboek");

$totalmessages = mysql_result($gettotalmessages, 0, 0);

$pages = ceil($totalmessages / $perpage);

$offset = $page * $perpage;

$getmessages = mysql_query("SELECT * FROM gastenboek ORDER BY tijd DESC LIMIT $offset, $perpage");
    while(
$messages = mysql_fetch_assoc($getmessages)){

$tpl-&gt;newBlock( "message" );

$tpl-&gt;assign(
            array(

"id" =&gt; $messages['id'],

"bericht" =&gt; $messages['bericht'],

"tijd" =&gt; strftime("%A %d %B %Y - %H:%M", $messages['tijd']),
        ));
        if(!empty(
$messages['email'])){

$tpl-&gt;newBlock( "email" );

$tpl-&gt;assign("mail", $messages['email']);

$tpl-&gt;assign("naam", $messages['naam']);
        }
        else {

$tpl-&gt;newBlock( "no_email" );

$tpl-&gt;assign("naam", $messages['naam']);
        }
    }

$tpl-&gt;newBlock( "pagenav" );

$nextpage = $page+1;

$prevpage = $page-1;
    if(
$page != "0"){

$prev = "<a href=\"?page=gastenboek&showpage=" . $prevpage . "\"><< vorige</a> |";
    }
    if(
$page+1 != $pages){

$next = "| <a href=\"?page=gastenboek&showpage=" . $nextpage . "\">volgende >></a>";
    }

$tpl-&gt;assign("pagenav", $prev . " pagina " . $page = $page+1 . " van " . $pages . " pagina's " . $next);
?>
Ik heb het godverdomme gehad met die onkunde van je!
pi_30694499
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 10:38 schreef Lamme_Sterfkanarie het volgende:

[..]

dit heb ik ooit geschreven voor een gastenboek. hoop dat je er wat aan hebt:

[ code verwijderd ]
Welk template systeem gebruik jij? ik ben wel op zoek naar een goed template system
  zondag 18 september 2005 @ 19:44:52 #204
125047 Lamme_Sterfkanarie
tweet tweet en dan ineens niet
pi_30705012
http://templatepower.codocad.com

werkt goed voor wat ik er mee doe
Ik heb het godverdomme gehad met die onkunde van je!
pi_30710205
Ziet er netjes uit, hetzelfde wat phpbb gebruikt lijkt me
  maandag 19 september 2005 @ 17:27:55 #206
65516 gieling
Live from NYC
pi_30731379
Hallo, sinds een aantal weken krijg ik nogal wat spam via het contactformulier op een site, deze komen allemaal van het email adres <wisselend>@<hetdomein>.nl, dus nu wil ik zorgen dat hij een foutmelding geeft als je @<hetdomein>.nl invult.
Er zit al wel een foutmeldingen in dmv o.a.
** if(!ereg("^[_a-zA-Z0-9-]+(\.[_a-zA-Z0-9-]+)*@([a-zA-Z0-9-]+\.)+([a-zA-Z]{2,4})$", $Email)) {
$Error .= "<font face=\"Arial, Helvetica, sans-serif\" size=\"1\">Sorry, u bent vergeten een (geldig) e-mail adres in te vullen.</font><br>";
} **
etc. maar hoe kan ik zorgen dat hij een foutmelding geeft bij een bepaald domein?

Alvast bedankt
pi_30731887
if(strstr($Email, 'hetdomein.nl')) {exit('bounce');}

-r-
  maandag 19 september 2005 @ 18:40:54 #208
50093 Icey1986
Boondock Saints
pi_30733454
Mochten er mensen zijn die wellicht thuis op hun eigen pc/laptop wat met scripts willen kloten of graag eerst willen testen voor het online te zetten (of geen zin hebben om continou alles te uploaden)... ik heb een handleiding geschreven voor het installeren van apache+php+mysql en phpmyadmin. Wellicht dat men er wat aan heeft.
And Shepards we shall be, for thee my lord, for thee. Power hath descended forth from thy hand, that our feet may swiftly carry out thy command. We shall flow a river forth to thee, and teeming with souls shall it ever be.
pi_30734130
quote:
Op maandag 19 september 2005 18:40 schreef Icey1986 het volgende:
Mochten er mensen zijn die wellicht thuis op hun eigen pc/laptop wat met scripts willen kloten of graag eerst willen testen voor het online te zetten (of geen zin hebben om continou alles te uploaden)... ik heb een handleiding geschreven voor het installeren van apache+php+mysql en phpmyadmin. Wellicht dat men er wat aan heeft.
Mja, of je installeert gewoon appServ
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 19 september 2005 @ 19:23:05 #210
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_30734911
quote:
Op maandag 19 september 2005 18:59 schreef Roönaän het volgende:

[..]

Mja, of je installeert gewoon appServ
Precies, AppServ is ideaal.
Een van de weinige AMP installers welke ook nog eens goed up to date is met versies (PHP 4.3.11) en ook als PHP 5 te verkrijgen is. En GD 2.0.28 is mee geinstalleerd.

3 keer next klikken en het staat geinstalleerd
pi_30735585
Je moet alleen niet in een andere dan de standaard directory willen installen...
pi_30736426
Ja, of je wilt natuurlijk zelf bepalen welke versies je gebruikt of je wilt misschien het fijne weten van de werking tussen Apache <-> PHP <-> MySQL weten, dan kun je het beter zelf handmatig installeren; leer je ook nog eens iets van met een beetje geluk.

Oh, wat nog veel simpeler is. Gooi een Debian cd in je pc/laptop, installeer de boel (beetje op next klikken), start synaptic, vink de betreffende packages aan (apache/httpd, php, php-mysql, mysql) et voila
pi_30737670
Vind je dat nou echt, of blaat je wat om ook wat te zeggen te hebben?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 19 september 2005 @ 21:04:24 #214
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_30738297
quote:
Op maandag 19 september 2005 20:08 schreef JeRa het volgende:
Ja, of je wilt natuurlijk zelf bepalen welke versies je gebruikt of je wilt misschien het fijne weten van de werking tussen Apache <-> PHP <-> MySQL weten, dan kun je het beter zelf handmatig installeren; leer je ook nog eens iets van met een beetje geluk.
Zou kunnen, maar de meeste willen php leren en geen server installatie
quote:
Oh, wat nog veel simpeler is. Gooi een Debian cd in je pc/laptop, installeer de boel (beetje op next klikken), start synaptic, vink de betreffende packages aan (apache/httpd, php, php-mysql, mysql) et voila
Ik zou dit niet als simpeler willen betitelen.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 19 september 2005 @ 21:05:03 #215
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_30738318
quote:
Op maandag 19 september 2005 19:44 schreef Roönaän het volgende:
Je moet alleen niet in een andere dan de standaard directory willen installen...
Hij staat bij mij op de D schijf geinstalleerd.

-edit- appserv dan, de afzonderlijke componenten zet hij inderdaad in standaard directories
pi_30738679
quote:
Op maandag 19 september 2005 19:44 schreef Roönaän het volgende:
En wat is de standaard directory? Toch niet C:\AppServ\ hè?
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 19 september 2005 @ 21:32:08 #217
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_30739416
quote:
Op maandag 19 september 2005 21:14 schreef SuperRembo het volgende:

[..]

En wat is de standaard directory? Toch niet C:\AppServ\ hè?
Bij mij staatie dus op d:\AppServ\
pi_30739507
quote:
Op maandag 19 september 2005 21:32 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Bij mij staatie dus op d:\AppServ\
En de afzonderlijke componenten?
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 19 september 2005 @ 21:49:47 #219
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_30740211
quote:
Op maandag 19 september 2005 21:34 schreef SuperRembo het volgende:

[..]

En de afzonderlijke componenten?
Nou ik ben ff aan het spitten, want die staan volgens mij gewoon OOK in d:\AppServ. Ik dacht dat hij MySQL en PHP in C:\program files installeerde, maar daar vind ik ze niet terug. in D:\AppServ echter heb ik de mappen Apache, PHP, MySQL en www. In de www folder staat phpmyadmin gewoon.

Dus je kan een andere directory kiezen voor appserv, en de afzonderlijke componenten worden in dezelfde directory gegooid zo te zien.
pi_30741144
quote:
Op maandag 19 september 2005 20:46 schreef Roönaän het volgende:
Vind je dat nou echt, of blaat je wat om ook wat te zeggen te hebben?
Allebei. Ik heb in het verleden zo ontiegelijk veel moeite gehad om MySQL te laten samenwerken met Windows dat in vergelijking een GNU/Linux installatie vele malen simpeler was

En ik ergerde me een beetje aan het feit dat we opeens over de installatie van serversoftware gingen hebben terwijl dit toch echt een scriptingtopic is waarbij we eventueel naar de configuratie van de software kijken, maar als het om installatie gaat mag het van mij in een nieuw topic. En die link in een FAQ, ofzo.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 19 september 2005 @ 22:16:26 #221
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_30741318
quote:
Op maandag 19 september 2005 22:11 schreef JeRa het volgende:

[..]

Allebei. Ik heb in het verleden zo ontiegelijk veel moeite gehad om MySQL te laten samenwerken met Windows dat in vergelijking een GNU/Linux installatie vele malen simpeler was
Vandaar de opmerking van Roonaan voor AppServ.
quote:
En ik ergerde me een beetje aan het feit dat we opeens over de installatie van serversoftware gingen hebben terwijl dit toch echt een scriptingtopic is waarbij we eventueel naar de configuratie van de software kijken, maar als het om installatie gaat mag het van mij in een nieuw topic. En die link in een FAQ, ofzo.
Vandaar mijn opmerking over AppServ. Inderdaad vind ik dit ook geen topic om complete serverinstallaties te bespreken. Echter een php testomgeving opzetten behoort wel in dit topic, en AMPs (LAMP of WAMP) hoort daar wel bij.
pi_30741426
De enige mogelijkheid om mac-browsers op een windows bak te testen is pearpc toch?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 19 september 2005 @ 22:22:03 #223
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_30741557
quote:
Op maandag 19 september 2005 22:18 schreef Roönaän het volgende:
De enige mogelijkheid om mac-browsers op een windows bak te testen is pearpc toch?
Ja, maar als je me een linkje stuurt wil ik wel ff voor je kijken in safari, IE-Mac en/of Firefox mac
pi_30741791
quote:
Op maandag 19 september 2005 22:22 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja, maar als je me een linkje stuurt wil ik wel ff voor je kijken in safari, IE-Mac en/of Firefox mac
tnx. alvast.
pi_30773895
Ik zou graag een php web site willen hebben.
met een zelf geschreven database, Die ik zelf makkerlijk kan update.

en een poppertje dat je zelf kan aankleden, zo als je zelf wilt ( Flash, Java )
en minimaal 10 php pagina's groot
weet iemand wat dit kan kosten ?, Heb al op site's gekeken maar kan niet vinden wat ik zoek

1 Ik zou graag een Index / forum willen hebben waar mensen nieuws en update's kunnen zien en posten.
en waar een regegistreerd gebruiker ze optie's kan instellen.

2 poppertje moet kledeing aan kunnen doen zo wel man als vrouw
vanaf ( Scrap ) ontworpen worden.

en moet een kind vrienderlijk layout hebben.

[ Bericht 1% gewijzigd door Gillian_Anderson op 20-09-2005 22:59:01 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')