abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30912455
quote:
Op zondag 25 september 2005 12:29 schreef Modwire het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je de juiste mode gebruikt (namelijk w of a) in fopen(); ..
Zelfs mode x werkt niet.

Maar het is opgelost door de directories via ftp op te zetten ipv via php..
pi_30913111
quote:
Op zondag 25 september 2005 09:21 schreef Roönaän het volgende:

[..]

obfuscating is dat je variabelen random namen geeft. Eventueel ook classes, filenames, en andere ongein, maar ten beginnen voornamelijk variabelen. Php kan het geen ruk schelen hoe een variabele heet. Als je dus zorgt dat je je variabele namen consistent veranderd gaat het goed.
Het voordeel ten opzichte van encoden/encrypten is dat het process eenrichting is. Tenzij je een translation table bijhoudt.
En op wat voor manier beveilig je dan je scripts? Een 'oud' gezegde is 'security through obscurity does not work' en ik heb het idee dat dat ook hier het geval is
pi_30913388
quote:
Op zondag 25 september 2005 13:01 schreef JeRa het volgende:

[..]

En op wat voor manier beveilig je dan je scripts? Een 'oud' gezegde is 'security through obscurity does not work' en ik heb het idee dat dat ook hier het geval is
Hangt van je doel af. Als je niet wilt dat anderen leren van jouw code, dan is obfuscating een hele aardige optie. Probeer jij maar eens een obfuscated stuk code goed te begrijpen.

Punt is namelijk dat je niet altijd de mogelijkheid hebt tot ioncube of zend encoder omdat deze niet geinstalleerd is en niet geinstalleerd kan zijn. Als coder kan je dan je code encoden en decoden in je scripts zelf, maar dat is redelijk loos aangezien een beetje scriptkid dan alsnog de originele source kan opvragen. Met obfuscating kan dat niet.

Tuurlijk is een echte encoder beter, maar voor php is die optie er gewoon niet altijd. Obfuscating is altijd mogelijk, en is in ieder geval één drempel om die irritante lame-as rip-kiddies tegen te gaan.
pi_30974208
Vraagje. In m'n MySQL tabel heb ik een veld van het type TIMESTAMP.
Als ik daar de huidige tijd etc in opsla met NOW() dan krijg ik een waarde waarmee ik in m'n php niets kan omdat het geen UNIX Timestamp is. Als ik bij het invoeren van een nieuwe rij bij het TIMESTAMP veld aangeef dat het een UNIX_TIMESTAMP moet worden krijg ik wel een ander getal maar ik kan er nog steeds niets mee in m'n php.

Wie kan mij helpen?
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
pi_30974521
kan je in php toch heel veel mee.

echo date('Y-m-d', $timestamp);

-r-
pi_30974754
Uhuh, maar wat er automatisch met NOW() in het veld TIMESTAMP opgeslagen wordt is niet de UNIX_TIMESTAMP zoals PHP hem wil.

Ik ben nu zover dat als ik:
quote:
$query = "SELECT naam, adres, UNIX_TIMESTAMP(tijd) FROM test";
$resultaat = mysql_query($query) or die ("query mislukt");
doe ik dan wel de UNIX_TIMESTAMP krijg, maar in php kan ik die dan niet benaderen (bestaat gewoon niet ofzo). Naam en adres gaan prima.
pi_30975334
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 15:56 schreef Nietmachine het volgende:
Uhuh, maar wat er automatisch met NOW() in het veld TIMESTAMP opgeslagen wordt is niet de UNIX_TIMESTAMP zoals PHP hem wil.

Ik ben nu zover dat als ik:
[..]

doe ik dan wel de UNIX_TIMESTAMP krijg, maar in php kan ik die dan niet benaderen (bestaat gewoon niet ofzo). Naam en adres gaan prima.
Moet gewoon werken hoor.
Probeer dit eens anders...
1
2
3
4
5
 $query = "SELECT naam, adres, UNIX_TIMESTAMP(tijd) as time_stamp FROM test";
$resultaat = mysql_query($query) or die ("query mislukt");
while($row = mysql_fetch_assoc($resultaat){
    echo $row['time_stamp'];
}

dan zou hij toch echt die timestamp moeten weergeven....
pi_30975492
Dank je ikke_ook, as time_stamp miste ik en daardoor werkte ie niet.
Nu werkt ie prima. Enige jammere van een timestamp is dat ie gewijzigd wordt als je de row verandert .

Dus eigenlijk zou je gewoon een veld int(11) moeten maken en dmv php daar een timestamp in opslaan.
pi_30975626
Huh?Dat is niet waar hoor.... Oh wacht... ik gebruik een datetime veld.... die update die timestamp iig niet. En die kun je ook gewoon vullen met NOW() en op die andere manier uitlezen.
pi_30975787
Erm, nou bij mij dus echt wel. En als ik op internet zoek gebeurd het bij wel meer mensen .
Zodra jij een row in je tabel wijzigd (dus een veld een andere waarde geeft) gaat het veld met de TIMESTAMP ook veranderen, namelijk naar de tijd van wijziging .

Als dat bij jou niet gebeurd mag je mij wel eens vertellen hoe je dat dan doet .

Edit: ik zie net je edit .
Als je een datetime vult met now() krijg je dezelfde waarde als wanneer je een TIMESTAMP vult met now()? Nee toch? Ff proberen iig .

Nogmaals edit .
Net ff geprobeerd, daar wordt de datum normaal in opgeslagen als 2005-09-27 oid, maar je kunt hem idd uitlezen als UNIX_TIMESTAMP(tijd) en dat is wel erg fijn. Daar kun je dus beter mee werken dan met TIMESTAMP velden .

[ Bericht 22% gewijzigd door Nietmachine op 27-09-2005 16:39:28 ]
pi_30977790
Dat automatisch updaten van timestamp velden, dat is een extra optie die je sinds een tijdje ook in phpMyAdmin kunt aanvinken. Doe je dit niet, dan blijven de velden onaangetast als je de row verandert (mits je niet die kolom verandert )
pi_30978852
Ah, dat zal in mijn versie wel niet kunnen. Gebruik een iets oudere versie, klasgenoot vanmorgen had nieuwere iig .

Mijn id veld is mijn primary key met auto increment, als ik een rij verwijder mist er natuurlijk een getal.
Dus van 1 2 3 4 5 naar 1 2 3 5. Kun je dat weer mooi aan laten sluiten zodat het weer 1 2 3 4 wordt? Niet dat het uitmaakt opzich, gewoon benieuwd .

Mijn timestamps werken nu prima iig dmv datetime, thanks ikke_ook .
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 27 september 2005 @ 19:21:48 #288
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_30980689
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 18:19 schreef Nietmachine het volgende:
Mijn id veld is mijn primary key met auto increment, als ik een rij verwijder mist er natuurlijk een getal.
Dus van 1 2 3 4 5 naar 1 2 3 5. Kun je dat weer mooi aan laten sluiten zodat het weer 1 2 3 4 wordt?
Nee, en dat wil je ook niet.
een id is al wat het zegt... een id welke bij een specifieke inhoud hoort. Ik kan bv dmv dat id linken naar die specifieke inhoud.

Als je opeens id's gaat opschuiven, verwijst die link ook naar een hele andere inhoud.
pi_30981406
Mja, natuurlijk. Daar had ik nog niet aan gedacht. Voor het (nog) simpele ding waar ik nu mee bezig ben is dat niet zo erg maar als je tabellen gaat linken ben je de Sjaak dan natuurlijk .
pi_30985864
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 19:21 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee, en dat wil je ook niet.
Dat hij dat niet wil is nog geen reden waarom het niet zou kunnen. Drop je id veld, en voeg een nieuwe AUTO_INCREMENT PRIMARY KEY 'id' toe maar niet doen dus.
  woensdag 28 september 2005 @ 04:40:54 #291
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_30990683
De eerste keer dat ik met PHP gegenereerde plaatjes aan het werk ga... een "copyright" Alleen staat er achter de string nog een of ander maf teken dat ik graag weg wil hebben. Het staat NIET in de string zelf, dus hoe het daar komt, weet ik ook niet.
http://www.nietoverdrijven.com/galleries/image.php?p=DSC02510.jpg&g=locatietour_september

Enige tips over hoe een leuke lettertype te krijgen ook welkom, maar eerst dat maffe ding weg.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_30990877
quote:
Op woensdag 28 september 2005 04:40 schreef wonderer het volgende:
De eerste keer dat ik met PHP gegenereerde plaatjes aan het werk ga... een "copyright" Alleen staat er achter de string nog een of ander maf teken dat ik graag weg wil hebben. Het staat NIET in de string zelf, dus hoe het daar komt, weet ik ook niet.
http://www.nietoverdrijven.com/galleries/image.php?p=DSC02510.jpg&g=locatietour_september

Enige tips over hoe een leuke lettertype te krijgen ook welkom, maar eerst dat maffe ding weg.
Ik gebruik zelf een pngtje met alpha-transparantie. Dan heb je volledige controle over het lettertype en de kleur. Ik gebruik ook lichte letters met een donkere border zodat het zowel op een lichte als donkere achtergrond leesbaar is.

zie
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_30991888
SuperRembo kan je daar ff de code van plaatsen?
Ik altijd wat problemen gehad met alpha-transparantie.

Ik gebruik altijd ImageTTFText, maar dat is dus wat beperkt.

[ Bericht 58% gewijzigd door Darkomen op 28-09-2005 09:20:28 ]
pi_30992026
Je maakt gewoon een transparante png en opent die met imagefrompng en plakt die over je jpg heen met imagecopy?
pi_30994207
quote:
Op woensdag 28 september 2005 04:40 schreef wonderer het volgende:

Als je nou eens je code laat zien
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 28 september 2005 @ 12:35:09 #296
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_30996228
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 23:19 schreef JeRa het volgende:

[..]

Dat hij dat niet wil is nog geen reden waarom het niet zou kunnen. Drop je id veld, en voeg een nieuwe AUTO_INCREMENT PRIMARY KEY 'id' toe maar niet doen dus.
Er is dus geen sql functie welke je id's opnieuw sorteert. Uiteraard kan je met kunst en vliegwerk de zooi weer sorteren .

Ow ja, die session_id. Kom ik nog op terug
  woensdag 28 september 2005 @ 15:00:05 #297
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_31000038
quote:
Op woensdag 28 september 2005 11:09 schreef Ra-z het volgende:

[..]

Als je nou eens je code laat zien
Goed punt... De reden waarom ik geen png gebruik, is dat de copyright niet altijd dezelfde naam is, ik zet er ook foto's van anderen neer. Ik moet dus een dynamisch iets hebben.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php
$file
=$_SERVER["DOCUMENT_ROOT"].'/galleries/'.$galname.'/'.$paths["pics"].$pic;
$font='3';
$header=file($galname.'/header.txt');
$maker=strip_tags($header[1]);
$label='(c) '.$maker;
$h = imagefontheight($font);
$w = imagefontwidth($font) * strlen($label);
$image = imagecreatefromjpeg($file);
$colorFont = imagecolorallocate($image, 0xFF, 0xFF, 0xFF);
$size = getimagesize($file);
$dest_x = $size[0] - $w - 5;
$dest_y = $size[1] - $h - 5;
imagestring($image, $font, $dest_x, $dest_y, $label, $colorFont);
imagejpeg($image);
imagedestroy($image);
?>

Het copyright tekentje werkte ook al niet, dat werd een S met een omgekeerd dakje

De code komt oorspronkelijk van http://www.sitepoint.com/article/watermark-images-php <-- daar, ik heb een beetje lopen kloten met de dynamische tekst dus en was nogal verrast dat het uberhaupt werkte.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_31000564
Zit volgens mij niet in je code maar gewoon bij $maker
pi_31001727
quote:
Op woensdag 28 september 2005 15:00 schreef wonderer het volgende:

[..]

Goed punt... De reden waarom ik geen png gebruik, is dat de copyright niet altijd dezelfde naam is, ik zet er ook foto's van anderen neer. Ik moet dus een dynamisch iets hebben.
[ code verwijderd ]

Het copyright tekentje werkte ook al niet, dat werd een S met een omgekeerd dakje

De code komt oorspronkelijk van http://www.sitepoint.com/article/watermark-images-php <-- daar, ik heb een beetje lopen kloten met de dynamische tekst dus en was nogal verrast dat het uberhaupt werkte.
En wat staat er precies in header.txt ? is het niet een brak end of line teken wat ie nog uitspuugt?

probeer eens ipv een link uit telezen uit de headertag en dan striptags te doen een extra regel met alleen de naam ( zonder striptags ) ik denk dat het dan weg is
pi_31003683
quote:
Op woensdag 28 september 2005 12:35 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ow ja, die session_id. Kom ik nog op terug
Voeg me toe op msn of stuur een mailtje, zie ik het vanzelf wel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')