Zelfs mode x werkt niet.quote:Op zondag 25 september 2005 12:29 schreef Modwire het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je de juiste mode gebruikt (namelijk w of a) in fopen(); ..
En op wat voor manier beveilig je dan je scripts? Een 'oud' gezegde is 'security through obscurity does not work' en ik heb het idee dat dat ook hier het geval isquote:Op zondag 25 september 2005 09:21 schreef Roönaän het volgende:
[..]
obfuscating is dat je variabelen random namen geeft. Eventueel ook classes, filenames, en andere ongein, maar ten beginnen voornamelijk variabelen. Php kan het geen ruk schelen hoe een variabele heet. Als je dus zorgt dat je je variabele namen consistent veranderd gaat het goed.
Het voordeel ten opzichte van encoden/encrypten is dat het process eenrichting is. Tenzij je een translation table bijhoudt.
Hangt van je doel af. Als je niet wilt dat anderen leren van jouw code, dan is obfuscating een hele aardige optie. Probeer jij maar eens een obfuscated stuk code goed te begrijpen.quote:Op zondag 25 september 2005 13:01 schreef JeRa het volgende:
[..]
En op wat voor manier beveilig je dan je scripts? Een 'oud' gezegde is 'security through obscurity does not work' en ik heb het idee dat dat ook hier het geval is
doe ik dan wel de UNIX_TIMESTAMP krijg, maar in php kan ik die dan niet benaderen (bestaat gewoon niet ofzo). Naam en adres gaan prima.quote:$query = "SELECT naam, adres, UNIX_TIMESTAMP(tijd) FROM test";
$resultaat = mysql_query($query) or die ("query mislukt");
Moet gewoon werken hoor.quote:Op dinsdag 27 september 2005 15:56 schreef Nietmachine het volgende:
Uhuh, maar wat er automatisch met NOW() in het veld TIMESTAMP opgeslagen wordt is niet de UNIX_TIMESTAMP zoals PHP hem wil.
Ik ben nu zover dat als ik:
[..]
doe ik dan wel de UNIX_TIMESTAMP krijg, maar in php kan ik die dan niet benaderen (bestaat gewoon niet ofzo). Naam en adres gaan prima.
1 2 3 4 5 | $query = "SELECT naam, adres, UNIX_TIMESTAMP(tijd) as time_stamp FROM test"; $resultaat = mysql_query($query) or die ("query mislukt"); while($row = mysql_fetch_assoc($resultaat){ echo $row['time_stamp']; } |
Nee, en dat wil je ook niet.quote:Op dinsdag 27 september 2005 18:19 schreef Nietmachine het volgende:
Mijn id veld is mijn primary key met auto increment, als ik een rij verwijder mist er natuurlijk een getal.
Dus van 1 2 3 4 5 naar 1 2 3 5. Kun je dat weer mooi aan laten sluiten zodat het weer 1 2 3 4 wordt?
Dat hij dat niet wil is nog geen reden waarom het niet zou kunnen. Drop je id veld, en voeg een nieuwe AUTO_INCREMENT PRIMARY KEY 'id' toequote:Op dinsdag 27 september 2005 19:21 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee, en dat wil je ook niet.
Ik gebruik zelf een pngtje met alpha-transparantie. Dan heb je volledige controle over het lettertype en de kleur. Ik gebruik ook lichte letters met een donkere border zodat het zowel op een lichte als donkere achtergrond leesbaar is.quote:Op woensdag 28 september 2005 04:40 schreef wonderer het volgende:
De eerste keer dat ik met PHP gegenereerde plaatjes aan het werk ga... een "copyright"Alleen staat er achter de string nog een of ander maf teken dat ik graag weg wil hebben. Het staat NIET in de string zelf, dus hoe het daar komt, weet ik ook niet.
http://www.nietoverdrijven.com/galleries/image.php?p=DSC02510.jpg&g=locatietour_september
Enige tips over hoe een leuke lettertype te krijgen ook welkom, maar eerst dat maffe ding weg.
Als je nou eens je code laat zienquote:Op woensdag 28 september 2005 04:40 schreef wonderer het volgende:
De eerste keer dat ik met PHP gegenereerde plaatjes aan het werk ga... een "copyright"Alleen staat er achter de string nog een of ander maf teken dat ik graag weg wil hebben. Het staat NIET in de string zelf, dus hoe het daar komt, weet ik ook niet.
http://www.nietoverdrijven.com/galleries/image.php?p=DSC02510.jpg&g=locatietour_september
Enige tips over hoe een leuke lettertype te krijgen ook welkom, maar eerst dat maffe ding weg.
Er is dus geen sql functie welke je id's opnieuw sorteert. Uiteraard kan je met kunst en vliegwerk de zooi weer sorterenquote:Op dinsdag 27 september 2005 23:19 schreef JeRa het volgende:
[..]
Dat hij dat niet wil is nog geen reden waarom het niet zou kunnen. Drop je id veld, en voeg een nieuwe AUTO_INCREMENT PRIMARY KEY 'id' toemaar niet doen dus.
Goed punt...quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | <?php $file=$_SERVER["DOCUMENT_ROOT"].'/galleries/'.$galname.'/'.$paths["pics"].$pic; $font='3'; $header=file($galname.'/header.txt'); $maker=strip_tags($header[1]); $label='(c) '.$maker; $h = imagefontheight($font); $w = imagefontwidth($font) * strlen($label); $image = imagecreatefromjpeg($file); $colorFont = imagecolorallocate($image, 0xFF, 0xFF, 0xFF); $size = getimagesize($file); $dest_x = $size[0] - $w - 5; $dest_y = $size[1] - $h - 5; imagestring($image, $font, $dest_x, $dest_y, $label, $colorFont); imagejpeg($image); imagedestroy($image); ?> |
En wat staat er precies in header.txt ? is het niet een brak end of line teken wat ie nog uitspuugt?quote:Op woensdag 28 september 2005 15:00 schreef wonderer het volgende:
[..]
Goed punt...De reden waarom ik geen png gebruik, is dat de copyright niet altijd dezelfde naam is, ik zet er ook foto's van anderen neer. Ik moet dus een dynamisch iets hebben.
[ code verwijderd ]
Het copyright tekentje werkte ook al niet, dat werd een S met een omgekeerd dakje
De code komt oorspronkelijk van http://www.sitepoint.com/article/watermark-images-php <-- daar, ik heb een beetje lopen kloten met de dynamische tekst dus en was nogal verrast dat het uberhaupt werkte.
Voeg me toe op msn of stuur een mailtje, zie ik het vanzelf welquote:Op woensdag 28 september 2005 12:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ow ja, die session_id. Kom ik nog op terug
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |