abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29990046
Goeiedag,

Enige tijd geleden heb ik wat lakschade aan een auto veroorzaakt en ben daarna doorgereden. Ik had zelf niets gemerkt(hoewel de politie daar anders over denkt, maar laten we eerlijk zijn, iedereen beweert dat hij niets gemerkt heft). En ben gewoon doorgegaan met mijn bezigheden.
Maar om een lang verhaal kort te maken, het is mijn schuld en ik ben doorgereden. Kennelijk was er een getuige(die mij niet eens aangesproken heeft opdat ik iets aangereden had, behulpzaam volk).

De vraag is alleen wat gaat dat mij kosten? Bovenop de schade uiteraard, die ik geloof ik ook nog lekker zelf mag betalen omdat ik doorgereden heb...
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 11:59:05 #2
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_29990249
als er een getuige is geweest had die aan je reactie kunnen zien of je het gemerkt had. Die kan dus ook een ontlastende verklaring afleggen.

De kosten voor een boete? Geen idee, zal toch niet zo een vaart lopen tenzij je veel schade hebt veroorzaakt.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_29990745
doorrijden na een ongeluk is een misdrijf, dus ik denk dat je toch minimaal een taakstraf of 1jr gevangenis krijgt.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:18:23 #4
54932 J.J.McKay
............................
pi_29990935
mn reactie is verwijderd?!?!?!?!?!?!?
het leuke en gezellige broertje van Sanger :D
pi_29991031
TS, je dekt je wel erg in zeg. Je kan ook gewoon zeggen dat je zo schuldig bent als wat ipv te zeiken dat een getuige niet behullpzaam is.
pi_29991072
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 12:18 schreef J.J.McKay het volgende:
mn reactie is verwijderd?!?!?!?!?!?!?
Hier hebben we WGR Feedback voor.

En nu ontopic!
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_29991360
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 11:59 schreef sanger het volgende:
als er een getuige is geweest had die aan je reactie kunnen zien of je het gemerkt had. Die kan dus ook een ontlastende verklaring afleggen.

De kosten voor een boete? Geen idee, zal toch niet zo een vaart lopen tenzij je veel schade hebt veroorzaakt.
Hier heb ik wat aan, dank je zeer. Want voor zover ik weet heb ik niets geraakt.

Wat betreft het "Zo sculdig als wat" idee, wat jij wil. Maar daar gaat dit topic niet over, ik heb niets gemerkt maar als jij het fijn vindt om dat te denken mag dat ook.
Maar nu weet ik nogsteeds niet wat mij dat gaat kosten. Een jaar de cel in lijkt mij een beetje overdreven voor wat lakschade, taakstraf heb ik eigenlijk geen idee van.
~Leonard Cohen
pi_29991599
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 12:29 schreef Forau_Diavolina het volgende:

[..]

Hier heb ik wat aan, dank je zeer. Want voor zover ik weet heb ik niets geraakt.

Wat betreft het "Zo sculdig als wat" idee, wat jij wil. Maar daar gaat dit topic niet over, ik heb niets gemerkt maar als jij het fijn vindt om dat te denken mag dat ook.
Maar nu weet ik nogsteeds niet wat mij dat gaat kosten. Een jaar de cel in lijkt mij een beetje overdreven voor wat lakschade, taakstraf heb ik eigenlijk geen idee van.
Doorrijden na een ongeluk is inderdaad een misdrijf en waarschijnlijk krijg je een transactie aangeboden. De officier van justitie bepaalt de hoogte van die transactie en het is voor ons lastig om te zeggen hoe hoog dat wordt, gezien het feit we niet beschikken over alle gegevens.

Je komt er niet met 20 euro vanaf, dat is wel duidelijk. Vind je de transactie te hoog (of onterecht omdat je écht niets gemerkt hebt) dan kun je de transactie weigeren te betalen en moet je voor de politierechter komen. Meestal (maar niet altijd) vordert de officier daar dan een boete gelijk aan het transactiebedrag, omdat je de moeite hebt genomen te komen en je verhaal te doen. Als je écht een bullshit verhaal hebt, niet verschijnt, of een strenge officier hebt, dan vorderen ze daar een 10% hoger dan de transactie. Het is dan vervolgens aan de rechter om te oordelen.

Succes!
Love me, Hate me.
Mijn doel hier is vrienden krijgen.
pi_29991717
Kijk, daar heb ik iets aan. Dank je wel.
Dat het geen 20 euro zou worden had ik wel in de gaten.
~Leonard Cohen
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 15:49:42 #10
98796 Toodles
Semper Et Ubique
pi_29998724
Volgens de wegenverkeerswet, artikel 7

Artikel 7
1.
Het is degene die bij een verkeersongeval is betrokken of door wiens gedraging een verkeersongeval is veroorzaakt, verboden de plaats van het ongeval te verlaten indien:
a.
bij dat ongeval, naar hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden, een ander is gedood dan wel letsel of schade aan een ander is toegebracht;
b.
daardoor, naar hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden, een ander aan wie bij dat ongeval letsel is toegebracht, in hulpeloze toestand wordt achtergelaten.
2.
Het eerste lid, aanhef en onderdeel a, is niet van toepassing op degene die op de plaats van het ongeval behoorlijk de gelegenheid heeft geboden tot vaststelling van zijn identiteit en, voor zover hij een motorrijtuig bestuurde, tevens van de identiteit van dat motorrijtuig.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 15:50:54 #11
98796 Toodles
Semper Et Ubique
pi_29998782
En de straf:

Artikel 176

<KNIP>

3.
Overtreding van de artikelen 7, eerste lid, 8, 9, eerste, tweede, vierde, vijfde en zevende lid, 41, eerste lid, onderdelen a en b, 51, eerste lid, 61, eerste lid, onderdeel c, 74, 114, 138, 162, derde lid, 163, tweede, zesde, achtste en negende lid, en van de in artikel 4, tweede en vijfde lid, bedoelde regels voor zover het betreft een verbod tot het gebruik van verlichting, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de derde categorie.
  zondag 28 augustus 2005 @ 11:40:51 #12
76193 MrWes
Dutch Power Cow Member
pi_30051994
Sterkte!!!
Member of de [DPC]NoizyCows ( http://www.noizycows.nl )
pi_30052931
Dank je, het begint op een erg rare zaak te lijken. Gezien ik de auto in kwestie nooit op de manier geraakt zou kunnen hebben zoals in de verklaring staat.
~Leonard Cohen
  zondag 28 augustus 2005 @ 12:48:33 #14
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_30053044
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 12:42 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Dank je, het begint op een erg rare zaak te lijken. Gezien ik de auto in kwestie nooit op de manier geraakt zou kunnen hebben zoals in de verklaring staat.
En kun je dat ook aantonen?
Vampire Romance O+
pi_30126078
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 12:48 schreef MouseOver het volgende:

[..]

En kun je dat ook aantonen?
Yep, zelfs de grootste auto prutser kan inzien dat ik die auto nooit zo geraakt zou kunnen hebben.
~Leonard Cohen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')