Dat weet ik niet?! Waarom zou een bedrijf in het centrum van Utrecht dat dan adverteren op hun gevel?!quote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:26 schreef Leffe48 het volgende:
Is een telefoon sim lock vrij maken niet illegaal?
quote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:26 schreef Leffe48 het volgende:
Mits je abonnement is afgelopen.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:34 schreef koentjuh18 het volgende:
en na 2 jaar toch?
ik had begrepen na 1 jaar...quote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:34 schreef koentjuh18 het volgende:
en na 2 jaar toch?
Zou ook kunnen. Gelukkig zij mijn toestellen altijd simlock vrijquote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:38 schreef bas-beest het volgende:
[..]
ik had begrepen na 1 jaar...
Iig. bij Vodafone kun je na een jaar gratis de codes opvragen om 'm simlock-vrij te maken
is je domme fout dat je zelf niet hebt uitgehaaldquote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:18 schreef Public_NME het volgende:
Ik ben dus gister naar een winkeltje gegaan om mijn telefoon simlock vrij te maken. Het zou ongeveer 45 minuten gaan duren, maar toen ik terug kwam was het nog steeds niet gelukt.
Toen na een half uur weer terug gekomen, en opeens was mijn telefoon pleite. Hij bleek dus helemaal niet meer aan te gaan volgens de man. Hij zou bij 'een jongen' liggen en die zou hem maken, en dan zou ik hem vandaag op kunnen halen.
Ik dus vandaag bellen, blijkt dat 'die jongen' hem zondag mee naar beverwijk neemt! (lekkere business) en dat ie daar misschien gemaakt wordt.
Aangezien ik dinsdag voor 4 maanden naar het buitenland vertrek heb ik dus een probleem, omdat die man niet kon garanderen dat hij er maandag is. Ik zou wel een andere telefoon kunnen krijgen, maar dat zijn lagere 2e hands modellen en er zit ook geen flashcard in. (in de mijne zit nog 1gb!!!)
Wat moet ik nu doen? Die man bellen dat ik morgen mijn (kapotte) mobiel terug wil en dan naar de Orange store gaan en hem inruilen? (dat schijnt te kunnen omdat hij pas 3 weken oud is)
Of gewoon afwachten met de grote kans dat hij er maandag dus niet is. (en ik dus zonder mijn tel. moet vertrekken)
Kan ik in dit geval aangifte doen? Omdat ik ze geen toestemming heb gegeven om mijn telefoon langer dan 45min. in handen te hebben?
en dat moet je cker doen als de winkel vol met mensen staat zodat iedereen het goed kan horen!! 9 van de 10 x krijg je meteen een nieuwe en je oude terug..quote:Op donderdag 25 augustus 2005 18:23 schreef Missy-B. het volgende:
De garantie van je telefoon ben je kwijt. Staat in de voorwaarden dat je de garantie verliest als je hem sim-lock vrij laat maken.
Ik zou effe flinke stampei maken daar in die winkel en eisen dat ze je telefoon teruggeven of vergoeden.
Mits je een bewijsje hebt dat je hem daar hebt achtergelaten kan je altijd nog naar de politie gaan.
Niet illigaal, maar wel tegen de garantiebepalingen.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 19:21 schreef Tique het volgende:
het sim-lock vrij maken van je telefoon is niet illegaal
Voor de minder snuggere mensen onder ons...
FP van Fok! niet gevolgd?
En?quote:Op donderdag 25 augustus 2005 19:41 schreef Tique het volgende:
Het was trouwens nog sterker... het sim-locken was net niet illegaal...
Als je na een jaar vraagt wat de codes zijn is je provider je zelfs verplicht deze te geven
Dan maak je kennis met Achtmet, die heet Mustafa, maar noemen ze Achtmet, omdat ie zoveel calorien nodig heeft.quote:Op zondag 28 augustus 2005 16:51 schreef Barcelona het volgende:
Als die foon van mij was zou er niets van die winkel overblijven, als ik 'm niet direct terug zou krijgen.![]()
meteen naar de orange winkel met dat ding! je krijgt zo snel mogelijk n nieuwe..quote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:18 schreef Public_NME het volgende:
Ik ben dus gister naar een winkeltje gegaan om mijn telefoon simlock vrij te maken. Het zou ongeveer 45 minuten gaan duren, maar toen ik terug kwam was het nog steeds niet gelukt.
Toen na een half uur weer terug gekomen, en opeens was mijn telefoon pleite. Hij bleek dus helemaal niet meer aan te gaan volgens de man. Hij zou bij 'een jongen' liggen en die zou hem maken, en dan zou ik hem vandaag op kunnen halen.
Ik dus vandaag bellen, blijkt dat 'die jongen' hem zondag mee naar beverwijk neemt! (lekkere business) en dat ie daar misschien gemaakt wordt.
Aangezien ik dinsdag voor 4 maanden naar het buitenland vertrek heb ik dus een probleem, omdat die man niet kon garanderen dat hij er maandag is. Ik zou wel een andere telefoon kunnen krijgen, maar dat zijn lagere 2e hands modellen en er zit ook geen flashcard in. (in de mijne zit nog 1gb!!!)
Wat moet ik nu doen? Die man bellen dat ik morgen mijn (kapotte) mobiel terug wil en dan naar de Orange store gaan en hem inruilen? (dat schijnt te kunnen omdat hij pas 3 weken oud is)
Of gewoon afwachten met de grote kans dat hij er maandag dus niet is. (en ik dus zonder mijn tel. moet vertrekken)
Kan ik in dit geval aangifte doen? Omdat ik ze geen toestemming heb gegeven om mijn telefoon langer dan 45min. in handen te hebben?
quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 13:52 schreef Tja... het volgende:
Ik geloof dat de expeditie naar Beverwijk niet goed is afgelopen...
*proest*quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 13:52 schreef Tja... het volgende:
Ja Ali kreeg em niet op tijd gerepareerd!quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 13:52 schreef Tja... het volgende:
hahaha, lekker voor jequote:Op dinsdag 6 september 2005 14:24 schreef Public_NME het volgende:
Hij ligt nu dus bij Orange, hopen krijgen ze em ook niet meer aan de praat zodat ze niet zien dat de simlock er is geprobeerd af te halen. Anders krijg ik een vette rekening, en die ga ik Ali zeker laten betalen..!
Ach,' jochie krijg lekker een mierenes achter je haaart!!'quote:
Omdat ik voor een paar maanden in Finland zit en de verkoper er niet bijgezegd had dat hij simlocked was. (mijn vorige Orange Free abo was wel simlock vrij namelijk...)quote:Op dinsdag 6 september 2005 14:34 schreef The_Mavericks het volgende:
waarom wou je telefoon simlock vrij hebben?
aan de ene kant niet,.. ik bedoel.. loop een keer over de markt en er zouden een hoop illegale kraampjes staan... ook in de krant wordt er vaak mee geadverteerd..quote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:26 schreef Leffe48 het volgende:
Idd kep de mijne toen voor 600 euro gekocht + route navigatie, vindt het echt een geweldig ding, veel beter dan waneer je een abo neemt waar je een telefoon bij krijgt met die simlock gedoequote:Op dinsdag 6 september 2005 18:23 schreef tulpje6 het volgende:
Hehehe oef ben ik toch blij dat ik een simlockvrije telefoon voor 249 euro heb gekocht en niet die gesimlockte pre paid telefoon van 100 euro goedkoper (die ik dan simlockvrij zou moeten maken wil ik er mn kaart in doen, mn abo loopt nog een jaar door en wou t zelfde nummer houden maar wou kei graag nieuwe foon).
durfde t risico dat er wat mis zou gaan bij t simlockvrij maken niet aan.....
Een telefoon die je bij een abonnement 'krijgt' is ook simlock-vrij.quote:Op dinsdag 6 september 2005 18:33 schreef The_Mavericks het volgende:
[..]
Idd kep de mijne toen voor 600 euro gekocht + route navigatie, vindt het echt een geweldig ding, veel beter dan waneer je een abo neemt waar je een telefoon bij krijgt met die simlock gedoe
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |