abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 augustus 2005 @ 13:29:01 #1
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_29954024
Zomaar even een vraagje, wij zijn van plan tzt te gaan verhuizen (liefst voor het einde van het jaar) maar nu het volgende.

We hebben geen huurcontract en ik heb geen zin om dingetjes te gaan herstellen/betalen als we hier weggaan. (overigens heb ik de boel ook redelijk verbouwd, bad in badkamer geplaatst etc. en heb al helemaal geen zin dit terug te verbouwen naar de oorspronkelijke staat )

In hoeverre kan ik aansprakelijk gesteld worden hiervoor?
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_29954101
Heb je je wel ingeschreven op dat adres?
I am the greatest man on earth.
pi_29954117
Betaal je contant of per bank?
pi_29954141
Hoe zit het met de electriciteit?
Het water?
En het gas?
  donderdag 25 augustus 2005 @ 13:32:32 #5
17709 hollander172
pi_29954161
Mocht ook in 1 reply

Ja ik woon daar aantoonbaar maar gezien het feit dat ik geen huurcontract heb heb ik de woning ook al nooit kunnen aanvaarden in de staat van toen.

Daar gaat het mij om, in principe kan ik gewoon de schuld terugleggen bij de vorige hoofdbewoner en er zo onderuit komen maar kan dit wel?
pi_29954163
Allemaal methoden voor de verhuurder om te bewijzen dat je er wel hebt gewoond!
pi_29954447
Let op! De regels met betrekking tot de staat van het huis zijn ingrijpend veranderd!

Zolang jouw aanpassingen geen waardevermindering voor het huis betekenen hoef je het niet te herstellen in de originele staat. Het aanbrengen van een bad is geen waardevermindering voor het huis, en mag je dus ook zonder meer zo achterlaten.

Onafhankelijk van of je een huurcontract hebt, of dat je dingen zou moeten herstellen: De wet is tegenwoordig zoals boven beschreven. Alleen beschadigingen zou je moeten herstellen, maar dat is over het algemeen niet zoveel werk....
pi_29954534
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 13:32 schreef hollander172 het volgende:
Mocht ook in 1 reply
Hoe kom ik anders aan mijn aantal posts per dag?

Maar zoals hierboven reeds genoemd. Je hoeft alleen maar de huur op te zeggen en de beschadigde dingen te repareren. Het bad is een verbetering t.o.v. de oude situatie en mag lekker blijven zitten.
Tenzij je zelf besluit hem mee te nemen. Dan moet je wel weer het één en ander repareren.
  donderdag 25 augustus 2005 @ 13:43:10 #9
17709 hollander172
pi_29954563
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 13:39 schreef Croga het volgende:
Let op! De regels met betrekking tot de staat van het huis zijn ingrijpend veranderd!

Zolang jouw aanpassingen geen waardevermindering voor het huis betekenen hoef je het niet te herstellen in de originele staat. Het aanbrengen van een bad is geen waardevermindering voor het huis, en mag je dus ook zonder meer zo achterlaten.

Onafhankelijk van of je een huurcontract hebt, of dat je dingen zou moeten herstellen: De wet is tegenwoordig zoals boven beschreven. Alleen beschadigingen zou je moeten herstellen, maar dat is over het algemeen niet zoveel werk....
Nee dat weet ik maar mijn verstandhouding met de betreffende vereniging is zeg maar tot ver onder 0 gedaald.

Beschadigingen zijn er alleen van de hond, die lust drempels, plintjes, stukjes muur etc.

Op zich niet heel veel werk en kosten maar je hebt wel iets anders aan je hoofd als je gaat verhuizen. Zou ik er onderuit kunnen komen dan scheelt dat toch weer.
pi_29954701
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 13:43 schreef hollander172 het volgende:
Beschadigingen zijn er alleen van de hond, die lust drempels, plintjes, stukjes muur etc.
Op zich niet heel veel werk en kosten maar je hebt wel iets anders aan je hoofd als je gaat verhuizen. Zou ik er onderuit kunnen komen dan scheelt dat toch weer.
Ligt er heel erg aan hoe erg die beschadigingen zijn. Plinten zijn, volgens mij, geen onderdeel van het huis, maar stukken muur en drempels zul je hoe dan ook moeten herstellen....
  donderdag 25 augustus 2005 @ 13:49:20 #11
17709 hollander172
pi_29954773
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 13:47 schreef Croga het volgende:

[..]

Ligt er heel erg aan hoe erg die beschadigingen zijn. Plinten zijn, volgens mij, geen onderdeel van het huis, maar stukken muur en drempels zul je hoe dan ook moeten herstellen....
Ook zonder huurcontract? Dat is de vraag.

Normaal gesproken teken je een huurcontract en moet je tekenen voor de staat van het huis. (en de voorzieningen) Hier heb ik nooit de kans voor gehad en daar gaat het mij om. Het huis staat nog gewoon op iemand anders zijn naam. (die persoon is overleden) Correspondentie wordt ook gewoon nog steeds aan die persoon gericht.
pi_29955760
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 13:49 schreef hollander172 het volgende:
Ook zonder huurcontract? Dat is de vraag.

Normaal gesproken teken je een huurcontract en moet je tekenen voor de staat van het huis. (en de voorzieningen) Hier heb ik nooit de kans voor gehad en daar gaat het mij om. Het huis staat nog gewoon op iemand anders zijn naam. (die persoon is overleden) Correspondentie wordt ook gewoon nog steeds aan die persoon gericht.
Zoals hierboven al vermeld zijn er genoeg aanwijzingen die gebruikt kunnen worden om te bewijzen dat jij de woning gehuurd hebt (maandelijkse betalingen zijn voldoende) waardoor je wettelijk gezien een huurcontract hebt. Wettelijk gezien ben je vervolgens ook verplicht om het huis in goede staat achter te laten. Gaten in muur en plinten is niet "in goede staat"......
  donderdag 25 augustus 2005 @ 15:01:32 #13
17709 hollander172
pi_29957423
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 14:17 schreef Croga het volgende:

[..]

Zoals hierboven al vermeld zijn er genoeg aanwijzingen die gebruikt kunnen worden om te bewijzen dat jij de woning gehuurd hebt (maandelijkse betalingen zijn voldoende) waardoor je wettelijk gezien een huurcontract hebt. Wettelijk gezien ben je vervolgens ook verplicht om het huis in goede staat achter te laten. Gaten in muur en plinten is niet "in goede staat"......
Ja die heb ik al gezien maar het lijkt me sterk dat dat zomaar kan. Normale manier zou dan toch zijn dat ze je na een X periode alsnog een contract aanbieden? Misschien ook wel handig als er dan meteen even een inspecteur mee komt en de staat plus voorziening vast te leggen?

Heeft iemand niet een linkje naar wettekstje oid?
pi_29958015
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 15:01 schreef hollander172 het volgende:
Ja die heb ik al gezien maar het lijkt me sterk dat dat zomaar kan. Normale manier zou dan toch zijn dat ze je na een X periode alsnog een contract aanbieden? Misschien ook wel handig als er dan meteen even een inspecteur mee komt en de staat plus voorziening vast te leggen?

Heeft iemand niet een linkje naar wettekstje oid?
Bij zo'n beetje alles geld dat als er een patroon kan worden vastgesteld, de rechten en plichten gelijk zijn aan de normaal geldende contracten. Dat geld niet alleen voor huur van een woning, maar bijvoorbeeld ook voor werk (als jij 2 maanden werkt voor een bedrijf en salaris ontvangt zonder contract, heb je dezelfde rechten en plichten als wanneer je een contract zou hebben onder de normaal geldende voorwaarden voor dat bedrijf) en bijvoorbeeld diensten (als jij zonder contract een ADSL aansluiting hebt en daarvoor betaald heb je ook dezelfde rechten en plichten als wanneer je een contract zou hebben).

Over het algemeen is dit een beveiliging van de rechten van de consument (de woning stichting kan je bijvoorbeeld niet zomaar uit het huis gooien). Helaas pakt het voor jou wat minder positief uit.

Daarnaast zou het ook getuigen van normaal goed fatsoen om de schade die je huisdier heeft aangebracht gewoon netjes te repareren. Het is behoorlijk onbeschoft om het zo achter te laten....
  donderdag 25 augustus 2005 @ 15:27:08 #15
17709 hollander172
pi_29958442
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 15:16 schreef Croga het volgende:
Daarnaast zou het ook getuigen van normaal goed fatsoen om de schade die je huisdier heeft aangebracht gewoon netjes te repareren. Het is behoorlijk onbeschoft om het zo achter te laten....
Euhm een uitzettingsprocedure starten zonder coulance is wel netjes?
Mij dreigen me op me bek te slaan als ik niet vertrek is netjes?
Weigeren mee te werken aan de aanvraag huursubsidie (toen ik daar nog recht op had) is netjes?

Van mij mogen ze aan het gas, er is nu sprake van een wapenstilstand maar meer ook niet.
pi_29959186
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 15:27 schreef hollander172 het volgende:
Euhm een uitzettingsprocedure starten zonder coulance is wel netjes?
Dat ligt er aan wat de reden is.
quote:
Mij dreigen me op me bek te slaan als ik niet vertrek is netjes?
Nee, dat is reden om aangifte van bedreiging te doen
quote:
Weigeren mee te werken aan de aanvraag huursubsidie (toen ik daar nog recht op had) is netjes?
Ook al niet, dat is reden om de stichting via de gemeente alsnog te dwingen mee te werken.

Vooral die uitzetting is zwaar in je voordeel. Afhankelijk van de reden die de stichting daarvoor aandraagt is er een kans dat ze je zowieso niet kunnen houden aan je plichten als huurder....
  donderdag 25 augustus 2005 @ 16:04:57 #17
17709 hollander172
pi_29959859
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 15:47 schreef Croga het volgende:
Dat ligt er aan wat de reden is.
Aantal personen + 2 regel. Dit terwijl mijn vriendin de intentie had om bij me in te trekken.
quote:
Ook al niet, dat is reden om de stichting via de gemeente alsnog te dwingen mee te werken.
Het vervelende toen was dat de persoon bij de gemeente een setje asielzoekers in de aanbieding had voor de woning, woningbouwvereniging had mijn woning zelfs al toegezegd. Dit zonder mijn medeweten en mijn advocaat was toen zo vriendelijk hier even een stokje voor te steken. Hoe dan ook weigerden ze meewerking of vulden de papieren maar half in dus ik heb het nooit voor elkaar kunnen krijgen.

Never fuck met een ambtenaar, dat heb ik wel geleerd.
quote:
Vooral die uitzetting is zwaar in je voordeel. Afhankelijk van de reden die de stichting daarvoor aandraagt is er een kans dat ze je zowieso niet kunnen houden aan je plichten als huurder....
Uitzetting is niet doorgegaan en helaas voldeed ik toen wel aan de criteria voor een uitzetting.

Vandaar dus dat ik me afvraag of ze me wel dingen kunnen verplichten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')