Hoe kom ik anders aan mijn aantal posts per dag?quote:
Nee dat weet ik maar mijn verstandhouding met de betreffende vereniging is zeg maar tot ver onder 0 gedaald.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 13:39 schreef Croga het volgende:
Let op! De regels met betrekking tot de staat van het huis zijn ingrijpend veranderd!
Zolang jouw aanpassingen geen waardevermindering voor het huis betekenen hoef je het niet te herstellen in de originele staat. Het aanbrengen van een bad is geen waardevermindering voor het huis, en mag je dus ook zonder meer zo achterlaten.
Onafhankelijk van of je een huurcontract hebt, of dat je dingen zou moeten herstellen: De wet is tegenwoordig zoals boven beschreven. Alleen beschadigingen zou je moeten herstellen, maar dat is over het algemeen niet zoveel werk....
Ligt er heel erg aan hoe erg die beschadigingen zijn. Plinten zijn, volgens mij, geen onderdeel van het huis, maar stukken muur en drempels zul je hoe dan ook moeten herstellen....quote:Op donderdag 25 augustus 2005 13:43 schreef hollander172 het volgende:
Beschadigingen zijn er alleen van de hond, die lust drempels, plintjes, stukjes muur etc.
Op zich niet heel veel werk en kosten maar je hebt wel iets anders aan je hoofd als je gaat verhuizen.Zou ik er onderuit kunnen komen dan scheelt dat toch weer.
Ook zonder huurcontract?quote:Op donderdag 25 augustus 2005 13:47 schreef Croga het volgende:
[..]
Ligt er heel erg aan hoe erg die beschadigingen zijn. Plinten zijn, volgens mij, geen onderdeel van het huis, maar stukken muur en drempels zul je hoe dan ook moeten herstellen....
Zoals hierboven al vermeld zijn er genoeg aanwijzingen die gebruikt kunnen worden om te bewijzen dat jij de woning gehuurd hebt (maandelijkse betalingen zijn voldoende) waardoor je wettelijk gezien een huurcontract hebt. Wettelijk gezien ben je vervolgens ook verplicht om het huis in goede staat achter te laten. Gaten in muur en plinten is niet "in goede staat"......quote:Op donderdag 25 augustus 2005 13:49 schreef hollander172 het volgende:
Ook zonder huurcontract?Dat is de vraag.
Normaal gesproken teken je een huurcontract en moet je tekenen voor de staat van het huis. (en de voorzieningen) Hier heb ik nooit de kans voor gehad en daar gaat het mij om. Het huis staat nog gewoon op iemand anders zijn naam. (die persoon is overleden) Correspondentie wordt ook gewoon nog steeds aan die persoon gericht.
Ja die heb ik al gezien maar het lijkt me sterk dat dat zomaar kan. Normale manier zou dan toch zijn dat ze je na een X periode alsnog een contract aanbieden?quote:Op donderdag 25 augustus 2005 14:17 schreef Croga het volgende:
[..]
Zoals hierboven al vermeld zijn er genoeg aanwijzingen die gebruikt kunnen worden om te bewijzen dat jij de woning gehuurd hebt (maandelijkse betalingen zijn voldoende) waardoor je wettelijk gezien een huurcontract hebt. Wettelijk gezien ben je vervolgens ook verplicht om het huis in goede staat achter te laten. Gaten in muur en plinten is niet "in goede staat"......
Bij zo'n beetje alles geld dat als er een patroon kan worden vastgesteld, de rechten en plichten gelijk zijn aan de normaal geldende contracten. Dat geld niet alleen voor huur van een woning, maar bijvoorbeeld ook voor werk (als jij 2 maanden werkt voor een bedrijf en salaris ontvangt zonder contract, heb je dezelfde rechten en plichten als wanneer je een contract zou hebben onder de normaal geldende voorwaarden voor dat bedrijf) en bijvoorbeeld diensten (als jij zonder contract een ADSL aansluiting hebt en daarvoor betaald heb je ook dezelfde rechten en plichten als wanneer je een contract zou hebben).quote:Op donderdag 25 augustus 2005 15:01 schreef hollander172 het volgende:
Ja die heb ik al gezien maar het lijkt me sterk dat dat zomaar kan. Normale manier zou dan toch zijn dat ze je na een X periode alsnog een contract aanbieden?Misschien ook wel handig als er dan meteen even een inspecteur mee komt en de staat plus voorziening vast te leggen?
Heeft iemand niet een linkje naar wettekstje oid?
Euhm een uitzettingsprocedure starten zonder coulance is wel netjes?quote:Op donderdag 25 augustus 2005 15:16 schreef Croga het volgende:
Daarnaast zou het ook getuigen van normaal goed fatsoen om de schade die je huisdier heeft aangebracht gewoon netjes te repareren. Het is behoorlijk onbeschoft om het zo achter te laten....
Dat ligt er aan wat de reden is.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 15:27 schreef hollander172 het volgende:
Euhm een uitzettingsprocedure starten zonder coulance is wel netjes?
Nee, dat is reden om aangifte van bedreiging te doenquote:Mij dreigen me op me bek te slaan als ik niet vertrek is netjes?
Ook al niet, dat is reden om de stichting via de gemeente alsnog te dwingen mee te werken.quote:Weigeren mee te werken aan de aanvraag huursubsidie (toen ik daar nog recht op had) is netjes?
Aantal personen + 2 regel.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 15:47 schreef Croga het volgende:
Dat ligt er aan wat de reden is.
Het vervelende toen was dat de persoon bij de gemeente een setje asielzoekers in de aanbieding had voor de woning, woningbouwvereniging had mijn woning zelfs al toegezegd.quote:Ook al niet, dat is reden om de stichting via de gemeente alsnog te dwingen mee te werken.
Uitzetting is niet doorgegaan en helaas voldeed ik toen wel aan de criteria voor een uitzetting.quote:Vooral die uitzetting is zwaar in je voordeel. Afhankelijk van de reden die de stichting daarvoor aandraagt is er een kans dat ze je zowieso niet kunnen houden aan je plichten als huurder....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |