abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31968885
Ik kan ook niet begrijpen dat iemand sympathie op kan brengen voor iemand die iedereen zo tegen elkaar opzet. Hij bemoeit zich overal mee en denk alles te weten.

Hij is vanaf het begin jalours geweest op Menno. Hij had zelf zijn zinnen gezet op Ingrid, maar die koos voor |Menno.
Hij dacht de populaire bink uit te kunnen hangen in huis, maar dat is hij niet geworden. Deze frustratrie leeft hij uit op |Menno.
pi_31973794
Ik was niet echt een fan van Menno, maar wat er nu in het huis gebeurt vind ik echt oneerlijk!! Vooral Rob en Chantal zijn om te

Ik vind dat hij zich heel goed staande houdt, go Menno
dus...
pi_31974673
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 18:51 schreef NewOrder het volgende:

Hij had de opdracht makkelijk anders kunnen uitvoeren, maar hij koos er zelf voor om het op deze manier te doen.
Leg eens uit?
Vind jij dat Menno welbewust, om de gevoelens van anderen vooral niet te kwetsen, heel omzichtig met die opdracht had moeten omgaan, om vooral niet te liegen ...?
Ben jij van mening dat hij het slagen van zijn eigen persoonlijke opdracht had moeten riskeren door niet direkt 'doelgericht' de meest goedgelovige roddelaarsters erover te benaderen .... (dat steekt Chantal erbij het meest, dat menno haar daar 'doorhad' wist dat ze makkelijk te beliegen was, en ze er ook met open ogen intrapte) ...

Dat menno eromheen had moeten breien, hooguit een beetje klunzig een 'homo-indruk' had moeten wekken met enkele indirekte signalen ... dat dat 'minder' liegen was geweest?

Tevens, denk jij werkelijk dat iemand anders in de groep dat anders had aangepakt, wél eerlijk is, niet roddelt achter de rug of verschillende verhalen tegen personen ophangt?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_31977938
Ik ben absoluut geen fan van Menno maar t zou zo leuk zijn als ie zou winnen omdat iedereen in dat huis inclusief menno er totaal geen rekening mee houdt dat mensen vaak de neiging hebben om de underdog te ondersteunen. En dat is het mooie Menno wordt niet in huis gehouden om wat hij doet ( hij is uiteindelijk te naief (zie Ingrid) om het spel hard te spelen, maar om wat de anderen doen. Iedereen projecteert zijn of haar gevoelens die met het spel en/of winnen te maken hebben op Menno maar stiekum is het de onzekerheid over hoe zijzelf overkomen die daarbij de motivatie is.
  zaterdag 5 november 2005 @ 09:19:43 #230
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_31983735
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 22:25 schreef RM-rf het volgende:
Leg eens uit?
Vind jij dat Menno welbewust, om de gevoelens van anderen vooral niet te kwetsen, heel omzichtig met die opdracht had moeten omgaan, om vooral niet te liegen ...?
Ben jij van mening dat hij het slagen van zijn eigen persoonlijke opdracht had moeten riskeren door niet direkt 'doelgericht' de meest goedgelovige roddelaarsters erover te benaderen .... (dat steekt Chantal erbij het meest, dat menno haar daar 'doorhad' wist dat ze makkelijk te beliegen was, en ze er ook met open ogen intrapte) ...
Zo'n opdracht vraagt om een tactische aanpak. Als je dan kiest voor een methode waarbij je redelijkerwijs kunt weten dat je je eigen ruiten ingooit, dan ben je dus dom bezig. Hij stelde weliswaar de opdracht veilig maar vergat voor het gemak dat hij ook nog verder moest met deze groep.
quote:
Dat menno eromheen had moeten breien, hooguit een beetje klunzig een 'homo-indruk' had moeten wekken met enkele indirekte signalen ... dat dat 'minder' liegen was geweest?
Er is een groot verschil tussen een bepaalde schijn wekken en iemand in vertrouwen nemen om er vervolgens doelbewust tegen te liegen, zonder daarna ook maar enige aandacht te besteden aan het gebeurde. Zijn enige excuus was dat hij die opdracht had gekregen van BB.
quote:
Tevens, denk jij werkelijk dat iemand anders in de groep dat anders had aangepakt, wél eerlijk is, niet roddelt achter de rug of verschillende verhalen tegen personen ophangt?
Ik geloof zeker niet dat iedereen in het huis even eerlijk is, maar BB heeft niet voor niets Menno gekozen als slachtoffer.
  zaterdag 5 november 2005 @ 09:24:32 #231
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_31983755
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 19:18 schreef crazymamma het volgende:
Ik kan ook niet begrijpen dat iemand sympathie op kan brengen voor iemand die iedereen zo tegen elkaar opzet. Hij bemoeit zich overal mee en denk alles te weten.

Hij is vanaf het begin jalours geweest op Menno. Hij had zelf zijn zinnen gezet op Ingrid, maar die koos voor |Menno.
Hij dacht de populaire bink uit te kunnen hangen in huis, maar dat is hij niet geworden. Deze frustratrie leeft hij uit op |Menno.
Rob jaloers op Menno? Waarom? Wat heeft Menno, behalve twee benen, wat Rob graag zou willen hebben? Niets, helemaal niets.
pi_31983808
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 09:24 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Rob jaloers op Menno? Waarom? Wat heeft Menno, behalve twee benen, wat Rob graag zou willen hebben? Niets, helemaal niets.
Het feit dat Rob zo gigantisch lult over Menno zegt m.i. genoeg, hoe kinderachtig....
Als je daar 44 voor moet worden dan pas ik voor die leeftijd..
pi_31984154
Inderdaad. Een man van 44, zelf vader, moet zich toch dood schamen dat hij op deze manier het spelletje probeert te winnen.
Hij is heel diep gevallen, alleen hebben de anderen het nog niet door,
Menno is zijn concurrent vanaf dag 1.
- Menno scoort Ingrid, waar hij het zelf op had voorzien. Hij kwam immer in het huis om een "vrouwtje"te scoren.
- Menno blijkt niet gevoelig voor zijn psychologische praatjes en roddels.
- Menno is in sportief opzicht zijn concurrent.
- Menno lag goed in de groep en vooral bij de vrouwtjes.
Kortom een en al frustratie voor "De grote winaar va BB5", zoals hij zichzelf zag bij aanvang van de programma.
Dus beginnen we een hetze tegen Menno om het op die manier uit te schakelen.
Menno blijkt echt sterker als meneer Rob had gedacht.

Daarbij worde Rob ook nog eens flink de hand boven het hoofd gehouden door BB. Tot 2 maal toe werd zijn exit tenietgedaan.

Het word nu toch echt tijd dat hij exit gaat, want zijn manier van spelen word niet gewardeerd bij het merendeel van de kijkers.
pi_31984196
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 09:19 schreef NewOrder het volgende:

Zo'n opdracht vraagt om een tactische aanpak....
Jaja, je hebt al gezegd dat menno het anders aan moest pakken volgens jou .... ik vraag je dan zelf eens jouw kaarten op tafel te leggen en aan te geven hoe jij nu precies vind dat hij het beter had kunnen aanpakken ... niet dat zijn methode fout was volgens jou, dat weten we nu .. maar hoe dan wel?

Vind jij het werkelijk zo dat mensen in BB de persoonlijke wensen/gevoeligheden van medebewoners (die ze vooraf nooit gekend hebben) boven geldelijk gewin moeten stellen? En hoe combineer je dat met het idee dat onderdeel van dat hele spel, juist is dat de overgeblevene een flinke geldprijs wint en de andere eigenlijk niet (op een kleine dagvergoeding na)?

Natuurlijk is het makkelijk als buitenstaander te doen alsof je zelf zo'n fantastiche eerlijk mens bent (Chantal houd dat idee binnen het huis zelfs op, Rob deels ook) .... maar dat is geheel in tegenspraak met het idee achter het hele BB-spel ....
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  zaterdag 5 november 2005 @ 10:52:42 #235
16874 creno
born this way
pi_31984803
Ik heb dit jaar nog niet veel gestemd, en het is misschien naief om wel te doen, maar ik neem het zekere voor het onzekere en sinds menno genomineerd staat heb ik voor hem gesmst. Het zou echt zonde zijn als ie eruit vliegt !

De TV-kijkers zijn wel anders van mening dan de internetkijkers. Ik sprak een collega, die kijkt voornamelijk op donderdag, en zij ziet het liefste Menno of Dido eruit gaan, en niet Rob.

Menno word nu zo gedemoniseerd (heerlijk woord) dat het hem best eens wat stemmen op kangaan leveren, en de uiteindelijke winnaar wordt. Van mij mag ie, samen met roel was ie bij mij vanaf dag1 favoriet, maar tis nu eigenlijk alleen nog Menno die ik de overwinning gun.
<a href="http://www.pantsman.nl" rel="nofollow" target="_blank">www.pantsman.nl</a>
fanserie voor en door fans van WIDM
pi_31987604
Rob verwijt Menno dat hij te veel met het spel bezig is maar dat is hijzelf met zijn geroddel net zo. Hij probeert Menno onderuit te halen maar daarmee gooit hij zijn eigen ruiten in. Hij hoeft wat mij betreft de eerstvolgende exit niet meer gespaard te worden door BB.
  zaterdag 5 november 2005 @ 13:32:40 #237
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_31988830
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 10:10 schreef RM-rf het volgende:
Jaja, je hebt al gezegd dat menno het anders aan moest pakken volgens jou .... ik vraag je dan zelf eens jouw kaarten op tafel te leggen en aan te geven hoe jij nu precies vind dat hij het beter had kunnen aanpakken ... niet dat zijn methode fout was volgens jou, dat weten we nu .. maar hoe dan wel?
Het punt is dat hij de suggestie moest wekken dat hij homo is om zo de meerderheid van de stemmen te winnen. Daarvoor is het helemaal niet nodig om expliciet te vertellen dat je homo bent. Die suggestie wekken is ook niet zo moeilijk, daarvoor hoef je alleen maar naar Joost te kijken. Hij mocht ook middelen zoals foto's gebruiken en bovendien was iedereen alert op het ontdekken van de homo door het verhaal van Bridget. Suggestief gedrag leidt in zo'n situatie al gauw tot bepaalde conclusies.
quote:
Vind jij het werkelijk zo dat mensen in BB de persoonlijke wensen/gevoeligheden van medebewoners (die ze vooraf nooit gekend hebben) boven geldelijk gewin moeten stellen?
Ik vind het een vrij algemene norm dat je niet liegt tegen anderen. Natuurlijk hebben we hier te maken met speciale omstandigheden, maar Menno had in dit geval een keuze. Als je wilt winnen in BB moet je er eerst voor zorgen dat je de eindstreep haalt en dan zul je dus inderdaad rekening moeten houden met de verschillende individuen in de groep.
quote:
En hoe combineer je dat met het idee dat onderdeel van dat hele spel, juist is dat de overgeblevene een flinke geldprijs wint en de andere eigenlijk niet (op een kleine dagvergoeding na)?
Het is een spel, een wedstrijd en geen oorlog. Het gaat om het winnen van iets wat relatief gezien onbelangrijk is, namelijk geld. Dat zou je waarden niet mogen beïnvloeden.
quote:
Natuurlijk is het makkelijk als buitenstaander te doen alsof je zelf zo'n fantastiche eerlijk mens bent (Chantal houd dat idee binnen het huis zelfs op, Rob deels ook) .... maar dat is geheel in tegenspraak met het idee achter het hele BB-spel ....
Eerlijkheid is toch geen zwart/wit gegeven. Op iedere bewoner, of in breder verband op ieder mens, valt wel wat aan te merken wat betreft eerlijkheid. Maar als we het projecteren op een norm-ladder, dan eindigt de actie van Menno wat mij betreft behoorlijk laag.
pi_31989016
nou ja, je hebt liegen en je hebt liegen hoor.... en iedereen die zegt NOOIT te liegen, is per defenitie onbetrouwbaar of kent zichzelf niet.
  zaterdag 5 november 2005 @ 14:46:55 #239
129907 mamapan
alles met een knipoog....
pi_31990612
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 10:07 schreef crazymamma het volgende:
Inderdaad. Een man van 44, zelf vader, moet zich toch dood schamen dat hij op deze manier het spelletje probeert te winnen.
- Menno scoort Ingrid, waar hij het zelf op had voorzien. Hij kwam immer in het huis om een "vrouwtje"te scoren.
Kortom een en al frustratie voor "De grote winaar va BB5", zoals hij zichzelf zag bij aanvang van de programma.

Daarbij worde Rob ook nog eens flink de hand boven het hoofd gehouden door BB. Tot 2 maal toe werd zijn exit tenietgedaan.

Het word nu toch echt tijd dat hij exit gaat, want zijn manier van spelen word niet gewardeerd bij het merendeel van de kijkers.
Heel goed gezegd, ik ben het 100% met je eens
er zijn belangrijkere dingen in de wereld dan waar jij je nù druk over maakt.
pi_32004993
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 10:07 schreef crazymamma het volgende:

ook mee eens
pi_32011466
De hetze tegen Menno is te gek voor woorden. Ik stem deze week Menno. Niet dat hij van mij hoeft te winnen, maar van deze genomineerden verdient hij 't het minst om eruit te moeten. Er zijn andere bewoners die heel wat valser bezig zijn. De top 3:
1. Rob (zie hierboven, uitstekende bijdrage van crazymamma)
2. Chantal (die álles bij elkaar liegt, bedriegt en roddelt. Ze had er zo'n probleem mee had dat Menno had gelogen tegen haar over dat homo-gedoe. Dat kwam weken naderhand, opeens bijna tranen bij Chankwal. O ja, waarom stemde je dan op Dido en niet op Menno, ouwe greppelhoer?)
3. Ingrid (emotioneel wrak die alle kanten opvliegt en waar je dus op geen enkele manier op kunt bouwen).
pi_32028403
Ik snap ook niet wat iedereen tegen Menno heeft. Hij is de enige persoon met een beetje instelling en probeert iig nog iets van de opdrachten te maken. Wat moet je anders met zo'n stelletje luie, rokende en drinkende hangjongeren die echt helemaal niks uitvoeren de hele dag. Als ik dat zooitje in het echt tegenkwam zouden ze rap iets nuttigs voor de maatschappij moeten doen en anders kicken we die nietsnutten gewoon het land uit.

En Menno kreeg de hele groep over zich heen omdat hij bonen ging tellen in zijn eentje en de rest niet. Dat is niet 'scoren' homo Rob, dat is tenminste een instelling hebben en ergens voor gaan. Maarja wat moet jij ook in dat huis kansloze vader-prutser die je bent. Echt waar de gemiddelde asielzoeker voert nog meer in een dag uit dan die kansloze hangjeugd die in dat huis zit opgesloten.

Koppen omhoog en positief blijven: volgens mij is Menno de enige die daar wel eens van gehoord heeft...
Bloed, zweet en tranen!
pi_32029540
AtDaMotDaMotDa we kicken ze het land uit? Je spoort niet helemaal.
En ik snap prima wat de rest van de bewoiners tegen die gluipert hebben. Geen lol aan te beleven, en veel te berekenend.
pi_32034164
Olio is waarschijnlijk ook een fan van Chankwal. Zou logisch aansluiten op zijn bijdrage. We houden het topic Chantal in de gaten. Eens kijken wanneer Olio uit de kast komt.
pi_32034203
Hij is geen gluiperd, Rob en zijn slaafjes zijn gluiperds, hij niet.
pi_32034299
Hij is beslist niet sprankelend, erg saai zelfs, maar inderdaad géén gluiperd.
  maandag 7 november 2005 @ 01:29:15 #247
75556 erkel
back from Dagestan
pi_32045288
quote:
Op zondag 6 november 2005 16:48 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:
Ik snap ook niet wat iedereen tegen Menno heeft. Hij is de enige persoon met een beetje instelling en probeert iig nog iets van de opdrachten te maken. Wat moet je anders met zo'n stelletje luie, rokende en drinkende hangjongeren die echt helemaal niks uitvoeren de hele dag. Als ik dat zooitje in het echt tegenkwam zouden ze rap iets nuttigs voor de maatschappij moeten doen en anders kicken we die nietsnutten gewoon het land uit.

En Menno kreeg de hele groep over zich heen omdat hij bonen ging tellen in zijn eentje en de rest niet. Dat is niet 'scoren' homo Rob, dat is tenminste een instelling hebben en ergens voor gaan. Maarja wat moet jij ook in dat huis kansloze vader-prutser die je bent. Echt waar de gemiddelde asielzoeker voert nog meer in een dag uit dan die kansloze hangjeugd die in dat huis zit opgesloten.

Koppen omhoog en positief blijven: volgens mij is Menno de enige die daar wel eens van gehoord heeft...
Volgens mij snap jij het principe van big brother niet helemaal. Ze hebben een paar vierkante meter tot hun beschikking en voor de rest geen contact met de buitenwereld. Who the fuck moeten ze dan iets betekenen voor de maatschappij???? en iets anders doen dan de hele dag hangen???? Jezus christus...die gasten toch met hun op de maatschappij gerichte gedrag..'iedereen moet zijn steentje bijdragen' Zelf geen leven ofzo..
Weisst
  maandag 7 november 2005 @ 01:33:33 #248
75556 erkel
back from Dagestan
pi_32045366
Voor de rest vind ik Menno zo'n kerel, want volgens mij is hij 1 van de weinigen die zich niet laat beïnvloeden door de rest en gewoon zijn eigen weg gaat.

Volg bigbrother nog maar echt 2 weken intensief (dus ook internet kijken), daarvoor sommige avonden, dus ik kan het ook fout hebben
Weisst
  maandag 7 november 2005 @ 18:32:12 #249
16874 creno
born this way
pi_32063761
jeezus, het gaat steeds verder, ik had gisteren bij het feest in eerste instantie zoiets van hij word weer genegeerd, maar dat viel uiteindelijk wel mee, maar wat nathalie voor triests daarna op de slaapkamer doet, walgelijk !

ik hoop dat ie het trekt, en dat ie er niet vrijwillig uit gaat stappen, maar als Rob eenmaal weg is (en daarna chantal) dan zullen ze menno wel weer betrekken in de groep.
<a href="http://www.pantsman.nl" rel="nofollow" target="_blank">www.pantsman.nl</a>
fanserie voor en door fans van WIDM
  maandag 7 november 2005 @ 18:40:25 #250
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_32064007
quote:
Op maandag 7 november 2005 18:32 schreef creno het volgende:
ik hoop dat ie het trekt, en dat ie er niet vrijwillig uit gaat stappen, maar als Rob eenmaal weg is (en daarna chantal) dan zullen ze menno wel weer betrekken in de groep.
Als Menno er deze week niet uitgaat dan gebeurt het wel over 2 weken. Hij is in ieder geval kansloos voor de eindronde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')