Echt?!quote:Op donderdag 25 augustus 2005 05:09 schreef MissHobje het volgende:
ja kan ook met briefgeld dude..
quote:Op donderdag 25 augustus 2005 07:04 schreef da_micha_man het volgende:
Nee, tot mijn ergernis kan dat dus niet. Erg handig als je 's avond om 10 ofzo op het station staat en je alleen maar briefgeld hebt. Zou wel een goed idee voor de NS zijn om er iets aan te gaan doen.
Da's natuurlijk een beetje onzin. Als je toch een dagje weggaat in NL neem je toch een pinpas mee? Lekker achterhaald als je alles nog contant wil betalen. Dat doe ik in mijn vakantieland Indonesië wel, maar niet in fucking Nederland.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 08:24 schreef Xanthe het volgende:
Leuk als je een retourtje naar de andere kant van het land wilt kopen en je al nooit met de trein gaat.
Kom je op het station , onbemand , dus alleen kaartjes in de automaat.
Natuurlijk ga je niet alleen reizen , dus samen met je vriend/vriendin sta je voor die automaat.
Je hebt alleen contact geld bij je. Dan mag je even 63,70 pp aan kleingeld gaan regelen...
En nog vinden ze het vreemd dat er steeds meer mensen de auto pakken? Ga zo door NS!!!
Dat kan wel degelijk in de nieuwe, beste automaten die ik ooit in de wereld heb gezien. Die dingen zijn beter dan die in heel west Europa, en w.s. horen ze bij de besten van de wereld. Je kan er werkelijk alle kaartje mee uit de muur halen. Gewoon met je Master Card. Of je pint. En omdat het NL pin systeem 1000 keer veiliger en beter is dan dat kut CC systeem, kun je je afvragen of het niet gewoon belachelijk is dat de hele wereld ons PIN systeem nog niet heeft overgenomen.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 08:21 schreef charon het volgende:
Voor buitenlanders is het ook errug handig dat je niet met creditcard kunt betalen- daar begrijpen ze niets van (en terecht).
In Indonesië hebben ze CC passen met een pin-codequote:Op donderdag 25 augustus 2005 08:30 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Dat kan wel degelijk in de nieuwe, beste automaten die ik ooit in de wereld heb gezien. Die dingen zijn beter dan die in heel west Europa, en w.s. horen ze bij de besten van de wereld. Je kan er werkelijk alle kaartje mee uit de muur halen. Gewoon met je Master Card. Of je pint. En omdat het NL pin systeem 1000 keer veiliger en beter is dan dat kut CC systeem, kun je je afvragen of het niet gewoon belachelijk is dat de hele wereld ons PIN systeem nog niet heeft overgenomen.
Bij vrijwel alle CC kaarten krijg je een pincode tegenwoordig, ook hier.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 08:41 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
In Indonesië hebben ze CC passen met een pin-code![]()
Ik wist niet dat dat Indonesië arm was. En van Singapore wist ik dat ook niet. Explain you nader?quote:Op donderdag 25 augustus 2005 07:41 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
... UK, Zwitserland in Europa zeker en Thailand, Maleisie, Indonesie, Singapore in Azië ook, en deze laatste zijn toch echt niet de rijkste landen..
Indonesië: 40% leeft van 1 dollar per dag, 25% officieel werkloos, gemiddeld loon van een ambtenaar een paar tientjes per maand (30-70 euro) Moah.. redelijk arm dus.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 08:51 schreef Rio het volgende:
[..]
Ik wist niet dat dat Indonesië arm was. En van Singapore wist ik dat ook niet. Explain you nader?
Die van de Rabobank twee maanden geleden anders nog niet.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 08:51 schreef charon het volgende:
[..]
Bij vrijwel alle CC kaarten krijg je een pincode tegenwoordig, ook hier.
Gaan ze er dan ook goede pas lezers inzetten dat postbank passen ook altijd gelezen kunnen worden ipv 4 * proberen om 1 maal te scoren?quote:Op donderdag 25 augustus 2005 09:01 schreef mgerben het volgende:
De nieuwe automaat (met aanraakscherm) gaat overigens uitgerust worden met een muntgeldapparaat, ter vervanging van de grote knoppenautomaat.
Papiergeldbetaling komt nooit.
Ja, de gewone automaat krijgt een gemotoriseerde kaartlezer die postbankpassen beter leest. Postbankpassen leveren idd de meeste leesproblemen op.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 10:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Gaan ze er dan ook goede pas lezers inzetten dat postbank passen ook altijd gelezen kunnen worden ipv 4 * proberen om 1 maal te scoren?
Ik heb nooit problemen met mijn pas alleen bij die stomme nieuwe NS automaten, en ik heb vorig jaar nog een nieuwe pas gehad dus dat ie te oud zou zijn of versleten kan het niet aan liggen.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 12:22 schreef en_door_slecht het volgende:
Ik schaam me ervoor het te moeten zeggen, maar ik ben Postbankklant. En ik heb nooit problemen met m'n pas, ook niet in de NS automaten.
bullshit!quote:Op donderdag 25 augustus 2005 06:57 schreef Alecks het volgende:
Nee.. heeft in nederland nooit gekunt.
Dat ligt dan toch echt aan de pasgebruiker, want mijn postbankpas heeft nog nooit dienst geweigerd...quote:Op donderdag 25 augustus 2005 12:27 schreef micha het volgende:
Postbankpassen schijnen sowieso veel problemen te geven, de BP bij mij om de hoek klaagt er ook altijd over. ABN pasjes geven het minste problemen.
Misschien mocht ie wel mee naar het bureau als 'notoire zwartrijder'quote:Op donderdag 25 augustus 2005 10:27 schreef en_door_slecht het volgende:
Volgens mij heeft hij zwart gereden, anders was hij hier allang weer komen kankeren.
In het gulden tijdperk deed ik met 10 gulden briefje kaartje halenuit automaat.. dus nooit lijkt mij ook niet kloppen..quote:Op donderdag 25 augustus 2005 12:43 schreef clowncloon het volgende:
[..]
bullshit!
Op station cuijk staat een apperaat dat briefjes slikt, werkt voor geen meter maar het staat er wel!
Hoezo? jij hebt toch geen kaartje gekocht?quote:Op donderdag 25 augustus 2005 19:55 schreef mcintosh het volgende:
Miss heeft een crimineel van me gemaakt
Tsss, ja ga ff pietje precies doen zegquote:Op donderdag 25 augustus 2005 19:56 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Hoezo? jij hebt toch geen kaartje gekocht?
wheheh je hebt zojuist geld bespaartquote:Op donderdag 25 augustus 2005 19:55 schreef mcintosh het volgende:
Miss heeft een crimineel van me gemaakt
quote:Op donderdag 25 augustus 2005 12:43 schreef clowncloon het volgende:
bullshit!
Op station cuijk staat een apperaat dat briefjes slikt, werkt voor geen meter maar het staat er wel!
Huh? Die apparaten heb ik nooit gezien. Ik ken alleen die twee soorten die nu in gebruik zijn. Ik dacht dat het oude type, waarbij je de postcode van de stad in moet voeren als eerste gebruikt werd. Waren het experimentele machines?quote:Op donderdag 25 augustus 2005 16:44 schreef MissHobje het volgende:
In het gulden tijdperk deed ik met 10 gulden briefje kaartje halenuit automaat.. dus nooit lijkt mij ook niet kloppen..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |