Hallo!!
alhoewel ik zie dat er al heeel lang niet in dit topic is gepost, waag ik toch maar een berichtje..
ik wil graag jullie mening, ervaring weten met het volgende:
Onze poes heeft vrijdag avond een epileptische aanval gehad terwijl ze op de kattenbak zat, de hele bak schudde op en neer en heen en weer, en toen ze eruit was zakte ze steeds door haar pootjes en kwijlde als een gek.
ze heeft al eerder een aanval gehad maar die was eenmalig, en daarna was alles ook snel weer normaal, maar deze keer kreeg ze een tweede aanval, en er volgde er steeds meer in rap tempo, met tussenpozen van 5 minuten warin ze slap op de grond hing, apatisch zeg maar. er was zelfs een aanval bij van 7 minuten lang. en ze werden steeds erger.
steeds als we dachten we pakken dr op en nemen er mee nr de DA dan kreeg ze er weer een, en zo heeft het 2 uur geduurd, een zogenaamde status epilepticus..word dat genoemd, naar ik heb gelezen.
uiteindelijk was het alleen maar schokken en kwijlen wat ze deed, en grommen en hebben we er mee naar de dierenarts genomen, de assistent vond het er zorgwekkend uitzien (terwijl ze in onze ogen nu juist rustig was) en heeft haar eerst een ampul gegeven met valium (in dr kont) en later heeft de dierenarts er een infuus met valium gegeven. daar sliep ze de hele vrijdagnacht van door. zaterdag werd ze wakker, en toen we er uit de doos haalde zakte ze weer door de poten en als ze dan wat vooruit kwam liep ze tegen alles op, en liep maar doelloos rond, helemaal de kluts kwijt. volgens de dierenarts was ze uitgedroogd dus die heeft er een shot vocht gegeven, maar zei dat dekans dat ze opknapte minder dan 50% was doordat ze teveel schade had opgelopen in de hersenen. en dat het misschien toch op een spuitje zou uitlopen
door dat vocht zou ze meer gaan plassen en zo de valium uit dr lijf gaan. en zou ze wat meer moeten opknappen. nu zijn we dus aangekomen op zondag. en de meeste tijd ligt ze log in de doos, te slappen of te zitten en loom voor zich uit te staren, te mauwen, ze eet en drinkt niets. en als we er dan uithalen is ze wel iets actiever, en loopt niet meer overal tegenop, maar echt jofel is ze ook niet. maar wel heeft ze uit zichzelf op de bak geplast (zelf erop gaan zitten) gaat ze wat gerichter zitten en liggen (zaterdag als we er neerzette dan bleef ze precies zo slap liggen, ook al lagen dr pootjes helemaal verkeerd enzo) en reageert ze wat meer als je er roept of aanhaalt en heeft ze zich al een paar keer gelikt en gewassen, maar nog steeds eet en drinkt ze helemaal niets en verder zit er weinig teken van leven in. wel begint ze te spinnen als je dr aanhaalt.
we zouden het dit weekend nog aankijken en maandag een keuze maken, een spuitje of niet, het liefste hou ik 'r natuurlijk zo lang mogelijk nog bij me, maar ik wil niet dat ze lijd, of dodhongert of uitdroogt...kunnen jullie me advies geven?