Senks..quote:Op donderdag 25 augustus 2005 00:21 schreef GF het volgende:
Sorry, geen ervaring mee ofzo. Maar lijkt me rot zeg
Sterkte.
Ik had ook ooit een kat die iets had (die was niet helemaal goed, had m'n ma ook aangevallen) Die moesten ze toen gaan vangen waarbij de kat ook letterlijk door de kamer vloog en sporen van bloed en urine achterliet. Dus daar kan ik me wel wat bij voorstellenquote:Op donderdag 25 augustus 2005 00:23 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Senks..
Het is erg moeilijk om die aanvallen mee te maken want je staat compleet machteloos als je kat vanwege de stuiptrekkingen letterlijk door de kamer stuitert en onderwijl urine verliest en kwijlt als een gek. En dan die blík in zijn ogen...![]()
Het ziet er vast erg zielig uit maar is het niet zo dat epileptici van een aanval zelf niets meekrijgen? Ik heb dat iig over mensen wel gehoord, of het bij katten hetzelfde werkt is natuurlijk maar de vraagquote:Op donderdag 25 augustus 2005 00:23 schreef DuchessX het volgende:
Het is erg moeilijk om die aanvallen mee te maken want je staat compleet machteloos als je kat vanwege de stuiptrekkingen letterlijk door de kamer stuitert en onderwijl urine verliest en kwijlt als een gek. En dan die blík in zijn ogen...![]()
Ik heb van mijn DA begrepen dat ze er idd zelf niks van meekrijgen.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 23:24 schreef thaleia het volgende:
[..]
Het ziet er vast erg zielig uit maar is het niet zo dat epileptici van een aanval zelf niets meekrijgen? Ik heb dat iig over mensen wel gehoord, of het bij katten hetzelfde werkt is natuurlijk maar de vraag
Nee juist niet omdat medicatie de resultaten van de komen de onderzoeken beïnvloed.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 23:18 schreef moussy het volgende:
Stomme vraag misschien, maar heb je niet iets van valium mee gekregen, stesolid of zo?
Bailey wordt superslijmerig (en hij is al zo slijmerig) en zijn ogen worden heel groot...quote:Op donderdag 25 augustus 2005 23:20 schreef yvonne het volgende:
Ik heb een kat met epilepsie gehad.
Zie je het bij jouw kat aankomen?
Als in, rondjes rennen, staart proberen te pakken x 500, ander "wild"en op het eerste gezicht speels gedrag?
Ach nee moussy...!quote:Op donderdag 25 augustus 2005 23:22 schreef moussy het volgende:
Op de grond krabbelen kan zelfs al een teken zijn van een aanvalletje...
Zondag is 1 van onze katten overleden, die achteraf een hersentumor gehad schijnt te hebben en daardoor een mega-epileptische aanval heeft gehad![]()
Yep dat heb ik ook gelezen/gehoord.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 23:24 schreef thaleia het volgende:
[..]
Het ziet er vast erg zielig uit maar is het niet zo dat epileptici van een aanval zelf niets meekrijgen? Ik heb dat iig over mensen wel gehoord, of het bij katten hetzelfde werkt is natuurlijk maar de vraag
Goed onthouden hoor! Diddle heeft verstopte traanbuisklieren en Bailey had vorig jaar blaasgruis.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 09:05 schreef buitenbeentje het volgende:
Jullie weten ze wel uit te zoeken he?![]()
Eerst Diddle met zijn oogje, vervolgens Bailey (of was dat Snuggles?) met zijn blaasgruis en nu dit. Hopelijk gaat het snel weer beter.
Fijn dat het wat eerder kan. Ik hoop echt dat het -snel- op te lossen valt en hij er weer helemaal bovenop komt. 't Lijkt me idd heel erg om je poezebeest zo te zien.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 16:24 schreef DuchessX het volgende:
Bailey kan woensdag in Utrecht terecht bij de kliniek van de universiteit.![]()
En dalijk kunnen we een lichte anti-bioticakuur ophalen bij de DA voor het geval hij een ontsteking in zijn hoofd heeft. De DA vermoedt dat zijn epilepsie een uiting is van een of andere neurologische ontsteking of iets anders in zijn hersentjes. De antibioticakuur zal de onderzoeken niet beïnvloeden.
Moet nu weg, heb je mss een link??? Senks vast!quote:Op donderdag 1 september 2005 19:44 schreef Uhmmie het volgende:
misschien is het handig om even in het andere katten & epileptie topic te gluren ook
misschien hebben jullie wat aan elkaar
Ik doe het wel even zo.quote:Op vrijdag 2 september 2005 00:31 schreef buitenbeentje het volgende:
Verbal, kan je Epilepsie bij katten. niet bij dit topic in mergen?
quote:n het SC topic alhier kwamen onlangs ook wat vragen over katten met epilepsie. Ik ben maar even zo brutaal om er een apart topic over te openen.
Zal ook maar meteen van wal steken.
In het dierenasiel waar ik werk is gisteren een poes binnengebracht met epilepsie. Ik heb ruime tijd gewerkt met mensen met epilepsie, maar bij een kat had ik het nog nooit gezien en ik weet ook nog niet zoveel over anti-epileptica bij dieren, vandaar dit topic.
Om het maar even kort te houden, de poes die in het asiel is gebracht is gevonden, de eigenaar krijgt 2 weken om zich te melden en zoals het er nu naar uitziet laat men de poes, als ze niet wordt opgehaald door de eigenaar, na die 2 weken inslapen. Ik hoop natuurlijk voor de poes dat ze naar huis kan.
Maar als dat niet zo mag zijn...heb ik me voorgenomen om een goed huisje voor haar te zoeken en haar eventueel zo lang zelf in huis te nemen, maar eerst wil ik tot op de bodem uitzoeken hoe dierwaardig haar bestaan is. Ik vind dat het leven voor haar wel zo aangenaam mogelijk moet zijn.
Nu krijgt ze preventief elke dag een valiumpil om haar (behoorlijk heftige) aanvallen (schreeuwen, gillen) te voorkomen, waardoor ze dus vrijwel de hele dag een beetje versuft voor zich uit kijkt en zo slap als een theedoekje is.
Ik las op internet verschillende dingen, ook over anti-epileptica, maar de verhalen waren dusdanig oppervlakkig dat ik volgende week naar de dierenarts ga om te vragen of en hoe haar leven zo aangenaam mogelijk gemaakt kan worden.
Graag wil ik hier ervaringen van mensen horen over (hun) kat(ten) met epilepsie, over medicatie daartegen, etcetera.
Al gedaanquote:Op vrijdag 2 september 2005 06:49 schreef DarkElf het volgende:
probeer het anders eens op dat kattenforum?
Bedankt, deze link kende ik nog niet en zo te zien is er veel te vinden over epilepsie.quote:Op vrijdag 2 september 2005 07:41 schreef Uhmmie het volgende:
je kan het op kattenplaza.nl proberen
daar zit een forum over katten.. met veel mensen met veel poezen
varierend van meisjes van 11 met 1 kat.. tot volwassenen met al tig jaar een eigen cattery
dus wie weet
Volgens die dierenarts was haar hartje zo groot geworden dat het niet lang zou duren voordat ze zelf dood zou gaan. We zijn inderdaad héél blij dat we niet naar hem geluisterd hebben!quote:Op vrijdag 2 september 2005 20:15 schreef Uhmmie het volgende:
waarom zou je dr dan moeten laten inslapen?
je bent zeker heel blij dat je niet naar die vent hebt geluisterd?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |