abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29936637
...gelijk te stellen aan het ontkennen van de Holocaust? Ik kwam op het idee voor dit topic naar aanleiding van het topic over de Armeense diaspora, waar meteen al weer een paar ontkenners langs kwamen. Volgens mij is de Armeense genocide echter afdoende bewezen. In mijn woonplaats wilde een Armeen een particulier gedenkteken neerzetten voor zijn vermoorde grootouders, en meteen braken er opstootjes uit, op een foto die toen in de krant stond zag je een behoorlijk grote groep ook de turkse hitler-groet brengen (dat wolven teken). Aangezien Nederland de genocide wel erkend, zou ik me kunnen voorstellen dat hier ook wetten voor zijn, maar dat weet ik eigenlijk niet zeker. Concluderend;

* Is het vergelijkbaar met de Holocaust?

*Is het ontkennen ervan strafbaar of zou dit wel moeten?

*Is het brengen van de turkse hitlergroet strafbaar of zou dit wel moeten?

bron:http://nl.wikipedia.org/wiki/Armeense_Genocide

pi_29936708
Is niet strafbaar. Wordt door meerdere regeringen ook niet erkent, waaronder de Amerikaanse.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  woensdag 24 augustus 2005 @ 22:19:42 #3
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_29936782
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 22:18 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Is niet strafbaar. Wordt door meerdere regeringen ook niet erkent, waaronder de Amerikaanse.
Inderdaad, vooral gerelateerd aan de Turkse overheid wordt het (nog) niet geaccepteerd. Dus niet het voorval op zich, maar dat het officieel geregeld was.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_29936812
Waarom is het ontkennen van de Holocaust uberhaupt strafbaar?

Maar ff inhoudelijk: er zijn onder het regime van Stalin ook zoveel mensen geliquideerd dat hij echt niet onder doet voor Hitler. Maar de Jodenvervolging is in Europa een veel 'hotter' item, waardoor dat -of het ontkennen ervan- veel gevoeliger ligt. Als ze het ontkennen van jouw Armeense Genocide strafbaar willen maken moeten ze voor de Sovjet-Unie en Cuba en weet ik veel waar hetzelfde doen...

Maar serieus, waarom is het ontkennen van de Holocaust strafbaar? Dan zou je het ontkennen van de Evolutietheorie toch ook strafbaar moeten stellen? Dat is een zelfde vorm van geschiedsvervalsing
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
pi_29937181
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 22:20 schreef Molluck het volgende:

Maar ff inhoudelijk: er zijn onder het regime van Stalin ook zoveel mensen geliquideerd dat hij echt niet onder doet voor Hitler. Maar de Jodenvervolging is in Europa een veel 'hotter' item, waardoor dat -of het ontkennen ervan- veel gevoeliger ligt. Als ze het ontkennen van jouw Armeense Genocide strafbaar willen maken moeten ze voor de Sovjet-Unie en Cuba en weet ik veel waar hetzelfde doen...

Maar serieus, waarom is het ontkennen van de Holocaust strafbaar? Dan zou je het ontkennen van de Evolutietheorie toch ook strafbaar moeten stellen? Dat is een zelfde vorm van geschiedsvervalsing
Waarom de holocaust ontkennen strafbaar is dat is een hele andere discussie, niet iets voor dit topic. En bovenal het is vooral heel dom om het te ontkennen, 't is duidelijk zat dat de holocaust heeft plaats gevonden. Net zoals deze genocide. Het ontkennen van de Armeense holocaust hoeft van mij niet strafbaar te zijn, dat getuigd alleen maar van domheid van de persoon die dat doet. Ik vind wel dat regeringen hem moeten erkennen. Bewijs te over dat hij heeft plaats gevonden, hem dan toch niet erkennen om de goede vrede met Turkije te bewaren is een teken van zwakte.
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_29938221
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 22:20 schreef Molluck het volgende:

Ik denk, kort gezegd, dat het verschil is dat het vermoorden van mensen voor Stalin 'bloedige bijzaak' was en voor Hitler hoofdzaak, zelfs nog belangrijker dan het winnen van de oorlog. Het belangrijkste verschil is het planmatige karakter denk ik. Overigens Stalin heeft ook z'n portie wel gehad, al in 1956 toen de Sovjet-unie nog een stevige dictatuur was, begon men al af te rekenen met Stalin, tegenwoordig word ook in Rusland wel algemeen erkend wat voor tiran Stalin was.
quote:
Hier is het verschil dat de evolutietheorie precies hetgeen is wat ze over zichzelf zegt; een theorie, eentje die misschien wel heel plausibel lijkt, maar waar ook grote gaten in zitten, die dan ook weer onderwerp zijn voor discussie, zoals dat hoort in de wetenschap. De holocaust echter, is voorbij een hypothese, is voorbij een theorie, het is een koud feit. Je kan ook wel andere feiten ontkennen natuurlijk, maar mensen die de holocaust ontkennen, houden het nooit bij het ontkennen alleen, er zit altijd wel weer wat aan vast, en daarom denk ik, dat het juridisch het beste is als je meteen de bron aanpakt; de ontkenning. Daarnaast is het ook wel zo'n grove belediging (en beledigen is ook nog steeds strafbaar) voor nabestaanden en Joden in het algemeen, dat het alleen al vanuit dat oogpunt strafbaar is. In de praktijk wordt het geloof ik vooral als strafverzwarend iets gebruikt, wanneer er ook al wat anders loos is. En dan komen we eigenlijk bij dit topic; in hoeverre dit ook voor de Armeense genocide geld.
  woensdag 24 augustus 2005 @ 23:39:51 #7
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_29940575
Beide partijen hebben flinke verliezen geleden en om nu een van de twee als schuldige aan te wijzen is lastig. De een beweerd bewijzen te hebben dat de ander is begonnen en dit is vice versa.

Nee absoluut niet!

Nee waarom zou je zoiets strafbaar willen maken terwijl onze gevangenissen al vol zitten met echte criminelen.

Ik heb Hitler zo'n soort groet niet zien maken dus waarom noem je het een turkse hitlergroet?
Als ik naar jou zwaai en een keniaanse dictator gebruikt dit als teken voor zijn genocide beleid ben ik dan ook meteen strafbaar bezig? Nee dus dit lijkt mij ook niet strafbaar.

Nog andere vragen?
.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.
pi_29941127
Hier in Assen staat een monument voor de omgekomen Armenen. Dat was nog een heel gedoe voor dat er uiteindelijk stond, door toedoen van Turken ... die gingen massaal bezwaar aantekenen en dreigden met weetikveelwat toen die bezwaren van tafel waren geveegd.
Maar goed, daardoor is die Armeense zaak + achtergronden hier wel in het nieuws geweest en weet ik er genoeg vanaf om te stellen dat het in grote lijnen gelijk is aan de holocaust. Het is een stukje geschiedenis waarmee de Turken eens in het reine zouden moeten komen ipv het te blijven ontkennen...
pi_29943343
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 23:39 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:

Ik heb Hitler zo'n soort groet niet zien maken dus waarom noem je het een turkse hitlergroet?
Als ik naar jou zwaai en een keniaanse dictator gebruikt dit als teken voor zijn genocide beleid ben ik dan ook meteen strafbaar bezig? Nee dus dit lijkt mij ook niet strafbaar.
Hij zal wel "de equivalent van" bedoelen. Maar...hoe is deze groet eigenlijk?
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  donderdag 25 augustus 2005 @ 01:06:30 #10
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_29943908
quote:
De Amerikaanse president Reagen refereerde er wel naar in een toespraak.
Maar nee het is niet strafbaar, hoe walgelijk ook want ook hier op fok is het ontkennen een normale zaak.
Maar het ontkennen van de holocaust is ook geen big deal hier op fok want verschillende users (bv Bansheeboy en funkmeistah) hebben wat dat betreft een aardig trackrecord maar zijn nog altijd welkom hier op het forum.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  donderdag 25 augustus 2005 @ 01:09:07 #11
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_29944020
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 00:53 schreef Witchfynder het volgende:

Hij zal wel "de equivalent van" bedoelen. Maar...hoe is deze groet eigenlijk?
Met de hand een wolvenhoofdje maken, zo:
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  donderdag 25 augustus 2005 @ 07:48:36 #12
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_29947072
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 00:53 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Hij zal wel "de equivalent van" bedoelen.
En wie heeft dit bepaald?
(breng je middel- en ringer tegen je duim tewijl je, je pink en wijsvinger rechtop houdt).
.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.
pi_29948334
quote:
Beide partijen hebben flinke verliezen geleden en om nu een van de twee als schuldige aan te wijzen is lastig. De een beweerd bewijzen te hebben dat de ander is begonnen en dit is vice versa.
Uitputtend onderzoek heeft toch wel uitgewezen dat de Turken hier toch echt de daders waren van een planmatig aangepakte genocide. Het verschil is hier al eens genoemd; geen krijgsgevangenen en ook vrouwen, kinderen en ouden van waren het slachtoffer op grote schaal.
quote:
Nee absoluut niet!
Met Srebrenica dan? Of is het echt alleen maar 'collateral damage'volgens jou en niets meer?
quote:
Nee waarom zou je zoiets strafbaar willen maken terwijl onze gevangenissen al vol zitten met echte criminelen.
Een hoop politiek-gemotiveerde criminelen trekken hier anders wel hun inspiratie uit, anpak bij de bron zou dan wel het meest voor de hand liggen. Nederland heeft in het verleden toch al een aardige portie last gehad van de Grijze Wolven.
quote:
Misschien is Turkse fascistengroet een betere benaming, omdat zowel Hitler als de Grijze Wolven dit teken opgepikt hebben van de Italiaanse fascisten, die waren er het eerst mee.
quote:
Nog andere vragen?
  donderdag 25 augustus 2005 @ 10:05:03 #14
15869 gr8w8
Better by design.
pi_29948477
Ik denk dat hier vast snel weer een patstelling in komt, omdat het helaas niet echt werd/wordt opgepikt door de (Nederlandse) regering. Die blijven liever vriendjes met Turkije, dan ze op hun morele verplichting wijzen eindelijk eens schuld te bekennen en in het reine te komen met het verleden.

Zit hier ook niet een stukje geloofsovertuiging aan vast trouwens, of is het gewoon door sterk nationalistische gevoelens?
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_29948735
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 10:05 schreef gr8w8 het volgende:
Ik denk dat hier vast snel weer een patstelling in komt, omdat het helaas niet echt werd/wordt opgepikt door de (Nederlandse) regering. Die blijven liever vriendjes met Turkije, dan ze op hun morele verplichting wijzen eindelijk eens schuld te bekennen en in het reine te komen met het verleden.
Uhm, de Nederlandse regering erkent gewoon dat er destijds een genocide heeft plaats gevonden hoor. Wat moeten ze nog meer doen?
  donderdag 25 augustus 2005 @ 10:23:05 #16
15869 gr8w8
Better by design.
pi_29948812
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 10:19 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Uhm, de Nederlandse regering erkent gewoon dat er destijds een genocide heeft plaats gevonden hoor. Wat moeten ze nog meer doen?
Druk uitoefenen, dat er niet alleen hier erkenning is.
pi_29948908
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 10:23 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Druk uitoefenen, dat er niet alleen hier erkenning is.
Denk niet dat er iemand wakker van zou liggen als Nederland druk ging uitoefenen. En daarnaast, met alle respect, maar waarom zouden wij als Nederland moeilijk moeten gaan doen over een genocide waar we eigenlijk geen bal mee te maken hebben? 't Is een kwalijke zaak dat het niet erkent wordt, maar zo kan nog wel duizenden dingen bedenken waar we ons dan mee moeten gaan bemoeien.
  donderdag 25 augustus 2005 @ 10:29:54 #18
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_29948985
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 10:26 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Denk niet dat er iemand wakker van zou liggen als Nederland druk ging uitoefenen. En daarnaast, met alle respect, maar waarom zouden wij als Nederland moeilijk moeten gaan doen over een genocide waar we eigenlijk geen bal mee te maken hebben? 't Is een kwalijke zaak dat het niet erkent wordt, maar zo kan nog wel duizenden dingen bedenken waar we ons dan mee moeten gaan bemoeien.
Ja inderdaad. Begin maar eerst met het falen van Srebrenica en ga door tot elke vorm van genocide in Afrika. Dit is gewoon weer een propaganda topic van een Armenier.
  donderdag 25 augustus 2005 @ 10:30:28 #19
15869 gr8w8
Better by design.
pi_29948997
Tja, zo kan je het ook zien. Wat hebben wij met Rwanda te maken? Met Ethiopie? En eigenlijk met de Tsunami? Wat zeuren we over Zimbabwe? IS toch allemaal de ver van mijn bed show?

Ik denk niet dat je zo moet denken, het is nu eenmaal één wereld. Ook al heeft het geen directe invloed op ons bestaan, mag er bets wel iets aan een slechte situatie daar gebeuren. Het waren nogal wat Armenen die de pineut waren...
  donderdag 25 augustus 2005 @ 10:33:56 #20
15869 gr8w8
Better by design.
pi_29949067
Bovendien, is hetw el ver van mijn bed? Wil er nu een land uit Afrika bij de EU, of Turkije? Hoe kan oa Nederland hiermee akkoord gaan, als ze een genocide erkennen die het land zelf grondig ontkent?
pi_29949213
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 10:30 schreef gr8w8 het volgende:
Tja, zo kan je het ook zien. Wat hebben wij met Rwanda te maken? Met Ethiopie? En eigenlijk met de Tsunami? Wat zeuren we over Zimbabwe? IS toch allemaal de ver van mijn bed show?
Dat zijn zaken uit het heden. Dit is iets wat al bijna een eeuw geleden heeft plaats gevonden. Dat is nou juist mijn punt: er zijn nu belangrijkere dingen gaande dan uitgebreid stil blijven staan bij het verleden.
quote:
Ik denk niet dat je zo moet denken, het is nu eenmaal één wereld. Ook al heeft het geen directe invloed op ons bestaan, mag er bets wel iets aan een slechte situatie daar gebeuren. Het waren nogal wat Armenen die de pineut waren...
En Armenen die dat nog steeds zijn. Maar werk eerst aan de huidige situatie van de Armenen en Koerden in Turkije, in plaats van je energie te richten op iets uit het verleden. Natuurlijk vind ik ook dat iedereen, de VS, Turkije, etc., dit moeten erkenen. Maar ik vind niet dat wij als Nederland er voor moeten zorgen dat dit gebeurd. Wij (bij monde van onze regering) hebben verteld hoe wij er over denken en moeten dat zeker blijven doen indien gevraagd, maar dit is geen zaak van Nederland. We hebben hier niets mee te maken gehad en hebben maar een kleine Armeense gemeenschap.

Als wij ons druk moeten maken over zaken uit het verleden dan lijken mij de Holocaust, de kwestie Nederlands Indie en ons slavernij-verleden mij relevanter. Anders kunnen wij ons ook gaan opwerpen voor de genocide op de Amerikaanse indianen. De genocide van de Spanjaarden in Zuid Amerika, etc, etc.
pi_29949266
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 10:33 schreef gr8w8 het volgende:
Bovendien, is hetw el ver van mijn bed? Wil er nu een land uit Afrika bij de EU, of Turkije? Hoe kan oa Nederland hiermee akkoord gaan, als ze een genocide erkennen die het land zelf grondig ontkent?
Moet je eens kijken naar onze grote vriend de VS. Onze grote hoeder en NATO-partner. Die hebben ook nog al een dubieus verleden wat ze niet willen erkenen. De kwestie van de indianen bijvoorbeeld. Of google eens op de kwestie Panama eind jaren '80. Of kijk sowieso eens naar welke dictators die wereldwijd hebben gesteund bij onderdrukking en genocide......
pi_29949348
Hier trouwens veel leesvoer:

http://www.armenian-genocide.org/index.htm
  donderdag 25 augustus 2005 @ 10:48:22 #24
15869 gr8w8
Better by design.
pi_29949393
Zou dat niet de taktiek zijn, gelijk aan de taktiek na de verdwijningen in argentinië? gewoon niet meer over praten, dan wordt het vanzelf vergeten. Die zaken die je aanhaalt zijn in elk geval al een stuk verder erkent en vol schuldbekenningen. Dit niet. En de EU is wel het heden en daarmee geheime verledens (om het even netjes te zeggen) van (toekomstige) lidstaten ook. Als dit niet eerst geheel gezuiverd wordt, komt dit vast later nog een keer terug. Stel bv dat nu eerst, zoals je voorsteld, al het huidige wordt opgelost. Dan kunnenw e daarna dus weer naar het verleden toch? Turlijke bij Eu, en vette ruzie binnen de EU over deze zaak. Nee, liever nu oplossen! Dat wij maar een kleine gemeenschap hebben, boeit niet. Al hadden we er geen. Sociale en ethische verplichting, misschien juist wel door "ons" ook niet zo lieve verleden..
pi_29949660
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 10:48 schreef gr8w8 het volgende:
Zou dat niet de taktiek zijn, gelijk aan de taktiek na de verdwijningen in argentinië? gewoon niet meer over praten, dan wordt het vanzelf vergeten. Die zaken die je aanhaalt zijn in elk geval al een stuk verder erkent en vol schuldbekenningen. Dit niet. En de EU is wel het heden en daarmee geheime verledens (om het even netjes te zeggen) van (toekomstige) lidstaten ook. Als dit niet eerst geheel gezuiverd wordt, komt dit vast later nog een keer terug. Stel bv dat nu eerst, zoals je voorsteld, al het huidige wordt opgelost. Dan kunnenw e daarna dus weer naar het verleden toch? Turlijke bij Eu, en vette ruzie binnen de EU over deze zaak. Nee, liever nu oplossen! Dat wij maar een kleine gemeenschap hebben, boeit niet. Al hadden we er geen. Sociale en ethische verplichting, misschien juist wel door "ons" ook niet zo lieve verleden..
Mwaw, de kwestie Panama werd door heel de wereld toen gezien als het plegen van oorlogsmisdaden. Behalve door de VS zelf.....en de krijgsraad van de VN....waarin de VS toevallig vetorecht had.....

En zo zitten er nog heel veel zaken over de VS in de doofpot wat betreft het steun verlenen aan dubieuze regeringen danwel rebellen.

En toch maken we daar niet zo'n zaak van. Terwijl dit toch allemaal vrij recent heeft plaats gevonden. En nog een enorme invloed op ons heeft. Ik bedoel wie heeft Sadam jaren lang geholpen? Wie heeft Sadam (indirect) geholpen bij de genocide op Koerden? Hoe zat het ook al weer met de kwestie Irak-Iran? En wie heeft jaren lang Osama Bin Laden gesteund? Het is bewezen dat de VS dubieus heeft gehandelt in die zaken.

Nu vraag ik me af: waarom ons wel druk maken over een zaak van 90 jaar geleden die, behalve dat het heel lullig is voor de Armenen, amper invloed heeft op de situatie heden ten dage. Maar geen punt maken van het verleden (en heden) van de VS, wat ons wel elke dag nog benadeelt?

en nee ik ben niet bijzonder anti-Amerika. wat ik hier zeg over de VS zijn feiten, het is geen (persoonlijk) waarde oordeel
  donderdag 25 augustus 2005 @ 11:03:39 #26
15869 gr8w8
Better by design.
pi_29949742
Tja, het een sluit het ander niet uit he. Dus omdat de VS ermee weg kwam cq lijkt te komen vanwege de macht die het had/heeft (Vind ik erg slecht trouwens), moeten we de Armeense kwestie ook maar vergeten? En volgens mij heeft het wel invloed, zeker zodra de onderhandelingen echt van start gaan.
pi_29949982
Ik vind niet dat we de genocide moeten vergeten. Ik vind het ook vrij dom om de genocide te ontkennen, zie de voorganger van dit topic (over de Armeense diaspora). Ik vind ook dat Turkije zijn verleden moet erkennen. Ik vind alleen niet dat dat de verantwoordelijkheid is van de Nederlandse regering.

Ik vind ook niet dat dit relevant is voor het huidige Turkije in de kwestie EU. Er is zo goed als geen dader of (direct) slachtoffer meer in leven. Als dit tegen Turkije gebruikt zal worden dan verwacht ik meer dat dat zal gebeuren door mensen met anti-Islamsympatien die nu een stok hebben om mee te slaan.

Wat mij meer een issue lijkt wat betreft toetreding is de bijvoorbeeld de huidige situatie van de Koerden. Of het huidige strafsysteem. Maar niet een zaak uit het verleden. Maak je druk om het nu.
pi_29951943
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 10:29 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:
Ja inderdaad. Begin maar eerst met het falen van Srebrenica en ga door tot elke vorm van genocide in Afrika. Dit is gewoon weer een propaganda topic van een Armenier.
Ik heb dit topic geopend, en ik ben geen Armenier, en ook geen anti-Turk. Ik ben zelfs voorstander van toetreding van Turkije tot de EU mits dat fervente nationalisme tot een normaal niveau wordt teruggebracht. In Spanje had je dit soort nationalisme ook, en ze schoten er niks mee op, nadat ze lid werden van de EU en aan ondermeer de Basken en Catalanen autonomie hadden verleent, loste het probleem zichzelf op, en Spanje is tegenwoordig een gewaardeerd lid van de EU. De Armeense genocide is inderdaad lang geleden gebeurd, maar is in die zin actueel dat het nog steeds zijn sporen nalaat in bewegingen als de Grijze Wolven (die op hun beurt trouwens weer niet verward moeten worden met islamitisch fundamentalisme, waar de Turken trouwens goed mee om gaan).

Jammer trouwens, dat het propaganda argument gebruikt wordt, want volgens mij ben ik heel feitelijk op jouw verhaal ingegaan zonder verwensingen naar jouw adres te gooien.

[ Bericht 10% gewijzigd door LodewijkNapoleon op 25-08-2005 12:31:48 (toevoeging) ]
  donderdag 25 augustus 2005 @ 15:05:49 #29
111528 Viajero
Who dares wins
pi_29957592
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 10:59 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Mwaw, de kwestie Panama werd door heel de wereld toen gezien als het plegen van oorlogsmisdaden. Behalve door de VS zelf.....en de krijgsraad van de VN....waarin de VS toevallig vetorecht had.....

En zo zitten er nog heel veel zaken over de VS in de doofpot wat betreft het steun verlenen aan dubieuze regeringen danwel rebellen.

En toch maken we daar niet zo'n zaak van. Terwijl dit toch allemaal vrij recent heeft plaats gevonden. En nog een enorme invloed op ons heeft. Ik bedoel wie heeft Sadam jaren lang geholpen? Wie heeft Sadam (indirect) geholpen bij de genocide op Koerden? Hoe zat het ook al weer met de kwestie Irak-Iran? En wie heeft jaren lang Osama Bin Laden gesteund? Het is bewezen dat de VS dubieus heeft gehandelt in die zaken.

Nu vraag ik me af: waarom ons wel druk maken over een zaak van 90 jaar geleden die, behalve dat het heel lullig is voor de Armenen, amper invloed heeft op de situatie heden ten dage. Maar geen punt maken van het verleden (en heden) van de VS, wat ons wel elke dag nog benadeelt?

en nee ik ben niet bijzonder anti-Amerika. wat ik hier zeg over de VS zijn feiten, het is geen (persoonlijk) waarde oordeel
Je bent niet bijzonder anti amerika maar vergeet wel even dat in al die voorbeelden (behalve misschien OBL) de VS een vrij kleine speler was, landen als Rusland, Frankrijk en Duitsland hebben veel meer steun gegeven als de VS. Waarom open je geen "ik haat Duitsland vanwege hun steun aan Saddam" topic?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_29957878
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 15:05 schreef Viajero het volgende:

[..]

Je bent niet bijzonder anti amerika maar vergeet wel even dat in al die voorbeelden (behalve misschien OBL) de VS een vrij kleine speler was, landen als Rusland, Frankrijk en Duitsland hebben veel meer steun gegeven als de VS. Waarom open je geen "ik haat Duitsland vanwege hun steun aan Saddam" topic?
Omdat het niet alleen over Irak ging maar ook over andere regimes in het Midden Oosten en met name Latijns Amerika. Al met al zijn ze toch echt de grootste speler. Dat is als je Rusland niet de daden van de USSR aanrekent. Bovendien is de VS relevanter in de vergelijking met Turkije dan Rusland.
pi_29958311
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 01:09 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

[afbeelding]
Ah, toch de grijze wolven. Ik dacht: misschien is er iets anders.

Op de middelbare school had ik wat van die adepten.
Daarentegen ook een stel Griekse leerlingen. Gezellig was dat joh!
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  donderdag 25 augustus 2005 @ 15:50:32 #32
111528 Viajero
Who dares wins
pi_29959298
Ik denk dat het ontkennen van de holocaust, de Armeense genocide, de genocide op de Nederlanders in Indië, Srebrenica etc etc even strafbaar moet zijn als het zeggen "Ik ben een complete idioot met hoogstwaarschijnlijk racistische neigingen en ik snap helemaal niks van geschiedenis".

Het komt namelijk op hetzelfde neer. Oproepen tot een voortzetting/herhaling is duidelijk oproepen tot haat en moet wel strafbaar zijn.

Vergelijkingen tussen de holocaust en de Armeense genocide zijn moeilijk, er zijn overeenkomsten en verschillen. Moeilijk. Wel zijn beide even verwerpelijk.

En of de Grijze wolvengroet strafbaar moet zijn? Ja, het is een uiting van het behoren tot een terroristische organisatie. Er zou op zijn minst deportatie op moeten staan. Dat soort tuig kunnen we hier niet gebruiken.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_29959519
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 01:09 schreef HarigeKerel het volgende:
[afbeelding]
Triest zeg, dat hebben de vikingen bedacht...
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_29959732
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 15:56 schreef Skinkie het volgende:

[..]

Triest zeg, dat hebben de vikingen bedacht...
Echt niet dat heeft Ronnie James Dio bedacht
pi_29961070
quote:
http://www.abovian.nl/blog/archive/2005/02/10/245.aspx

(Pas op, Herben doet mee! .)
pi_29961118
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 10:29 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:
Dit is gewoon weer een propaganda topic van een Armenier.
. Een van de grootste overeenkomsten met de Holocaust is dat de ontkenners ervan achter iedere boom een Jood Armenier zien.
pi_29961625
quote:
Nee absoluut niet!
Nog andere vragen?
Ja. Denk je dat ik hiermee genoegen neem?

Hoe komt het dat, tijdens de herdenkingsdienst op 17 april 2005 in de Pieterskerk in Leiden, een vertegenwoordiger van het CIDI er zijn afschuw over uitsprak dat Israel de moord niet erkent om Ankara niet voor het hoofd te stoten en sprak over de vergelijkbare geschiedenis van Joden en Armeniers, als het niet vergelijkbaar is? Weet het CIDI niet genoeg van de Holocaust?

Hoe komt het dat het Holocaust Museum in Washington zoveel boeken over de Armeense Genocide heeft?

http://www.umd.umich.edu/dept/armenian/facts/gen_bib1.html

Hoe komt het dat het Holocaust Museum in Houston er een tentoonstelling aan wijdt?

http://www.hmh.org/article.asp?id=45

Merk op hoe de directeur de beide genocides vergelijkt.

Hoe komt het dat de term ''genocide'' tijdens de Shoah werd bedacht door een Joodse jurist, die al voor de Tweede Wereldoorlog naar een beschrijving van volkerenmoord had gezocht omdat hij was aangegrepen door het lot van de Armeniers, en nu iets soortgelijks zag gebeuren?

http://www.preventgenocide.org/lemkin/
  donderdag 25 augustus 2005 @ 17:18:27 #38
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_29962842
Je komt aan met internetpagina's en met een paar musea. Moet dit meteen harde feiten voorstellen? Zo ja, dan kan ik hier ook een waslijst posten van internetpagina's waarin het tegenovergestelde staat. Vandaar dat ik nu zeg: zinloze topic (behalve voor beginners argumenteren).

[ Bericht 0% gewijzigd door NoT-YouR-MaN op 25-08-2005 17:26:21 ]
pi_29963136
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 17:18 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:
Je komt aan met internetpagina's en met een paar musea. Moeten dit meteen harde feiten voorstellen?
Heb je wel gelezen wat er stond? Jij beweert (zonder enige bewijsvoering) dat er geen overeenkomst is met de Holocaust. Vervolgens blijkt dat nota bene musea over de Holocaust, het CIDI en de man die het begrip bedacht wel degelijk gelijkenissen zien. Ik maak me toch sterk dat zij (zeker de musea, die worden ingericht door geleerden) er iets meer kijk op hebben dan jij en het is frappant dat zij allemaal die overeenkomst wel erkennen.
quote:
Zo ja, dan kan ik hier ook een waslijst posten van internetpagina's waarin het tegenovergestelde staat.
Dat kun je inderdaad doen, graag zelfs.
quote:
Vandaar dat ik nu zeg: zinloze topic
Inderdaad zinloos, als jij ins Blaue hinein even weet te onthullen dat het begonnen is door een Armenier en ook zomaar over de door specialisten bespeurde overeenkomsten met de Holocaust heenwalst. Een en ander getuigt niet bepaald van een leergierige instelling, eerder van een onwil om te discussieren.
quote:
(behalve voor beginners argumenteren).
Daar hoort de edele kuinst van het lezen bij.
  donderdag 25 augustus 2005 @ 17:34:42 #40
15869 gr8w8
Better by design.
pi_29963415
Hopelijk krijgen we nu niet weer die ene site, hoe heet ie ook alweer, zogenaamd van één persoon, maar bol van creationisme en in het geheim flink gesponsord door de Turkse overheid. Verdorie, hoe heettie nou ook alweer.
pi_29963500
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 17:34 schreef gr8w8 het volgende:
Hopelijk krijgen we nu niet weer die ene site, hoe heet ie ook alweer, zogenaamd van één persoon, maar bol van creationisme en in het geheim flink gesponsord door de Turkse overheid. Verdorie, hoe heettie nou ook alweer.
Deze? http://www.turksforum.nl/informatie/armenie.htm
pi_29963547
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 17:34 schreef gr8w8 het volgende:
Visit store!

Nog leuker; Turkse propaganda onder de titel http://www.armenie.nl/
  donderdag 25 augustus 2005 @ 17:40:04 #43
15869 gr8w8
Better by design.
pi_29963609
Die si ook erg ja, maar dat was ém niet. Nee , die site was engelstalig. Zogenaamd uit naam van 1 persoon, maar de gigantische hoeveelheid boeken en andere schrijfsels op zijn naam en de verschillende stijlen doen anders vermoeden. Kom er vanzelf wel weer op.
  donderdag 25 augustus 2005 @ 17:45:15 #44
15869 gr8w8
Better by design.
pi_29963771
Ah, Jd Wit, dat was ´m ja! Die armenie.nl, wehehe, bij Contact een quote van Ataturk, ook echt iets wat Armenen zouden doen ja. Administratief contact, G. Genc. Inderdaad, dezelfde als die van dat Turks Forum, die ook tegen dat monument in Almelo was.
pi_29964419
De foto's in het eerste bericht deden mij sterk denken aan die van het bloedbad van Nanking, ook zo'n schande die door de dader (Japan) van meet af aan is verdoezeld maar nu wat meer aandacht begint te krijgen. De foto's zijn op Google verkrijgbaar, ik zal ze hier niet plaatsen.
pi_53698638
tvp

-sorry voor de kick-
pi_53701014
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 18:27 schreef Devrim_ het volgende:
tvp

-sorry voor de kick-
en wederom dezelfde vraag

Waarom geeft je nou alle topics over de armeense genocide een kick?

Als boze, verontwaardigde turk zou je ze beter kunnen laten rusten nietwaar.

ps, je kan ze ook nog steeds bookmarken.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 09:12:10 #48
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53713082
Als niemand mij een reden geeft om 'm open te laten komt hier een groot vet slot op.

Ik geef je tot vanmiddag.
pi_53724761
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 09:12 schreef Floripas het volgende:
Als niemand mij een reden geeft om 'm open te laten komt hier een groot vet slot op.

Ik geef je tot vanmiddag.
Wat moet jij een kut leven hebben zeg
pi_53728361
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 17:20 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Wat moet jij een kut leven hebben zeg

Pot. Ketel.
Sponsor mij voor de RoPaRun 2008
pi_53728603
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 19:59 schreef Linden het volgende:

[..]

Pot. Ketel.

Hond Pot?
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 20:42:07 #52
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53749876
Dit gaat dus nergens meer over. Er is een nieuwe Armeense-genocide-topic. Ga daar maar debatteren, of rot op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')