quote:
Op zondag 18 september 2005 09:46 schreef miss_dynastie het volgende:En waar ik nog bozer om werd: ik heb sinds kort een naaimachine en ga binnenkort gewoon voor de lol wat dingetjes maken... sta ik in de winkel om wat tijdschriften uit te zoeken, zie ik er ook een voor grote maten. Das leuk, dacht ik. Nou, niet dus
![]()
Als grote maat mag je alleen nog maar een hobbezak dragen, er stond écht helemaal niks leuks in
![]()
Dus toen heb ik maar de gewone editie meegenomen, die ging tot maat 54, maar men, ik stond me echt ff op te winden
![]()
Overigens vind ik wel dat bepaalde kleding me inderdaad slanker maakt, die probeer ik dan ook zoveel mogelijk te kopen
![]()
Ohw ja, die hobbezakken zijn ook echt vreselijk. Klopt ook niet helemaal wat ik zei dat je boven
maat 48 niet echt slankmakende kleding hebt, maar toen dacht ik meer aan kleding waarin je
slank lijkt. Het omgekeerde is wel degelijk het geval, dat je in zo'n hobbezak juist dikker lijkt.
Ik blijf dat een raar verschijnsel vinden van mode-ontwerpers, want bijvoorbeeld een getailleerd
colbertje in maat 50 dat net over je billen heenvalt kan echt supergaaf staan. Maar nee hoor, ze
ontwerpen gerust een marine polo extra wijd met a-line en horizontale strepen (want ja dat moet
kunnen)
Wel gaaf trouwens dat je je eigen kleding maakt, kun je ook zelf ontwerpen? Of bijvoorbeeld
een mooi patroon in een kleine maat vergroten, dat zou natuurlijk helemaal ideaal zijn