Nee, absoluut niet. Logica is onafhankelijk van de mens. 1 + 1 = 2 is een eenvoudige, doch logische formule, welke ook geldig zou zijn, wanneer er in het geheel geen mensen zouden bestaan.quote:Op maandag 30 april 2007 13:09 schreef Aitan het volgende:
[..]
Wat logisch is gaat geheel gepaart met je opvatting en standpunt...
Dat klopt en daarin schuilt denk ik ook een belangrijke verklaring. Mensen willen simpelweg niet hun geloof verliezen uit angst voor het verliezen van hun houvast, trootst en geborgenheid.quote:Op maandag 30 april 2007 13:09 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Maar waarom zou je zelf nadenken als het niet nodig is? Zelf nadenken brengt veel onzekerheid met zich mee. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?.
NIETEs! 1+1= 3, want dat staat geschreven in [insert random religieus boek, geschreven door een god]quote:Op maandag 30 april 2007 13:13 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Nee, absoluut niet. Logica is onafhankelijk van de mens. 1 + 1 = 2 is een eenvoudige, doch logische formule, welke ook geldig zou zijn, wanneer er in het geheel geen mensen zouden bestaan.
Ik kan daar niets tegenin brengen, ik buig voor de Heere. Ik zing in koor met mijn medegelovigen: 1 + 1 = 3, amenquote:Op maandag 30 april 2007 13:15 schreef RickoKun het volgende:
[..]
NIETEs! 1+1= 3, want dat staat geschreven in [insert random religieus boek, geschreven door een god]
quote:Op maandag 30 april 2007 13:18 schreef Mustard_Man het volgende:
Ik vroeg als kind ooit aan de bijbel-lerares hoe noah het klaarspeelde om al die beesten te voederen op die boot. Toen moest ik maar mn brutale mond houden.![]()
Zo'n reactie valt te verwachten. Als het ze te moeilijk wordt, dan worden ze boos of gaan ze op hun strepen staan (de lerares als autoritair persoon tegenover de leerling).quote:Op maandag 30 april 2007 13:18 schreef Mustard_Man het volgende:
Ik vroeg als kind ooit aan de bijbel-lerares hoe noah het klaarspeelde om al die beesten te voederen op die boot. Toen moest ik maar mn brutale mond houden.![]()
scherp kind was jequote:Op maandag 30 april 2007 13:18 schreef Mustard_Man het volgende:
Het tweede deel is bij deze in WFL aangemaaktquote:Op maandag 30 april 2007 13:21 schreef Viking84 het volgende:
Ik ga even de stad in, hoor. Maken jullie straks even een deeltje 2 aan? (evt in WFL).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |