Wat wordt er hier op keramisch/inductie gekankerd zeg

Ik heb met alle drie (ruime) ervaring (en ook nog met de oude electrische kookplaten). Werk nu alweer een paar jaar met keramisch en ik moet zeggen dat ik daar echt geen noemenswaardige problemen mee heb.
De meeste problemen die ik hier hoor over keramisch/inductie ligt dan ook aan de gebruiker. Gewoon GOEDE schoonmaakmiddelen gebruiken en bij grof vuil gebruik maken van een dun mesje (a la schildersmesje dat al eerder genoemd is) en er is ook na jaren gebruik weinig aan te zien, sterker nog, deze is bijna als nieuw na 3 jaar. . Inbranden gebeurt alleen als je dagen lang door blijft koken met het vuil erop, dat moet je dan ook niet doen. Maar als dit direct na afkoelen verwijderd worden is er helemaal niets aan de hand.
Barsten in de kookplaat? Wtf doen jullie daarmee dan?! Dit heb ik al helemaal nooit gehad (en ja, er is bij mij ook wel eens een pan uit 1 hand geschoten)
Restwarmte en moeilijkheid inschatten van de temperatuur klinkt alsof de meeste keukenprinsesjes te veel weglopen van de kookplaat. Eten dat op staat moet gewoon in de gaten gehouden worden en dan heb ik toch echt in 1 oogopslag gezien of het te hard/langzaam gaat en wanneer het hoger/lager of uitgezet moet worden. Restwarmte is bij keramisch koken inderdaad wel merkbaar, maar ik maak daar gewoon handig gebruik van doordat ik het eerder wat lager kan zetten.
Dus ja, ben tevreden met keramisch/inductie, maar gas is ook geen probleem

Heb trouwens wel weer zin om het kerstdiner klaar te maken de komende twee dagen