Dat is wel erg overdreven, ik schat dat zo'n 1 op de 3 huishoudens een huisdier heeft.quote:Nederlanders hebben over het algemeen wel een hond of een kat of beide.
ja die 2 op de 3 zijn de buitenlandersquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 19:03 schreef wjschreuder het volgende:
[..]
Dat is wel erg overdreven, ik schat dat zo'n 1 op de 3 huishoudens een huisdier heeft.
Zal best wel vaag zijn als ik een Turkse man met een Duitser Herder zie lopen. Nog nooit gezien. Of een Moslima inclusief hoofdoek ipv boodschappentassen laat ze een Golden Retriever uitquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 19:04 schreef method21 het volgende:
Bij ons in de buurt loopt een turkse man met een herder ... niks vreemds aan hoor ..dat zijn namelijk ook maar mensen enzo ....
Mag wel hoor. Hond eigenlijk niet (wel als jachthond), maar kat is geen probleem.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 19:06 schreef Kluupkluup het volgende:
In de islamitische wereld is dat minder gebruikelijk. Een dier in huis. Dit heeft volgens mij te maken met hygiene.
Omdat ik in Nederland woonquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 19:07 schreef Breemz het volgende:
waarom heb jij geen kameel?
En jij houdt van BMWsquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 19:08 schreef yup het volgende:
[..]
Mag wel hoor. Hond eigenlijk niet (wel als jachthond), maar kat is geen probleem.
Ik ben tegen vogels/schildpadden e.d. als huisdier, zelfs vissen vind ik niet kunnen. Wat zou jij ervan vinden als jij je hele leven in een aquarim/terranium/whatever moet doorbrengen ?
Wat heeft onrein er nou weer mee te makenquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 19:23 schreef Stroomschok het volgende:
Ze zijn er vaak bang voor omdat ze er totaal niet mee zijn opgegroeid. Dat geldt ook vaak voor de Hollanders voor wie dat zo is.
Ondanks dat ze als onrein gezien worden betekent dat niet dat ze nooit honden hebben, maar meestal hebben ze dan een taak zoals waak, jacht of renhond en zelden als een gezelschapsdier zoals in de westerse wereld gebruikelijk is.
quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 19:42 schreef Dennisskyscrapers het volgende:
ze hebben soms schapen
+3 orginaliteitquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 19:50 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
Ik mag geen huisdier hebben.. Misschien komt het omdat de meeste turken en marokkanen in huurhuizen wonen waar je geen huisdier mag hebben.
.
nou het is vrij moeilijk om iemand te vinden om voor dieren te zorgen ik bedoel een hond moet je dag en nacht bezig mee zijn (uitlaten etc.)quote:Op woensdag 24 augustus 2005 00:04 schreef Vjenne_kloet het volgende:
Er zijn altijd nog aardige buren die er voor willen zorgen.
*ril*quote:
Goede vergelijking!quote:Op woensdag 24 augustus 2005 01:26 schreef Loedertje het volgende:
[..]
*ril*
Losse haren overal, vanuit de tuin op je aanrechtblad springen en over je biefstuk heenlopen met hun vieze poten? Zichzelf de hele dag ondersmeren met kattespuug ?
Ze lijken misschien schoon op zichzelf maar ik ga toch ook niet met mijn schoenen over je aanracht of bankstel lopen?
Ze zijn niet *schoon* .
Onzin: kijk eens naar de achtergrond van de mensen op agrarische opleidingen. Dat zijn allemaal mensen die op welke manier dan ook affectie hebben met de sector al voor ze met de opleiding beginnen: of ze hebben ouders die in de sector werken en/of komen iig uit kleinere dorpen / het platteland. Of ze komen uit de stad maar hebben vanwege dingen als kinderboerderijen of paardrijhobby etc. een band met de sector.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 15:25 schreef aidyl het volgende:
Dat is hetzelfde als dat je haast geen turken/marokkanen ziet bij agrarische opleidingen (ik heb er verschillende gedaan).
Ik heb er een keer naar geïnformeerd op school waarom dat zo is, en het blijkt dat er in die cultuur erg neer wordt gekeken op "agrarische dingen" (noem ik het maar even) zoals tuinbouw, veehouderij, boer zijn, bos en natuur.
Ik vind dat maar raar....
Varkens en vleesetende dieren zijn onrein volgens de Islam althans zo heb ik het begrepen. Dat houdt dus in dat hun vlees niet mag worden gegeten. En afhankelijk van hoe strict je gelooft is het ook niet aan te raden ze aan te raken of moet je je iig wassen als je dat hebt gedaan. Maar dat is echter niet overal gebruikelijk. De meeste moslims die ik ken hebben er geen probleem mee om mijn hond aan te raken en een aantal hebben zelf honden als huisdier.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 15:44 schreef _Arual_ het volgende:
Omdat ze van jongs af aan leren dat honden onreine beesten zijn. Volgens de profeet dan of zo. In ieder geval, als ze onderweg naar de moskee aangeraakt worden door een hond, dan kunnen ze weer naar huis om zich van onder tot boven te ontsmetten.
Katten zijn niet onrein, voor zover ik weet.
Ik denk dat ik me hier wel in kan vinden:quote:
Zoals ik eerder zei: ik merk dat de jongere generaties minder moeite met huisdieren hebben. De buurtkinderen hier zijn gek op mijn hond en bij de "kut"marokkaantjes is een pitbull tegenwoordig een statussymbool. De oudere generaties reageren echter wel zoals aan het begin van het artikel staat, die moeten er meestal niets van weten. Meer een aangeleerd iets en angst voor het onbekende. Ook Nederlanders die geen honden gewent zijn lopen regelmatig met een flinke boog om mij heen...quote:HOEWEL ZE BIJ het Islamitisch Centrum denken dat het zo'n vaart niet zal lopen voorspelt Hans Bouma, auteur van Het dier in de wereldreligies, dat het snel over zal zijn met de islamitische hondenfobie in Nederland. 'De angst komt in wezen voort uit een lang vervlogen nomadenbestaan. De hond was daar een aaseter, die allerlei ziekten overbracht. Een verspreider van ongeneeslijke ziekten is de hond vandaag de dag allang niet meer. De hedendaagse fobie is een traditioneel overblijfsel. In tegenstelling tot wat veel mensen denken is daar weinig religie mee gemoeid. Het gebod stond in dienst van het voortbestaan. Nu dat niet meer nodig is, zal het langzaam verdwijnen. Je ziet het aan de jongste generatie. Die schaft aarzelend honden aan.'
Martin Gaus belooft dat hij de eerste islamitische hondensportvereniging hartelijk zal ontvangen.
Ik denk dat je dat verkeerd ziet. In de veehouderij.. ok,quote:Op woensdag 24 augustus 2005 15:37 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Onzin: kijk eens naar de achtergrond van de mensen op agrarische opleidingen. Dat zijn allemaal mensen die op welke manier dan ook affectie hebben met de sector al voor ze met de opleiding beginnen: of ze hebben ouders die in de sector werken en/of komen iig uit kleinere dorpen / het platteland. Of ze komen uit de stad maar hebben vanwege dingen als kinderboerderijen of paardrijhobby etc. een band met de sector.
Turken/Marokkanen hebben deze achtergrond niet (vooral stadskinderen, geen ouders met eigen agrarische bedrijven, etc) en kiest daarom niet voor dit soort opleidingen: ze hebben er gewoon niets mee.
Ik heb hier ooit eens onderzoek naar gedaan voor een agrarische school, en het overgrote merendeel heeft op een bepaalde manier affiniteit met de sector. Niet perse omdat het "plattelands" lui zijn. Maar ook door dingen die ik al noemde als: paardensport hobby, betrokkenheid bij dierenasiels en kinderboerderijen. Dingen waarmee allochtonen niet vaak in aanraking komen.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 20:15 schreef aidyl het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat verkeerd ziet. In de veehouderij.. ok,
Maar er zijn bijvoorbeeld ook opleidingen milieutechnologie, levensmiddelentechnologie, en dierenhouderij en zelfs bloemschikken (omg). Mensen die die opleidingen doen hebben meestal helemaal niks met platteland, en komen ook vaak niet uit kleine dorpen
Nee hoor, de grote meerderheid vind je in de grote steden.quote:Ik denk zelfs dat de meeste marokkanen/turken juist uit het platteland afkomstig zijn, dat is ten slotte het armste gebied.
Of bedoelde je dat ze daar woonden in het land van herkomst? Dat gaat ook niet op. Want degenen die hier de kans krijgen om te studeren zijn of hier geboren, of wonen hier al vanaf dat ze heel jong waren. Die hebben daar dus weinig van mee gekregen.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 20:21 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Nee hoor, de grote meerderheid vind je in de grote steden.
80% komt uit het gebergtequote:Op woensdag 24 augustus 2005 20:34 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Of bedoelde je dat ze daar woonden in het land van herkomst? Dat gaat ook niet op. Want degenen die hier de kans krijgen om te studeren zijn of hier geboren, of wonen hier al vanaf dat ze heel jong waren. Die hebben daar dus weinig van mee gekregen.
Ze zijn vaak in het land van herkomst te vinden met onze belasting centenquote:Op woensdag 24 augustus 2005 00:03 schreef DjDev het volgende:
huisdieren zijn problemen als je op vakantie gaat
Daarom
die verkopen ze aan de lokale chineesquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 18:57 schreef Razor21 het volgende:
Dit valt mij namelijk op![]()
Nederlanders hebben over het algemeen wel een hond of een kat of beide.
Maar de meeste medelanders hebben die dus niet, is hier een verklaring voor?![]()
geen racistische opmerkingen plaatsen aub anders komt er weer een slotje
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |