abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 september 2005 @ 22:00:41 #51
27467 webspider
Fear is the mind-killer.
pi_30805459
quote:
Op woensdag 21 september 2005 21:19 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

* GewoneMan wordt hoog tijd dat er iets komt dat ons volledig beschermd tegenr SOA`s en ongewenste zwangerschappen. ZONDER dat de sex er minder van wordt
* webspider wacht met geduld de "mannenpil" af, om te zien of dat wat wordt ..

Nu maar hopen dat je als man geen problemen krijgt met je libido dan
Sell not virtue to purchase wealth, nor Liberty to purchase power.
pi_30825950
Zo groot is dat verschil nou ook weer niet, het condoom heeft een Pearl index van 2, en de Femcap een 1.
  donderdag 22 september 2005 @ 16:00:22 #53
27467 webspider
Fear is the mind-killer.
pi_30826999
Voor wie niet is wat een Pearl index is (zoals ik): linkje

Pearl index
Methods of contraception are compared by the Pearl index. A high Pearl index stands for a high chance of unintentionally getting pregnant; a low value for a low chance. The Pearl index will be determined by the number of unintentional pregnancies related to 100 women years. E.g. 100 women can contracept for 1 year each with the method that is going to be examined. If three pregnancies occur during this period in this group, the Pearl index will be 3.0.
Sell not virtue to purchase wealth, nor Liberty to purchase power.
pi_30828268
Interessant topic, ik heb er ook wel over nagedacht, maar de nadelen zijn toch te groot momenteel. Zo gauw een zwangerschap niet meer totaal ongewenst is stop ik ook met de pil.

Over de FemCap vond ik nog wat interessante informatie:

Op basis van bovenstaande gegevens zal de FemCap® bij 85% van de vrouwen goed zitten. Voor meer betrouwbaarheid is het aan te raden de FemCap® aan te laten meten door een arts. De arts kan je ook leren hoe je het moet inbrengen en verwijderen.

Wanneer de gemeenschap langer dan vier uur na het inbrengen plaatsvindt, moet je extra
zaaddodende pasta inspuiten met een canule. Na de laatste gemeenschap moet de FemCap®
minstens zes uur blijven zitten, maar nooit langer dan 48 uur.

Bron: Voorlichtingsfolder Rutgers Nisso Groep over Anticonceptie

Interessant dat de FemCap blijkbaar toch kan worden aangemeten door een arts, lijkt me niet geheel onverstandig om dat even nader uit te zoeken. Dat je alsnog altijd zaaddodende pasta paraat moet hebben als je hem eerder hebt ingebracht vind ik ook niet vreselijk handig.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_30831221
quote:
Op donderdag 22 september 2005 15:24 schreef flutterbye het volgende:
Zo groot is dat verschil nou ook weer niet, het condoom heeft een Pearl index van 2, en de Femcap een 1.
wat betreft het condoom is er een enorm verschil in het gevoel. vooral voor de man...
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_30831271
Voor de vrouw ook hoor gewoneman, het voelt echt anders met condoom...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_30836721
quote:
Op donderdag 22 september 2005 18:12 schreef erodome het volgende:
Voor de vrouw ook hoor gewoneman, het voelt echt anders met condoom...
ik hoor van de meeste vrouwen dat ze het verschil niet of nauwelijks merken. tuurlijk zullen er vrouwen (kunnen) zijn die het wel merken maar denk dat dat verschil veel kleiner is dan voor de man. wij hebben immers dat kreng eromheen zitten.

• de vagina is van binnen lekker warm zonder condoom voel je dat met condoom niet. de temperatuur van de penis met of zonder condoom zal niet veel verschillen.
  • het condoom is glad net als een pik met voorvocht.
  • de vorm is niet anders.
  • voor de man is er minder wrijving door dat stuk rubber wat eromheen zit en daar kom je immers van klaar
  • het orgasme is ook anders doordat het rubber eromheen zit, minder heftig qua gevoel.

ik denk dus dat de man er vele malen meer last van heeft, overigens valt het ook op dat erg veel mannen condooms niet waarderen en vrouwen er weinig tot geen moeite mee hebben. dat is overduidelijk in topics over condooms.
  • When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
    pi_30836938
    Vrouwen lopen dan ook de hoogste kans op een soa en zijn niet echt geneigd om al teveel met hun geslachtsdeel na te denken...

Iedere vrouw die ik ken vind het zonder condoom echt lekkerder als met condoom, het gevoel vermindert ook voor ons, echt!
    Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
    pi_30837008
    quote:
    Op donderdag 22 september 2005 21:02 schreef erodome het volgende:
    Vrouwen lopen dan ook de hoogste kans op een soa en zijn niet echt geneigd om al teveel met hun geslachtsdeel na te denken...

Iedere vrouw die ik ken vind het zonder condoom echt lekkerder als met condoom, het gevoel vermindert ook voor ons, echt!
    dat bestrijd ik ook niet, maar wel ben ik van mening dat het verschil voor mannen veel groter is
    When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
    pi_30837163
    Dat weet ik niet, kan niet vergelijken aangezien ik geen man ben, weet allen wat ik voel en van andere vrouwen hoor, dat het gevoel zienderogen verminderd, dat het sneller ruw wordt enz...

Komt erg neer op wat mannen ook zeggen, behalve het ruw worden dan, daar heeft hij geen last van...
    pi_30837205
    Grootste nadeel van condooms vind ik de stank en de onbetrouwbaarheid.
    De Pearl index van condooms is theoretisch 2 maar praktisch 12. Dat betekent dat per jaar van de 100 vrouwen die deze methode gebruiken, er 12 zwanger worden.
    Femcap: theoretisch 1 en praktisch 3,5.
    pi_30837350
    quote:
    Op donderdag 22 september 2005 21:07 schreef cinnamongirl het volgende:
    Grootste nadeel van condooms vind ik de stank en de onbetrouwbaarheid.
    De Pearl index van condooms is theoretisch 2 maar praktisch 12. Dat betekent dat per jaar van de 100 vrouwen die deze methode gebruiken, er 12 zwanger worden.
    Femcap: theoretisch 1 en praktisch 3,5.
    over de nadelen van een condoom kan ik een boek schrijven

femcap en dergelijke geen ervaring mee. heb alleen vrouwen gehad die aan de pil waren of spiraaltje hadden. ben wel beneiuwd of je de femcap zelf al eens hebt geprobeerd ?
    pi_30937030
    Ik vind condooms vreselijk. Mijn vriend vindt ze daarentegen geen probleem. Dus het is denk ik heel persoonlijk hoeveel last je ervan hebt.

Voor het geval dat er iemand interesse heeft - ik heb mijn 'verslag' van de eerste week zonder hormonen in het nuvaring ervaringen topic gezet. Lijkt me niet echt handig als ik dat overal neer ga zetten dus ik zeg het zo maar even...
    pi_30940180
    quote:
    Op maandag 26 september 2005 09:43 schreef flutterbye het volgende:
    Ik vind condooms vreselijk. Mijn vriend vindt ze daarentegen geen probleem. Dus het is denk ik heel persoonlijk hoeveel last je ervan hebt.

Voor het geval dat er iemand interesse heeft - ik heb mijn 'verslag' van de eerste week zonder hormonen in het nuvaring ervaringen topic gezet. Lijkt me niet echt handig als ik dat overal neer ga zetten dus ik zeg het zo maar even...
    uitzondering die de regel bevestigd
    pi_30941729
    quote:
    Op maandag 26 september 2005 12:04 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

uitzondering die de regel bevestigd
    Jij bent niet echt makkelijk van je standpunt af te brengen, hè?
    pi_30948561
    quote:
    Op maandag 26 september 2005 13:12 schreef flutterbye het volgende:

[..]

Jij bent niet echt makkelijk van je standpunt af te brengen, hè?
    pi_36045985
    Nou, de sympto-thermale methode is bij mij geen succes gebleken omdat mijn cyclus erg onregelmatig is... Jammer. Leverde te veel stress op!
    pi_36517039
    Ik heb vroeger ook jarenlang getemperatuurd. Ik wilde het nu weer gaan doen, maar kan nergens de benodigde info vinden?? Dus wanneer je in de temeratuurcurve kan zien dat je eisprong geweest is, waar je een blanco grafiekje kan downloaden.
    Waar kan ik dat op internet vinden?

Merci,
    Sel
    pi_36517152
    O, de blanco curve heb ik al gevonden. http://www.grido.be/antwoorden/onderzoeken/Temperatuurcurve.htm

Maar nog niet de info.
    pi_36517316
    sel, in je linkje staat het toch wel duidelijk uitgelegd?

Bij een normale cyclus zal 1 à 2 dagen voor de eisprong de temperatuur lichtjes dalen en na de eisprong de temperatuur geleidelijk stijgen tot deze na 3 à 4 dagen een maximum bereikt. Deze hogere temperatuur blijft daarna opnieuw constant tot het begin van de volgende cyclus.
    One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
    pi_36519997
    www.vruchtbaarheid.org is ook een hele goede site, daar staat echt alle info op die je nodig hebt, inc. lege grafieken.
    pi_37087831
    Ik kon toen trouwens ook nergens een goede thermometer vinden, alleen maar digitale die gingen piepen enzo. Fijn als je uit logeren bent ofzo...
    Waar kun je nou nog een kwikthermometer kopen?
      Vis een optie? woensdag 19 april 2006 @ 12:28:30 #73
    70532 loveli
    N
    pi_37092053
    Wat betreft nauwkeurigheid is een gewone kwikthermometer ook beter dan een digitale, behalve wanneer de digitale themometer geijkt is en 2 cijfers achter de komma geeft.
    Er zijn speciale thermometers om de cyclus te volgen. Die hebben een schaal van 36 tot 38 graden, waardoor deze heel nauwkeurig is af te lezen.
    (en ik me als meisje van 8 maar afvragen waarom m'n moeder niet blij was toen de buurvrouw een koortsthermometer kwam lenen en ik de verkeerde meegaf...)
    crap in = crap out
      woensdag 2 mei 2007 @ 14:36:57 #74
    123189 Klare
    Extraordinary Girl
    pi_48926696
    Heeft er al iemand een goede methode gevonden? Ben laatst bij de Rutgerstichting geweest, mevrouw daar heeft me een pessarium mee gegeven. Dat zou voor mij een goede anti-conceptie-methode zijn. Het inbrengen lukt alleen niet zo goed. Ik heb hele kleine handjes *met korte vingertjes* en kan het pessarium niet ver genoeg inbrengen. Vriendje probeert het nu bij me te doen, maar is er niet zo handig in. En ik vind het ook niet echt romantisch en lustbevorderend, dat gepruts
      Vis een optie? woensdag 2 mei 2007 @ 14:50:40 #75
    70532 loveli
    N
    pi_48927210
    Hier een linkje van een soort pessarium wat misschien makkelijk in te brengen is. Ik heb het niet geprobeerd (moet bekennen dat ik dat ook niet hoop te gaan doen).
    http://www.leadirekt.de/

Bij de weg, als je het wat langer van te voren inbrengt, heb je minder last van het lustverminderende effect
    crap in = crap out
      woensdag 2 mei 2007 @ 15:45:17 #76
    123189 Klare
    Extraordinary Girl
    pi_48929149
    Ik weet het. Maar m`n vriendje moet het inbrengen, ik kan het zelf niet. Dus dat doe je niet voordat je naar je werk gaat, met de mogelijkheid dat je `s avonds misschien zin in elkaar hebt. De sexuologe kon zich niet voorstellen dat ik het niet zelf kon maar m`n middelvinger is net 7 cm lang. Dus daar kom je niet ver mee
    Ga dat Lea-geval maar eens uitgebreid bekijken. (Ze zullen het hier wel niet kennen....)
    pi_48945887
    Ik heb juist de NFP gebruikt om zwanger te worden, ik hield mijn temperatuur bij (en dat was na een half jaar elke zondag ook om half 7 wakker worden echt een crime, maar je moet het op dezelfde tijd doen elke dag), ik heb ovulatietesten ernaast gebruikt en mijn slijm in de gaten gehouden. Mijn cyclus was regelmatig en toch...ben ik juist in de "veilige" dagen zwanger geworden.
    Het blijft dus altijd een risico die met andere methodes een stuk minder is.

Een (hormoon)spiraaltje is een goed alternatief, omdat er dan alleen plaatselijk hormonen worden losgelaten, en in een hele kleine mate, het beinvloed je niet zo als de pil. Wanneer je geen hormonen wil kan je denken aan een koperspiraal, al wordt je menstruatie dan vaak heftiger. Terwijl met de Mirena (hormoon) spiraal je menstruatie minder wordt. Je cyclus wordt trouwens ook niet beinvloed, iets wat ik wel fijn vond, omdat ik direct na het verwijderen zwanger kon worden en ik al tijdens het spiraal gebruik mijn cyclus bij kon houden.

Implanon raad ik af, omdat er nog steeds verschillende rechtzaken tegen lopen van vrouwen die zwanger zijn geworden terwijl ze dit staafje wel onder de huid hadden. Het is erg gevoelig, moet op de juiste manier geplaatst worden, anders is het niet save.

De nuva-ring hoor ik hele verschillende dingen over, mijn gyneacoloog raade me het af, omdat er toch nog meer hormonen in zitten dan in bijvoorbeeld de mirena (die heb ik wel gehad). Een vriendin van mij vind het geweldig en haar vriend voelt de ring niet tijdens de sex. Maar je mag de ring 3 uur per dag verwijderen, mocht je er tijdens de sex wel last van hebben...

Eigenlijk zijn er heel veel keuzes en vaak zijn de "makkelijke" oplossingen toch dingen met (een kleine hoeveelheid) hormonen. Het is ook zo dat je iets moet kiezen wat bij je past, NFP zou ik niet doen wanneer je absoluut geen kinderwens hebt, maar er zijn ook vrouwen die deze methode al jaren gebruiken waar het wel goed bij gaat.
    Ik ben het misschien niet eens met jou, en jij bent het misschien niet eens met mij. Maar laten we het daar dan over eens zijn.
      Vis een optie? donderdag 3 mei 2007 @ 01:02:50 #78
    70532 loveli
    N
    pi_48950370
    quote:
    Op woensdag 2 mei 2007 22:41 schreef DDBtje het volgende:
    Ik heb juist de NFP gebruikt om zwanger te worden, ik hield mijn temperatuur bij (en dat was na een half jaar elke zondag ook om half 7 wakker worden echt een crime, maar je moet het op dezelfde tijd doen elke dag)
    Je hoeft toch geen half jaar lang elke dag te meten? Als je weet wanneer je ovulatie ongeveer is, meet je die week. Het tijdstip is in zoverre belangrijk, dat het op een moment moet zijn dat je lichaamstemperatuur "standaard" is. Dat betekent meten zodra je wakker wordt, een moment waarop je lichaam na een aantal uur slaap een constante temperatuur heeft.
    crap in = crap out
    pi_48958588
    quote:
    Op donderdag 3 mei 2007 01:02 schreef loveli het volgende:

[..]

Je hoeft toch geen half jaar lang elke dag te meten? Als je weet wanneer je ovulatie ongeveer is, meet je die week. Het tijdstip is in zoverre belangrijk, dat het op een moment moet zijn dat je lichaamstemperatuur "standaard" is. Dat betekent meten zodra je wakker wordt, een moment waarop je lichaam na een aantal uur slaap een constante temperatuur heeft.
    Mocht je niet op de natuurlijke manier zwanger worden na een half jaar (wat dus bij mij het geval was), dan wordt door de arts altijd gevraagd of je je cyclus wil bijhouden, dit moet je een half jaar doen. En je kan pas goed inzien hoe je cyclus is als je dit een langere tijd hebt bijgehouden (minimaal een half jaar dus). Je eisprong heb je namelijk niet precies elke maand op hetzelfde moment, je moet dus eerst ongeveer weten of je een vroege, late of normale eisprong hebt, en natuurlijk of dit elke maand ongeveer hetzelfe is.

En iedereen die zwanger wil worden en hiervoor heeft moeten temperaturen weet dat je dit elke morgen op hetzelfde tijdstip, op dezelfde manier, met dezelfde thermometer en net voor het opstaan moet doen.
    Ik ben het misschien niet eens met jou, en jij bent het misschien niet eens met mij. Maar laten we het daar dan over eens zijn.
    pi_48960557
    Ik plaats even ongegeneerd een tvp.
    Ik ben sindskort ook hormoonmoe en binnen een week stop ik met de pil. Eerst ff twee maanden 'uithijgen' en dan opzoek naar een ander anticonceptiemiddel.
    De Persona ed. genoemd in de OP had ik nog nooit van gehoord en lijken me eigenlijk ook niet iets.
    Maarrr ik wil het toch alle opties meenemen in mn beslissing
    pi_52094213
    quote:
    Op donderdag 3 mei 2007 11:38 schreef DDBtje het volgende:

En iedereen die zwanger wil worden en hiervoor heeft moeten temperaturen weet dat je dit elke morgen op hetzelfde tijdstip, op dezelfde manier, met dezelfde thermometer en net voor het opstaan moet doen.
    Ik ben een poging aan het doen om dit juist als anticonceptie te gaan gebruiken, maar ik houd eerst een tijdje mn cyclus bij.
    Ik heb begrepen dat tijdstip niet zoveel uitmaakt. Als je maar net wakker bent.
    pi_52183032
    Tvp'tje: over twee weken stop ik met de nuvaring om na ruim negen jaar (7 jaar pil, 2 jaar nuva)eens even hormoonvrij door het leven te gaan. Ik ben benieuwd naar een eventueel effect en ben daarom ook erg benieuwd naar andermans ervaringen hiermee. Ik zag oa Flutterbye en Brighteyes en recenter ook Ephemera... ik ben erg benieuwd hoe het hen is bevallen. En zijn er bijvoorbeeld ook mensen die totaal geen verschil merkten tussen leven met en zonder hormonen?
    pi_52183125
    Ik heb nooit hormonen gehad, dus kan je hier niet mee helpen.
    Wel heb ik online goede cycluskaarten gevonden, inclusief voorbeeld hoe je ze in moet vullen
    Roep maar als je belangstelling hebt, dan spam ik de link
    pi_52183302
    Dankje Freecell, spam maar hoor Al verwacht ik dat ik de eerste maanden nog absoluut geen natuurlijke cyclus zal hebben. Toch wil ik het gaan bijhouden, wie weet merk ik een patroon/ overzicht.
    En een beetje off topic: ik ben stiekem een beetje bang voor een erg hevige menstruatie. Maar wie weet valt dat mee... ik was toen tenslotte ook een stuk jonger (was 16 toen ik begon). Dus hopelijk helpt zo'n kaart ook dat wat in beeld te brengen...
    pi_52183695
    Hmmm, de site is offline zie ik net in mijn favorieten. Kijk morgen even weer of het tijdelijk is of structureel.
    pi_52220078
    quote:
    Op dinsdag 7 augustus 2007 23:06 schreef Leegle het volgende:
    En een beetje off topic: ik ben stiekem een beetje bang voor een erg hevige menstruatie. Maar wie weet valt dat mee... ik was toen tenslotte ook een stuk jonger (was 16 toen ik begon). Dus hopelijk helpt zo'n kaart ook dat wat in beeld te brengen...
    Dat is voor mij ook de reden dat ik niet durf te stoppen. Ik ben sinds mijn 11e ongesteld en ik ben aan de pil gegaan (inmiddels nuva) tegen mijn zware menstruatie. Ik was 8 dagen ziek, waarvan 5 dagen met overgeven, diarree, hoge koorts, koud zweet en de meest afgrijselijke pijnen waarbij ik me niet voor kan stellen dat bevallen van een kind meer zeer doet. En dat dus iedere maand weer. Ik kon gewoon niet meer en mocht op mijn 15e eindelijk aan de pil.

Maar ik heb zulke trauma's aan die menstruatie's opgelopen dat ik, ondanks alle nadelen van de hormonen, niet dúrf te stoppen hoe graag ik ook wil. Ik weet dat ik er rekening eme moet houden dat ik 8 dagen plat ben, iedere maand weer, en dat schiet niet op met een nieuwe opleiding en stage etc....
    I had a signature once. It was awful.
    pi_52220236
    Kan je dat niet uitproberen in de vakantie dan? Dan zit je niet met opleiding. Even één of 2cycli afwachten en mocht het nog steeds afgrijselijk zijn (wat je natuurlijk niet weet) dan kan je weer beginnen met de pil.
    pi_52220732
    Het duurt weer een jaar voor het vakantie is en dan wil ik eigenlijk al helemaal niet met die ellende opgezadeld zitten
    pi_52221008
    quote:
    Op donderdag 9 augustus 2007 10:02 schreef zoeperzazke het volgende:
    Het duurt weer een jaar voor het vakantie is en dan wil ik eigenlijk al helemaal niet met die ellende opgezadeld zitten
    Ik had voor de pil, vanaf mijn 13de tot mijn 19de, ook gruwelijke menstruaties, pijn, slierkjes en bonken, the works. Duurde wel 10 dagen met veel bloed.
    Op mijn 27ste nam ik een koperspiraal en was dus bang voor nog gruwelijke menstruaties. Maar dat was niet zo.
    Ik heb weleens gelezen dat het vaak erger is als je erg jong bent.
    pi_52221886
    quote:
    Op donderdag 9 augustus 2007 09:20 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Dat is voor mij ook de reden dat ik niet durf te stoppen. Ik ben sinds mijn 11e ongesteld en ik ben aan de pil gegaan (inmiddels nuva) tegen mijn zware menstruatie. Ik was 8 dagen ziek, waarvan 5 dagen met overgeven, diarree, hoge koorts, koud zweet en de meest afgrijselijke pijnen waarbij ik me niet voor kan stellen dat bevallen van een kind meer zeer doet. En dat dus iedere maand weer. Ik kon gewoon niet meer en mocht op mijn 15e eindelijk aan de pil.

Maar ik heb zulke trauma's aan die menstruatie's opgelopen dat ik, ondanks alle nadelen van de hormonen, niet dúrf te stoppen hoe graag ik ook wil. Ik weet dat ik er rekening eme moet houden dat ik 8 dagen plat ben, iedere maand weer, en dat schiet niet op met een nieuwe opleiding en stage etc....
    Heb je je wel eens laten testen op endometriose of andere ziektes die zo'n zware menstruatie als symptoom hebben?
    pi_52222076
    nee. Ik heb het wel gecheckt maar bij endometriose is er sprake van een verandering in je cyclus en ik had dit vanaf mijn tweede menstruatie. Daarbij hebben mijn moeder en mijn oma het ook altijd zo gehad en vaak zijn zulke dingen toch erfelijk bepaald, dus ik maak me daar geen zorgen om eigenlijk....
    pi_52222394
    Wie doet hier NFP? Ik kan wel wat hulp gebruiken, ik snap het bijna, maar niet helemaal.
    pi_52222398
    Goede uitlegsite mag ook
    pi_52226645
    Op één of andere manier lijken alle Google-links naar sites over NFP dood. Ik weet er zelf niet veel van, maar wil wel graag weten waar je een goede thermometer kan kopen, of meer: met welke thermometer jullie goede ervaringen hebben.
    pi_52226925
    quote:
    Op donderdag 9 augustus 2007 13:41 schreef Jore het volgende:
    Op één of andere manier lijken alle Google-links naar sites over NFP dood. Ik weet er zelf niet veel van, maar wil wel graag weten waar je een goede thermometer kan kopen, of meer: met welke thermometer jullie goede ervaringen hebben.
    Gewoon een digitale, eigen merk etos/kruidvat oid is vaak prima hoor
    En dan rectaal. Oortermometers zijn vrij onbetrouwbaar is mijn ervaring.
    pi_52226978
    Hebben die twee cijfers achter de komma? Want dat schijnt beter te zijn omdat temperatuurverschillen heel klein kunnen zijn.
    pi_52227119
    quote:
    Op donderdag 9 augustus 2007 09:20 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Nare menstruatie's kunnen verminderd worden met een goed voedingspatroon(aangepast op wat nodig is, bij heel zwaar boeden bv wat meer ijzer tot je nemen enzo) en er zijn kruidenmengels die de boel binnen schoon maken en helpen de cyclus op orde e brengen.

In deze wereld zijn we gewoon om vrouwen die last hebben van hun mestruatie gelijk hormonen aan te smeren, in heel veel gevallen is dat totaal onndig, moet je gewoon het lijf terug in balans bregen.

Er zijn hele site's over voeding en menstratie, wat kruiden betrefd in deze, daar kan ik aanraden om naar iemand toe te gaan die echt verstand eran heeft, die een mengsel uit te laten meten.
    Let op, de kruidenmengels die je cyclus op orde bengen zijn meestal geen kruiden voor tijdens zwagerschappen, dus alleen doen als je niet probeert zwanger te worden op dat moment....

Ik kan iedereen die last heeft van de menstruatie aanraden om het voedngsstuk eens uit te zoeken op z'n mins, de vrouwen die ik ken die dat hebben gedaan hebben nu een redelijk normale menstruatie, geen dagen meer uit de running....
      Vis een optie? donderdag 9 augustus 2007 @ 15:46:38 #98
    70532 loveli
    N
    pi_52230548
    quote:
    Op donderdag 9 augustus 2007 13:50 schreef freecell het volgende:
    Gewoon een digitale, eigen merk etos/kruidvat oid is vaak prima hoor
    En dan rectaal. Oortermometers zijn vrij onbetrouwbaar is mijn ervaring.
    Digitaal wordt afgeraden. Er bestaan (bestonden?) speciale ovulatiethermometers, met een schaalverdeling van 36 tot 38. Die zijn stukken nauwkeuriger dan normale thermometers.

Verder wat erodome zegt, voeding kan heel veel uitmaken bij menstruatieklachten. Ook omega-vetzuren helpen vaak erg goed, bv. visolie of theunisbloemolie.
    crap in = crap out
    pi_52248196
    quote:
    Op donderdag 9 augustus 2007 15:46 schreef loveli het volgende:

[..]

Digitaal wordt afgeraden. Er bestaan (bestonden?) speciale ovulatiethermometers, met een schaalverdeling van 36 tot 38. Die zijn stukken nauwkeuriger dan normale thermometers.

Verder wat erodome zegt, voeding kan heel veel uitmaken bij menstruatieklachten. Ook omega-vetzuren helpen vaak erg goed, bv. visolie of theunisbloemolie.
    Hey, daar moet ik even naar zoeken.
    Mijn grafiek lijkt momenteel net een zigzag Misschien helpt een andere thermometer
      Vis een optie? vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:13:38 #100
    70532 loveli
    N
    pi_52250366
    Met dank aan google lees ik dat kwikhoudende producten (zoals kwikthermometers) vanaf 2000 niet meer mogen worden geproduceerd, maar dat er mogelijk voor ovulatiethermometers een uitzondering is gemaakt.
    Als je ze nog ergens vindt, hoor ik het graag.
    crap in = crap out
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')