Wow, lijkt een beetje op mijn Dinky, prachtige tekening in het gezichtquote:Op vrijdag 9 september 2005 13:34 schreef -CRASH- het volgende:
De binnenkat is voor even een buitenkat.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Harry is een Oosterse korthaar, heeft idd een bouw die lijkt op een Siamees, maar bij deze rassen heeft de vacht niet de points (lichter lijf, donkerder masker, oren, poten en staart) die een Siamees wel heeft.quote:Op maandag 12 september 2005 12:45 schreef madelief68 het volgende:
![]()
![]()
Jij hebt zeker je hele kamer volhangen met foto's van Harry!
Wat een prachtig apart exemplaar. Het is dus een Europese korthaar, maar elke keer als ik Harry zie, moet ik toch denken aan een Siamees in de familie, vanwege die oren en hele korte vacht.
Weet je daar iets meer van?
Zou je trouwens geen kleintjes van Harry willen, zou ik bijna aan gaan denken![]()
Ik heb nog geeneen foto hangen, ik kijk net zo lief tegen het originele exemplaar aanquote:Op maandag 12 september 2005 12:45 schreef madelief68 het volgende:
[..]
Wow, lijkt een beetje op mijn Dinky, prachtige tekening in het gezicht![]()
![]()
![]()
Jij hebt zeker je hele kamer volhangen met foto's van Harry!
Wat een prachtig apart exemplaar. Het is dus een Europese korthaar, maar elke keer als ik Harry zie, moet ik toch denken aan een Siamees in de familie, vanwege die oren en hele korte vacht.
Weet je daar iets meer van?
Zou je trouwens geen kleintjes van Harry willen, zou ik bijna aan gaan denken![]()
quote:Op maandag 12 september 2005 17:00 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Verleidelijk hé, Tonja ? Allemaal kleine Harry's !
Er wordt op Fok! toch gauw gezegd van "leuk joh, neem een nestje" als je een mooie kat hebt. Bij huiskatten is het helaas normaal dat ze lukraak nestjes krijgen zonder dat van te voren onderzocht is of ze wel gezond zijn, en ook de zorg achteraf laat nog wel eens te wensen over on mijn ogen, vooral door onwetendheid. Kittens gaan dood of een kat krijgt op laterte leeftijd bijvoorbeeld een nieraandoening, het verband met de ouders wordt dan vaak al lang niet meer gelegd en op huiskatten wordt niet zo vaak autopsie gepleegd. Bij raskatten is gelukkig al wat meer gereguleerd door regels voor het krijgen van een stamboom en ongeschreven gedragscodes.
Voor de mensen die niet weten hoe dat in z'n werk gaat; stel dat Harry geen fokverbod had. Willen de kittens een stamboom krijgen moet papa sowieso een "balverklaring" hebben, katers met één bal zijn ook wel vruchtbaar maar geven die afwijking door, dan moet hij vrij getest zijn op kattenleukemie en kattenaids, het is ook wel handig als zijn bloedgroep bekend is, als de kater een andere bloedgroep heeft als de poes kunnen de kittens na de geboorte overlijden. Als je echt verantwoordelijk bezig bent test je afhankelijk van het ras op patella luxatie (slechte knieen), HCM (hartziekte, moet ieder jaar getest worden), PKD, CIN of PKDef (nieren) en PRA (ogen). Als alle fokkers op deze afwijkingen zouden testen zou dat een hoop zieke katten en een hoop verdriet schelen. Met katten met een aangeboren knikstaartje en dat soort afwijkingen kan beter ook niet gefokt worden, omdat in latere generaties grotere botafwijkingen naar boven kunnen komen. Al die testen zijn stervensduur, maar gelukkig kun je die onkosten bij een raskat weer een beetje terugkrijgen omdat mensen bereid zijn meer voor zo'n kitten te betalen. En dan heeft er nog niet eens een paring plaatsgevonden.
Ik bedoelde het niet zo naar jou toe ofzo hoor, ik snap wat je bedoelt met dat fantaseren enzo, heb ik ook gedaan over kindertjes van de beestjes hier. Maar ik heb me van de zomer weer zo geergerd aan een paar stukken onbenul die een nestje hadden, blijkbaar zonder dat ze enig idee hadden waar ze aan begonnen waren, ik zou mensen eerder willen ontmoedigen om nestjjes te nemen dan aanmoedigen. Als die figuren hier op Fok! kritiek krijgen zijn er altijd wel mensen die beginnen te roepen "ja maar, moeder is zo'n mooie kat" (en niet te vergeten: "kittens zijn zo liev"). Alsof dat betekent dat baasjelief goed bezig is. Enten, ontwormen, ontvlooien en eventueel chippen is in mijn ogen gewoon het minste wat je kunt doen, maar het wordt door velen beschouwd als heel wat. Door mijn stukje wilde ik laten zien dat bij raskatten bijvoorbeeld tests op geslachtziektes verplicht zijn, waarom is het dan wel normaal je HTK een SOA op te laten lopen ? HTK's zijn toch niet minder dan raskatten ? Ik vind het eerlijk gezegd zielig, ik krijg soms de indruk dat nestjes meestal geboren worden bij mensen die het allemaal niet zo kan boeien.quote:Op dinsdag 13 september 2005 00:21 schreef madelief68 het volgende:
[..]
![]()
Oke oke, ik snap het, maar ik heb niet gezegd "neem een nestje" . Ik zelf zou er fantasién over hebben hoe de kittens eruit zouden zien, maar dat is inderdaad wat anders dan echt fokken. En ik ging er niet van uit dat Harry een raskat is, zoveel weet ik niet van raskatten.
Ik heb misschien geen verstand van raskatten, maar bij mij zijn ze allemaal vanaf het begin geholpen en gechipt, dus ik denk hier niet lichtvaardig over.
Je hebt dus fokken en je hebt vermeerderen. Fokken (ik noem het verantwoord fokken) is twee gezonde katten die voldoen aan een rasstandaard en elkaars sterke en zwakke punten aanvullen een nestje laten krijgen. Dat betekent dus dat inteelt niet zo'n strak plan is (ik neem aan dat je dat met doorfokken bedoelt ?).quote:Wat ik wel jammer vind, is dat fokkers net zo goed teveel doorfokken. Juist hierdoor kan je
verschillende afwijkingen krijgen. Wat dat betreft, houdt de huiskat de diversiteit erin![]()
![]()
ook zonder opvoeding heb je toch nog wel wat gevoel??quote:Op dinsdag 13 september 2005 09:18 schreef Panthera1984 het volgende:
Niet opgevoede kinderen.
Nee, oke, dan ben ik het helemaal met je eens!quote:Op dinsdag 13 september 2005 01:26 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Ik bedoelde het niet zo naar jou toe ofzo hoor, ik snap wat je bedoelt met dat fantaseren enzo, heb ik ook gedaan over kindertjes van de beestjes hier. Maar ik heb me van de zomer weer zo geergerd aan een paar stukken onbenul die een nestje hadden, blijkbaar zonder dat ze enig idee hadden waar ze aan begonnen waren, ik zou mensen eerder willen ontmoedigen om nestjjes te nemen dan aanmoedigen. Als die figuren hier op Fok! kritiek krijgen zijn er altijd wel mensen die beginnen te roepen "ja maar, moeder is zo'n mooie kat" (en niet te vergeten: "kittens zijn zo liev"). Alsof dat betekent dat baasjelief goed bezig is. Enten, ontwormen, ontvlooien en eventueel chippen is in mijn ogen gewoon het minste wat je kunt doen, maar het wordt door velen beschouwd als heel wat. Door mijn stukje wilde ik laten zien dat bij raskatten bijvoorbeeld tests op geslachtziektes verplicht zijn, waarom is het dan wel normaal je HTK een SOA op te laten lopen ? HTK's zijn toch niet minder dan raskatten ? Ik vind het eerlijk gezegd zielig, ik krijg soms de indruk dat nestjes meestal geboren worden bij mensen die het allemaal niet zo kan boeien.
[..]
Ongelooflijk! wat een Etters zeg!quote:Op dinsdag 13 september 2005 09:09 schreef QueenR het volgende:
even een nieuw katje pimpenen Max vind het wel gezellig zo met zijn tweeen
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
werd gisteravond laat bij me gebracht. Gered voor kleine kinderen die hem aan het bekogelen waren met stenen.....wat ZIJN dat in hemelsnaam voor kinderen!!!
Niet. Het zijn monsters en met monsters weet ik wel raad mee. Als hun ouders hen niet kunnen opvoeden...quote:Op dinsdag 13 september 2005 09:09 schreef QueenR het volgende:
even een nieuw katje pimpenen Max vind het wel gezellig zo met zijn tweeen
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
werd gisteravond laat bij me gebracht. Gered voor kleine kinderen die hem aan het bekogelen waren met stenen.....wat ZIJN dat in hemelsnaam voor kinderen!!!
ik denk dat ze van mij ook een schop onder hun reet zouden krijgen. Al vind ik kinderen (meestal) nog zo leuk.quote:Op dinsdag 13 september 2005 13:04 schreef Dr_Crouton het volgende:
[..]
Niet. Het zijn monsters en met monsters weet ik wel raad mee. Als hun ouders hen niet kunnen opvoeden...
ja lief he die oortjesquote:Op dinsdag 13 september 2005 13:45 schreef Bluezz het volgende:
Jezus
Wat een k*tkinderen.
Die onderste foto!
quote:Op dinsdag 13 september 2005 22:54 schreef QueenR het volgende:
hier is max weer, dit keer zelf in de etensbak
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |