Saai snap ik ook niet.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 03:17 schreef Tijn het volgende:
Ach, hij vertelt het gewoon zoals het is, zonder overal gelijk over-sentimenteel of dramatisch over te doen. Echt een Brit, ik hou er wel van en kan er zeker om lachen
Ik heb net even het Dogville-topic doorgelezen en ik vind het echt bizar dat de mening zo uiteen lopen. De gedachte "saai" kwam niet eens bij me op toen ik deze film keek, maar blijkbaar zijn er heel wat mensen die daar anders over denken.
Het is een nogal koud observerende manier van, zij het wel of niet fictief menselijk gedrag tonen. Een beetje what you see is what you get. Geen nuances om het gedrag te vergoeilijken of enige vorm van eerlijk berouw buiten wat valse schaamte bij confrontatie. Het is uitermate direkt, en dat kan iemand afstoten denk ik.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 03:26 schreef Tijn het volgende:
Rauw? Hoe bedoel je?
Nou ja, niet dat het goed gepraat wordt, maar meer dat ze zelf geen enkel moment van bezinning hebben, buiten dat ze zich wat lijken te schamen als ze direkt met hun daden geconfronteerd worden, maar dat is meer omdat ze geleerd hebben wat fout is dan dat ze er echt mee zitten.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 03:32 schreef Tijn het volgende:
Sorry, maar ik begrijp niks van wat je zegt
Oh wacht, je bedoelt hoe die mensen zich in het dorp misdragen? Dat dat niet wordt goedgepraat ofzo? Tsja, dat hoeft toch ook niet? Het einde rekent daar toch prima mee af?
Oh,maar ik analiseer de bedoeling van de film ook niet. Ik doe een poging om te analiseren waarom veel mensen de film zo slecht zouden kunnen vinden.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 03:46 schreef Tijn het volgende:
Ik ben altijd bang dat ik als ik theorieen over films (of boeken of muziek of wat dan ook) ga bedenken, ik compleet voorbij ga aan wat de schrijver eigenlijk bedoelde. Tzal niet voor het eerst zijn dat een analist een hele sublaag uit een verhaal weet te halen waar de schrijver zich compleet niet van bewust is, dat vind ik altijd zo genantNiet dat ik jou ergens van beschuldig, Lamon, maar ik begin er daarom zelf meestal maar niet aan
Ik heb gisteren en vanochtend bij Mike even wat Omroep Brabant gekeken en aan de hand van de artiesten die ik daar in 10 minuutjes voorbij zag komen, gok ik dat ze nog volop succes in die regionen hebbenquote:Op zondag 28 augustus 2005 01:15 schreef Jane het volgende:
Weet je wat ik me laatst afvroeg? Hoe zou het toch met de Havenzangers zijn?
Ik kan er ook geen hout van.quote:Op maandag 29 augustus 2005 03:35 schreef Tijn het volgende:
Ja, ik heb er even naar gekeken. Maar ik heb niet zo'n geheugen voor feitjes, dus het is altijd nogal een afgang als ik meedoe aan dit soort spelletjes
Waar herken ik dat van?quote:Op maandag 29 augustus 2005 03:58 schreef Tijn het volgende:
Ik speel altijd maar als gast, dan is het voor m'n gevoel minder genant als ik weer eens in de eerste of tweede ronde afval
Ben je nou echt hooked aan een online game Lamon?quote:Op maandag 29 augustus 2005 04:03 schreef Lamon het volgende:
Als jullie nou even snel registreren, kunnen we een keertje tegen elkaar. Er zijn weinig anderen meer over, en het duurt maar een minuutje.
Komop, komoooop.
Ja, en hij probeert ons mee te sleuren in z'n poel van verderfquote:Op maandag 29 augustus 2005 04:05 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ben je nou echt hooked aan een online game Lamon?.
Alleen voor vannacht. Daarna is het mooie er weer vanaf..quote:Op maandag 29 augustus 2005 04:05 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ben je nou echt hooked aan een online game Lamon?.
Ok nu snap ik 't weer.quote:Op maandag 29 augustus 2005 04:07 schreef Lamon het volgende:
[..]
Alleen voor vannacht. Daarna is het mooie er weer vanaf..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |