abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31248701
¿Es usted Spamming aquí también?
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_31248856
jeje spaans is cool ik kan het redelijk aangezien ik half spaans ben en het zo van m'n moeder leer
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 11:13:24 #28
42782 QuietGuy
opscheppende pats-nerd
pi_31249154
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 10:55 schreef Lucille het volgende:
¿Es usted Spamming aquí también?
Hablo un poco español, que he aprendido de una CPU.
¿Pienso que usted aprendió su español también de ese individuo?
pi_31249426
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 11:13 schreef QuietGuy het volgende:

[..]

Hablo un poco español, que he aprendido de una CPU.
¿Pienso que usted aprendió su español también de ese individuo?
También aprendí español en un curso y no vía Babelfish
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 11:47:50 #30
42782 QuietGuy
opscheppende pats-nerd
pi_31250051
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 11:22 schreef Lucille het volgende:

[..]

También aprendí español en un curso y no vía Babelfish
Aprendí por Babel. Eso es un programm muy educativo.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 14:51:09 #31
127275 AMS_FUE_Reggaeton
!Nobody can play this¡
pi_31254567
okeeeeeeee

leuk om te zien dat dit topic weer beetej leven is ingeblazen.........
k ga er van de zomermaanden 2 maanden heen als ik slaag iniedergeval.
ga denk met lexton of plustaalrezien

tips!!!!!!¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿
pi_31337425
Naar Málaga?

Tips over de stad of over de school?
Waarom ga je voor 1 van die scholen?
pi_31393054
Ik wil ook naar Spanje, maar ik moet eerst maar eens school afmaken.

(TVP dus )
pi_31393175
Heb je geen familie met een woning in Spanje?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 12 oktober 2005 @ 21:51:32 #35
127275 AMS_FUE_Reggaeton
!Nobody can play this¡
pi_31393801
k wou graag naar malaga Instituto schijnt goed aangeschreven te zijn zowieso lijkt Malaga me een leuke stad aan de kust een echte studenten stad en iets minder massaal als Barcelona

verder nog wat info...levensonderhoud....gastgezinne(is wel beetje moeilijk) leuke bezigheden voor na school mischien aanbevolen reisorganisatie
pi_31413875
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 21:26 schreef fernando_redondo het volgende:
Heb je geen familie met een woning in Spanje?
Niet dat ik weet, zou wel handig zijn.

Malaca Instituto is ook een goede school.
Levensonderhoud hangt heel erg van jezelf af. Ik doe het vrij rustig aan en kom met 200 euro de maand wel door (voor eten).
pi_32112600
Ben ik weer eens! Ik denk ik zal weer eens wat van me laten horen. Nog steeds heb ik het hartstikke naar mijn zin hier. Minimaal 1x per week ga ik met studenten en leraressen uit hier in het centrum van Málaga, of in de plaatsen er omheen. Zo ook afgelopen vrijdag. Ik ben toen een Spaanse studente tegengekomen die voor haar afstudeerproject een site moest maken die te maken had met educatie. Vanochtend moest ik er opeens weer aan denken en ging eens een kijkje nemen. Het is een site die waarop je woordjes Spaans kunt leren ( http://www.allspanishvocab.com ) dus ook leerzaam voor mij, want mijn vocabulaire is nog niet zo groot (helaas). Het doel is om de site jaar lang draaiende te houden.

De dag erna met een enorme kater opgestaan en helemaal niks uitgevoerd. En afgelopen zondag ben ik met mijn Duitse huisgenoot de bergen in gegaan, lopend. Tering dat was een eind zeg...we zochten de dam, of een groot waterreservoir, maar we konden het niet vinden. Na ruim 2 uur lopen zijn we maar weer omgedraaid want het was echt niet vol te houden, ook hartstikke warm.

En Monus: Waar ergens woon je in Málaga? Centrum of erbuiten? En wat brengt je hier...werk, vrouwelijk schoon?
pi_32133636
quote:
Ik doe het vrij rustig aan en kom met 200 euro de maand wel door (voor eten).
Dat wordt elke week naar de supermarkt gaan en elke dag zelf koken dan, want anders gaat dat echt niet lukken

Ik ga vrijdag naar de provincia van Málaga
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_32143941
Klopt, het valt toch wat hoger uit dan ik in eerste instantie had gedacht. Op het moment dat ik dat schreef was ik hier nog geen maand, dus probeerde wat uit te rekenen per maand, alleen het is toch wat meer geworden.
pi_32144051
En wat geef je uit voor wonen, leven, reis, overige, school en zo?
pi_32144423
School en wonen is al vantevoren betaald dus dat reken ik niet mee. Kun je ff nakijken op http://www.spanishcoursesandcultureinspain.com. Daar staan de prijzen van de cursus en accomodatie op.

Eten is denk ik rond de 300 euro per maand, incl. uitgaan (1 a 2x per week).
Reizen....in principe doe ik hier alles te voet. Anders pak ik de bus, en daar geef ik ongeveer tussen de 5 en 10 euro per maand aan uit.
pi_32145582
Pff, 10 euro per dag. Dat is flink op letten

En aan woonruimte?
pi_32145725
Is geregeld via de school, zie hierboven.
pi_32145821
535 euro per maand? Voor hoeveel uur (Privé) les?
pi_32146103
Nee ik doe de long term course http://www.spanishcourses(...)/longtermcourses.asp
en ik heb een centre apartment S.R. http://www.spanishcourses(...)centreapartments.asp
pi_32146836
Ga je nog naar andere plaatsen dan Málaga en waar komen je room-mates vandaan en is dat een beetje leuk?
pi_32147033
Als ik heel eerlijk ben moet ik zeggen dat ik nog niet veel van de omgeving heb gezien, maar dat is mijn eigen schuld. Wel heb ik al vrij veel gezien van Málaga. Afgelopen weekend zijn we met school met een aantal studenten naar Torremolinos geweest en daar uit eten geweest.

De eerste 3 weken was er een Nederlands meisje in huis waar ik veel mee heb opgetrokken. Die periode was er ook nog een Duitse. Er is een Canadese geweest, die is afgelopen weekend weggegaan. Nu zit ik met nog een Duitse kerel in huis en over ruim een week komt er een Engels meisje.
Natuurlijk kun je het met de een beter vinden dan met de ander.
pi_32147151
hmmmmm.........malagaijs
pi_32147225
quote:
Op donderdag 10 november 2005 13:54 schreef jochem8 het volgende:
Als ik heel eerlijk ben moet ik zeggen dat ik nog niet veel van de omgeving heb gezien, maar dat is mijn eigen schuld. Wel heb ik al vrij veel gezien van Málaga. Afgelopen weekend zijn we met school met een aantal studenten naar Torremolinos geweest en daar uit eten geweest.

De eerste 3 weken was er een Nederlands meisje in huis waar ik veel mee heb opgetrokken. Die periode was er ook nog een Duitse. Er is een Canadese geweest, die is afgelopen weekend weggegaan. Nu zit ik met nog een Duitse kerel in huis en over ruim een week komt er een Engels meisje.
Natuurlijk kun je het met de een beter vinden dan met de ander.
Foto

Maar op zich lijkt het me best leuk om zo mensen te leren kennen. Zijn het allemaal jongeren of ook wat ouderen?
pi_32147343
Foto van wie?

De studenten zijn over het algemeen jong (<30 dus), maar natuurlijk zijn er ook oudere mensen.
Qua jongeren in Málaga hoef je je geen zorgen te maken. Er zijn ongeveer 40.000 studenten in Málaga. Iedere donderdag-, vrijdag-, zaterdag- en zondagavond komen er een hele hoop jongeren samen op Plaza de la Merced, waar ook het geboortehuis van Pablo Picasso staat. Iedereen neemt zijn eigen drinken mee en is altijd hartstikke gezellig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')