Als je hier werk wil zoeken dan kom je eigelijk wel op de verkeerde tijd. Het grootste aanbod van banen is in het begin van de zomer. Een huis zoeken om er te wonen is wel het best te regelen omstreeks deze tijd. Maar als je wat hulp nodig hebt dan kan ik je wel een beetje wegwijs maken. Ik leef al weer meer dan 3 jaar in malaga.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 18:59 schreef jochem8 het volgende:
Ja kan hier ook, maar je leert alles zoveel sneller als je ook echt de hele dag de taal moet spreken, en niet anders kan. Dus vandaar Spanje. En ik wil er ook blijven wonen, als dat kan. Dus emigreren uit dit land.
Die accomodatie zijn meenstal alleen voor de tijd dat je naar die spaanse school gaat. Als je wat langer wil blijven moet je meenstal zelf iets zoeken.quote:Op zaterdag 10 september 2005 16:47 schreef jochem8 het volgende:
Hoi Monus,
Werk zoek ik op het moment nog niet, maar wie weet komt dat nog. Ik heb al accomodatie via de school, een appartement in het centrum van Malaga.
Malaga is niet meer wat het wat voor de tijd dat de euro zijn intrede deed. Ook de verplichte sluitings tijden van de barren heeft veel dingen daar veranderd en de leukste barren zijn nou gesloten. Maar het leven in malaga is altijd nog beter dan het leven in nederland (voor mij in iedergeval).quote:Hoe bevalt je Malaga? Ken je de scholen daar?
De stad malaga op zich zelf is voornamelijk voor de spaans sprekende mensen. Wil je een baan in malaga dan zal je eerst goed spaans moeten leren spreken. Maar als je de kust van malaga neemt dan zijn er ook erg veel banen voor engels en duits sprekende mensen. Er is veel werk in de horeca, de bouw, en telemarketing. Voor mensen die net nieuw zijn heb je als serveerster de meenste kans, zeker als je nog een beetje jong bent. Hoewel de horeca slecht betaalt wordt.quote:Op maandag 12 september 2005 16:03 schreef polly_rulez het volgende:
o ja monus, om mn huis in nederland te kunnen betalen in de tijd dat ik hopelijk volgend jaar in malaga ben zoek ik waarschijnlijk wel een baan in malaga.
Heb je nog goede tips of aanraders?
spreek op t moment redelijk spaans, de planning is om eerst te verbeteren daarna eventueel werken, maar als ik een baan kan vinden waar engels gesproken word doe ik dat liever omdat ik dan meteen kan beginnen met werken. haha snap je t nog?
hoop dat je antwoord wil/kan geven
Hoi Laurinesss. Ja dat kan. 2 studenten uit Tsjechie doen dat op dit moment ook. Maar ik denk wel dat het ietsje duurder is. Wil je het zeker weten, moet je even de Nederlandse eigenaar van de school waar ik studeer contacteren: boelo(At)babelidiomas.comquote:Op woensdag 21 september 2005 09:12 schreef laurienesss het volgende:
Hoi!
Ik zou graag willen gaan studeren met mijn vriend in spanje voor een maand of drie, om de taal te leren, om daarna natuurlijk daar te gaan werken en te gaan wonen, het liefst in malaga... kun je bij zo`n cursus ook een flat huren voor tweeen of alleen met medestudenten? wie weet hier meer van?
Beste Pyter,quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 19:03 schreef pyter het volgende:
Monus, heb even een vraag aan jou.
Ik ben van plan om ergens rond januari naar Spanje te vertrekken om er Spaans te gaan leren voor ongeveer 10 weken. Hierna wil ik ergens gaan werken; wat voor werk maakt me in principe niet veel uit, zolang het maar aan de kust is. Enige nadeel is echter dat ik verzekerd moet zijn van werk na mijn talencursus, anders ben ik bang dat ik het financiël niet ga reden. Kun jij mij misschien vertellen of de kans dat ik een baan ga vinden groot is? (er vanuitgaande dat ik beetje redelijk Spaans spreek/ versta na 10 weken)
Alvast bedankt!
jij woont in malaga?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 20:16 schreef boelo het volgende:
[..]
Beste Pyter,
de kans om werk te vinden in Malaga is groot. Ikzelf woon hier al 11 jaar, heb de taal geleerd, heb nu een eigen taalschool (babel idiomas) en heb nooit zonder werk gezeten. Onze school zit aan de hoofdstraat van de stad met tal van barretjes en restaurants in de buurt Ik zie bijna altijd wel een aantal tentjes die bedienend personeel zoeken.
Op onze school hebben wij een speciale lange termijn cursus ontwikkeld van 12 weken die niet te duur is, maar wel goed is voor mensen zoals jij/julie. Na de eerste 4 weken cursus geven we ook een informatie middag voor zoeken naar werk in Malaga (hoe je CV maken, waar zoeken, hoe zoeken, hoe is de spaanse arbeidsmarkt, enz). Dit zit inbegrepen bij de cursus.
Mocht je geinteresseerd zijn of misschien een andere vraag hebben, stuur mij dan even een mailtje. Ik kan je vast wel verder helpen.
Met vriendelijke groet
Boelo
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |