abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29872844
Yay! Eindelijk ga ik studeren in Spanje...loop er al zolang mee rond in m'n kop, maar eindelijk de stap durven nemen en ontslag te nemen op m'n werk.

De school heet Babel Idiomas, http://www.spanishcoursesandcultureinspain.com.
Iemand ervaring met deze school?
De week van 25 september ga ik erheen, en de planning is om minimaal 3 maanden te blijven.

Misschien leuk om via deze weg mensen te leren kennen die ook in Spanje (misschien Malaga) hebben gestudeerd of gaan studeren. Mocht er rond de 25e mensen zijn die naar Malaga vertrekken en zin hebben om gezellig met mij in de auto te reizen, dan hoor ik dat graag
pi_29896172
Mooi man! Goed dat je het aandurft om ontslag te nemen als je dit al lang wil! Ik heb verder niks zinnigs te zeggen, maar de site ziet er veelbelovend uit. Veel plezier daar!
pi_29904001
3 maanden studie? wat studeer je er dan? Is dit niet een verkapte zuip-vakantie?
¯ _(ツ)_/¯
pi_29911497
Het is de Long Term Course, ook te vinden op de site. Niet te vergelijken met een volledige studie hier in Nederland. Ik hoop dat ik in die 3 maanden me een beetje kan redden met de Spaanse taal. Studeer ik nog verder door dan kun je gaan voor DELE examen, wat hoog aangeschreven staat, zo'n diploma is erkend.
pi_29927526
Dus je gaat Spaans studeren? Kan dat niet hier gewoon?

Ik bedoel, wat wil je ermee later? Voor je werk, wat voor werk?
¯ _(ツ)_/¯
pi_29929152
Ja kan hier ook, maar je leert alles zoveel sneller als je ook echt de hele dag de taal moet spreken, en niet anders kan. Dus vandaar Spanje. En ik wil er ook blijven wonen, als dat kan. Dus emigreren uit dit land.
pi_29952533
Ik wil in oktober 2 weekjes naar Spanje om een talencursus te doen (half gevorderd), weet alleen nog niet precies waar...
pi_29965917
Kijk eens op www.babelidiomas.com. Erg leuk, ik ga er ook heen, en misschien kunnen we samen rijden ofzo
Mijn cursus begint 3 oktober, maar ga er een week vantevoren heen.
  donderdag 25 augustus 2005 @ 19:28:21 #9
127275 AMS_FUE_Reggaeton
!Nobody can play this¡
pi_29967144
Hmm..ik wou zelf ook naar malaga toe en heb me hier ook in verdiept
daarbij kwam ik tegen dat malaga instituto een van de beste talenscholen van Spanje was.
Hoe die onafhankelijke site heet waar al die talenscholen staan opgesomt ben ik even kwijt
ww.eaquels.com zoiets..Maar deze school zal ongetwijfeld ook wel een goede reputatie hebben.

en ach ik heb hier ook jarenlang frans gehad maar echt goed leren doe je het nooit als een fransman tegen mij begint de lullen dan snap ik er niks van. Je kunt beter daar de taal leren leer je meteen de cultuur en kan je tenminste een woordje met ze praten. Veel belangerijker dan woordenlijstjes leren en domweg grammitca regels in je kop stampen

je loopt de klas uit en je bent weer vergeten..want je gebruikt het toch nooit

maar wel leuk dat je heen gaat zou je mischien als je daar bent nog wat van je kunne laten horen hoe is de stad de mensen mischien tips voor jancttl en mij!!!!!! bedankt:)
pi_29971488
hou ons op de hoogte ! (tvp)
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
pi_30270816
Ja Malaca Instituto is ook een hele goede school! Heb ik zeker ook nog op gekeken, maar de school waar ik nu ga studeren had voor mij een aanbieding die ik niet kon laten lopen.

Zoals je zegt, hier Frans studeren is heel wat anders dan in Frankrijk. Je kunt je misschien net redden met wat basiswoordjes, maar als een Fransman begint te praten dan volg je het niet meer.

Het is heel wat anders als je in het land gaat wonen waar ze de taal spreken en je dus wel móet.

Ik laat zeker nog wat van me horen, en ga misschien nog wel een website erover maken
  vrijdag 9 september 2005 @ 21:27:08 #12
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_30435107
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 18:59 schreef jochem8 het volgende:
Ja kan hier ook, maar je leert alles zoveel sneller als je ook echt de hele dag de taal moet spreken, en niet anders kan. Dus vandaar Spanje. En ik wil er ook blijven wonen, als dat kan. Dus emigreren uit dit land.
Als je hier werk wil zoeken dan kom je eigelijk wel op de verkeerde tijd. Het grootste aanbod van banen is in het begin van de zomer. Een huis zoeken om er te wonen is wel het best te regelen omstreeks deze tijd. Maar als je wat hulp nodig hebt dan kan ik je wel een beetje wegwijs maken. Ik leef al weer meer dan 3 jaar in malaga.
pi_30456479
Hoi Monus,

Werk zoek ik op het moment nog niet, maar wie weet komt dat nog. Ik heb al accomodatie via de school, een appartement in het centrum van Malaga.

Hoe bevalt je Malaga? Ken je de scholen daar?
  maandag 12 september 2005 @ 11:55:05 #14
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_30509848
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 16:47 schreef jochem8 het volgende:
Hoi Monus,

Werk zoek ik op het moment nog niet, maar wie weet komt dat nog. Ik heb al accomodatie via de school, een appartement in het centrum van Malaga.
Die accomodatie zijn meenstal alleen voor de tijd dat je naar die spaanse school gaat. Als je wat langer wil blijven moet je meenstal zelf iets zoeken.
quote:
Hoe bevalt je Malaga? Ken je de scholen daar?
Malaga is niet meer wat het wat voor de tijd dat de euro zijn intrede deed. Ook de verplichte sluitings tijden van de barren heeft veel dingen daar veranderd en de leukste barren zijn nou gesloten. Maar het leven in malaga is altijd nog beter dan het leven in nederland (voor mij in iedergeval).

Ik ben alleen een tijdje naar de officiele talen school gegaan aangezien 60 euro voor drie maanden wat goedkoper is. Maar ik ging wel veel om met de studentes die ook altijd in het uitgaans leven waren.
  maandag 12 september 2005 @ 16:00:49 #15
77755 polly_rulez
interessante boodschap >>
pi_30516066
hey!

ik ben net terug van vier weken malaga, waar ik spaans heb geleerd. Althans de basis. Wat hierboven al is gezegd klopt echt, je leert de taal zoveel sneller als je al in het land bent. Ik heb het zo naar mijn zin gehad dat ik ga kijken of ik er volgend jaar voor een maand of vier, vijf heen kan. Ik blijf je topic dus volgen.

Ik heb trouwens een cursus gevolgd op Málaga Plus. Een middelgrote school waar erg goed les gegeven word www.malagaplus.es
  maandag 12 september 2005 @ 16:03:42 #16
77755 polly_rulez
pi_30516112
o ja monus, om mn huis in nederland te kunnen betalen in de tijd dat ik hopelijk volgend jaar in malaga ben zoek ik waarschijnlijk wel een baan in malaga.
Heb je nog goede tips of aanraders?

spreek op t moment redelijk spaans, de planning is om eerst te verbeteren daarna eventueel werken, maar als ik een baan kan vinden waar engels gesproken word doe ik dat liever omdat ik dan meteen kan beginnen met werken. haha snap je t nog?

hoop dat je antwoord wil/kan geven
  maandag 12 september 2005 @ 18:03:53 #17
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_30518396
quote:
Op maandag 12 september 2005 16:03 schreef polly_rulez het volgende:
o ja monus, om mn huis in nederland te kunnen betalen in de tijd dat ik hopelijk volgend jaar in malaga ben zoek ik waarschijnlijk wel een baan in malaga.
Heb je nog goede tips of aanraders?

spreek op t moment redelijk spaans, de planning is om eerst te verbeteren daarna eventueel werken, maar als ik een baan kan vinden waar engels gesproken word doe ik dat liever omdat ik dan meteen kan beginnen met werken. haha snap je t nog?

hoop dat je antwoord wil/kan geven
De stad malaga op zich zelf is voornamelijk voor de spaans sprekende mensen. Wil je een baan in malaga dan zal je eerst goed spaans moeten leren spreken. Maar als je de kust van malaga neemt dan zijn er ook erg veel banen voor engels en duits sprekende mensen. Er is veel werk in de horeca, de bouw, en telemarketing. Voor mensen die net nieuw zijn heb je als serveerster de meenste kans, zeker als je nog een beetje jong bent. Hoewel de horeca slecht betaalt wordt.

Als je onderdak wil vinden in malaga dan moet je in iedergeval voor de zomer komen omdat alles al is verhuurt in de zomer maanden.

Om een baan te zoeken voor engels/duits sprekende mensen in malaga is een local english newpaper het beste om mee te beginnen. Aangezien die vooral bestaat uit advertenties van engelsen waarvan er ook veel advertenties zijn voor werk.
http://www.surinenglish.com
  woensdag 21 september 2005 @ 09:12:21 #18
130777 laurienesss
spanje here we come!
pi_30782372
Hoi!
Ik zou graag willen gaan studeren met mijn vriend in spanje voor een maand of drie, om de taal te leren, om daarna natuurlijk daar te gaan werken en te gaan wonen, het liefst in malaga... kun je bij zo`n cursus ook een flat huren voor tweeen of alleen met medestudenten? wie weet hier meer van?
grtz. laura&mark
  zondag 25 september 2005 @ 18:27:43 #19
77755 polly_rulez
pi_30922056
hey laurieness volgens mij kun je bij een cursus ook een studio boeken met zn tweeen maar helemaal zeker weet ik t niet. Ik zou zeggen bel t ff na! wanneer ben je van plan om te gaan?
mij is de stad, de taal en de cursus zo goed bevallen dat ik volgend jaar voor een half jaar terug wil gaan!
weet nog niet hoe precies (gastgezin, appartement misschien au pair) maar erheen ga ik
pi_31182439
Monus, heb even een vraag aan jou.
Ik ben van plan om ergens rond januari naar Spanje te vertrekken om er Spaans te gaan leren voor ongeveer 10 weken. Hierna wil ik ergens gaan werken; wat voor werk maakt me in principe niet veel uit, zolang het maar aan de kust is. Enige nadeel is echter dat ik verzekerd moet zijn van werk na mijn talencursus, anders ben ik bang dat ik het financiël niet ga reden. Kun jij mij misschien vertellen of de kans dat ik een baan ga vinden groot is? (er vanuitgaande dat ik beetje redelijk Spaans spreek/ versta na 10 weken)
Alvast bedankt!
pi_31184251
quote:
Op woensdag 21 september 2005 09:12 schreef laurienesss het volgende:
Hoi!
Ik zou graag willen gaan studeren met mijn vriend in spanje voor een maand of drie, om de taal te leren, om daarna natuurlijk daar te gaan werken en te gaan wonen, het liefst in malaga... kun je bij zo`n cursus ook een flat huren voor tweeen of alleen met medestudenten? wie weet hier meer van?
Hoi Laurinesss. Ja dat kan. 2 studenten uit Tsjechie doen dat op dit moment ook. Maar ik denk wel dat het ietsje duurder is. Wil je het zeker weten, moet je even de Nederlandse eigenaar van de school waar ik studeer contacteren: boelo(At)babelidiomas.com
pi_31184679
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 19:03 schreef pyter het volgende:
Monus, heb even een vraag aan jou.
Ik ben van plan om ergens rond januari naar Spanje te vertrekken om er Spaans te gaan leren voor ongeveer 10 weken. Hierna wil ik ergens gaan werken; wat voor werk maakt me in principe niet veel uit, zolang het maar aan de kust is. Enige nadeel is echter dat ik verzekerd moet zijn van werk na mijn talencursus, anders ben ik bang dat ik het financiël niet ga reden. Kun jij mij misschien vertellen of de kans dat ik een baan ga vinden groot is? (er vanuitgaande dat ik beetje redelijk Spaans spreek/ versta na 10 weken)
Alvast bedankt!
Beste Pyter,

de kans om werk te vinden in Malaga is groot. Ikzelf woon hier al 11 jaar, heb de taal geleerd, heb nu een eigen taalschool (babel idiomas) en heb nooit zonder werk gezeten. Onze school zit aan de hoofdstraat van de stad met tal van barretjes en restaurants in de buurt Ik zie bijna altijd wel een aantal tentjes die bedienend personeel zoeken.
Op onze school hebben wij een speciale lange termijn cursus ontwikkeld van 12 weken die niet te duur is, maar wel goed is voor mensen zoals jij/julie. Na de eerste 4 weken cursus geven we ook een informatie middag voor zoeken naar werk in Malaga (hoe je CV maken, waar zoeken, hoe zoeken, hoe is de spaanse arbeidsmarkt, enz). Dit zit inbegrepen bij de cursus.
Mocht je geinteresseerd zijn of misschien een andere vraag hebben, stuur mij dan even een mailtje. Ik kan je vast wel verder helpen.
Met vriendelijke groet
Boelo
pi_31194205
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 20:16 schreef boelo het volgende:

[..]

Beste Pyter,

de kans om werk te vinden in Malaga is groot. Ikzelf woon hier al 11 jaar, heb de taal geleerd, heb nu een eigen taalschool (babel idiomas) en heb nooit zonder werk gezeten. Onze school zit aan de hoofdstraat van de stad met tal van barretjes en restaurants in de buurt Ik zie bijna altijd wel een aantal tentjes die bedienend personeel zoeken.
Op onze school hebben wij een speciale lange termijn cursus ontwikkeld van 12 weken die niet te duur is, maar wel goed is voor mensen zoals jij/julie. Na de eerste 4 weken cursus geven we ook een informatie middag voor zoeken naar werk in Malaga (hoe je CV maken, waar zoeken, hoe zoeken, hoe is de spaanse arbeidsmarkt, enz). Dit zit inbegrepen bij de cursus.
Mocht je geinteresseerd zijn of misschien een andere vraag hebben, stuur mij dan even een mailtje. Ik kan je vast wel verder helpen.
Met vriendelijke groet
Boelo
jij woont in malaga?

ik ga ofja, wil daar over 5 maande ook gaan wone.
mijn vriendin woont daar al.
benalmadena om precies te zijn.
maar ik weet alleen niet of het makkelijk is, om daar te gaan wonen en werken?
wat moet je daar allemaal voor hebben/doen?
pi_31236073
Beste Pyter,

Juist, ik woon hier al 11 jaar! Ooit gekomen om de taal te leren en sindsdien niet meer weg te slaan. woon zelf in Malaga stad. Vind ik leuker dan de kust. (die is té toeristisch naar mijn gevoel).

Werk is er hier wel te vinden (zowel in Malaga als aan de kust).
Wat je zult moeten doen is, ten eerste de taal te leren en daarna een baan zoeken. Om werk te vinden, kun je in verschillende kranten kijken, naar Randstad gaan (zit bij onze school in de buurt) of rondkijken op straat. Er zijn genoeg bars of restaurants die bedienend personeel zoeken.

Je vriendin woont er al, dus met onderkomen heb je waarschijnlijk geen probleem.

Wat het aanpassen aan de cultuur betreft, is het een beetje kwestie van tijd. Maar de mensen in Malaga zijn echt fantastisch en heel open. Op onze school organiseren we veel "Tandem"exchange bijeenkomsten, waarbij de buitenlandse cursisten spanjaarden leren kennen die graag Engels of Duits willen leren. Zo ben je in no time ingeburgerd en verbeter jij je Spaans, terwijl je de ander helpt met zijn/haar Duits of Engels.

Wil je meer weten over de cursussen spaans (en onderkomen dat we aanbieden), kijk dan even naar onze website (staat onder dit bericht)

Saludos
Boelo
pi_31236145
Hoi Pyter,

de website staat er dus niet op.
bij deze: www.spanishcoursesandcultureinspain.com

Wat Monus vertelde over Surinenglish is absoluut waar. Daar heb ikzelf in het verleden 2 banen in gevonden.

Groet,
Boelo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')