abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 mei 2008 @ 20:49:37 #151
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_58478653
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 11:53 schreef _Nienna_ het volgende:
Ooh leuk topic. Ongeveer anderhalf jaar geleden hebben vriend en ik een huis gekocht, tijdens het klussen zijn we behoorlijk wat dingen tegengekomen.

Stopcontact dat eigenlijk gewoon een verlengsnoer was. Een eindje verderop hadden ze het stopcontact opengesloopt, de verlengsnoer aangesloten, de draad onder de plint door laten lopen en de stopcontactjes aan de muur gelijmd.

Vind ik nog vrij netjes gedaan (onder plinten).Je ziet die constructie regelmatig, maar dat heeft meer te maken met de onwetenheid (oudere woningen) of besparing (nieuwe woning) voldoende stopcontacten verspreid over de huiskamer aan te leggen. Zeker nu er in deze tijd zoveel (TV/DVD/Stereo/Computer/modem/router/lampjes/ andere stroombehoevende) apparaten in de woonkamer zijn aangesloten.
The best firms advertise the least...
  zondag 4 mei 2008 @ 21:41:02 #152
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_58480013
- Kozijnen die dusdanig geschilderd zijn dat schuiframen niet meer functioneel zijn.
- Plafonds en muren die zo wit zijn geschilderd dat ook lichtpunten en bedrading zijn meegeschilderd.
- Wandcontactdozen die zijn opgehangen aan verlengsnoer
pi_58480676
Is stucen tot de plintjes nou echt zo erg? Ik heb het ook gedaan, maar anders moet ik in het hele huis de plinten vervangen (eenmaal eraf, niet meer erop en deze (relatief dikke) plinten zijn niet meer verkrijgbaar).
  zondag 4 mei 2008 @ 22:26:02 #154
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_58481023
Je kunt er prima tegenaanstuccen, maar 't is onhandig met schilderen. Wel een typisch geval van 'you're fucked either way'; als je die plinten laat zitten, ben je uren bezig om ze bij te werken, zonder je stucwerk naar god te helpen; als je ze d'r afhaalt (wat nu dus niet meer gaat zonder je stucwerk te vernaggelen) mag je nieuwe -gegrondverfde en gelakte- plinten tegen de muur aan jenzen. Dat laatste gaat dan inderdaad wel een stuk makkelijker, maar je moet ze dan wel eerst allemaal weer op maat zien te maken. De beste oplossing is volgens mij om gaten in je muur te boren, van pluggen te voorzien, en daar je plinten tegenaan te schroeven.

OTOH, die hele plintenhysterie slaat helemaal nergens op; die dingen zijn nou net bedoeld als 'afdeklatje' voor de onderste paar centimeter muur die d'r vaak niet uitziet qua afwerking.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_58481481
We hebben een nieuwe grind vloer laten leggen in ons oude huis. Tijdens de verhuizing kwamen we er achter dat de afwasmachine vast zit in de vloer... Oeps

In dit nieuwe huis naast een verwaarloosde tuin waar we eerst 4 aanhangwagens met dood hout moeten weghalen. en nog een boom kappen. Zijn alle muren gewit met kalk achtige rotzooi. Iets water over en het valt er van af...

bad dat zo groot is dat je er niet in kan liggen. Maar ook geen zit bad is.
pi_58481872
Klein lijstje:

- Overal gaten in de muur. Maar dan ook overal. Ik tel op de grote muur in de woonkamer snel 50 gaten met pluggen...
- Het gebruik van behang met een plastic toplaag. Met geen mogelijkheid in 1 keer af te stomen.
- Mensen die over behang heen schilderen moeten dood. Echt.
- Lelijk hout voor plinten, en daar dan holle plinten overheen. Fijn alle plinten vervangen.
- Een schuine keuken bouwen, zodat er kilo's ruimte verloren gaan.
  zondag 4 mei 2008 @ 23:03:26 #157
56724 Wombcat
rent wiel
pi_58481909
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 14:16 schreef WaSTeiL het volgende:
  • Overal waar kozijnen zijn geschilderd haal je natuurljk geen hang- en sluitwerk er vanaf, maar schilder je er lekker overheen...

• Bij mij hadden ze zelfs over de gordijnrails geschilderd. Die eraf halen was natuurlijk véél te veel moeite.
    En lelijke kleurcombinaties. Twee verschillende kleuren geel, twee verschillende kleuren blauw en rood. (Na ja, het rood was nog wel OK).

En een hangend toilet dat 10 cm te hoog hangt, zodat je met je voeten boven de grond bungelt als je erop zit.

De tuin was tevens bewaarplaats voor stoeptegels en tuinpalen. Die verstop je gewoon onder de klimop, niemand die het ziet.
    quote:
    Op donderdag 20 oktober 2005 01:59 schreef SadKingBilly het volgende:
    - Vier stoppengroepen in huis, op de ene groep zowel wasmachine, droger, keuken (afwasmachine), logeerkamer én gang, een groep voor de slaapkamer en nog twee voor de woonkamer (twee lichtaansluitingen, één (!!!) dubbel stopcontact
    Zoiets heb ik ook. Tweekamerappartement. Drie groepen. Eén voor woonkamer, keuken, badkamer en inpandige berging. Eentje voor de slaapkamer en de buitenlamp (en het schuurtje) en eentje waarvan ik nog niet weet waar 'ie voor is.

[ Bericht 10% gewijzigd door Wombcat op 04-05-2008 23:30:59 ]
    in a crowd you lose humanity
    pi_58482446
    Het huis waar we nu wonen:

- de vorige bewoners hadden blijkbaar nog een grote verzameling schroeven liggen want elke schroef heeft een andere kop.

- De lichtschakelaar van de gang en die van de woonkamer zitten achter elkaar en maken gebruik van dezelfde fase. En dat even regelen met een lasdop? Welnee, isolatie er een stukje afhalen,dat blanke stukje koperdraad om de aansluitschroef van de schakelaar vouwen en klaar.
    En waarom zou je ook de linkerlamp op de linkerschakelaar laten werken? Dat heb ik dus ook allemaal vervangen.

Bij mijn broer:
    - Alle elektra door lussen dmv een snoertje. Uiteraard wil je dat niet in het zicht hebben dus zet je overal gipsen wandjes voor.
    - De oude badkamer afbreken als je een nieuwe hebt? Nee hoor, we leggen er een stukje vloerbedekking in, doppen de ledingen af en klaar.
    - Alles was in gezellige nicotinegele kleuren. Helaas zat er ook overal spachtelputz op de muur en dat was dus niet schoon te krijgen.

En het meest gore van allemaal: Hoogpolig tapijt op de wc.
      maandag 5 mei 2008 @ 07:00:04 #159
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_58485159
    quote:
    Op zondag 4 mei 2008 23:01 schreef TimberWolf het volgende:

- Mensen die over behang heen schilderen moeten dood. Echt.
    Waarom? Ik heb het ook wel gedaan, omdat het resultaat goed is (mits goed behangen) en het altijd maar afwachten is wat voor muur er onder behang zit.
      maandag 5 mei 2008 @ 07:06:39 #160
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_58485169
    quote:
    Op zondag 4 mei 2008 23:26 schreef RealZeus het volgende:
    Het huis waar we nu wonen:

- de vorige bewoners hadden blijkbaar nog een grote verzameling schroeven liggen want elke schroef heeft een andere kop.
    Over schroeven gesproken : Ook alle schroeven in muren en houtwerk zaten onder de witte verf. Ik vermoed dat tegen een autist is gezegd "Ga maar schilderen, alles moet wit".
    pi_58486722
    quote:
    Op maandag 5 mei 2008 07:00 schreef Alicey het volgende:

[..]

Waarom? Ik heb het ook wel gedaan, omdat het resultaat goed is (mits goed behangen) en het altijd maar afwachten is wat voor muur er onder behang zit.
    Omdat het dan waterdicht wordt, en uitzonderlijk lastig van de muur te halen is. Ik denk dat ik een vuilniszak vol behangvlokken van 1 bij 1 cm heb....
    pi_58487193
    quote:
    Op maandag 5 mei 2008 07:00 schreef Alicey het volgende:

[..]

Check...
    Hier een huis waarin een bejaard stel sinds de oplevering had gewoond. Dus:
    - vergeeld bloemetjesbehang
    -> behang eraf halen
    -> erachter komen dat de muur erachter een slagveld is, stukken muur vergruizelen terwijl je erbij staat, hele stukken komen mee
    -> stuuk stuuk stukerdestuuk, hele huis, week achter op schema

-oude, ruftende vloerbedekking
    ->eruit halen
    ->verkruimelde lijm eronder wegkrabben, hele huis, halve week achter op schema
    ->ontdekken dat de plinten op de bovenverdieping van....rubber zijn
    ->plinten aanbrengen op de bovenverdieping, 2 dagen achter op schema
    -> gevolg: de trap moest nog "even" toen we er al inzaten
    ->verkruimelde rare plakstof wegkrabben, hele huis onder de kruim
    If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
      maandag 5 mei 2008 @ 11:28:56 #163
    145172 gronk
    adulescentulus carnifex
    pi_58487785
    quote:
    Op maandag 5 mei 2008 10:22 schreef TimberWolf het volgende:

[..]

Omdat het dan waterdicht wordt, en uitzonderlijk lastig van de muur te halen is. Ik denk dat ik een vuilniszak vol behangvlokken van 1 bij 1 cm heb....
    Mwoah, dat hangt er maar net vanaf. Ik heb ook een paar muren met gelatext behang kaalgemaakt, en dat varieerde echt van plaats tot plaats. D'r waren stukken waar 't centimeter voor centimeter ging, maar ook stukken waar ik probleemloos halve meters in een keer eraf trok.
    I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
      maandag 5 mei 2008 @ 11:52:42 #164
    4118 ToMaSZ
    Let the hammer fall!
    pi_58488221
    Ik heb ook een paar leuke:

Schilderwerk: Alles, maar dan ook alles laten zitten bij het sauzen. Om de klok heen geschilderd, om het schakelmateriaal, kozijnen niet afgeplakt...

Loodgieterswerk: 50 jaar leidingen uitbreiden zonder eerst dooie pijpjes weg te snijden... resultaat: spaghetti in de badkamer en een ombouw van 90x60cm over de volle hoogte. Alles weggesneden en opnieuw begonnen -> twee dagen niet ingecalculeerd werk.

Uitbouw geplaatst, stalen balk op plek oude achtergevel.. tot zover gaat het goed. We trekken in de kamer erboven het laminaat weg en er blijkt een sleuf van 12cm over de volle breedte in de vloer te zitten. De oude dekvloer steunde waarschijnlijk een stukje op de inmiddels verdwenen muur. Je kan dat afwerken, maar je kan dus ook gewoon laminaat eroverheen knallen....

Als je in de badkamer een vergruizer achter het toilet vandaan haalt, is het natuurlijk volkomen normaal dat je de electriciteitskabel (2 kale aders) met 230v erop, gewoon onder de badafvoer laat liggen.

9(!) 50w spotjes in je plafond hangen en rondom aansluiten (vanaf de lasdoos) met speakerkabel. Resultaat: een mooie zwarte smeltpot van kabelmantels in de lasdoos boven het plafond. (Achteraf blij dat het plafond tegen afvalhout geschroefd zat, waardoor ik het ging vervangen (oh, was dat weer een klusblunder van de vorige eigenaar?)

Bewuste plafond weggehaald en onderwijl flikkerde de helft van het stucwerk van de muur. Weggeslagen en kamer kaalgemaat tot op de bakstenen (!=vlak). Resultaat 3cm en 2 dagen stucwerk, 10 dagen droogtijd (and counting)..

Opentrekken van de inbouwdozen in een slaapkamer en verwijderen van een trekschakelaar en er dan achter komen dat in die kamer alleen maar zwarte draden in alle buizen zitten...

Naja, we zijn er bijna nu. Nog een tijdje veel avonden en weekenden kwijt, maar de ruwbouw is in elk geval weer een stukje beter/veiliger...
    Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
    pi_58493305
    quote:
    Op maandag 5 mei 2008 07:06 schreef Alicey het volgende:

[..]

Over schroeven gesproken : Ook alle schroeven in muren en houtwerk zaten onder de witte verf. Ik vermoed dat tegen een autist is gezegd "Ga maar schilderen, alles moet wit".
    Of op de Mr. Bean manier: potje verf, vuurwerk erin en klaar.
      maandag 5 mei 2008 @ 19:21:07 #166
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_58496284
    quote:
    Op maandag 5 mei 2008 10:22 schreef TimberWolf het volgende:

[..]

Dat ligt ook aan andere dingen denk ik. Wanneer het behang trouwens verder gaaf is, zou je er ook gewoon overheen kunnen behangen.
      maandag 5 mei 2008 @ 19:22:12 #167
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_58496311
    quote:
    Op maandag 5 mei 2008 16:37 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Of op de Mr. Bean manier: potje verf, vuurwerk erin en klaar.
    Och, voor de rest was het best netjes.
      maandag 5 mei 2008 @ 19:22:51 #168
    145172 gronk
    adulescentulus carnifex
    pi_58496328
    quote:
    Op maandag 5 mei 2008 19:21 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat ligt ook aan andere dingen denk ik. Wanneer het behang trouwens verder gaaf is, zou je er ook gewoon overheen kunnen behangen.
    't viel mij op dat de stukken die d'r niet vanaf te bikken waren, heel strak tegen de muur aan waren behangen.
      maandag 5 mei 2008 @ 19:37:01 #169
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_58496688
    quote:
    Op maandag 5 mei 2008 19:22 schreef gronk het volgende:

[..]

't viel mij op dat de stukken die d'r niet vanaf te bikken waren, heel strak tegen de muur aan waren behangen.
    Weet je dus wat er een volgende keer mee te doen.
      maandag 5 mei 2008 @ 22:06:41 #170
    129681 roykejanssen
    BMW maakt rijden geweldig
    pi_58500578
    idem als alle anderen. Ergste was nog, bewoner had plinten niet afgemaakt in woonkamer en de voordeurbel deed het niet. Komt ie bij de makelaar aan met een blanke houten plint van 2,4 mtr en een draadloze deurbel.
    it's nice to be important, but it's more important to be nice
    pi_58502924
    Valt bij mij wel mee vergeleken met de meeste hier..

Paar dingen:
    - toilet deur sluit niet volledig, dus altijd ff roepen als je naar de toilet gaat (met een dikke vijl wel te verhelpen, maar je moet maar net zo'n ding in huis hebben - ff wachten tot pa langs komt..)
    - meneer heeft zelf een aantal wanden gestuct.. Ik geloof dat je net zo goed klei aan de wand kan smeren, verschil zie je toch niet.
    - koelkast sluit niet volledig, zuigt dus al een paar jaar vacuum.. (nu niet meer)
    - Het is een klassieke tussenwoning waar origineel een mooi ornament in zat. Meneer heeft het ornament eruit gesloopt en het plaffond 30 cm verlaagd met gipsplaten!!
    - Ik wilde een boekenplank ophangen aan de muur, dus ik zet de boor er in. Eerst heb je een gat van een paar cm in de gipswand, vervolgens even niks en daarna komt een betonnen muur... Ik heb meteen het gaatje dichtgemaakt en hang er wel een schilderij in plaats van een dikke plank
    - en het geheel is op veen gebouwd... overal dus verzakkingen etc

verder is het wel een leuk huisje en heel goedkoop .

[ Bericht 6% gewijzigd door Beroepsgokker op 06-05-2008 00:13:39 ]
      FOK!fotograaf dinsdag 6 mei 2008 @ 00:10:06 #172
    17893 Forno
    pi_58503316
    Ik heb ook nog wel een paar leuke dingetjes.

Laat ik beginnen te vertellen dat het hele huis op zijn minst in geen 25 jaar is gerenoveerd. Maar waarschijnlijk is dat 50 jaar of meer. Het huis zelf dateert uit ongeveer 1896.

Ik wist dat er een hoop gedaan moest worden. Toch kwam ik tijdens het slopen veel onverwachte dingen tegen. Lang niet alles wat ik hier meld is onvoorzien, anders zou het heeel sneu zijn.

Om te beginnen met het plafond in de woonkamer. We begonnen eerst met het verwijderen van het zachtboard. Dat zat over het stuc-op-riet getimmerd. Dat was natuurlijk zo beschadigd dat dat ook eraf kon. Dat is een stofzooi / puinhoop, ongelofelijk. Ik kwam daar nog oude gasleidingen tegen waar vroeger gaslampen en kachels mee werden gevoed. Niet meer aangesloten maar ze hadden het wel laten zitten. Stalen electrabuizen met jute bedrading, nog werkende. Ook kon je de zwarte roet sporen zien op de muren waar vroeger twee schoorstenen zaten. Nog voor de gaskachels uberhaupt aanwezig waren. Voor de halfsteens muren was juten gespannen met kranten bekleedt. Een soort papier-mache zeg maar. We kwamen een pagina uit 1896 tegen! Toch wel weer leuk om dat soort dingen tegen te komen. Ook allerlei schilderingen op het plafond en de schoorsteen, die wel een beetje gedateert overkwamen. En ach, het zat toch op stucwerk dat bijna los hing, dus huppa eraf.
    Een binnendeur was aan de woonkamer kant weggewerkt. In de gang zag je hem gewoon nog, met een lelijke plaat erover. Na het verwijderen van de juten en plaat, bleek het kozijn van onder rot te zijn. Eruit en nieuw.

Mooie oude balklaag in de keuken onder een laag zachtboard getimmerd. Een allegaardje van allerlei geknutselde stopcontacten, en gas- en waterleiding. Loden leidingwerk onder de gang door naar de watermeter. Die zat in en stalen buis met daarin erg veel troep zodat ik bijna twee weken heb lopen klooien om er een nieuwe kunststof waterleiding doorheen te trekken. Stalen gasleiding waarvan de koppelingen vrij los zaten, je kon ze makkelijk draaien. Ook niet geheel veilig.
    De wanden waren voorzien van een laag spaanplaat, daaronder houten betimmering en daaronder de originele stuclaag, die op veel plekken los van de wand zat. Trillen maar. De keukenvloer bleek ook half rot en de kelder lek. We wisten dat er af en toe water in kon liggen, maar niet dat het zoveel geld zou kosten om te repareren. We hebben het zelf geprobeerd met kelderbezetting, maar dat hield lang niet al het grondwater tegen. Dus een professioneel bedrijfje ingeschakeld.
    De vloerdelen boven de keuken waren bezaaid met gaten, waar vroeger een schoorsteen had gelopen, een trapgat en wat gaten met onbekende oorzaak. Waar de schoorsteen vroeger zat, zaten nog bakstenen tussen het plafond, blijkbaar te veel werk om dat weg te halen. Kapotte vloerdelen verwijderen en met nieuwe delen opvullen. Kozijn rot in kelder en keuken, nieuw.

In het toilet en de berging was er ook creatief met waterleiding gewerkt. Zo kwam er in de berging een leiding vanuit het naastgelegen toilet en een vanuit de 1e verdieping. Redundantie denk ik? Verder bleek er onder het zeil, een houten vloertje te liggen, daaronder twee lagen tegelwerk en daaronder puin. De afvoer van de badkamer was een pijpje van rond 32mm. Leuk als je wekelijks verstoppingen wilt.
    Er was een poging gedaan om de berging te isoleren (waarom?), alleen jammer dat slechts de helft was gedaan. Toen was het pak isolatie waarschijnlijk op, en ach, wie ziet het nog. De tegels in het toilet zaten los en de vloertegels hielden 10 cm voor de rechterwand op. Daar lag een wit spaanplaatje over, wie ziet dat nou? Verder zijn de muren er flink doorgezakt, maar dat werk ik weg achter voorzetwanden. Nieuwe betonvloer op zand en de boel goed isoleert. Er komt een hangtoiletje in met nieuwe tegeltjes en stucwerk.

Onder het plafond in de gang vonden we een oud bijennest, van ongeveer 50cm in doorsnede. Dat was ook stuc-op-riet, maar dat was gaan scheuren door vocht van de badkamer erboven.

We zijn nog lang niet klaar, maar dit zijn wel de hoogtepunten van wat we zijn tegengekomen. Een voordeel, je ziet tenminste verschil na het verbouwen.
    pi_58549034
    Wij hebben een huis gekocht waar een stel onvoorstelbare beunen heeft zitten bouwvakken en het kost heel wat tijd en geld om dit recht te zetten.

• Schakelaar van verlichting in woonkamer veroorzaakte sluiting. Schakelaar aan: pats zekering er uit. Na wat zoekwerk bleek de schakelaar de nul en de fase te verbinden (dus blauw en bruin). Heel creatief!

• Alle waterleidingen in de kruipruimte onder het huis zijn lukraak getrokken onder het mom van : de kortste weg is de beste. Alles zweeft in de lucht, niets is vastgebeugeld. Hoezo waterslag?

• Een immense dakkapel is gemonteerd over de volle breedte van de slaapkamer. Mooi hoor. Beetje jammer dat ze daarvoor een stalen steunbalk (die fungeert als dakspant) doorgeslepen hebben en constructie niet ondervangen hebben. De nok van het dak begint door te zakken, dusdanig dat de stucplaten in de slaapkamer een kier van een centimeter hebben!

• Een dakkapel moet goed geisoleerd worden. Beetje jammer dat ze de isolatie strak tegen het platte dakschot hebben gemonteerd, dus zonder ventilatie, zodat er een complete verse schimmelpopulatie is ontstaan. Ach, we wilden altijd al huisdieren.

• Vrijwel elke afvoer is opnieuw aangelegd in kunststof. Heel goed, beetje jammer dat ze niet wisten wat afschot was en elke leiding centimeters opschot? toeschot? aanschot? heeft. Toen ik een afvoer doorzaagde kreeg ik me toch een lading stinkend water over mij heen, het bleef maar doorgaan.

• Gasleiding moet in kruipruimtes in een mantelbuis gelegd worden. Dat is veel werk. Daarom maar in de meterkast voor het oog vanaf de meter tot pakweg 15 centimeter in de kruipruimte, dan lijkt het tenminste alsof.

• Ik kreeg de bestaande buitenwaterkraan maar niet aan de praat. Kraan vervangen, leidingen gecontroleerd etc. Bleek de toevoer leiding afgedopt en keurig weggestuukt te zijn in de muur zodat ik alles kon openhakken. Lang leve de electronische leidingzoekers!

• Mijn kruipruimte bestaat uit allerlei compartimenten die elk toegankelijk zijn door een kleine opening. Toen moest er ergens een verwarming bijgetrokken worden. Ook hier weer de kortste weg: dwars voor de openingen van het keukencompartiment zodat ik eerst de cv leidingingen moet loskoppelen voordat ik in de kruipruimte van de keuken kan komen. Het lijken wel tralies.

• De vorige bewoners vonden zo'n MDF gamma-toog van 75 euro een mooie opening naar de keuken. Helaas paste deze niet zo goed in de huidige deuropening, veel te groot. Ach dat purren we wel dicht. Maar hij is ook te breed. Ach dan zetten we er een extra stuclaag op de wanden bij de toog. Dus de muur heeft nu een variabele breedte, loopt nu in het midden naar de breedte van de toog toe. Toog derhalve maar gesloopt (was toch spuuglelijk).

• Op hout kan je niet stuuken. Daar dachten de beunen anders over. Nu begint alles waar stucwerk op hout zit te scheuren en er vanaf te vallen. We hebben het er maar af gehakt.

• stucprofielen moet je niet te duur inkopen, dus maar de allergoedkoopste shit genomen. Beetje jammer dat ze nu beginnen te roesten en de roestvlekken door het stucwerk heen komen.

• Door lekkage van een losgeschoten rioleringsaansluiting onder het huis (leuk hoor die schuifmoffen) hadden ze nogal wat last van optrekkend vocht in het huis. Dan hakken we maar een wak in de gevel voor de broodnodige ventilatie, kan het vocht tenminste weg. Riolering heb ik hersteld, nu dat gat in de gevel nog...

• Of de muren krimpen, of bepaalde tegellijm kan oplossen, maar alle het tegelwerk in de keuken hing alleen nog aan elkaar via de voegen. Erachter zat bijna een centimeter ruimte. 1 voordeel, het sloopt makkelijk!

• De al redelijk krappe wc was in de loop der jaren krapper geworden door lagen en lagen tegelwerk. Op een gegeven moment zijn ze over de houten latten van het deurkozijn gaan tegelen. Na een dagje jekkeren hebben we nu een ruime wc.

Nu stop ik, anders heb ik geen motivatie meer om a.s. weekend weer te beginnen (we zijn al een half jaar aan het verbouwen).
  • Eerst wordt het zuur. Dan wordt het zuurder. En dan is er geen geld meer.
    pi_58549976
    !!! Ik denk dat we een winnaar hebben...wat een enorme klus moet dat wezen!!!
    (:
    pi_58559833
    quote:
    Op maandag 22 augustus 2005 08:47 schreef kutvent het volgende:
    Géén badkamer!

Dat is pas leuk. Kun je die zelf nog maken.
    Wij kunnen praten. En ook over dat alles scheef is. Maar ja, achteraf 'heeft dat toch ook wel weer wat'

Hier was ook een hoop onlogisch kluswerk uitgevoerd. Maar na wat stevige arbeid komend de authentieke details (schuifdeuren met ruitjes, hoge plafonds metornamenten (niet van de gamma) en mooi houtwerk (inmiddels niet meer bruin maar wit) prima tot z'n recht
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')