abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31484489
Wat een paniek, gezonde mensen gaan echt niet dood van een griep, ik slaap rustig verder.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 16 oktober 2005 @ 12:12:09 #27
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_31485336
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 11:25 schreef raptorix het volgende:
Wat een paniek, gezonde mensen gaan echt niet dood van een griep, ik slaap rustig verder.
Bij de Spaanse griep waren het volgens mij JUIST jonge gezonde mensen die eraan overleden...

En ik meen gelezen te hebben dat Tamilflu niet helpt tegen H5N1... Oepsie dus..?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_31485371
Ook in dat geval is er niets aan te doen
If you die, you die.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 16 oktober 2005 @ 12:27:25 #29
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_31485649
quote:
Wat een paniek, gezonde mensen gaan echt niet dood van een griep
dat is onzin.
Tijdens de spaanse griep pandemie waren het nu juist mensen in de kracht van hun leven die overleden.
http://en.wikipedia.org/wiki/Spanish_flu
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_31487274
Even wat informatie over Tamiflu (oseltamivir)

Eigenschappen: Oseltamivir is een pro-drug van oseltamivircarboxylaat. oseltamivir is een selectieve remmer van neuraminidase, een oppervlakteglycoproteïne met enzymatische activiteit dat essentieel is voor de replicatie van zowel het influenza A- als B-virus.

Indicaties: Behandeling van influenza A- en B-infectie bij personen met typische symptomen ervan wanneer het heerst onder de bevolking. Preventie van influenza bij personen die blootgesteld zijn aan een klinisch vastgesteld geval ervan wanneer het heerst onder de bevolking. Preventie van influenza in bijzondere situaties bijvoorbeeld in geval dat de heersende virusstam en de vaccin virusstam niet overeenkomen of in geval van een pandemie (seizoenspreventie).

Bron: Farmaceutisch Kompas
pi_31505123
quote:
ook onzin, mensen gaan wél dood aan een gewoon griepje, alleen niet allemaal. En maar gelukig ook.
pi_31505133
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 10:46 schreef dontcare het volgende:

[..]

het is een neuraminidaseremmer , voorkomt de verspreiding van het virus in uw lichaam en helpt zo om de symptomen tengevolge van de influenza virus infectie te verlichten of te voorkomen.
uit de bijsluiter ....

Heb zelf just in case maar een paar doosjes thuis , in geval van een epidemie te koop voor veel geld bij mij
ik heb geen bijsluiter ook geen Tamiflu dus
pi_31604078
quote:
Inspectie in actie tegen webverkoop Tamiflu

Internetverkopers van de virusremmer Tamiflu krijgen deze dagen te maken met de Inspectie voor de Gezondheidszorg. Veel sites overtreden de wet door reclame te maken voor medicijnen.

Run
Tamiflu en andere virusremmers zijn nu zeer populair, vanwege de uitbraak van het vogelgriepvirus in Europa. Deze week maakte RTL Nieuws bekend dat er een ware run op Tamiflu is ontstaan.

Voorzorg
Ook elders in Europa bestellen mensen uit voorzorg medicijnen via internet. De virusremmers bieden overigens geen bescherming tegen de variant H5N1, die gevaarlijk is voor mensen.
pi_31690086
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 14:06 schreef kLowJow het volgende:

[..]
tamiflu geeft nu juist wel enige bescherming tegen de vogelgriep EN tegen mogelijke aggressieve variaties hierop. het isoleert het virus op ongeveer op dezelfde wijze waarop ook het aids virus wordt aangepakt
pi_31691956
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 23:48 schreef vererita het volgende:

[..]

tamiflu geeft nu juist wel enige bescherming tegen de vogelgriep EN tegen mogelijke aggressieve variaties hierop. het isoleert het virus op ongeveer op dezelfde wijze waarop ook het aids virus wordt aangepakt
Misschien dat de pers weer eens in verwarring is. Er is namelijk alleen sprake van een resistente variant van H5N1 tegen Tamiflu naast het gewone H5N1-virus dat nu veel slachtoffers maakt onder vogels. Beide H5N1-virussen reageren overigens nog wel op Relenza, een tegenhanger van Tamiflu.
quote:
Wetenschappers hebben bij een Vietnamees meisje een variant van het gevreesde H5N1-vogelgriepvirus geconstateerd die resistent is tegen het antivirale middel Tamiflu. Dat is het medicijn dat landen wereldwijd op grote schaal hebben ingeslagen om een mogelijke grieppandemie te bestrijden. Dat berichtte het Britse tijdschrift Nature vrijdag.

Volgens de wetenschappers is het meisje hersteld, maar toont de vondst aan dat Tamiflu (oseltamivir) wellicht niet toereikend is om een wereldwijde uitbraak van H5N1 bij mensen te bestrijden. Het virus bleek nog wel vatbaar voor het antivirale medicijn zanamivir, dat wordt verkocht onder de merknaam Relenza.
pi_32137945
dus iedereen, de regering inkluis heeft het verkeerde medicijn ingekocht? dat is nog eens voorpaginanieuws voor de telegraaf!!!!!
  donderdag 10 november 2005 @ 02:52:25 #37
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32138086
wat een gestoorde mensen die dit gaan kopen. ALS dat vogelgriepvirus al muteert naar een menselijk variant mensen, dan weten we NIET hoe dat eruit ziet. Zeer grote kans dat tamiflu niet gaat werken.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_32138123
quote:
Op donderdag 10 november 2005 02:52 schreef DionysuZ het volgende:
wat een gestoorde mensen die dit gaan kopen. ALS dat vogelgriepvirus al muteert naar een menselijk variant mensen, dan weten we NIET hoe dat eruit ziet. Zeer grote kans dat tamiflu niet gaat werken.
Waarom is dat zo aannemelijk dan, dat als H5N1 muteert naar een menselijke variant het resistent zal zijn tegen tamiflu?
pi_32138134
quote:
Op donderdag 10 november 2005 02:52 schreef DionysuZ het volgende:
wel ff goed lezen he...........

- er is al een menselijke variant die ook nog eens dodelijk is. Alleen de besmettelijkheid van mens tot mens valt tot nu toe mee.. Maar dat zou kunnen veranderen.

- en tamuflu werkt volstrekt onvoldoende bij de huidige gevaarlijke variant van de vogelgriep (zie het blad nature)
pi_32138142
quote:
Op donderdag 10 november 2005 02:58 schreef vererita het volgende:
- er is al een menselijke variant die ook nog eens dodelijk is. Alleen de besmettelijkheid van mens tot mens valt tot nu toe mee.. Maar dat zou kunnen veranderen.
Ik dacht dat het totaal onbesmettelijk was van mens tot mens. Tenzij je bloedtransfusie aan slag gaat natuurlijk maar bij normaal gedrag is het niet besmettelijk dacht ik.
  donderdag 10 november 2005 @ 03:08:09 #41
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32138179
quote:
Op donderdag 10 november 2005 02:58 schreef vererita het volgende:

[..]

wel ff goed lezen he...........

Deze menselijke variant zal dus niemand de kop kosten. Dit virus zal dus minstens nog een keer moeten muteren of een andere mutatie van een van de vele verschillende vogelgriepvirussen is nodig, mogelijk in combinatie met een van de verschillende mensengriep virussen.
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
  donderdag 10 november 2005 @ 03:20:39 #42
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32138262
trouwens waarom staat in de titel anti-viraal middel? Dat is tamiflu toch helemaal niet? Het is een virusremmer.
  donderdag 10 november 2005 @ 03:21:24 #43
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32138267
quote:
Op donderdag 10 november 2005 02:57 schreef Steijn het volgende:

[..]

Waarom is dat zo aannemelijk dan, dat als H5N1 muteert naar een menselijke variant het resistent zal zijn tegen tamiflu?
het was uit de lucht gegrepen en dat neem ik terug het zal het bier zijn dat spreekt
  donderdag 10 november 2005 @ 03:25:13 #44
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_32138288
quote:
Op donderdag 10 november 2005 02:35 schreef vererita het volgende:
dus iedereen, de regering inkluis heeft het verkeerde medicijn ingekocht? dat is nog eens voorpaginanieuws voor de telegraaf!!!!!
D'r is geen medicijn.. hooguit iets wat misschien de boel remt...

maar slimmer is denk ik om je gezondheid op peil te houden.. daar heb je meer aan
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  donderdag 10 november 2005 @ 03:31:57 #45
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32138325
quote:
Op donderdag 10 november 2005 03:25 schreef MissHobje het volgende:

[..]

D'r is geen medicijn.. hooguit iets wat misschien de boel remt...

maar slimmer is denk ik om je gezondheid op peil te houden.. daar heb je meer aan
heb je denk ik niks aan. Het spaanse griep virus was hoogstwaarschijnlijk ook een vogelgriepvirus, en die trof voornamelijk de jonge volwassenen, gezonde mensen die totaal niet binnen de risicogroepen vielen.
  donderdag 10 november 2005 @ 03:45:08 #46
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_32138400
Toch wel meer aan lijkt me, dan dat je je gezondheid verwaardeloosd.. dan heb je altijd meer kans om ziek te worden..
Maar om nu allerlei middeltjes preventief te gaan innemen waarvan men al vermoed dat het niet gaat helpen is dan toch zonde? maar vooral nutteloos..
Tenzij ze natuurlijk alsnog iets ontwikkelen .. dan hebben we niets te vrezen natuurlijk
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_32139252
quote:
Op donderdag 10 november 2005 03:31 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

heb je denk ik niks aan. Het spaanse griep virus was hoogstwaarschijnlijk ook een vogelgriepvirus, en die trof voornamelijk de jonge volwassenen, gezonde mensen die totaal niet binnen de risicogroepen vielen.
maar die waren wel soldaat
pi_32146934
quote:
Op donderdag 10 november 2005 03:00 schreef Steijn het volgende:

[..]

Ik dacht dat het totaal onbesmettelijk was van mens tot mens. Tenzij je bloedtransfusie aan slag gaat natuurlijk maar bij normaal gedrag is het niet besmettelijk dacht ik.
in NG van vorige maand kun je lezen dat er wel degelijk besmetting mogelijk is van mens tot mens en dat daardoor al doden gevallen zijn
pi_32148077
Ze hebben in Italië inmiddels ook de H5N1 variant bevestigd.
  donderdag 10 november 2005 @ 21:26:08 #50
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_32160302
wat gaa we hier tegen doen of is nederland weer lekker snel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')