*schopje naar R&P*quote:Op zondag 21 augustus 2005 00:58 schreef HeyFreak het volgende:
*kras*
Ze zijn gewoon te laf om zelfmoord te plegenquote:Op zondag 21 augustus 2005 00:58 schreef Anosmie het volgende:
Dat hele ik-zie-er-vet-dooier-uit-dan-jij gebeuren heb ik ook nooit gesnapt. Een soort van uiterlijke depressie.. Ofzo.
miss iets voor de fok knokploegquote:Op zondag 21 augustus 2005 01:05 schreef Gatalin het volgende:
[..]
Ze zijn gewoon te laf om zelfmoord te plegen![]()
Kun je ook aan een clown vragen, waarom takelt die zichzelf zo toe? Waarom zetten mensen tatoeages die niet eens mooi zijn of laten ze hun gevel verbouwen terwijl dat helemaal niet nodig is? Gothics zijn eigenlijk een soort treurclowns die hun onverwerkte emoties op hun gezicht smeren. Ik ken ook verdacht veel goths die of zichzelf hebben lopen snijden of ander zelfdestructief gedrag vertonen. De makeup heeft een therapeutische werking lijkt het wel.quote:Op zondag 21 augustus 2005 00:54 schreef static het volgende:
Waarom zo voor lul staan?
Mijn gedachtequote:Op zondag 21 augustus 2005 01:34 schreef Electrified het volgende:
Ik heb veel soorten mensen geobserveerd. Gabbers, nazi's, gothics, bepaalde bevolkingsgroepen, enzovoort.
Het zijn allemaal onzekere en/of bange mensen die elkaar opzoeken en een groepering gaan vormen die zich wil afscheiden van "de rest". Ze proberen zich allemaal ontzettend stoer voor te doen, maar als je daar doorheen kunt kijken, zie je allemaal bange zieltjes met problemen.
Aldus een gothic.quote:Op zondag 21 augustus 2005 02:00 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
Als je je druk maakt om mensen die zich anders gedragen als burger mannetjes en vrouwtjes zegt dat vooral hoe bekrompen je eigen geest is.
Omdat gothics echt totaal anders zijn dan de rest in bijna alle dingen.quote:Op zondag 21 augustus 2005 01:37 schreef Alexxxxx het volgende:
Waarom hangen hiphoppers zich vol met goud?
Waarom zijn actrices nooit zwaarder dan 30 kilo?
Waarom worden mensen die anders zijn niet geaccepteerd?
Ik ben echt nul procent gothic, ik hekel alleen mensen die zich storen aan mensen die geen vlieg kwaad doen.quote:
Joah... neem een perzikquote:
ik wlag van jou en deze mening.quote:Op zondag 21 augustus 2005 02:07 schreef Lu_uK het volgende:
[..]
Omdat gothics echt totaal anders zijn dan de rest in bijna alle dingen.
uhm..ja hangt er van af..voor de een is het normaal en voor de andere nietquote:Op zondag 21 augustus 2005 02:07 schreef Lu_uK het volgende:
[..]
Toch is die redenering nog niet voldoende.quote:Op zondag 21 augustus 2005 01:34 schreef Electrified het volgende:
Ik heb veel soorten mensen geobserveerd. Gabbers, nazi's, gothics, bepaalde bevolkingsgroepen, enzovoort.
Het zijn allemaal onzekere en/of bange mensen die elkaar opzoeken en een groepering gaan vormen die zich wil afscheiden van "de rest". Ze proberen zich allemaal ontzettend stoer voor te doen, maar als je daar doorheen kunt kijken, zie je allemaal bange zieltjes met problemen.
Ze lopen net zoveel mee als elke andere trieste subcultuur.quote:Op zondag 21 augustus 2005 02:07 schreef Lu_uK het volgende:
[..]
die vrouw van 40 loopt er niet mee te koop dat ze depressief is en laat zich waarschijnlijk ook onder behandeling stellen itt tot menig gothic die o zo depressief is en dat ook graag laat zien maar voor de rest niks aan doet?quote:Op zondag 21 augustus 2005 02:33 schreef Klemvast het volgende:
[..]
Toch is die redenering nog niet voldoende.
Ook mensen die zich NIET vol make-up smeren of zich merkbaar willen "afzonderen" van de rest (eventueel via een bepaalde subcultuur) zijn namelijk vaak erg onzeker en hebben problemen.
Dus wat maakt bv. een gothic met een depressie anders dan een veertigjarige huisvrouw met een depressie? (Om het maar even op een groteske manier te vragen...)
Robertquote:Op zondag 21 augustus 2005 01:36 schreef bolivian het volgende:
En dan tóch nog zulke goede muziek maken!
Het is óngehóórd! Ongehóórd, zeg ik je!
[afbeelding]
Nee, het is gewoon een pose man. Snap dat toch. Net zoals mensen van mijn generatie allemaal naar Nirvana luisterden, hun haar lang lieten groeien en probeerden te doen alsof het leven zinloos was en dat je maar beter vanalles kapot kon maken en tegen iedereens schenen kon schoppen. Want dat hoorde toch bij de grunge-generatie alias Generation X?quote:Op zondag 21 augustus 2005 02:38 schreef odinio het volgende:
[..]
die vrouw van 40 loopt er niet mee te koop dat ze depressief is en laat zich waarschijnlijk ook onder behandeling stellen itt tot menig gothic die o zo depressief is en dat ook graag laat zien maar voor de rest niks aan doet?
Dat moest ook eens gezegt worden!quote:Op zondag 21 augustus 2005 02:08 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
[..]
Ik ben echt nul procent gothic, ik hekel alleen mensen die zich storen aan mensen die geen vlieg kwaad doen.
Get-a-life denk ik dan.
Die generatie is voor mijn tijd jammer genoeg, daarentegen zijn een hoop goths wel van mijn generatie en geloof mij ze lopen maar al te graag met hun problemen te koop. Ten tweede een pose is okay maar automutilatie? Kom nou man hoe diep kan je zinken dat je in jezelf gaat snijden en je kut gaat voelen om erbij te horen?quote:Op zondag 21 augustus 2005 02:50 schreef Klemvast het volgende:
[..]
Nee, het is gewoon een pose man. Snap dat toch. Net zoals mensen van mijn generatie allemaal naar Nirvana luisterden, hun haar lang lieten groeien en probeerden te doen alsof het leven zinloos was en dat je maar beter vanalles kapot kon maken en tegen iedereens schenen kon schoppen. Want dat hoorde toch bij de grunge-generatie alias Generation X?
Dat valt volgens mij best mee, iedereen denkt zo over die lui. Mèn noemt zoiets een vooroordeel.quote:Op zondag 21 augustus 2005 02:52 schreef odinio het volgende:
[..]
Die generatie is voor mijn tijd jammer genoeg, daarentegen zijn een hoop goths wel van mijn generatie en geloof mij ze lopen maar al te graag met hun problemen te koop. Ten tweede een pose is okay maar automutilatie? Kom nou man hoe diep kan je zinken dat je in jezelf gaat snijden en je kut gaat voelen om erbij te horen?
zo denken de meeste mensen in de westerse samenleving toch? zodra mensen afwijken van hun eigen normen en waarden wordt het gezien als raar. wel een beetje jammer dat sommige mensen niet verder kunnen inleven hoe het is om anders te zijn.quote:Op zondag 21 augustus 2005 02:12 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Je mag afwijken, maar als je verder afwijkt dan mijn bekromen hersentjes kunnen bevatten, dan vind ik je stom![]()
![]()
discriminatie danquote:Op zondag 21 augustus 2005 02:58 schreef odinio het volgende:
als je mijn post last zei ik net datk er midden in zit, ik zit bijvoorbeeld op grafisch lyceum in r'dam als je een alternatieve verzamelplaats wilt hebben dan zit je daar gebakken hoor. daarbij ken ik er ook veel persoonlijk dus vooroordelen zullen het niet zijn. Ik ken zo 4 goths die het gedaan hebben en dat vind ik persoonlijk best veel als in mijn verdere leefomgeving ik verder geen mensen ken die het ook gedaan hebben.
Dus vooroordelen...Nahhh
Als ik iemand zie die ik vreemd vind, probeer ik me voor te stellen hoe het zou zijn om in die persoon schoenen testaanquote:Op zondag 21 augustus 2005 02:57 schreef Dikkertje het volgende:
[..]
zo denken de meeste mensen in de westerse samenleving toch? zodra mensen afwijken van hun eigen normen en waarden wordt het gezien als raar. wel een beetje jammer dat sommige mensen niet verder kunnen inleven hoe het is om anders te zijn.
Iemand die er als een gothic uit ziet snijdt in z'n poten. En als iemand op fok iets zegt waarbij gothics niet afgezeken worden, is die persoon in de ogen van velen ook een gothic en dat houdt in dat ie z'n poten snijdt.quote:Op zondag 21 augustus 2005 03:01 schreef odinio het volgende:
op welk grond discrimineer ik hier dan als ik vragen mag? als troll vink em best leuk trouwens
dat noemt mèn dusch discriminatie als ik het goed hebquote:Op zondag 21 augustus 2005 03:04 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Iemand die er als een gothic uit ziet snijdt in z'n poten. En als iemand op fok iets zegt waarbij gothics niet afgezeken worden, is die persoon in de ogen van velen ook een gothic en dat houdt in dat ie z'n poten snijdt.
Allemaal direct het land uit!quote:Op zondag 21 augustus 2005 01:34 schreef Electrified het volgende:
bepaalde bevolkingsgroepen
je gaat gewoon met de verkeerde mensen om, en je weet het verschil niet tussen gothics en psychiatrisch patienten.quote:Op zondag 21 augustus 2005 03:05 schreef odinio het volgende:
dus ik discrimineer op het grond dat ik ze niet respecteer op hoe ze zijn :S MmMm hooguit generaliseer ik op het moment, daarentegen uit MIJN bevindingen zoals je hebt kunnen lezen vind IK het percentage hoger liggen
Dan zou jij zo in me vriendengroep passen is et niet?;)quote:Op zondag 21 augustus 2005 03:06 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
je gaat gewoon met de verkeerde mensen om, en je weet het verschil niet tussen gothics en psychiatrisch patienten.
quote:Op zondag 21 augustus 2005 03:08 schreef odinio het volgende:
[..]
Dan zou jij zo in me vriendengroep passen is et niet?;)
al die opgekropte frustraties wil je erover praten jongen?quote:Op zondag 21 augustus 2005 03:09 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]ik dnek dat ik met mn mooie mesje eerder jou zou bewerken dan mezelf het niet
Met mn psychquote:Op zondag 21 augustus 2005 03:12 schreef odinio het volgende:
[..]
al die opgekropte frustraties wil je erover praten jongen?![]()
Is er verschil dan ?quote:Op zondag 21 augustus 2005 03:06 schreef Alexxxxx het volgende:
en je weet het verschil niet tussen gothics en psychiatrisch patienten.
+5 interessantquote:Op zondag 21 augustus 2005 01:33 schreef Sessy het volgende:
[..]
Kun je ook aan een clown vragen, waarom takelt die zichzelf zo toe? Waarom zetten mensen tatoeages die niet eens mooi zijn of laten ze hun gevel verbouwen terwijl dat helemaal niet nodig is? Gothics zijn eigenlijk een soort treurclowns die hun onverwerkte emoties op hun gezicht smeren. Ik ken ook verdacht veel goths die of zichzelf hebben lopen snijden of ander zelfdestructief gedrag vertonen. De makeup heeft een therapeutische werking lijkt het wel.
Mensen proberen hun lichaam in meer of mindere mate blijvend aan te passen aan hun innerlijke belevingswereld.
Ik doelde niet direct op buitenlanders, maar ook op woonwagenkampbewoners en mensen uit (blanke) achterstandswijken.quote:Op zondag 21 augustus 2005 03:06 schreef Peabody-The_Crux het volgende:
[..]
Allemaal direct het land uit!
Dus gothics voelen hun kut?quote:Op zondag 21 augustus 2005 02:52 schreef odinio het volgende:
Kom nou man hoe diep kan je zinken dat je in jezelf gaat snijden en je kut gaat voelen om erbij te horen?
Nou. Mensen die door onvrede en depressiviteit het niet belangrijk meer vinden dat je goed moet spellen en uit schaamte voor de eigen afkomst populaire termen uit het buitenland gaan lenen. Dat soort mensen klaagt ook steen en been dat de depressieven van vroeger niet meer zijn wat ze geweest zijn...quote:Op zondag 21 augustus 2005 12:20 schreef OFfSprngr het volgende:
Tja krijg je he als een 'scene' pop wordt, krijg je van die meelopenede mafkezen die eigenlijk niet weten waar het nou echt om draaid, mja jammer hopelijk vinden ze nog uit waar 't echt om draaid. bedoel,.. Goths komen van Punks.
Vraag me eigenlijk af, na Goth en Emo te hebben gespawned watvoor emotionele/depressie subgenre zou punk over zo'n 10 jaar spawnen?
Op zich, helemaal niet vreemd dat er nu een hoop goths en emos zijn, dr is niet echt veel om vrolijk om te zijn in de wereld nu..
je bent echt seksueel gefrustreed is het niet?quote:Op zondag 21 augustus 2005 03:19 schreef SeLang het volgende:
Gothics hebben een kleine piemol
Hoe zielig zijn de mensen die daar dan weer vervolgens op reageren?..quote:Op zondag 21 augustus 2005 12:27 schreef ArtyShock het volgende:
[..]
Nou. Mensen die door onvrede en depressiviteit het niet belangrijk meer vinden dat je goed moet spellen en uit schaamte voor de eigen afkomst populaire termen uit het buitenland gaan lenen. Dat soort mensen klaagt ook steen en been dat de depressieven van vroeger niet meer zijn wat ze geweest zijn...
Dat vraag je mij? En dan verwacht je een objectief antwoord?quote:Op zondag 21 augustus 2005 13:08 schreef OFfSprngr het volgende:
Hoe zielig zijn de mensen die daar dan weer vervolgens op reageren?..
Naja waarom vallen gothics dan zo op in menigte. Dat lijkt me toch duidelijk, omdat ze zich totaal anders kleden dan de rest.quote:Op zondag 21 augustus 2005 02:25 schreef DjDev het volgende:
[..]
uhm..ja hangt er van af..voor de een is het normaal en voor de andere niet
*hap*quote:Op zondag 21 augustus 2005 12:44 schreef fs180 het volgende:
[..]
je bent echt seksueel gefrustreed is het niet?
Wat ik zeg, je kan alles van ze zeggen maar ze besteden wel veel aandacht aan hun uiterlijkquote:Op zondag 21 augustus 2005 03:39 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
+5 interessant, de altijd aanwezige meelopers even niet meegerekend is het imo inderdaad een soort uiterlijke weerspiegeling van een innerlijke gevoelswereld zoals je die ook in vele andere vormen tegenkomt.
Ik vind het een beetje kinderachtig dat er hier inmiddels al een miljoen topics zijn geopend over hoe belachelijk goths wel niet zouden zijn, gelukkig voelt niet iedereen zich aangetrokken tot de massale eenheidsworstencultuur en ontstaan er steeds weer interessante subculturen, op elk niveau..
Dat kun je ook aan die rave-snollen vragen dan.quote:Op zondag 21 augustus 2005 00:54 schreef static het volgende:
Waarom takel je jezelf zo toe?
Is het prestige, een wedstijd van 'wie gebruikt het meeste make-up op de meest onwaarschijnlijke plekken' . Waarom zo voor lul staan?
Hint: dat doe ik niet. Ontopic enzo.quote:Op maandag 22 augustus 2005 01:52 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dat kun je ook aan die rave-snollen vragen dan.
Ik denk dat je een onderscheid moet maken tussen mensen die écht aan automutilatie doen (want dat zijn er een heleboel, en da's een serieus psychisch probleem waar je niet mee moet lachen) en mensen die alleen de "gothic"-pose overnemen.quote:Op zondag 21 augustus 2005 02:52 schreef odinio het volgende:
[..]
Die generatie is voor mijn tijd jammer genoeg, daarentegen zijn een hoop goths wel van mijn generatie en geloof mij ze lopen maar al te graag met hun problemen te koop. Ten tweede een pose is okay maar automutilatie? Kom nou man hoe diep kan je zinken dat je in jezelf gaat snijden en je kut gaat voelen om erbij te horen?
en wat zij zegt!quote:Op maandag 22 augustus 2005 08:33 schreef Ynske het volgende:
wat een complete onzin dat iedere Goth zich snijd
ok ik ben het met je eens dat ze zich vaak afzonderen, misschien wel met reden dat ze doordat ze dan anders zijn dan andere innerlijke rust kunnen vinden.
daarbij op t moment dat men zich zo kleed zullen ze minder snel vreemden naar zich toe trekken
maar zoals eerder gezegd is.
er word veel en zorgvuldig omgegaan met het uiterlijk, wat je van sommigen anderen niet kunt zegggen en
er zijn zoveel groeperingen, zeik die dan ook af
daarbij de meeste goths doen dit niet om erbij te horen maar juist om anders te zijn
Sluit wel aan bij wat ik zei.quote:Op maandag 22 augustus 2005 08:33 schreef Ynske het volgende:
wat een complete onzin dat iedere Goth zich snijd
ok ik ben het met je eens dat ze zich vaak afzonderen, misschien wel met reden dat ze doordat ze dan anders zijn dan andere innerlijke rust kunnen vinden.
daarbij op t moment dat men zich zo kleed zullen ze minder snel vreemden naar zich toe trekken
maar zoals eerder gezegd is.
er word veel en zorgvuldig omgegaan met het uiterlijk, wat je van sommigen anderen niet kunt zegggen en
er zijn zoveel groeperingen, zeik die dan ook af
daarbij de meeste goths doen dit niet om erbij te horen maar juist om anders te zijn
mee eensquote:Op maandag 22 augustus 2005 10:52 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Sluit wel aan bij wat ik zei.
Alleen in het anders zijn vormen zij weer een eigen groepering, omdat mensen zich nu eenmaal veilig voelen in een groep en zich daar erkend voelen. Ik heb het idee dat goths vaak mensen zijn die zich vaak onbegrepen en miskend voelen en toen zich aangetrokken voelden tot de subcultuur.
Als je kijkt naar de manier waarom zij zich vaak uiten, de poëzie en het hopeloos romantische, dan moet ik altijd denken aan de groten van weleer, zoals Lord Byron bijvoorbeeld die dit ook een beetje had. Ook hij zonderde met zijn gedrag en vertoning zich af van de maatschappij. Ik denk door die onvrede die bij hen heerst over de wereld om hun heen, dat je goths misschien wel kunt zien als "dissidenten der maatschappij".
jou moeten ze Lynchenquote:Op maandag 22 augustus 2005 11:12 schreef Brunoz het volgende:
Gothics moet je gewoon schieten punt uit
Dat is dus het soort waar ik het over heb. Als iemand nog een vrijgezel exemplaar in de huwbare leeftijd in de aanbieding heeft hou ik me aanbevolenquote:Op maandag 22 augustus 2005 11:54 schreef Angela1983 het volgende:
sommige gothic kleding is prachtig boven dien als iedereen er het zelfde uit zou zien zou het ook maar saai zijn.
Van mij mogen er best meer mensen komen die zich zelf als kunstwerk neer zetten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |