abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29921523
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 15:08 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Vreten en zuipen? Nou, een 'standaard' receptie is echt het meest vreselijke dat ik ooit heb mogen aanschouwen op bruiloftsgebied, volgens mij Handje geven, envelopje neerflikkeren, kopje koffie en gebakje, en je kan weer ophoepelen Echt, het gaf mij echt het 'je komt alleen voor het cadeautje'-gevoel.
Oeps
Wij trouwen en daarna duiken we een grand cafe in voor wat te eten, een borrel en borrelhappen... hopelijk houden ze er geen rotgevoel aan over dan
  † In Memoriam † woensdag 24 augustus 2005 @ 15:14:46 #102
43556 miss_dynastie
pi_29921532
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 15:11 schreef _evenstar_ het volgende:
Maar de recepties waar ik ben geweest was dan wel meestal een koudbuffetje bij en borrelhapjes e.d. en zuipen tot je erbij neervalt ...
Nee, dat is dan idd anders dan wat ik heb meegemaakt Lijkt me ook niks hoor, als mensen geen maat kunnen houden
  † In Memoriam † woensdag 24 augustus 2005 @ 15:16:02 #103
43556 miss_dynastie
pi_29921579
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 15:14 schreef Bluezz het volgende:
Oeps
Wij trouwen en daarna duiken we een grand cafe in voor wat te eten, een borrel en borrelhappen... hopelijk houden ze er geen rotgevoel aan over dan
Of de definitie van receptie is veranderd, dat kan ook
Ik heb het dus echt over handje geven, cadeautje geven, twee kopjes koffie en een gebakje en weer opzouten. Echt verschillende keren meegemaakt en daar zou ik dus niet voor op komen draven Eten en borrelen lijkt mij helemaal oke hoor
pi_29921591
2 uurtjes is toch ook een normale tijd voor een receptie? Zo heb ik mijn tenminste laten vertellen...
pi_29921609
Pfoe
  woensdag 24 augustus 2005 @ 15:17:47 #106
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_29921630
zal wel iets brabants zijn dan

wij doen ook beetje borrelen en thats it oh en voor zo een 25 man ( getuigen en aanhang ouders oma peet oom en tante e.d. die dus ook bij de "ceremonie" aanwezig zullen zijn bij me oudjes thuis wat koude schotel en broodjes e.d. maken.
volgende week als bluezz gaat trouwen krijgen wij gesprek bij de ambtenaar
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 24 augustus 2005 @ 15:18:05 #107
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_29921635
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 15:16 schreef Kyara het volgende:
2 uurtjes is toch ook een normale tijd voor een receptie? Zo heb ik mijn tenminste laten vertellen...
standaard is 3 uurtjes
pi_29921657
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 15:16 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik heb het dus echt over handje geven, cadeautje geven, twee kopjes koffie en een gebakje en weer opzouten. Echt verschillende keren meegemaakt en daar zou ik dus niet voor op komen draven Eten en borrelen lijkt mij helemaal oke hoor
Ik heb het idee in mijn hoofd van een receptie met een borrel en een zooi borrelhappen. Wij hebben nl ook geen geld/zin om meteen iedereen te moeten voederen (dus met complete buffetten enzo).
  woensdag 24 augustus 2005 @ 15:19:44 #109
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_29921687
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 15:16 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

zo uit me blote hoofd is de receptie bij ons eerst koffie met een gebakje en daarna gaan ze verscheidene keren rond met kaas/worst dingen en frituurhapjes e.d. en mogen de mensen drinken wat ze willen (alhoewel aan alcoholische dranken alleen bier en wijn)
Oh en er mag niet gerookt worden
pi_29921748
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 15:17 schreef _evenstar_ het volgende:

volgende week als bluezz gaat trouwen krijgen wij gesprek bij de ambtenaar
Dat moet nog steeds dat gesprek
Hopelijk heeft ie binnekort tijd
  † In Memoriam † woensdag 24 augustus 2005 @ 15:21:51 #111
43556 miss_dynastie
pi_29921754
Oke, wat jullie receptie noemen, noemen ze bij 'ons' gezellig samenzijn
Klinkt allemaal leuk hoor zolang jullie mensen er maar niet uitplempen na twee bakkies leut
pi_29921838
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 15:19 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

zo uit me blote hoofd is de receptie bij ons eerst koffie met een gebakje en daarna gaan ze verscheidene keren rond met kaas/worst dingen en frituurhapjes e.d. en mogen de mensen drinken wat ze willen (alhoewel aan alcoholische dranken alleen bier en wijn)
Zo iets gaat het bij ons ook worden denk ik. Maar ik vind het ook moeilijk ivm de tijden. We moeten nl volgende week een trouwdatum vastleggen en daarmee dus ook het tijdstip. En met dat tijdstip moet je dus ook weer rekening houden met de receptie.

Hoe hebben jullie dat gedaan?
  woensdag 24 augustus 2005 @ 15:27:11 #113
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_29921916
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 15:21 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Dat moet nog steeds dat gesprek
Hopelijk heeft ie binnekort tijd
wij krijgen een vrouw trouwens en kunnen alvast sneakpeaken in onze trouwzaal

buiten kant:

zij aanzicht

voor aanzicht ( tijdens de dag zelf zijn de deuren open en ligt er een rode lopen uitgerold )

van de zaal zelf staan geen foto's online
  † In Memoriam † woensdag 24 augustus 2005 @ 15:29:07 #114
43556 miss_dynastie
pi_29921981
Wow, je gaat je echt wel een prinsesje voelen evenstar
pi_29921996
Wij hebben het daar ook wel eens over gehad, een receptie of een feest. Mijn indruk van dat soort dingen is meestal dat vel mensen zich klem zuipen en vreten op jouw kosten, je ziet de mensen als ze je komen feliciteren en als je geluk hebt als ze weggaan. Een optie waar we wel vrede mee hadden was om eventueel een korte receptie (zoals evenstar) met koffie, thee, fris en taart te doen. (zoals miss D beschrijft )
Mijn collega heeft als cadeautip voor haar eigen bruiloft een envelopje, nou kwam er weer een andere collega aan ons directe collega's vragen of er niet een cadeau was wat ze wilde hebben want bij wéér een andere collega hadden ze zo het gevoel gehad dat ze met het envelopje hun eigen drankjes op het feest hadden betaald. Ik denk dan, ga dan niet naar het feest, of drink wat minder . als iemand geld vraagt vind ik dat diegene vrij is om er me te doen wat ze zelf willen toch?
Maar goed al die problemen heb ik lekker niet Wij gaan gewoon een kopje koffie drinken in de serre (of misschien nog wel op het terras!) met een lekker stukje taart erbij
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  woensdag 24 augustus 2005 @ 15:29:42 #116
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_29922006
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 15:24 schreef Kyara het volgende:

[..]

Zo iets gaat het bij ons ook worden denk ik. Maar ik vind het ook moeilijk ivm de tijden. We moeten nl volgende week een trouwdatum vastleggen en daarmee dus ook het tijdstip. En met dat tijdstip moet je dus ook weer rekening houden met de receptie.

eerst de trouw datum en tijdstip vats laten stellen
we wisten al waar we de receptie zouden doen en dus daar gevraagd of ze die dag vrij hadden en dat was dus zo
Wij langs geweest daar rondleiding e.d. aangegeven dit zijn onze wensen.
Hun hebben een offerte gemaakt en die opgestuurd en wij dus bevestigd
en omdat we zwanger zijn kregen we ondanks dat de bruidssuite niet standaard is bnij een korte receptie toch kado
pi_29922033
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 15:24 schreef Kyara het volgende:

[..]

Wij wilden heel graag die 2e sept. omdat het midden in onze vakantie valt, alleen 13 uur was nog vrij. Op zich een prima tijd om daarna nog even een paar uurtjes te borrelen/koffie-en of iets dergelijks.

Maar als je van plan bent om een feest te geven, zou ik het wat later proberen te regelen.
  woensdag 24 augustus 2005 @ 15:31:21 #118
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_29922063
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 15:29 schreef miss_dynastie het volgende:
Wow, je gaat je echt wel een prinsesje voelen evenstar
waarom denk je dat ik in helmodn wou trouwen de foto locaties zijn ook erg leuk vind ik zelf
heb er zin aan
  woensdag 24 augustus 2005 @ 15:33:03 #119
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_29922125
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 15:29 schreef Jelief het volgende:
Wij hebben het daar ook wel eens over gehad, een receptie of een feest. Mijn indruk van dat soort dingen is meestal dat vel mensen zich klem zuipen en vreten op jouw kosten, je ziet de mensen als ze je komen feliciteren en als je geluk hebt als ze weggaan. Een optie waar we wel vrede mee hadden was om eventueel een korte receptie (zoals evenstar) met koffie, thee, fris en taart te doen. (zoals miss D beschrijft )
Mijn collega heeft als cadeautip voor haar eigen bruiloft een envelopje, nou kwam er weer een andere collega aan ons directe collega's vragen of er niet een cadeau was wat ze wilde hebben want bij wéér een andere collega hadden ze zo het gevoel gehad dat ze met het envelopje hun eigen drankjes op het feest hadden betaald. Ik denk dan, ga dan niet naar het feest, of drink wat minder . als iemand geld vraagt vind ik dat diegene vrij is om er me te doen wat ze zelf willen toch?
Maar goed al die problemen heb ik lekker niet Wij gaan gewoon een kopje koffie drinken in de serre (of misschien nog wel op het terras!) met een lekker stukje taart erbij
wij hebben ook dat envelopje er op gezet.. getuige van vriendje doodleuk een lege enveloppe terug geven hihi
Maar de meeste die komen snappen waarom wij geld vroegen en ik gok dat er ook aardig wat babyspul bij zal zitten
  † In Memoriam † woensdag 24 augustus 2005 @ 15:35:58 #120
43556 miss_dynastie
pi_29922216
Ik denk trouwens, nu ik erover zit na te denken, dat ik er het meeste moeite mee had dat er dan 's avonds nog een feest volgde en zo, en dat die mensen dan niet mochten komen. Dat je dan te min bent om op het feest te komen, gewogen en te licht bevonden, of zoiets. En dus het vreselijk karige ervan, nog niet eens een bakje pinda's, terwijl de daggasten in een ander deel van de zaal zitten en wel hapjes en zo kregen. Eigenlijk zou ik eens een nichtje moeten bellen voor de filosofie die erachter zat
pi_29922260
Ik denk dat het hier inderdaad of 13.00 uur of 13.45 wordt als trouwtijdstip. Kunnen we daarna rustig kijken wat we willen qua receptie en waar en hoelang etc.

We geven geen feest en na de receptie gaan we met een man of 15 (bruidspersoneel en directe familie) uit eten.
  woensdag 24 augustus 2005 @ 15:38:37 #122
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_29922299

de uitnodiging
pi_29922316
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 15:35 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik denk trouwens, nu ik erover zit na te denken, dat ik er het meeste moeite mee had dat er dan 's avonds nog een feest volgde en zo, en dat die mensen dan niet mochten komen. Dat je dan te min bent om op het feest te komen, gewogen en te licht bevonden, of zoiets. En dus het vreselijk karige ervan, nog niet eens een bakje pinda's, terwijl de daggasten in een ander deel van de zaal zitten en wel hapjes en zo kregen. Eigenlijk zou ik eens een nichtje moeten bellen voor de filosofie die erachter zat
Hebben ze het gezelschap echt in tweeen gedeeld en de daggasten een voorkeursbehandeling gegeven? Ja, dat vind ik dus ook niet kunnen.....

Ik had juist altijd meer de indruk dat het feest juist voor de grote gezelschappen was. Trouwfeesten waarbij oudooms, achternichten en buren ook uitgenodigd waren om de zaal maar vol te krijgen....
  † In Memoriam † woensdag 24 augustus 2005 @ 15:39:22 #124
43556 miss_dynastie
pi_29922325
Leuk evenstar! Is dat van dat 3d-knippen en plakken (hoe heet dat toch )
  woensdag 24 augustus 2005 @ 15:39:46 #125
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_29922334
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 15:39 schreef miss_dynastie het volgende:
Leuk evenstar! Is dat van dat 3d-knippen en plakken (hoe heet dat toch )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')