Oepsquote:Op woensdag 24 augustus 2005 15:08 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Vreten en zuipen? Nou, een 'standaard' receptie is echt het meest vreselijke dat ik ooit heb mogen aanschouwen op bruiloftsgebied, volgens mijHandje geven, envelopje neerflikkeren, kopje koffie en gebakje, en je kan weer ophoepelen
Echt, het gaf mij echt het 'je komt alleen voor het cadeautje'-gevoel.
Nee, dat is dan idd anders dan wat ik heb meegemaaktquote:Op woensdag 24 augustus 2005 15:11 schreef _evenstar_ het volgende:
Maar de recepties waar ik ben geweest was dan wel meestal een koudbuffetje bij en borrelhapjes e.d. en zuipen tot je erbij neervalt ...
Of de definitie van receptie is veranderd, dat kan ookquote:Op woensdag 24 augustus 2005 15:14 schreef Bluezz het volgende:
Oeps
Wij trouwen en daarna duiken we een grand cafe in voor wat te eten, een borrel en borrelhappen... hopelijk houden ze er geen rotgevoel aan over dan
standaard is 3 uurtjesquote:Op woensdag 24 augustus 2005 15:16 schreef Kyara het volgende:
2 uurtjes is toch ook een normale tijd voor een receptie? Zo heb ik mijn tenminste laten vertellen...
Ik heb het idee in mijn hoofd van een receptie met een borrel en een zooi borrelhappen. Wij hebben nl ook geen geld/zin om meteen iedereen te moeten voederen (dus met complete buffetten enzo).quote:Op woensdag 24 augustus 2005 15:16 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Of de definitie van receptie is veranderd, dat kan ook
Ik heb het dus echt over handje geven, cadeautje geven, twee kopjes koffie en een gebakje en weer opzouten. Echt verschillende keren meegemaakt en daar zou ik dus niet voor op komen dravenEten en borrelen lijkt mij helemaal oke hoor
zo uit me blote hoofd is de receptie bij ons eerst koffie met een gebakjequote:Op woensdag 24 augustus 2005 15:16 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Of de definitie van receptie is veranderd, dat kan ook
Ik heb het dus echt over handje geven, cadeautje geven, twee kopjes koffie en een gebakje en weer opzouten. Echt verschillende keren meegemaakt en daar zou ik dus niet voor op komen dravenEten en borrelen lijkt mij helemaal oke hoor
Dat moet nog steeds dat gesprekquote:Op woensdag 24 augustus 2005 15:17 schreef _evenstar_ het volgende:
volgende week als bluezz gaat trouwen krijgen wij gesprek bij de ambtenaar![]()
Zo iets gaat het bij ons ook worden denk ik. Maar ik vind het ook moeilijk ivm de tijden. We moeten nl volgende week een trouwdatum vastleggen en daarmee dus ook het tijdstip. En met dat tijdstip moet je dus ook weer rekening houden met de receptie.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 15:19 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
zo uit me blote hoofd is de receptie bij ons eerst koffie met een gebakjeen daarna gaan ze verscheidene keren rond met kaas/worst dingen en frituurhapjes e.d. en mogen de mensen drinken wat ze willen (alhoewel aan alcoholische dranken alleen bier en wijn)
quote:Op woensdag 24 augustus 2005 15:21 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Dat moet nog steeds dat gesprek
Hopelijk heeft ie binnekort tijd
eerst de trouw datum en tijdstip vats laten stellenquote:Op woensdag 24 augustus 2005 15:24 schreef Kyara het volgende:
[..]
Zo iets gaat het bij ons ook worden denk ik. Maar ik vind het ook moeilijk ivm de tijden. We moeten nl volgende week een trouwdatum vastleggen en daarmee dus ook het tijdstip. En met dat tijdstip moet je dus ook weer rekening houden met de receptie.
Hoe hebben jullie dat gedaan?
Wij wilden heel graag die 2e sept. omdat het midden in onze vakantie valt, alleen 13 uur was nog vrij. Op zich een prima tijd om daarna nog even een paar uurtjes te borrelen/koffie-en of iets dergelijks.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 15:24 schreef Kyara het volgende:
[..]
Zo iets gaat het bij ons ook worden denk ik. Maar ik vind het ook moeilijk ivm de tijden. We moeten nl volgende week een trouwdatum vastleggen en daarmee dus ook het tijdstip. En met dat tijdstip moet je dus ook weer rekening houden met de receptie.
Hoe hebben jullie dat gedaan?
quote:Op woensdag 24 augustus 2005 15:29 schreef miss_dynastie het volgende:
Wow, je gaat je echt wel een prinsesje voelen evenstar
wij hebben ook dat envelopje er op gezet.. getuige van vriendje doodleuk een lege enveloppe terug gevenquote:Op woensdag 24 augustus 2005 15:29 schreef Jelief het volgende:
Wij hebben het daar ook wel eens over gehad, een receptie of een feest. Mijn indruk van dat soort dingen is meestal dat vel mensen zich klem zuipen en vreten op jouw kosten, je ziet de mensen als ze je komen feliciteren en als je geluk hebt als ze weggaan. Een optie waar we wel vrede mee hadden was om eventueel een korte receptie (zoals evenstar) met koffie, thee, fris en taart te doen. (zoals miss D beschrijft)
Mijn collega heeft als cadeautip voor haar eigen bruiloft een envelopje, nou kwam er weer een andere collega aan ons directe collega's vragen of er niet een cadeau was wat ze wilde hebben want bij wéér een andere collega hadden ze zo het gevoel gehad dat ze met het envelopje hun eigen drankjes op het feest hadden betaald. Ik denk dan, ga dan niet naar het feest, of drink wat minder. als iemand geld vraagt vind ik dat diegene vrij is om er me te doen wat ze zelf willen toch?
Maar goed al die problemen heb ik lekker nietWij gaan gewoon een kopje koffie drinken in de serre (of misschien nog wel op het terras!) met een lekker stukje taart erbij
![]()
Hebben ze het gezelschap echt in tweeen gedeeld en de daggasten een voorkeursbehandeling gegeven? Ja, dat vind ik dus ook niet kunnen.....quote:Op woensdag 24 augustus 2005 15:35 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik denk trouwens, nu ik erover zit na te denken, dat ik er het meeste moeite mee had dat er dan 's avonds nog een feest volgde en zo, en dat die mensen dan niet mochten komen. Dat je dan te min bent om op het feest te komen, gewogen en te licht bevonden, of zoiets. En dus het vreselijk karige ervan, nog niet eens een bakje pinda's, terwijl de daggasten in een ander deel van de zaal zitten en wel hapjes en zo kregen. Eigenlijk zou ik eens een nichtje moeten bellen voor de filosofie die erachter zat
quote:Op woensdag 24 augustus 2005 15:39 schreef miss_dynastie het volgende:
Leuk evenstar! Is dat van dat 3d-knippen en plakken (hoe heet dat toch)
quote:Op woensdag 24 augustus 2005 15:43 schreef Jelief het volgende:
MikeAir is Akela bij een alleen-jongens-padvindersgroep. Afgelopen maart trouwde een van de jongens van de groep, ook daar envelopje gevraagd. Wat hebben die smiechten nou verzonnen? Een heel pak standaard enveloppen en alle padvinders een flinke hand vol kleingeld. Kleingeld in al die enveloppen en die enveloppen weer in een grote enveloppe. Ik kan mij zo voorstellen dat het stel wel even bezig is geweest met envelopje openmaken
We hebben ook wel eens een wijnfles volgestort met muntjes.
oe dat is wel heel pijnlijk Miss-D. Het idee van een receptie voor iedereen (dus ook de mensen die je maar vaag kent) en een feest voor je dierbaren ken k wel en vindt ik ook niet zo vreemd, maar dat tegelijkertijd de een niets krijgt en de ander wel is niet zo netjesquote:Op woensdag 24 augustus 2005 15:35 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik denk trouwens, nu ik erover zit na te denken, dat ik er het meeste moeite mee had dat er dan 's avonds nog een feest volgde en zo, en dat die mensen dan niet mochten komen. Dat je dan te min bent om op het feest te komen, gewogen en te licht bevonden, of zoiets. En dus het vreselijk karige ervan, nog niet eens een bakje pinda's, terwijl de daggasten in een ander deel van de zaal zitten en wel hapjes en zo kregen. Eigenlijk zou ik eens een nichtje moeten bellen voor de filosofie die erachter zat
Jullie kunnen me helemaal niet, maar ik lees mee, omdat ik het allemaal leuk vindquote:Op woensdag 24 augustus 2005 15:30 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Wij wilden heel graag die 2e sept. omdat het midden in onze vakantie valt, alleen 13 uur was nog vrij. Op zich een prima tijd om daarna nog even een paar uurtjes te borrelen/koffie-en of iets dergelijks.
Maar als je van plan bent om een feest te geven, zou ik het wat later proberen te regelen.
quote:Op donderdag 25 augustus 2005 00:04 schreef Brighteyes het volgende:![]()
Ik mag hier nu officieel mee kletsen!
Jawel! * Brighteyes gaat trouwen!
Thanks Bluezz!quote:Op donderdag 25 augustus 2005 00:07 schreef golfer het volgende:
![]()
En als je de datum vrijgeeft verandert Bluezz de OP weer.
quote:Op donderdag 25 augustus 2005 00:04 schreef Brighteyes het volgende:![]()
Ik mag hier nu officieel mee kletsen!
Jawel! * Brighteyes gaat trouwen!
I second thatquote:Op donderdag 25 augustus 2005 09:00 schreef Brighteyes het volgende:
Jep. We wonen al een half jaartje samen of zo. Ook dat ging vrij vlotjes, maar why wait als het goed voelt toch?
Hey wie ben ik om daar wat over te zeggenquote:Op donderdag 25 augustus 2005 09:00 schreef Brighteyes het volgende:
Jep. We wonen al een half jaartje samen of zo. Ook dat ging vrij vlotjes, maar why wait als het goed voelt toch?
Ja tuurlijk, wat is ook alweer de datumquote:Op donderdag 25 augustus 2005 08:26 schreef Kyara het volgende:
Mogen Argento en ik trouwens ook in de OP?
Ja precies!quote:Op donderdag 25 augustus 2005 09:02 schreef Silmarwen het volgende:
Hey wie ben ik om daar wat over te zeggen![]()
Live hard die youngquote:Op donderdag 25 augustus 2005 09:10 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja precies!
Wij Fok!kers leven het snelle leven!![]()
Hee zussie!!!quote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:39 schreef zussie2005 het volgende:
zeker mooie foto's van sugar, vooral die broek dat doet het hem helemaal, ik vind dat zelf heel mooi, want ik ben 2 jaar geleden ook in een broek getrouwd.
Ik ben overigens wel heel erg benieuwd wat sjak gaat dragen ????? van haar aanstaande weet ik het wel,maar van sjak???
nou sjak, je weet wel wie ik ben, dus .... xxx
vast zo;n 10 keer zoveel als wijquote:Op donderdag 25 augustus 2005 13:39 schreef Tally het volgende:
Ik heb net de begroting binnengekregen voor de gehele dag maar dat valt reuze mee!!! Ik ben helemaal![]()
Als jullie het voor 355 euro doen dan welquote:Op donderdag 25 augustus 2005 13:41 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
vast zo;n 10 keer zoveel als wij![]()
quote:Op donderdag 25 augustus 2005 14:05 schreef _evenstar_ het volgende:
oh dat valt nog allicht mee dan doe dan maar 3 keer zo goedkoop( maar dan hebben wij wel inclusief alles he
)
ik eerstquote:Op donderdag 25 augustus 2005 14:14 schreef sjak het volgende:
Wat zijn jullie allemaal vroeg met dingen regelen, wij gaan over twee weken trouwen en moeten de taart nog bestellen. Tally, jij gaat toch pas in mei 2006?
dan doe toch maar 10 keerquote:Op donderdag 25 augustus 2005 14:28 schreef Tally het volgende:
[..]Nee der komen nog zat dingen bij..
Dit is echt alleen het middagboreeltje, feest en eten...
Dit is helaas niet alles
quote:Op donderdag 25 augustus 2005 14:14 schreef sjak het volgende:
Wat zijn jullie allemaal vroeg met dingen regelen, wij gaan over twee weken trouwen en moeten de taart nog bestellen. Tally, jij gaat toch pas in mei 2006?
Ik dacht echt dat je het alleen over het eten hadquote:Op donderdag 25 augustus 2005 14:29 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
dan doe toch maar 10 keergnagna
![]()
Oh, nou ja, het had gekund, ik vond het al een hele lage prijsquote:Op donderdag 25 augustus 2005 14:28 schreef Tally het volgende:
[..]Nee der komen nog zat dingen bij..
Dit is echt alleen het middagboreeltje, feest en eten...
Dit is helaas niet alles
Wat is de link daarvan?quote:Op donderdag 25 augustus 2005 19:18 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb nav de link in het trouwjurken topic wat patronen besteld en heb er al eentje gezien die het denk ik gaat worden. Mss nog een combi met een andere jurk.
Ik ga zaterdag met mijn moeder naar de lapjesmarkt in Utrecht. Kijken of we stof kunnen vinden die ik wil en dan maar eens mijn vingers blauw naaien.
Eerst een proef maken van lakens of zo.
En dat terwijl ik eerst eigenlijk geen jurk wilde doen.Maar je wordt er wel heel erg in meegesleept zeg!
Dit zat er net bij de post:
Brief van de gemeente: Hierbij bevestig ik de gemaakte afspraak dat uw huwelijk voltrokken zal worden op XXXXXXX
Zo echt!
quote:Op donderdag 25 augustus 2005 19:18 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb nav de link in het trouwjurken topic wat patronen besteld en heb er al eentje gezien die het denk ik gaat worden. Mss nog een combi met een andere jurk.
Theedrink-mini-meet? Ben zaterdag ook even in Utrecht.quote:Ik ga zaterdag met mijn moeder naar de lapjesmarkt in Utrecht.
http://naaipatronen.nl/ en dan de bruidsmode.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 20:10 schreef BBQ-kip het volgende:
Wat is de link daarvan?
De jurk die ik leuk vind is 1400 euro, alleen de jurk, dus dan nog zo'ntorseletding, schoenen, bloem in mijn haar, etc etc...
Ben gewoon een beetje ana het verder kijken dus
U heeft mail!quote:Op donderdag 25 augustus 2005 20:45 schreef Reese het volgende:Ja hoi! Doe es even gezellig scannen en mailen enzo naar het bekende adres
![]()
Jaaaaaa!!!!!!! Leuk!quote:Theedrink-mini-meet? Ben zaterdag ook even in Utrecht.
Je kan de redenering ook omdraaien hoor! Wij wilden ook geen receptie tot iemand ons zei dat sommige gasten ons wel even wilden zien maar geen feest wilde. Die zouden dan ook niet komen. Sommige mensen vinden het ook fijn om weg te kunnen!quote:Op woensdag 24 augustus 2005 15:14 schreef Kyara het volgende:
Nou, dat vind ik dus ook moeilijk aan een receptie. Ik wil nl wel graag een receptie aangezien we geen feest geven. Maar ik vind het heel lastig. Locatie en zo. En enerzijds wil je je gasten niet het gevoel geven zoals miss_dynastie omschrijft maar anderzijds heb ik ook geen zin in torenhoge rekeningen van allemaal exclusieve hapjes en drankjes.
Jij bent de zus van?quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 00:17 schreef zussie2005 het volgende:
ik vraag me af hoe sjak aan die wijsheid komt, ik ben nergens van op de hoogte ???????????
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |