Je kunt je posts veranderen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 20:37 schreef Xharlotte het volgende:
En schrijven ook trouwens. Ik zie nu dat ik een keer te veel niet heb opgeschreven.![]()
Onzin, je stond er voor open en je creeerde de juiste omstandigheden en je hapte toe (= handelde) op het juiste moment. Overigens ben je als vrouw wat dit betreft in het voordeel, daar hoef je meestal niet meer te doen dan mooi zijn en dan gaat het idd vanzelf, bij mannen ligt dit anders (alhoewel ik moet bekennen dat dat voor mij niet altijd is opgegaanquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 20:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik wilde helemaal geen relatie, had er ook absoluut geen zin in, maar had keuze genoeg. Kan me niet herinneren ooit op zoek te zijn geweest. Het kan dus best vanzelf gaan![]()
Haha, ja, Opa Bokma. Die nick koos ik toen ik nog een jonge god was en Fok! nog een klein (en gezellig) forum was.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 20:26 schreef Xharlotte het volgende:
[..]
Zó oud ben je dus ook weer niet!Pfff, wat mensen tegenwoordig oud noemen... (je nick, ouwe bok lees ik steeds
, helpt trouwens ook niet echt...)
[..]
Kijk, dat bedoel ik nou! Als je 'gewoon' openstaat voor wat er op je weg komt (al kan ik mezelf nauwelijks met een jongen van mijn eigen leeftijd voorstellen, laat staan iemand die jonger is, brrr...), zonder van tevoren onmogelijk hoge eisen te stellen of je verschrikkelijk zorgen te maken over wat de toekomst mogelijkerwijs of zelfs waarschijnlijk zal brengen, maakt dat het vinden van een relatie naar mijn mening al een stuk makkelijker. Ik denk ook dat vaak vergeten wordt dat liefde of verliefdheid iets is wat je overkomt en zich niet laat afdwingen. Dit laat overigens niet onverlet dat je er naar op zoek kunt gaan, maar, zoals vaak geldt voor dingen die met 'te' beginnen, te hard op zoek gaan kan enorm in je nadeel werken, want ook deze signalen worden (helaas misschien wel!) snel door anderen opgepikt.
Ja, als hij nooit iemand heeft gehad. Het leven is een ontwikkelingsproces. Relaties op jonge leeftijd richten zich veel meer op uiterlijk en schoonheid dan relaties op oudere leeftijd. Iemand van 20 moet er niet aan denken om ooit met iemand van 50 te gaan. Ze zoeken knappe jonge partners van rond hun eigen leeftijd. Verbreekt die relatie, dan zoeken ze weer iemand van hun eigen leeftijd, maar dat proces gaat ongemerkt omdat iemand zelf ook ouder wordt en leert leven met de veranderingen. Totdat je op een gegeven moment een vaste partner hebt en daarmee oud wordt en dan maakt het niks meer uit.quote:Of bedoel je dat iemand die 50 is per definitie geen relatie wil met een andere vijftigjarige?
Is dat zo? Ik heb het idee dat je het meer uit je eigen (mannelijke) perspectief bekijkt, dan dat je hier iets universeels beweert. Bedoel je dat oudere mensen minder hoge eisen stellen aan uiterlijke verschijning dan jongere mensen en meer letten op persoonlijkheid? Of beter gezegd: hoe ouder je wordt, hoe minder oppervlakkig je wordt? Ik ben het daar niet mee eens. Ook als je twintig bent, of dertig bent, let je niet slechts op uiterlijk en schoonheid; iemand is mooi omdat jij deze persoon mooi vindt. Dat betekent dus dat je qua persoonlijkheid/levensinstelling/normen en waarden enzovoorts op elkaar aan moet sluiten om een langdurige relatie met elkaar op te kunnen bouwen. Fysieke aantrekkingskracht is absoluut de eerste voorwaarde om interesse voor een ander persoon te krijgen, en jonge mensen worden over het algemeen als aantrekkelijker gezien dan oudere mensen, maar uiterlijk en aantrekkingskracht vormen op die wijze nog geen noodzaak voor het slagen danwel falen van een relatie. Dit betekent hoogstens dat jonge mensen een breder scala aan opties hebben, niet dat zij meer gericht zijn op uiterlijk.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 00:23 schreef Neuralnet het volgende:
[..]
[quote]Ja, als hij nooit iemand heeft gehad. Het leven is een ontwikkelingsproces. Relaties op jonge leeftijd richten zich veel meer op uiterlijk en schoonheid dan relaties op oudere leeftijd.
Idem: is dat zo? Ook hier bespeur ik een mening vanuit het mannelijk gezichtspunt. Het is onrealistisch (en ik weet niet of dat man-eigen isquote:Iemand van 20 moet er niet aan denken om ooit met iemand van 50 te gaan. Ze zoeken knappe jonge partners van rond hun eigen leeftijd. Verbreekt die relatie, dan zoeken ze weer iemand van hun eigen leeftijd, maar dat proces gaat ongemerkt omdat iemand zelf ook ouder wordt en leert leven met de veranderingen. Totdat je op een gegeven moment een vaste partner hebt en daarmee oud wordt en dan maakt het niks meer uit.
Zie boven: moet iemand eerst meegemaakt hebben op jonge schoonheid te vallen en kan deze daarna pas aan relaties beginnen op basis van innerlijke schoonheid? Ik vraag me af waar je die ontwikkelingsstadia vandaan hebt; eigen ervaring of ...? Ook op jonge leeftijd rust het in stand houden van een relatie op houden van... En een oudere is gewoon niet aantrekkelijk? Ik vind oudere mannen zeer aantrekkelijk; wat je aantrekkelijk vindt is (gelukkig) zo verschrikkelijk subjectief, het 'jonge aantrekkelijke' is altijd toegankelijk als dat jouw smaak is, maar als je je opstelt als een gedesillusioneerde, verbitterde 'ouwe lul' die zichzelf afsluit van alle mogelijkheden, vindt niemand (jong of oud) je aantrekkelijk....quote:Iemand die nooit een relatie heeft gehad blijft steken in zijn ontwikkeling. Hij blijft jarenlang met het idee rondlopen dat hij een knappe jonge meid wil, maar is daar op een gegeven moment te oud voor. Hij heeft ook niet de ontwikkeling doorgemaakt zodat hij later een relatie kan hebben op basis van iets anders dan jonge schoonheid. En, laten we eerlijk zijn, een oudere is gewoon niet knap en aantrekkelijk. In de jonge jaren speelt die aantrekkelijkheid een grote rol om een relatie te beginnen. Daarna leunt het in stand houden steeds meer op houden van om nog bij elkaar te blijven.
Ik weet niet eens of het dat zo zeer is, het is echter wel zo dat je inderdaad achterloopt in je ontwikkeling op dit vlak. Daardoor kan het inderdaad zo zijn dat je andere wensen of een andere voorstelling hebt van een relatie dan leeftijdsgenoten. Aangezien dat toch de doelgroep is waar je je in principe op moet richten kan het dan een moeilijk verhaal worden.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 00:23 schreef Neuralnet het volgende:
Iemand die nooit een relatie heeft gehad blijft steken in zijn ontwikkeling. Hij blijft jarenlang met het idee rondlopen dat hij een knappe jonge meid wil, maar is daar op een gegeven moment te oud voor.
Ook dat is het niet zo zeer, het is meer zo dat ik nu zoiets heb van "Als het er niet van komt in mijn jonge jaren, dan hoeft het daarna ook niet meer". Nogmaals, of ik daar tegen die tijd nog zo over zal denken weet ik niet, maar het zou me niet verbazen als dat zo is. Maar ik hoop natuurlijk dat het niet zo ver hoeft te komen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 00:23 schreef Neuralnet het volgende:
Daarom zei ik: ik kan me best voorstellen dat iemand die op jonge leeftijd niks gehad heeft op een gegeven moment zegt dat het niet meer hoeft. Het jonge aantrekkelijke is dan niet meer toegankelijk en het enige wat er nog rest zijn ouderen. Maar een oudere is voor hen niet aantrekkelijk om iets mee te beginnen.
Ik wil hier toch even op reageren: het de voorkeur geven aan persoonlijkheid boven schoonheid is in feite net zo oppervlakkig als vice versa (en overigens is dat iets waar je ook eigenlijk geen invloed op hebt), en daarom kan een discussie daarover beter vermeden worden.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 12:18 schreef Xharlotte het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik heb het idee dat je het meer uit je eigen (mannelijke) perspectief bekijkt, dan dat je hier iets universeels beweert. Bedoel je dat oudere mensen minder hoge eisen stellen aan uiterlijke verschijning dan jongere mensen en meer letten op persoonlijkheid? Of beter gezegd: hoe ouder je wordt, hoe minder oppervlakkig je wordt?
Dit is natuurlijk niet waar, de enige 50-jarigen die relaties met 20-jarigen hebben zijn doorgaans in het bezit van een dikke portemonnee. Ik betwijfel trouwens of je als 50-jarige een relatie met een 20-jarige wilt, denk dat de meerderheid van de mensen daar dan, afgezien van het seksuele aspect, daar niet meer op zit te wachten.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 12:18 schreef Xharlotte het volgende:
Ik vind oudere mannen zeer aantrekkelijk; wat je aantrekkelijk vindt is (gelukkig) zo verschrikkelijk subjectief, het 'jonge aantrekkelijke' is altijd toegankelijk als dat jouw smaak is, maar als je je opstelt als een gedesillusioneerde, verbitterde 'ouwe lul' die zichzelf afsluit van alle mogelijkheden, vindt niemand (jong of oud) je aantrekkelijk....
Interessant. Waarom?quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 12:26 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik wil hier toch even op reageren: het de voorkeur geven aan persoonlijkheid boven schoonheid is in feite net zo oppervlakkig als vice versa
Wat is niet waar? Wat ik aantrekkelijk vind is niet waar?quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 12:28 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
[quote]Dit is natuurlijk niet waar,
Omdat hier de achterliggende idee is dat je de keuze hebt om te selecteren op een van beide en dat persoonlijkheid van een hogere orde is dan het platvloerse lichamelijke (eigenlijk heel christelijk: het goddelijke versus het aardse); even afgezien van een inhoudelijke discussie over of deze weging wel verdedigbaar is (m.i. niet) heb je deze keus ook niet, je vindt aantrekkelijk wat je aantrekkelijk vindt, daar is nauwelijks een sturende rol voor de ratio.quote:
Da's niet helemaal waar denk ik. Schoonheid (of het ontbreken daarvan) is natuurlijk het eerste wat je zien aan een persoon en voor een belangrijkste eerste undruk zorgen. Maar na een paar jaar een relatie te hebben kom je er achter dat dat het uiterlijk een stuk onbelangrijker is geworden. Je relatie is gebaseerd op de combinatie van twee persoonlijkheden. Kijk maar naar oudere gehuwde mensen. Het gros is gelukkig met elkaar, terwijl je van uiterlijke schoonheid niet echt meer kan spreken. Ik denk dat mensen die op karakter selecteren een stuk slimmer bezig zijn. Een karakter ontwikkeld zich natuurlijk, maar juist in een relatie kan je die ontwikkeling sturen. Als het goed is groei je naar elkaar toe en wordt die ander alleen maar mooier. Als dat niet het geval is heb je een probleem in je relatie!quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 12:26 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik wil hier toch even op reageren: het de voorkeur geven aan persoonlijkheid boven schoonheid is in feite net zo oppervlakkig als vice versa (en overigens is dat iets waar je ook eigenlijk geen invloed op hebt), en daarom kan een discussie daarover beter vermeden worden.
Dit gaat vooral op voor rokkenjagers, dus 'bewuste' eeuwige vrijgezellen. Echt niet voor de wanhopige vrijgezellen. Die zoeken vaak genegenheid, intimiteit, liefde. Dat kun je met iedereen hebben, ongeacht het uiterlijk.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 13:16 schreef Opa Bokma het volgende:
[..]
Veel mensen die eeuwig vrijgezel blijven zijn vaak op uiterlijk gericht.
Alsof dat alleen maar om vrijgezelle mannen gaat. Dat doen heel veel mannen, ook gelukkig en ongelukkig getrouwde mannen. En daar hoef je niks meer achter te zoeken dan dat jonge vrouwen er vaak gewoon lekker uitzien. Televisiereclames met mooie vrouwen en de Playboy zijn toch niet per se gericht op vrijgezelle mannen?quote:Ik ken vrijgezelle mannen van 40-50 die naar meisjes van 18 gluren omdat ze zo perfect zijn.
Dat vergeten ze niet, daar gaat het ze gewoon niet om.quote:Maar ze vergeten dat de persoonlijkheid (over het algemeen) niet volwassen is.
Het zal ze vaak ook om hun dikke portemonnee te doen zijn....... Tenminste als het leeftijdsverschil echt absurd is. Zoals bij mijn baas: hij 48, zij 21........quote:En jongere meisjes die op oudere mannen vallen doen dat juist niet om het uiterlijk. Maar om het rustige en volwassen karakter van die man.
Welk soort vrijgezel?quote:Daarom zullen dit soort vrijgezellen altijd achter het net vissen, best triest eigenlijk.
Ik reageerde op een man en daarom ook vanuit een mannelijk perspectief. Voor vrouwen is het totaal anders. Dat geloof ik graag.quote:Ik heb het idee dat je het meer uit je eigen (mannelijke) perspectief bekijkt, dan dat je hier iets universeels beweert.
Ik denk eerder dat jonge mensen te sociaal wenselijke antwoorden geven. Er zijn maar weinig jongeren met een jonge geest die een oud iemand willen. Iemand die nog nooit een relatie heeft gehad zit nog met gedachten en gevoelens uit die jonge geest. Hij is op het gebied van relaties nog 18 in zijn hoofd. Dat vrouwen een oud iemand nog aantrekkelijk vinden kan ik best begrijpen, maar voor veel mannen is dat gewoon niet zo.quote:Je schetst wat mij betreft een verkeerd beeld van jonge mensen.
Leuke oneliner, maar de praktijk wijst uit dat je als oude lul sowieso niet meer aantrekkelijk bent.quote:als je je opstelt als een gedesillusioneerde, verbitterde 'ouwe lul' die zichzelf afsluit van alle mogelijkheden, vindt niemand (jong of oud) je aantrekkelijk....
Ja, maar daar is een reden voor en 1 van de verklaringen zou kunnen zijn dat dat is omdat je dan niet meer in aanmerking komt voor iets jongs en aantrekkelijks. Waarom zou je het anders niet meer willen? Omdat het zolang geduurd heeft? Ik betwijfel het.quote:het is meer zo dat ik nu zoiets heb van "Als het er niet van komt in mijn jonge jaren, dan hoeft het daarna ook niet meer".
Als de jonge meid niet volwassen is maar wel knap is en er perfect uitziet, waarom is het dan triest als een man het puur om het uiterlijk doet? Voor de volwassenheid hoeft hij het immers niet te doen.quote:Maar ze vergeten dat de persoonlijkheid (over het algemeen) niet volwassen is. Het is niet triest dat je op een jonger iemand valt, maar wel als je dat puur om het uiterlijk doet.
Ja sorry hoor, maar voor mij geldt het uiterlijk toch echt wel als criterium. Wie wil er nu intiem zijn met een lelijkerd?quote:Dit gaat vooral op voor rokkenjagers, dus 'bewuste' eeuwige vrijgezellen. Echt niet voor de wanhopige vrijgezellen. Die zoeken vaak genegenheid, intimiteit, liefde. Dat kun je met iedereen hebben, ongeacht het uiterlijk.
quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 16:05 schreef Neuralnet het volgende:
Ja sorry hoor, maar voor mij geldt het uiterlijk toch echt wel als criterium. Wie wil er nu intiem zijn met een lelijkerd?
Ik vind dit nogal simplistisch. Uiterlijk is subjectief, dat klopt, maar als ik iemand niet fysiek aantrekkelijk vind, kan ik ook niet opgewonden van haar raken. En geen lichamelijke aantrekkingskracht is dus ook geen relatie/sex.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 16:52 schreef Soul79 het volgende:
[..]
![]()
Zo'n simplistische, wereldvreemde opmerking kun je misschien verwachten van een 16-jarige breezah chick, maar niet op een serieus forum...............
Ten eerste is 'lelijk' een uitermate subjectief begrip en ten tweede vallen 'lelijke' mensen echt niet buiten de boot. Ja er zijn genoeg mensen die intiem willen zijn met een 'lelijkerd', zoals jij dat noemt. Omdat hij (of zij) naast 'lelijk' ook nog leuk, begripvol, grappig, lief en wat al niet kan zijn. Om maar wat te noemen.
Kijk eens om je heen op straat, of waar dan ook, zou ik zeggen![]()
Uiterlijk is helemaal niet zo subjectief als altijd beweerd wordt. Het is eerder opmerkelijk dat er zo veel overeenstemming is over wat mooi is, dat blijkt vrij universeel te zijn. En je mag het van mij oppervlakkig vinden, maar ik zal nooit het bed delen met een lelijke vrouw, ik moet er zelfs niet aan denken.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 16:52 schreef Soul79 het volgende:
[..]
![]()
Zo'n simplistische, wereldvreemde opmerking kun je misschien verwachten van een 16-jarige breezah chick, maar niet op een serieus forum...............
Ten eerste is 'lelijk' een uitermate subjectief begrip en ten tweede vallen 'lelijke' mensen echt niet buiten de boot. Ja er zijn genoeg mensen die intiem willen zijn met een 'lelijkerd', zoals jij dat noemt. Omdat hij (of zij) naast 'lelijk' ook nog leuk, begripvol, grappig, lief en wat al niet kan zijn. Om maar wat te noemen.
Kijk eens om je heen op straat, of waar dan ook, zou ik zeggen![]()
Mee eens. Maar voor een deel blijft het afhankelijk van smaak. Met een in mijn ogen onaantrekkelijke vrouw zou ik ook nooit meer kunnen hebben dan vriendschap.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 17:19 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Uiterlijk is helemaal niet zo subjectief als altijd beweerd wordt. Het is eerder opmerkelijk dat er zo veel overeenstemming is over wat mooi is, dat blijkt vrij universeel te zijn. En je mag het van mij oppervlakkig vinden, maar ik zal nooit het bed delen met een lelijke vrouw, ik moet er zelfs niet aan denken.
De groupies van Mick Jagger.quote:Ja sorry hoor, maar voor mij geldt het uiterlijk toch echt wel als criterium. Wie wil er nu intiem zijn met een lelijkerd?
Dus jij wil beweren dat mannen die nog nooit gezoend hebben met een meisje alleen maar voor het uiterlijk gaan en mannen die er flink op los geneukt hebben voor het innerlijk?quote:Veel mannen beginnen op jonge leeftijd met seks en relaties puur om het uiterlijk. Bla bla over het innerlijk is typisch vrouwelijk, maar toen ik 16 was keek ik echt alleen naar het uiterlijk. Later ga je je dan beseffen dat er meer is, maar dat besef komt enkel door ervaring. Geen ervaring? Dan was een vrouw voor mij nog steeds enkel een lustobject geweest die enkel mooi en aantrekkelijk moet zijn voor de seks. In je hoofd ben je dan gewoon puber gebleven. Ontwikkeling heb je, mannen veel meer dan vrouwen, gewoon nodig maar gaat in normale omstandigheden ongemerkt.
Je zegt twee keer hetzelfde: uiterlijk is subjectief en 'als ik iemand niet fysiek aantrekkelijk vind etc.'quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 17:01 schreef dawg het volgende:
[..]
Ik vind dit nogal simplistisch. Uiterlijk is subjectief, dat klopt, maar als ik iemand niet fysiek aantrekkelijk vind, kan ik ook niet opgewonden van haar raken. En geen lichamelijke aantrekkingskracht is dus ook geen relatie/sex.
quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 17:19 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
En je mag het van mij oppervlakkig vinden, maar ik zal nooit het bed delen met een lelijke vrouw, ik moet er zelfs niet aan denken.
Uiterlijk is van belang en niemand wil iets met een persoon die hij/zij niet aantrekkelijk vindt. Maar ik durf te stellen dat het probleem van de doelgroep waar we het over hebben niet door hun uiterlijk veroorzaakt wordt.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 17:41 schreef Soul79 het volgende:
Dat is de reden dat de meeste mensen in hun leven toch wel relaties hebben, ondanks hun 'lelijkheid'. Daarbij komt dat er ook nog andere dingen een rol spelen. Een lelijke man die lief en grappig is, zal echt niet te klagen hebben over vrouwelijke aandacht.
Precies, een minder uiterlijk valt moeiteloos te compenseren met karakter en humor.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 17:45 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Uiterlijk is van belang en niemand wil iets met een persoon die hij/zij niet aantrekkelijk vindt. Maar ik durf te stellen dat het probleem van de doelgroep waar we het over hebben niet door hun uiterlijk veroorzaakt wordt.
Je moet inderdaad gewoon leren er anders tegen aan te kijken. Zie je lelijkheid/stotteren/blozen/armoede/domheid/etc als een probleem, dan daalt je zelfvertrouwen en word je ongelukkig. Zie je het als een uitdaging, dan geniet je veel meer van het leven en zul je heus een partner vinden.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 18:17 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Precies, een minder uiterlijk valt moeiteloos te compenseren met karakter en humor.
Gebrek aan zelfvertrouwen en sociale geremdheid vormen een groter probleem. Ook als je er op zich wel ok uit ziet.
Doe maar niet zo naïef. Ik geloof niet dat jij met iemand die jij lelijk vindt het bed gaat delen. Ongeacht of een ander die persoon wel aantrekkelijk vindt. Overigens wordt die kans naar mate iemand ouder wordt steeds kleiner. Tot een jaar of 35 kan ik met genoeg mensen twisten over knap en lelijk, maar als ik zeg dat ik iemand van 50 lelijk vind is de kans groot dat iedereen om me heen dat zelfde oordeel heeft. Vreemd he?quote:Zo'n simplistische, wereldvreemde opmerking kun je misschien verwachten van een 16-jarige breezah chick, maar niet op een serieus forum...............
Nee, ik stel dat mannen met veel ervaring hebben geleerd om naar meer te kijken dan alleen het uiterlijk. Dat is iets anders.quote:Dus jij wil beweren dat mannen die nog nooit gezoend hebben met een meisje alleen maar voor het uiterlijk gaan en mannen die er flink op los geneukt hebben voor het innerlijk?
Precies, en dus ga ik er niet mee naar bed en die andere persoon wel. En ik ga weer naar bed met iemand die hij onaantrekkelijk vind. Niks naïef dus, zo draait de wereld gewoon al geruime tijd haar rondjes.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 19:50 schreef Neuralnet het volgende:
[..]
Doe maar niet zo naïef. Ik geloof niet dat jij met iemand die jij lelijk vindt het bed gaat delen. Ongeacht of een ander die persoon wel aantrekkelijk vindt.
En mannen zonder ervaring hebben dat niet geleerd??? Wat een onzin.quote:[..]
Nee, ik stel dat mannen met veel ervaring hebben geleerd om naar meer te kijken dan alleen het uiterlijk. Dat is iets anders.
Dat niet zo zeer, maar toch zal er sprake zijn van een zekere ontwikkelingsachterstand op dit vlak. Dat is ook niet meer dan logisch.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 20:21 schreef Soul79 het volgende:
En mannen zonder ervaring hebben dat niet geleerd??? Wat een onzin.
Natuurlijk, maar dat bedoelt Neuralnet niet. Die bedoelt dat 50-jarige mannen-zonder-ervaring alleen maar naar het uiterlijk kijken, omdat ze het innerlijk nooit hebben leren waarderen (ofzo). En dat is gewoon onzin.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 21:26 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat niet zo zeer, maar toch zal er sprake zijn van een zekere ontwikkelingsachterstand op dit vlak. Dat is ook niet meer dan logisch.
Ja, maar het zo'n vijftigjarige zal het waarschijnlijk altijd erg blijven vinden dat het er niet van gekomen is toen hij jonger was. En laten we wel wezen: waarom zou iemand op z'n 50e daar nog aan beginnen?quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 22:44 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar dat bedoelt Neuralnet niet. Die bedoelt dat 50-jarige mannen-zonder-ervaring alleen maar naar het uiterlijk kijken, omdat ze het innerlijk nooit hebben leren waarderen (ofzo). En dat is gewoon onzin.
Neen, dat is omdat er ook andere lelijkerds zijn, je vist normaal gesproken in dezelfde vijver.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 17:41 schreef Soul79 het volgende:
Uiteraard zijn er veel mensen die je bijna objectief 'lelijk' kunt noemen. Maar zelfs zij komen echt wel aan hun trekken, eenvoudig omdat ze andere aantrekkelijke eigenschappen hebben.
Dat is omdat voor mannen andere eigenschappen belangrijker zijn dan hun fysieke voorkomen, voor vrouwen is dat in veel mindere mate het geval. Wees eerlijk, hoeveel knappe mannen heb jij ooit met lelijke vrouwen (zijnde hun vriendin) over straat zien lopen?quote:Hoe vaak kom je niet op straat een koppel tegen van een fysiek niet bijster aantrekkelijke man met een redelijk knappe vrouw?
Dat is dus onzin.quote:[..]
Duh, nee, ik ook niet. Wie wel? Punt is dat de vrouwen die jij lelijk vindt, door anderen aantrekkelijk worden gevonden en vice versa.
Neen, de reden is zoals gezegd dat wanneer je lelijk bent je niet te hoge eisen kunt stellen, maar er gelukkig ook veel gelijkwaardige partners zijn.quote:Dat is de reden dat de meeste mensen in hun leven toch wel relaties hebben, ondanks hun 'lelijkheid'. Daarbij komt dat er ook nog andere dingen een rol spelen. Een lelijke man die lief en grappig is, zal echt niet te klagen hebben over vrouwelijke aandacht.
Hmm niet echt iets van gemerkt.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 17:41 schreef Soul79 het volgende:
Dat is de reden dat de meeste mensen in hun leven toch wel relaties hebben, ondanks hun 'lelijkheid'. Daarbij komt dat er ook nog andere dingen een rol spelen. Een lelijke man die lief en grappig is, zal echt niet te klagen hebben over vrouwelijke aandacht.
*zucht*quote:
onzin ? Ikzelf vond mijn verloofde eerst onaantrekkelijk, we zijn vier jaar vrienden geweestquote:
quote:Op zondag 28 augustus 2005 13:32 schreef Xharlotte het volgende:
[..]
*zucht*
*graaft uiteindelijk toch ff in posthistory van DD...
Ik vind eigenlijk dat men niet meer zou moeten twijfelen aan het waarheidsgehalte en/of de waarde en/of de goede bedoelingen van onze ruimdenkende, sociaal invoelende, Nederlandse Spelling-beheersende, bescheiden, cerebraal begaafde doch met aantrekkelijke looks begiftigde Fok!'jurist' (wie zei hier narcistisch? Ik niet! Ik niet!).
Onaantrekkelijk is niet hetzelfde als lelijk.quote:Op zondag 28 augustus 2005 13:40 schreef petitlapin het volgende:
[..]
onzin ? Ikzelf vond mijn verloofde eerst onaantrekkelijk, we zijn vier jaar vrienden geweest
Dat is niet mijn ervaring.quote:Ik zou met veel partners van mijn vriendinnen het bed nooit wilen delen, dus algemene uitspraken over aantrekkelijkheid kan je zeker niet doen... en ik zie veel knappe venten met in mijn ogen lelijke vrouwen over het straat ... dagelijks ...
En andersom ook. Leuke vrouw met een (vind ik) lelijke gozer. Heb ik altijd iets van 'dat doet ie best goed'quote:Op zondag 28 augustus 2005 13:40 schreef petitlapin het volgende:
[..]
Ik zou met veel partners van mijn vriendinnen het bed nooit wilen delen, dus algemene uitspraken over aantrekkelijkheid kan je zeker niet doen... en ik zie veel knappe venten met in mijn ogen lelijke vrouwen over het straat ... dagelijks ...
wáár aan beginnen? Liefde?quote:Op zondag 28 augustus 2005 11:49 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ja, maar het zo'n vijftigjarige zal het waarschijnlijk altijd erg blijven vinden dat het er niet van gekomen is toen hij jonger was. En laten we wel wezen: waarom zou iemand op z'n 50e daar nog aan beginnen?
daarnet zei je nog dat dit onzin wasquote:Op zondag 28 augustus 2005 13:50 schreef Diederik_Duck het volgende:
Onaantrekkelijk is niet hetzelfde als lelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |