abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30032184
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 16:52 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Zo'n simplistische, wereldvreemde opmerking kun je misschien verwachten van een 16-jarige breezah chick, maar niet op een serieus forum...............

Ten eerste is 'lelijk' een uitermate subjectief begrip en ten tweede vallen 'lelijke' mensen echt niet buiten de boot. Ja er zijn genoeg mensen die intiem willen zijn met een 'lelijkerd', zoals jij dat noemt. Omdat hij (of zij) naast 'lelijk' ook nog leuk, begripvol, grappig, lief en wat al niet kan zijn. Om maar wat te noemen.

Kijk eens om je heen op straat, of waar dan ook, zou ik zeggen
Ik vind dit nogal simplistisch. Uiterlijk is subjectief, dat klopt, maar als ik iemand niet fysiek aantrekkelijk vind, kan ik ook niet opgewonden van haar raken. En geen lichamelijke aantrekkingskracht is dus ook geen relatie/sex.

[ Bericht 1% gewijzigd door dawg op 27-08-2005 17:20:30 ]
pi_30032729
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 16:52 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Zo'n simplistische, wereldvreemde opmerking kun je misschien verwachten van een 16-jarige breezah chick, maar niet op een serieus forum...............

Ten eerste is 'lelijk' een uitermate subjectief begrip en ten tweede vallen 'lelijke' mensen echt niet buiten de boot. Ja er zijn genoeg mensen die intiem willen zijn met een 'lelijkerd', zoals jij dat noemt. Omdat hij (of zij) naast 'lelijk' ook nog leuk, begripvol, grappig, lief en wat al niet kan zijn. Om maar wat te noemen.

Kijk eens om je heen op straat, of waar dan ook, zou ik zeggen
Uiterlijk is helemaal niet zo subjectief als altijd beweerd wordt. Het is eerder opmerkelijk dat er zo veel overeenstemming is over wat mooi is, dat blijkt vrij universeel te zijn. En je mag het van mij oppervlakkig vinden, maar ik zal nooit het bed delen met een lelijke vrouw, ik moet er zelfs niet aan denken.
pi_30033090
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 17:19 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Uiterlijk is helemaal niet zo subjectief als altijd beweerd wordt. Het is eerder opmerkelijk dat er zo veel overeenstemming is over wat mooi is, dat blijkt vrij universeel te zijn. En je mag het van mij oppervlakkig vinden, maar ik zal nooit het bed delen met een lelijke vrouw, ik moet er zelfs niet aan denken.
Mee eens. Maar voor een deel blijft het afhankelijk van smaak. Met een in mijn ogen onaantrekkelijke vrouw zou ik ook nooit meer kunnen hebben dan vriendschap.
Unspoken words were understood
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 17:33:47 #279
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_30033171
quote:
Ja sorry hoor, maar voor mij geldt het uiterlijk toch echt wel als criterium. Wie wil er nu intiem zijn met een lelijkerd?
De groupies van Mick Jagger.
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 17:40:53 #280
95998 -DailaLama-
pi_30033420
quote:
Veel mannen beginnen op jonge leeftijd met seks en relaties puur om het uiterlijk. Bla bla over het innerlijk is typisch vrouwelijk, maar toen ik 16 was keek ik echt alleen naar het uiterlijk. Later ga je je dan beseffen dat er meer is, maar dat besef komt enkel door ervaring. Geen ervaring? Dan was een vrouw voor mij nog steeds enkel een lustobject geweest die enkel mooi en aantrekkelijk moet zijn voor de seks. In je hoofd ben je dan gewoon puber gebleven. Ontwikkeling heb je, mannen veel meer dan vrouwen, gewoon nodig maar gaat in normale omstandigheden ongemerkt.
Dus jij wil beweren dat mannen die nog nooit gezoend hebben met een meisje alleen maar voor het uiterlijk gaan en mannen die er flink op los geneukt hebben voor het innerlijk?

pi_30033428
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 17:01 schreef dawg het volgende:

[..]

Ik vind dit nogal simplistisch. Uiterlijk is subjectief, dat klopt, maar als ik iemand niet fysiek aantrekkelijk vind, kan ik ook niet opgewonden van haar raken. En geen lichamelijke aantrekkingskracht is dus ook geen relatie/sex.
Je zegt twee keer hetzelfde: uiterlijk is subjectief en 'als ik iemand niet fysiek aantrekkelijk vind etc.'

Het een volgt uit het ander. Mijn punt is dus dat diegene die jij niet fysiek aantrekkelijk vindt, door anderen wel aantrekkelijk wordt gevonden en vice versa.

Uiteraard zijn er veel mensen die je bijna objectief 'lelijk' kunt noemen. Maar zelfs zij komen echt wel aan hun trekken, eenvoudig omdat ze andere aantrekkelijke eigenschappen hebben. Hoe vaak kom je niet op straat een koppel tegen van een fysiek niet bijster aantrekkelijke man met een redelijk knappe vrouw?
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 17:19 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

En je mag het van mij oppervlakkig vinden, maar ik zal nooit het bed delen met een lelijke vrouw, ik moet er zelfs niet aan denken.
Duh, nee, ik ook niet. Wie wel? Punt is dat de vrouwen die jij lelijk vindt, door anderen aantrekkelijk worden gevonden en vice versa.

Dat is de reden dat de meeste mensen in hun leven toch wel relaties hebben, ondanks hun 'lelijkheid'. Daarbij komt dat er ook nog andere dingen een rol spelen. Een lelijke man die lief en grappig is, zal echt niet te klagen hebben over vrouwelijke aandacht.
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 17:45:20 #282
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_30033569
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 17:41 schreef Soul79 het volgende:
Dat is de reden dat de meeste mensen in hun leven toch wel relaties hebben, ondanks hun 'lelijkheid'. Daarbij komt dat er ook nog andere dingen een rol spelen. Een lelijke man die lief en grappig is, zal echt niet te klagen hebben over vrouwelijke aandacht.
Uiterlijk is van belang en niemand wil iets met een persoon die hij/zij niet aantrekkelijk vindt. Maar ik durf te stellen dat het probleem van de doelgroep waar we het over hebben niet door hun uiterlijk veroorzaakt wordt.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_30034575
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 17:45 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Uiterlijk is van belang en niemand wil iets met een persoon die hij/zij niet aantrekkelijk vindt. Maar ik durf te stellen dat het probleem van de doelgroep waar we het over hebben niet door hun uiterlijk veroorzaakt wordt.
Precies, een minder uiterlijk valt moeiteloos te compenseren met karakter en humor.

Gebrek aan zelfvertrouwen en sociale geremdheid vormen een groter probleem. Ook als je er op zich wel ok uit ziet.
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 19:14:42 #284
95998 -DailaLama-
pi_30035847
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 18:17 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Precies, een minder uiterlijk valt moeiteloos te compenseren met karakter en humor.

Gebrek aan zelfvertrouwen en sociale geremdheid vormen een groter probleem. Ook als je er op zich wel ok uit ziet.
Je moet inderdaad gewoon leren er anders tegen aan te kijken. Zie je lelijkheid/stotteren/blozen/armoede/domheid/etc als een probleem, dan daalt je zelfvertrouwen en word je ongelukkig. Zie je het als een uitdaging, dan geniet je veel meer van het leven en zul je heus een partner vinden.
pi_30036817
quote:
Doe maar niet zo naïef. Ik geloof niet dat jij met iemand die jij lelijk vindt het bed gaat delen. Ongeacht of een ander die persoon wel aantrekkelijk vindt. Overigens wordt die kans naar mate iemand ouder wordt steeds kleiner. Tot een jaar of 35 kan ik met genoeg mensen twisten over knap en lelijk, maar als ik zeg dat ik iemand van 50 lelijk vind is de kans groot dat iedereen om me heen dat zelfde oordeel heeft. Vreemd he?
quote:
Dus jij wil beweren dat mannen die nog nooit gezoend hebben met een meisje alleen maar voor het uiterlijk gaan en mannen die er flink op los geneukt hebben voor het innerlijk?
Nee, ik stel dat mannen met veel ervaring hebben geleerd om naar meer te kijken dan alleen het uiterlijk. Dat is iets anders.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_30037668
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 19:50 schreef Neuralnet het volgende:

[..]

Doe maar niet zo naïef. Ik geloof niet dat jij met iemand die jij lelijk vindt het bed gaat delen. Ongeacht of een ander die persoon wel aantrekkelijk vindt.
Precies, en dus ga ik er niet mee naar bed en die andere persoon wel. En ik ga weer naar bed met iemand die hij onaantrekkelijk vind. Niks naïef dus, zo draait de wereld gewoon al geruime tijd haar rondjes.
quote:
[..]

Nee, ik stel dat mannen met veel ervaring hebben geleerd om naar meer te kijken dan alleen het uiterlijk. Dat is iets anders.
En mannen zonder ervaring hebben dat niet geleerd??? Wat een onzin.

Even jouw wereldbeeld op een rijtje:
Ervaren mannen van 50 zien de lelijkheid van vrouwen van 50 door de vingers, omdat ze 30 jaar daarvoor mooie chickies van 20 hadden. Die waren echter inhoudsloos, dus hebben ze nu de ervaring om daar doorheen te prikken en hun 50-jarige vrouwen niet op hun (lelijke) uiterlijk te beoordelen, maar op hun (inmiddels) prachtige innerlijk. Mannen zonder ervaring hebben die mooie chickies van 20 nooit gehad dus weten niet dat die inhoudsloos zijn. En blijven dus maar op hun geilen, en kijken niet om naar vrouwen van hun eigen leeftijd, want die zijn lelijk.

pi_30038621
On a du temps.
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 21:26:55 #288
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_30039628
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 20:21 schreef Soul79 het volgende:

En mannen zonder ervaring hebben dat niet geleerd??? Wat een onzin.
Dat niet zo zeer, maar toch zal er sprake zijn van een zekere ontwikkelingsachterstand op dit vlak. Dat is ook niet meer dan logisch.
pi_30042110
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 21:26 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Dat niet zo zeer, maar toch zal er sprake zijn van een zekere ontwikkelingsachterstand op dit vlak. Dat is ook niet meer dan logisch.
Natuurlijk, maar dat bedoelt Neuralnet niet. Die bedoelt dat 50-jarige mannen-zonder-ervaring alleen maar naar het uiterlijk kijken, omdat ze het innerlijk nooit hebben leren waarderen (ofzo). En dat is gewoon onzin.
  zondag 28 augustus 2005 @ 11:49:12 #290
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_30052135
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 22:44 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar dat bedoelt Neuralnet niet. Die bedoelt dat 50-jarige mannen-zonder-ervaring alleen maar naar het uiterlijk kijken, omdat ze het innerlijk nooit hebben leren waarderen (ofzo). En dat is gewoon onzin.
Ja, maar het zo'n vijftigjarige zal het waarschijnlijk altijd erg blijven vinden dat het er niet van gekomen is toen hij jonger was. En laten we wel wezen: waarom zou iemand op z'n 50e daar nog aan beginnen?
pi_30053402
quote:

Uiteraard zijn er veel mensen die je bijna objectief 'lelijk' kunt noemen. Maar zelfs zij komen echt wel aan hun trekken, eenvoudig omdat ze andere aantrekkelijke eigenschappen hebben.
Neen, dat is omdat er ook andere lelijkerds zijn, je vist normaal gesproken in dezelfde vijver.
quote:
Hoe vaak kom je niet op straat een koppel tegen van een fysiek niet bijster aantrekkelijke man met een redelijk knappe vrouw?
Dat is omdat voor mannen andere eigenschappen belangrijker zijn dan hun fysieke voorkomen, voor vrouwen is dat in veel mindere mate het geval. Wees eerlijk, hoeveel knappe mannen heb jij ooit met lelijke vrouwen (zijnde hun vriendin) over straat zien lopen?
quote:
[..]

Duh, nee, ik ook niet. Wie wel? Punt is dat de vrouwen die jij lelijk vindt, door anderen aantrekkelijk worden gevonden en vice versa.
Dat is dus onzin.
quote:
Neen, de reden is zoals gezegd dat wanneer je lelijk bent je niet te hoge eisen kunt stellen, maar er gelukkig ook veel gelijkwaardige partners zijn.
  zondag 28 augustus 2005 @ 13:25:01 #292
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_30053597
quote:
Hmm niet echt iets van gemerkt.
pi_30053718
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 13:11 schreef Diederik_Duck het volgende:

(...)
Dat is dus onzin.
*zucht*

*graaft uiteindelijk toch ff in posthistory van DD...

Ik vind eigenlijk dat men niet meer zou moeten twijfelen aan het waarheidsgehalte en/of de waarde en/of de goede bedoelingen van onze ruimdenkende, sociaal invoelende, Nederlandse Spelling-beheersende, bescheiden, cerebraal begaafde doch met aantrekkelijke looks begiftigde Fok!'jurist' (wie zei hier narcistisch? Ik niet! Ik niet!).
  zondag 28 augustus 2005 @ 13:39:15 #294
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_30053873
Ik vraag me af of sommigen hier ooit aan een vriendin komen met hun attitude en wereldbeeld.

Er wordt hier iig een hoop onzin verkocht.

Wat betreft schoonheid en ouder worden. Ik denk dat iedere leeftijdsgroep zo zijn eigen schoonheid kan hebben. Als iemand van in de twintig zie je dat niet zo snel bij iemand van 50 maar ik denk dat als je eenmaal zelf 50 bent je dat beter ziet. Er is in die leeftijdsgroep ook een verschil tussen aantrekkelijk en onaantrekkelijk. Dat hangt ook voor een groot deel af van wat mannen/vrouwen er aan doen. De gemiddelde ik-knip-mijn-haar-eraf-en figuur-boeitme-ook-geen-donder vrouw daar is de glans inderdaad snel vanaf. Maar veel italiaanse of Indonesische vrouwen blijven lang aantrekkelijk mede vanwege hun charmante verschijning.

En uiterlijk is natuurlijk wel belangrijk. Een relatie aanknopen met iemand die je totaal niet aantrekkelijk vind is imo jezelf voor de gek houden. Een vrouw hoeft niet per se een fotomodel te zijn maar ze moet op zijn minst wat aantrekkelijks hebben. En dat heeft het gros van de vrouwen ook wel. Zij het dat sommige vrouwen niet echt hun best doen om die schoonheid optimaal te tonen.
pi_30053913
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 13:11 schreef Diederik_Duck het volgende:

Dat is dus onzin.
onzin ? Ikzelf vond mijn verloofde eerst onaantrekkelijk, we zijn vier jaar vrienden geweest

nu kan ik niet van zijn lijf blijven, en gaan we trouwen.

en dit gaat dan nog over de mening van EEN persoon die verandert, laat staan wat al de anderen van de (on)aantrekkelijkheid van mijn verloofde vinden.

Ik zou met veel partners van mijn vriendinnen het bed nooit wilen delen, dus algemene uitspraken over aantrekkelijkheid kan je zeker niet doen... en ik zie veel knappe venten met in mijn ogen lelijke vrouwen over het straat ... dagelijks ...
ensemble, tout est plus joli
PETITLAPIN krijgt een DOCHTER
pi_30054041
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 13:32 schreef Xharlotte het volgende:

[..]

*zucht*

*graaft uiteindelijk toch ff in posthistory van DD...

Ik vind eigenlijk dat men niet meer zou moeten twijfelen aan het waarheidsgehalte en/of de waarde en/of de goede bedoelingen van onze ruimdenkende, sociaal invoelende, Nederlandse Spelling-beheersende, bescheiden, cerebraal begaafde doch met aantrekkelijke looks begiftigde Fok!'jurist' (wie zei hier narcistisch? Ik niet! Ik niet!).
Dank voor de treffende omschrijving, ik had het zelf kunnen schrijven; je hebt alleen nog vergeten te vermelden dat ik een goed ontwikkeld gevoel voor humor heb! Maar ik heb natuurlijk wel gelijk, maar dat zal je niet verbazen natuurlijk

[ Bericht 7% gewijzigd door Diederik_Duck op 28-08-2005 13:53:44 (aanvulling) ]
pi_30054127
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 13:40 schreef petitlapin het volgende:

[..]

onzin ? Ikzelf vond mijn verloofde eerst onaantrekkelijk, we zijn vier jaar vrienden geweest
Onaantrekkelijk is niet hetzelfde als lelijk.
quote:
Ik zou met veel partners van mijn vriendinnen het bed nooit wilen delen, dus algemene uitspraken over aantrekkelijkheid kan je zeker niet doen... en ik zie veel knappe venten met in mijn ogen lelijke vrouwen over het straat ... dagelijks ...
Dat is niet mijn ervaring.
  zondag 28 augustus 2005 @ 13:55:43 #298
91306 GF
Kingwood
pi_30054219
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 13:40 schreef petitlapin het volgende:

[..]

En andersom ook. Leuke vrouw met een (vind ik) lelijke gozer. Heb ik altijd iets van 'dat doet ie best goed'

Ik had ooit wat met een meid. Niemand begreep wat ik in haar zag, maar ik vond haar knap. Meer heb ik niet nodig. Bij m'n huidige vriendin is dat heel anders, maar ook dat boeit me verder niet. Het gaat niet om wat de massa vindt.
Unspoken words were understood
  zondag 28 augustus 2005 @ 13:58:15 #299
95998 -DailaLama-
pi_30054267
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 11:49 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Ja, maar het zo'n vijftigjarige zal het waarschijnlijk altijd erg blijven vinden dat het er niet van gekomen is toen hij jonger was. En laten we wel wezen: waarom zou iemand op z'n 50e daar nog aan beginnen?
wáár aan beginnen? Liefde?

Waarom? Omdat er genoeg verhalen zijn van mensen die na hun vijftigste verliefd worden.
pi_30055056
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 13:50 schreef Diederik_Duck het volgende:

Onaantrekkelijk is niet hetzelfde als lelijk.
daarnet zei je nog dat dit onzin was . Je vond het onzin dat "een persoon iemand aantrekkelijk kon vinden die een ander persoon lelijk vond"
ensemble, tout est plus joli
PETITLAPIN krijgt een DOCHTER
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')