Hoe kan het dan dat in Canada een handgeschakelde auto duurder is dan een automaat? Handgeschakeld is daar een optie, standaard zit in vrijwel iedere auto daar een automaat...quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 11:32 schreef Conflict het volgende:
Een handgeschakelde auto is goedkoper te produceren.
Automaat is in de file en stad wel erg makkelijk dan liever niet handgeschakeld. Verder is het wel leuker om zelf te schakelen ja.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 11:39 schreef Masegate het volgende:
Zelf schakelen is veel leuker...
Idd, en dat is dan ook meteen de enige reden. Hollanders zijn er van overtuigd dat een automaat minder snel is en meer verbruikt, maar in werkelijkheid schakelt niemand zo secuur als een automaat en trapt iedereen harder door met een handbak dan met een automaat.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 11:39 schreef Masegate het volgende:
Zelf schakelen is veel leuker...
Leid af van het verkeer ? Heb ik nog nooit gehad. Lekker cruisen met m'n handgeschakelde autootje. 10x beter dan automaatquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 11:29 schreef Koewam het volgende:
Dat vraag ik mij nou af. Hier in Nederland rijdt praktisch iedereen met een handgeschakelde auto. Hoezo dat? Dat lijdt toch af van het verkeer? Je zou toch denken dat een automaat efficienter kan schakelen? En dat het zuiniger is?
Ik had ook weleens gelezen dat automaat meer CO2-uitstoot had, hoe kan dat?
Een goede reminder om de gordel te dragenquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 12:09 schreef djowij het volgende:
Het is ook leuk als je probeert je koppeling in te trappen als je de 1e keer in een automaat rijdvooral voor de pasagiers.
Kleine autootjes hebben tegenwoordig vaak variotransmissies ("daf"). Works fine.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:01 schreef Hyperdude het volgende:
Automaten werken (tot niet lang gelden iig.) pas lekker bij grotere motoren, ook merk je bij kleine otootjes ietsje meer van de meerprijs voor automaten.
Omdat wij in NL meestal onderweg zijn met max. 2 liter motoren, en ze daar in de USA/Canada pas beginnen; hebben we hier meer handbakken en daaro meer automaten.
Ook werden/worden in NL altijd relatief kale/goedkope versies verkocht; dus liever een kale Passat ipv. een loaded Golf. BPM betaal je ook over een automaat.
Niet een hangeschakelde Mitsushitsu Pajero met dezelfde motorquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 14:19 schreef Dezz het volgende:
Wij hebben thuis 2 auto's een handgeschakelde Volkswagen Sharen met een leuke VR6 motor en een Mitsubishi Pajero automaat en ik vind allebei de auto's lekker rijden!
Ik snap trouwens niet dat mensen nog steeds denken dat een automaat niet snel optrekt, als ik namelijk bij het stoplicht sta dan trek ik toch vaak handgeschakelde auto's eruit
ben ik het wel mee eens, en je ziet ook dat als mensen een automaat kopen 9 van de10 keer bij de volgende auto weer een automaat willen hebben.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 14:10 schreef Geqxon het volgende:
Een automaat roeleert gewoon, maar dat willen sommige mensen niet begrijpen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |