abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29806592
Dat vraag ik mij nou af. Hier in Nederland rijdt praktisch iedereen met een handgeschakelde auto. Hoezo dat? Dat lijdt toch af van het verkeer? Je zou toch denken dat een automaat efficienter kan schakelen? En dat het zuiniger is?

Ik had ook weleens gelezen dat automaat meer CO2-uitstoot had, hoe kan dat?

pi_29806613
Een automaat verbruikt meer brandstof. En een handgeschakelde bak ik sneller vergeleken met een automaat.
pi_29806618
Moet dit niet in PTA?
pi_29806656
Een handgeschakelde auto is goedkoper te produceren.
pi_29806663
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 11:30 schreef Virus.NL het volgende:
Moet dit niet in PTA?
done
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 11:37:05 #6
36334 Gnorf
too much online
pi_29806760
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 11:32 schreef Conflict het volgende:
Een handgeschakelde auto is goedkoper te produceren.
Hoe kan het dan dat in Canada een handgeschakelde auto duurder is dan een automaat? Handgeschakeld is daar een optie, standaard zit in vrijwel iedere auto daar een automaat...
Volgens mij zit er ergens een bitje los.
pi_29806796
Zelf schakelen is veel leuker...
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 11:49:44 #8
71650 djowij
denkt altijd aan wat onnuttig
pi_29807001
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 11:39 schreef Masegate het volgende:
Automaat is in de file en stad wel erg makkelijk dan liever niet handgeschakeld. Verder is het wel leuker om zelf te schakelen ja.
 Goed voornemen: minder bier en meer fitness. (lukt al aardig)
 Nothing is so good that somebody won't hate it. Nothing is so bad that everybody will hate it.
pi_29807122
Een normale automaat werkt met een grote massa die in beweging gebracht moet worden. Dat kost energie, daarom rijdt een automaat minder zuinig dan een handgeschakelde bak. In Amerika geven ze niet zoveel om verbruik en wel om gemak, daarom koopt bijna iedereen daar een automaat. In Europa is het brandstofverbruik belangrijker.

Het aantal verkochte auto's is bepalend voor de prijs bij de fabrikant. Als een importeur 10000 auto's met automaat bestelt, dan krijgt ie flink wat korting.
pi_29807179
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 11:39 schreef Masegate het volgende:
Idd, en dat is dan ook meteen de enige reden. Hollanders zijn er van overtuigd dat een automaat minder snel is en meer verbruikt, maar in werkelijkheid schakelt niemand zo secuur als een automaat en trapt iedereen harder door met een handbak dan met een automaat.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_29807373
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 11:29 schreef Koewam het volgende:
Dat vraag ik mij nou af. Hier in Nederland rijdt praktisch iedereen met een handgeschakelde auto. Hoezo dat? Dat lijdt toch af van het verkeer? Je zou toch denken dat een automaat efficienter kan schakelen? En dat het zuiniger is?

Ik had ook weleens gelezen dat automaat meer CO2-uitstoot had, hoe kan dat?

Leid af van het verkeer ? Heb ik nog nooit gehad. Lekker cruisen met m'n handgeschakelde autootje. 10x beter dan automaat
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 12:09:03 #12
71650 djowij
denkt altijd aan wat onnuttig
pi_29807423
Het is ook leuk als je probeert je koppeling in te trappen als je de 1e keer in een automaat rijd vooral voor de pasagiers.
 Goed voornemen: minder bier en meer fitness. (lukt al aardig)
 Nothing is so good that somebody won't hate it. Nothing is so bad that everybody will hate it.
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 12:12:05 #13
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_29807475
Er zijn wel degelijk een flink aantal kleine autootjes met automaat, maar dat is dan voor oude dametjes die schakelen te lastig vinden.
Vampire Romance O+
pi_29807670
Moderne automaten zijn zeker zuiniger dan handgeschakelde bakken, en ze trekken zeker niet langzamer op dan een 'goed getimede' handgeschakelde bak, het is alleen nog niet echt 'in' in Nederland om een automaat te rijden.
Gevolg: er is geen grote markt voor en de paar auto's die wel met automaat verkocht worden zijn dan ook meteen de duurdere wagens.

In de VS is dat anders, daar rijdt bijna iedereen een automaat en kun je er als autohandelaar ook prima op verdienen door voornamelijk zulke auto's te verkopen.
Ieder verhaal eindigt gelukkig, als je er maar vroeg genoeg mee stopt. - Annie M.G. Schmidt -
pi_29807727
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 12:09 schreef djowij het volgende:
Het is ook leuk als je probeert je koppeling in te trappen als je de 1e keer in een automaat rijd vooral voor de pasagiers.
Een goede reminder om de gordel te dragen
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 13:01:58 #16
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_29808592
Automaten werken (tot niet lang gelden iig.) pas lekker bij grotere motoren, ook merk je bij kleine otootjes ietsje meer van de meerprijs voor automaten.
Omdat wij in NL meestal onderweg zijn met max. 2 liter motoren, en ze daar in de USA/Canada pas beginnen; hebben we hier meer handbakken en daaro meer automaten.

Ook werden/worden in NL altijd relatief kale/goedkope versies verkocht; dus liever een kale Passat ipv. een loaded Golf. BPM betaal je ook over een automaat.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 13:09:20 #17
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_29808782
Aangezien je meer gevoel over je auto vind ik het veel leuker om met een handgeschakelde auto te rijden
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 13:12:08 #18
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_29808852
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 13:01 schreef Hyperdude het volgende:
Automaten werken (tot niet lang gelden iig.) pas lekker bij grotere motoren, ook merk je bij kleine otootjes ietsje meer van de meerprijs voor automaten.
Omdat wij in NL meestal onderweg zijn met max. 2 liter motoren, en ze daar in de USA/Canada pas beginnen; hebben we hier meer handbakken en daaro meer automaten.

Ook werden/worden in NL altijd relatief kale/goedkope versies verkocht; dus liever een kale Passat ipv. een loaded Golf. BPM betaal je ook over een automaat.
Kleine autootjes hebben tegenwoordig vaak variotransmissies ("daf"). Works fine.
Vampire Romance O+
pi_29809837
Mensen denken dat je debiel of gehandicapt bent als je niet zelf kunt schakelen. Vooral kleine autotjes met automaat worden niet geheel serieus genomen. Bij een grote auto is het nog wel geaccepteerd (dan hoort het gewoon bij alle andere luxe dingen die er in zitten) Echter als ik zie hoeveel debielen er in auto's (al dan niet met schakelbak) rijden lijkt mij autorijden niet iets waarmee je kunt bewijzen dat je niet debiel bent.

In ieder geval, als ik ooit geld heb voor een echte auto dan koop ik er gewoon eentje met een automaat. Ik zie niet in waarom ik iets handmatig zou gaan doen wat ook automatisch kan. Ik snap natuurlijk de voordelen van meer controle over de auto etc. maar dat vind ik allemaal niet zo spannend. Je gaat toch ook niet rukken als je een vriendin hebt?
pi_29810330
Een automaat roeleert gewoon, maar dat willen sommige mensen niet begrijpen
pi_29810580
Wij hebben thuis 2 auto's een handgeschakelde Volkswagen Sharen met een leuke VR6 motor en een Mitsubishi Pajero automaat en ik vind allebei de auto's lekker rijden!

Ik snap trouwens niet dat mensen nog steeds denken dat een automaat niet snel optrekt, als ik namelijk bij het stoplicht sta dan trek ik toch vaak handgeschakelde auto's eruit
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_29810654
Alle automaten moeten dood!!!!!!1111111111
De status 'bagger-user' voorbij
pi_29810679
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 14:19 schreef Dezz het volgende:
Wij hebben thuis 2 auto's een handgeschakelde Volkswagen Sharen met een leuke VR6 motor en een Mitsubishi Pajero automaat en ik vind allebei de auto's lekker rijden!

Ik snap trouwens niet dat mensen nog steeds denken dat een automaat niet snel optrekt, als ik namelijk bij het stoplicht sta dan trek ik toch vaak handgeschakelde auto's eruit
Niet een hangeschakelde Mitsushitsu Pajero met dezelfde motor
De status 'bagger-user' voorbij
pi_29810928
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 14:10 schreef Geqxon het volgende:
Een automaat roeleert gewoon, maar dat willen sommige mensen niet begrijpen
ben ik het wel mee eens, en je ziet ook dat als mensen een automaat kopen 9 van de10 keer bij de volgende auto weer een automaat willen hebben.
pi_29811096
Ik heb een handgeschakelde en een automaat.
Handgeschakelt is leuk om mee te spelen maar voor grotere afstanden prefereer ik toch automaat. Nu hangt het er natuurlijk ook vanaf wat voor auto het is en wat voor automaat. Snel rijden doe je niet met een automaat vind ik. Cruisen wel.
re·cal·ci·trant (bn.): 1 onwillig => weerspannig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')